بازدید 2258

تاکید میشل عون بر تقویت روابط لبنان و عراق در دیدار با جعفری

رییس جمهور لبنان در دیدار با وزیر خارجه عراق ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد.
کد خبر: ۸۴۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 17 October 2018

رییس جمهور لبنان در دیدار با وزیر خارجه عراق ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای از دیدار او با میشل عون رییس جمهور لبنان خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه عراق و لبنان و راه‌های تقویت آن در راستای منافع دو ملت و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان پرداختند.

 

طبق این بیانیه ابراهیم جعفری بر لزوم ادامه روابط تاریخی دو کشور عراق و لبنان تاکید کرده و نسبت به افزایش همکاری‌ها میان دو طرف جهت "تحقق منافع مشترک و مقابله با خطراتی که هر دو کشور را تهدید می‌کنند" ابراز امیدواری کرد و خواستار افزایش اقدامات سیاسی و گفت‌وگو برای عبور از بحران‌های موجود در منطقه شد.

 

جعفری تاکید کرد: عراق از وحدت، حاکمیت ملی، امنیت و ثبات لبنان حمایت می‌کند و از موضع‌گیری‌های لبنان در حمایت از عراق در محافل بین‌المللی و نیز نشست‌های کشورهای عربی سپاسگزار است.

 

میشل عون نیز در این دیدار بر تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه تاکید و ابراز امیدواری کرد، گذرگاه مرزی البوکمال در مرز سوریه و عراق که راه زمینی ارتباط لبنان و عراق نیز هست، بازگشایی شود.

 

عون افزود: امیدوارم گذرگاه مرزی البوکمال بازگشایی شود و امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.

 

او در ادامه براهمیت افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه و حفظ منافع ملت‌های عرب تاکید کرد و از تحولاتی که در کشورهای عربی ایجاد شده از جمله بازگشایی گذرگاه مرزی دو کشور سوریه و اردن ابراز رضایت کرد.

 

وزیر خارجه عراق روز سه‌شنبه برای سفر سه‌روزه‌ای وارد بیروت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی