بازدید 14119

توقف قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در میانه راه!/ برخی نمایندگان به فکر دور زدن قانونی هستند که هنوز اجرا نشده است

طرفداران شهردار بیکار ننشسته اند و اخبار رسیده حکایت از آن دارد که این افراد توانسته اند برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قانع کنند تا برای توقف این قانون، قانون جدیدی وضع کنند؛ گویا برخی از نمایندگان مجلس می خواهند طرح دوفوریتی با نام اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کنند!
کد خبر: ۸۴۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 17 October 2018

اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را واقعی کند، باید تعرفه واردات خودرو را بردارد/ چهل سال است که سرمایه و تولید کشور را هزینه خودروسازی‌ها کرده ایمقانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی ششم شهریور ماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب و ـ در ۲۱ شهریور ماه ـ تأیید شورای نگهبان رسید و شنبه ۲۴ شهریورماه، علی لاریجانی، رئیس مجلس این قانون را برای اجرا در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را روز سه شنبه 27 شهریور، جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

اما این قانون از لحظه مطرح شدن تا زمانی که ابلاغ شد و حتی پس از آن، حاشیه های بسیاری به همراه داشت، به گونه ای که برخی مدیران ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی جلوی بنیاد شهید برای بالا بردن درصد جانبازی خود صف کشیدند و کار به جایی رسید که رئیس جمهور به رئیس سازمان دستور داد تا اطلاع بعدی، از پذیرش کسانی که برای تغییر درصد جانبازی مراجعه می کنند، خودداری کنند.

و اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و افراد دیگری نیز از جاهای دیگر، عرصه را برای طراحان قانون منع به کارگیری بازنشستگان تنگ کرده اند؛ از جمله پرحاشیه ترین های این داستان، ماجرای بازنشسته بودن شهردار تهران است. گویا عده ای به عناوین گوناگون می خواهند قانون را دور بزنند و هر طور شده، کاری کنند که افشانی، شهردار بماند!

در این باره باید گفت، تاکنون دوستداران شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر تهران، با روش های گوناگون، راهکارهای مختلفی برای دور زدن قانون از جمله جلسه با نمایندگان تهران تا درخواست استفساریه از مجلس را نیز امتحان کرده اند؛ اما پاسخ قاطع رئیس دیوان محاسبات کل کشور و اظهارنظرهای رئیس مجلس و برخی اعضای هیأت رئیسه، آب پاکی را روی دست این افراد ریخته است و ناگزیر شهردار تهران باید از قانون پیروی کند.

با این حال، گویا طرفداران شهردار بیکار ننشسته اند و اخبار رسیده حکایت از آن دارد که این افراد توانسته اند، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قانع کنند تا برای توقف این قانون، قانون جدیدی وضع کنند و حتی برخی از نمایندگان مجلس می خواهند طرح دوفوریتی با نام اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کنند.

در همین زمینه، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت دوفوریتی در مجلس در حال تهیه است و بعید می دانم این طرح در مجلس سه فوریتی مطرح شود.

روز سه شنبه، محمدعلی وکیلی در گفت وگو با ایرنا درباره اظهارات امروز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، مبنی بر مطرح شدن طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت سه فوریتی در مجلس گفت: بعید می دانم این طرح به صورت سه فوریتی در مجلس مطرح شود، زیرا حتی برای دوفوریتی مطرح شدن آن نیز به دوسوم آرای نمایندگان نیاز است.

وی افزود: زمینه مطرح شدن این طرح به صورت سه فوریتی وجود ندارد و بعید می دانم این اتفاق بیفتد. بر اساس نشست مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران، کمیته ای تشکیل شد که در حال تهیه طرح دو فوریتی اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بر اساس این طرح بناست که مشکل افراد بازنشسته باتجربه از جمله قضات دیوان عالی کشور، وزارت اطلاعات، شهرداران کلان شهرها حل شود تا مشکل به کارگیری آنان در دستگاه ها نیز مرتفع گردد.

خلاصه آنکه آنچه از رفتار این نمایندگان برمی آید، این است که سرانجام اعضای شورای شهر و دوستداران شهردار تهران توانسته اند، برخی نمایندگان مجلس را قانع کنند تا قانونی را که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در مهلت تعیین شده است، تغییر دهند؛ هرچند بنا به سخنان عضو هیأت رئیسه مجلس، بعید است این طرح تا زمان اجرای کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس به نتیجه برسد، صرف انجام این کار ـ به عقیده بسیاری از کارشناسان ـ نوعی دهن کجی به رأی نمایندگان ملت و طراحان این طرح است!

گفتنی است، قرار بود با اجرا شدن این قانون، زمینه برای مدیریت افراد جوان در کشور فراهم شود. در زمان بررسی این قانون در مجلس، اصرار نمایندگان بر اینکه نباید هیچ استثنایی در اجرای آن گنجانده شود، ملاک عمل قرار گرفته بود؛ اما اکنون با زمینه چینی هایی که شده و با افزودن موارد استثنای دیگر، از جمله قضات باتجربه دیوان عالی کشور و برخی کارکنان وزارت اطلاعات، سعی در توجیه خواسته های خود دارند.

در پایان باید گفت، به نظر می رسد، تصویب چنین درخواستی در مجلس، یکی از مهم ترین دستاوردهای مجلس دهم را ـ که حتی می توان گفت، تنها قانون کاربردی مهم در سال های اخیر بوده ـ ضایع کند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۷۳
ظاهرا فقط قانون مرگ میتونه برخی رو از روی صندلی بلند کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
هر قانونی که برای یک عده استثنا قائل بشه به همین عاقبت دچار خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
از اولم چشم من یکی لب نمیخورد قانون واسه ما ضعفاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
اینقدر در کنارش استثنا و ماده واحده می گذارند که از قانون اولیه اش بدتر می شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
من در یک نهاد دولتی خدمت می کنم.قانون آمده کسانی که فوق لیسانس دارند تا ۳۵ سال می توانند سر کار بمانند کلیه روسای ادارات و معاونین و کسانی که نزدیک سن بازنشستگی هستند رفته اند دانشگاه برای گرفتن مدرک!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
کلا قانون به درد در کوزه می خورد!
پ-غ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
شهردار تهران در زمان برقراری قانون نظام هماهنگ پرداخت طبق مصوبه هیات وزیران همتراز وزیراعلام گردیده لذا مشمول ممنوعیت نمی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قانون مرگ هم حریف برخی از این ها نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
مجلسی که وکلای آن آنجور که میدانید و دیدیم انتخاب شده و در خدمت دولت باشد بهتر از این نمیشه ازش توقع داشت ! مسحره نیست قانونی که چندی پیش تصویب کرده حالا دنبال دور زدن همان قانون خودشان هستند ! مملکت درست نمیشه بخاطر این چیزاست تا وقتی آدمهای شایسته توسط مردم انتخاب نشوند و شایسته سالاری به معنای واقعی محقق نشود گرفتاریهای کشور حل نمیشه نمایندگانی که به فکر منافع خود و جناح وگروه خودشان باشند و با یه لابی رایش عوض شود نمیتوانند برای اصلاح امور کشور بهش امیدوار بود !
جای تاسف است. در کشوری 80 میلیونی قحط الرجال شده که باید بخاطر فردی مثل افشانی قانون را تغییر داد. و جای تاسف بیشتر از شورای شهر تهران
آب و نانشان تو اينه .مدیران به فكر مردم نيستند كه به فكر فرداي خودشانند.
اگر بازنشستگان با تجربه برای تهران و کلان شهرها خوب هستند پس به چه دلیل برای دیگر شهرها و شهرهای کوچک بد هستند اصلا مدیر با تجربه چرا باید بازنسته بشه کارگر و کارمند بدبخت که زیر کار و زحمت و گرانی کمرش خم شده باید بازنشسته بشود . مدیر با تجربه هر روز تجربه اش زیاد می شود و خودش جوان تر و ثروتنمد تر!!!!
،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را روز سه شنبه 27 شهریور، جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد، جالبه بدونید ۹۰ درصد مدیران و معاونان این سازمان همگی بازنشسته هستن
این کار بدعتی زشت است .
به جای در نظر گرفتن منافع کشور برای فرد و افراد قانون بنویسند.
کشور قحط الرجال که نیست.
اگر سر وته تمام قانونهایی که مجلس برای مردم تصویب کرده(تاکید میکنم ،صرفا مردم)،ببینیم متوجه میشویم که بزرگترین مشکلات از همین مجلس بر سر مردم فرود امده.پس اگر بقول شما این یک قانون خوب بنظر میرسد قرار است یکسری چسبیده به میز مدیریت بروند و برخی قراره دوستان خودشان را جایگزین کنند
این قانون بازنشستگی باید شامل همه قوای کشور بشود
کارامدی هیچ کاری رو ندارن
لیست امید و شاهکار دیگری برای ماندن در عرصه قدرت به قیمت دور زدن قانون# رای مردم کشک
مامستقیما آیه داریم که وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ
یعنی صندلی انقدر شیرینه که حاضرن به همه چیز متوسل بشن جز خدا؟؟؟؟
لطفا کنار بروید و جا را باز کنید برای جوانان ای پیرمردان چسبیده به صندلی مدیریت
امیدوارم حتی یک نفر از نمایندگانی که به صورت رانتی انتخاب شده اند و در استیضاح وزرای ناکارامد و وضع قوانین مناسب، سنگ اندازی میکنند، به مجالس آینده راه پیدا نکنند.
قانونی که منافع افراد خاصی را در بر گیرد قانون نیست .و مجلسی که برای منافع اندکی قانون را عوض می کند مجلس نیست .اقایان مجلسیان را مرخص کرد تا در کنار خانوادهایشان حقوق گیرند و خوش بگذرانند. وجود این مجلسان در کنار خانواده برای مملکت مفیدتر خواهد بود تا برکرسی مجلس .
مارو بیین واسه کیا رفتیم پای صندوق صف کشیدیم ولی اینا عبرت بشه واسمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
ایشالا که شده باشه...
هشيار
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
انشاالله تكرار نشود.
تك رار ميكنم تكرار نشود
یعنی اگ این قانون رو عوض کنن پا گزاشته اند بر روی قانونی که خودشان وضع نموده اند. این همه تناقض؟؟؟؟
سال 91 با دستپاچکی حکم بازنشستگی ما را زدند و با دوزار پاداس که طی دوسال تصفیه شد ما را بازنشست کردند ولی الان اون اقایونی که 6 ماه حضور در جبهه دارند می توانند تا 5 سال به کار ادامه بدن در صورتیکه بنده بیش از بیست ماه سابقه حضور در جبهه دارم و از این همه زحمت فقط کارتش تو جیب بنده است !!!! میگم من و امثال من چه نسل بد بختی بودیم و هستیم که در هیچ مرحله ای از زندگیمون کوچکترین دستی برامون نریخت !!!! افسوس !!!
یه عده هم پیگیر اصلاح قانون به روش های دیگر نیز هستند مانند اعطاء یه مدرک تحصیلی بالاتر به بعضی از ایثارگران و رزمندگان هستند که در قانون جدید بازنشستگی حذف شده بودند و با این روش بتوانند در 35 سالی در خدمت بمانند
بالاخره که باید ریشه این شیفتگان و تشنگان قدرت کنده شود...
تا زمانیکه اگر اما تو قانون باشه همین ، قانون باید بگه هر کس بازنشسته است باید استعفا بده، حالا هی تبصره و ماده بیارن یکی جانبازه، یکی ایثارگره، یکی وزیره ، یکی معاون و ....همینه دیگه تمام کشور شده امثال این قانون و در همه جا
مانند سیاست، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و ...به بن بست رسیده
از نمایندگان این دوره مجلس هر کاری بر می آید بجز خدمت به مردم .
متاسفم تابناک...شوق خدمت مدیران رو نمی بینی...بخاطر خدمت به مردم ت برخی تغییر جنسیت هم می دهند و این یعنی انسانیت مدیران
قوانینی که تبصره و استثنا زیاد داشته باشه همینه ! راههای دور زدن قانون را زیاد داره
وکلا میگن ما در وکالت هنرمان همین دور زدن های قانون است که کارمان پیش می رود.
خیلی دفاع نکنید!این قانون یکی از خام ترین وسیاسی ترین قوانین مجلس شورای اسلامی است وفقط کارکرد انتخاباتی دارد !یک مشکل چند ده ساله را نمیتوان با یک ماده واحده ظرف دوماه حل کرد
بازهم لابی های سیاسی یک قانون دیگر را دور انداخت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا وقتی مجلس و نمایندگان چنین رفتار و وضعیتی دارند وضع کشور همینی خواهد ماند که هست!
شما نماینده هستید؟اقای صادقی گفت بعضی در موقع رای گیری غیب میشن.واقعا مابه ناراحتی است
متاسفم واسه نماینده ای که دغدغش یه نفر هست نه مردمی که بهش رای دادن
توي بانک مرکزي هم تا دلتون بخواد مديران بازنشسته داريم که خيال رفتن که ندارن هيچ تازه دارن پستاي بالاتر هم مي گيرين
تابناک يه آدرس مي دم اگر خواستيد پيگيري کن ببين درسته يا نه
باسلام کاش میشد این نمایندگان ووزرارا صادر میکردیم شاید ممالک دیگر راهم مثل ایران به پیشرفت نایل کنند
کجایند سینه چاکان fatf ؟؟؟؟
مجلسی ها مگر قانون وضع نکردن خودشان مادام العمر حقوق نمایندگی بگیرند؟؟؟ !!!
مگر مجلسی ها نگفتند آرایمان را در تصویب مصوبه ها را مردمی که انتخابمون کردن حق ندارند ببینند؟؟؟!!!
برخی از روسا و مدیران بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز ادعا دارند که این قانون مشمول دانشگاه آزاد اسلامی نمی شود.
در سازمان میراث فرهنگی برخی از مدیران محترم که از نزدیکان بزرگان جریان اصلاح طلب هستن، نشستند و منتظر اصلاحیه قانون هستند.
دیگه واقعا مسخره بازی هست..یعنی چی آخه؟اقا طرف 30ساله که کارمند بوده دیگه تموم شده باید بره..مگه این شهرداریها چه کاری انجام میدن که افراد جوان نمیتونند انجامش بدن؟؟

شورایی که نتونند یک شهردار انتخاب کنند چطوری رای آوردن؟؟
نگو "باز نشسته" بگو "بازهم نشسته"
هر چند تابناک جدیدا نظرات رو بشدت سانسور میکنه و شخصا ده تا نظر اخیرم هیچکدوم منتشر نشده ولی میگم . وقتی مسئولین با هفتاد ... سال سن همزمان در ده تا پست سمت رسمی دارند، چطور توقع دارید بقیه ی مسئولین مثل شهرداران و فرمانداران و ... به راحتی از همین یک سمت کنار بکشند ؟ استانداردهای دوگانه و تبعیض ها رو کنار بگذارید تا همه در مقابل قانون مطیع بشن.یک قانونی وضع کردند ، اما هزار تا ماده تبصره داخلش قرار دادند که یک عده رو مستثنی کنند. خب شهردار هم مستثنی کنید. چه فرقی میکنه با این یک نفر ؟
قانونی که اینهمه استثنا داشته باشه دیگه قانون نیست بلکه ابزاری است برای اعمال سلیقه
ببین چطور به خاطر یک فرد بازنشسته وقت مجلس را از بین میبرند و حق مردم را ضایع میکنند این چه شورای شهری است که همش بحران درست میکنه حتی نمیتونه یک فرد شایسته که بازنشسته نباشه برای شهرداری پیدا کند
ناکارامدی تو این 5 سال کولاک کرده اینم حال و روز مملکته .
همیشه قانونی تصویب می شود که کارمندان معمولی کنار بروند در حالی که در بانک های خوصولتی مدیران با ضعف قانون هنوز سر کارند و اگر هم بعد از ۵۰ سال بازنشسته شوند بدلیل داشتن پشتیبان در سایر نهادها جذب سایر بانک های خصوصی با حقوق بالاتر می شوند در حالی که این مدیران در بانک خود هیچ گلی بسر نزدن و فقط وفقط با پشتیبانی از خارج از بانک همچنان گلی بسر هیچ کس نمی زنند
بازنشسته حیا کن سمت خود را رها کن
مملکت رو این جور مدیریت خراب میکنه نه گرانی دلار وسکه
ماشاالله چقدر شیفته خدمت در کشور وجود داره بیچاره ها نمیتونن دل از خدمت بکنن
ضعف دمکراسی
سرتان را درد نیاوریدقوانین همیشه خوبند ولی انجام دادن آن در میان مسئولین ما غیر ممکن است.اینان خیلی هاشان آنچنان در هم تنیده اند که بسختی بتوان آنان را از پشت میز هایشان تکان داد.تازه بعد از بلند شدن هزاران نورچشمی خود را جایگزین خواهند کرد.چرا که سازمان امور استخدامی در کشور ما ضعیف تر از آن است که بتواند جلو زیاده خواهی ها را بگیرد.ولی امیدوارم اینبار بانیان ومجریان این قانون در مقابل دور زدن ها قاطعانه ایستادگی کنند.
وای بر افرادی که مردمو ناامید می کنند
افشانی افشانی عجب تو جانفشانی
که بازنشسته هستی اما میخوای بمانی
اینم یه شعر جدید برای مهدهای کودک
نفس اين عمل بسيار زشت و نگران كننده است.
استفاده ابزارى از قانون.
با توجه به گردش كار شوراى يكدست شهر تهران اين سؤال به ذهن خطور ميكند كه مدعيان جامعه چند صدايى و شعار " زنده باد دشمن من " چگونه در ميدان عمل از وارد شدن يك فكر متفاوت ( اقاى چمران در صورت انتخاب اقاى محسن رفسنجانى بعنوان شهردار) در جمع ٢٩ نفره خود ترس و واهمه دارند! چرا؟ مگر در اين جلسات چه ميگذرد كه حتى تحمل يك فكر متفاوت را ندارند؟
اگر اقدامات شوراى شهر را با دقت تجزيه و تحليل بكنيم متوجه ميشويم كه اين گروه اصلاح طلب به سادگى حاضر است براى حفظ منافع شخصى و حزبى خود مصالح ميليون ها شهروند تهرانى را زير پا بگذارد. نگارنده ياد اورى ميكند كه سوابق زيادى از اين دست در پرونده مدعيان اصلاح طلبى و قانون گرايى وجود دارد.
مشکل تنگ نظری است . مگر میشود در مملکتی با این تعداد جوان لایق و تحصیلکرده باهوش نتوانیم برای مشاغل مختلف اشخاص مناسبی پیدا کنم ؟
مشکل این است که برای این مناصب یا آقازاده لایق میخواهیم (که بسیارکم است)ویا شخصی با گرایش اصولگرایی یا اصلاح طلبی که البته هردو هیچکدام نیستند
بقیه ملت هم که قابل اعتماد نیستند
چپاول کردن این مملکت دیگه قانون نمی خواد.جوان نخبه با مدرک دکتری از دانشگاه های ممتاز کشور باید غاز بچرونه و برخی آقایون کم سوادباید با سر کار باشند
حقوق کارمندان بخش خصوصی هم اضافه می شود؟ ما زورمون به کارفرما نمی رسد برای حقوق بالاتر لطفا حقوق کارمندان بخش خصوصی را هم بالا ببرید اخه با 1.200 میلیون چی کار می شه کرد؟
وقتي قانون فداي مصلحت و منافع فردي مي شود نتيجه اي جز هدر رفت بيت المال ، امكانات ،منابع و زمان و درجا زدن 40 ساله نداريم
اولین اصل در قانون گذاری اینه: قانون نباید استثنا داشته باشد.
مگر مافیای موجود می گذارد که جای انها یک جوان توانا بگیرد. به همین دلیل است که هر روز اوضاع بدتر و امیدواری کمتر می شود. خدا عاقبتمان را به خبر کند.
معلومه دیگه "اینا" به فامیلای "اونا" پست دادند و "اونا" هم دفاع می کنند از اینا......متاسفانه من به اصلاح طلبا رای دادم و شوربختانه چقدر تبلیغ کردم چه برای مجلس و چه برای شورای شهر تهران...و قطعا در دوره دیگه به این تیم رای نخواهم داد. این شهردار بصورت هیجانی و تکانشی داره تا آخرین روز کاریش حکم می زنه و مدیر جابه جا می کنه..کاملا مشخصه که داره نون قرض می ده.
بنده در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور 96 که قرار بر استخدام 200 نفر در عنوان‌های شغلی مختلف برای بنادر کشور(اعم از بنادر خوزستان، بوشهر، بندر عباس و چابهار) بود شرکت کردم و خوشبختانه پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه‌های علمی، عقیدتی و سپس تاییدیه گزینشی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و آزمایشات طب کار و همچنین سایر مدارک همچون عدم سوءپیشینه و تاییدیه تحصیلی و... به دست سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی رسیده است. اما همچنان من و سایر پذیرفته‌شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده‌ایم و سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ما (که غالبا از مناطق محروم هستیم) نیست و به بهانه‌های مختلف از شروع به کار پذیرفته‌شدگان استنکاف می‌ورزد. روند طی شده برای استخدام ما از طریق سازمان مذکور فوق‌العاده فرسایشی است و این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان‌های دیگر، همزمان با ما آزمون داده‌اند شروع به کار کرده‌اند. لذا خواهشمندم این موضوع را که حقیقتا سبب زائل شدن وقت و انرژی ما می‌شود پیگیری و منعکس فرمایید.
عزراییل به دادمان برس
بله گذشتن از صندلی همین قدرا هم سخته
با سلام خدمت هم وطنان
اینها همش بازیه . دلیلش اینه که خیلی سیاسیون قبلا برای خود دکان باز کرده اند میپرسید چگونه ؟ به اینصورت که شرکت های خصولتی ایجاد کرده اند مثل پتروشیمی ها بعد حالا میگن ممنوع کنیم. خوب ممنوع هم بکنند هیچ اتفاقی نمیفته برید ببیند اغلب سمت های مدیریتی پتروشیمی ها بازنشته های دولت هستند یا خیر؟ ببینید کدام شرکت هیات مدیره اش طیف سیاسیون نیستند که بازنشست شده اند و به این سبک کیسه های پول رو برای افزایش دایره قدرت برای دوستاشون توی دولت و مجلس نمیفرستند...برید ببینید صندوق ذخیره فرهنگیان چ وضعی در طیف هیات مدیره دارند... برید ببینید نمایندگان مجلس ششم الان در کجاها خون توی شیشه دارن میکنن و مملکت رو فلج کردن . هرچی میکشیم از این سیاسیون لابی باز هست ک هیچ وقت بازنشست نمیشن چون قبل از تصویب هر قانونی برای خودشون راه درو رو باز کرده اند. افسوس که ایرانمون به دست برخی سیاسیون افتاده که قابل رویت نیستند . خلاصه دولت رو شکستند به شرکت های خصولتی و الان این اساتید در اونجا پولهای احزاب خود رو تامین میکنند... خدایا این کشور و مردمش رو در پناه خود قرار بده
ضرب المثلی در ایران هست که گفته میشود ؟ قانون در ایران ۲۴ ساعت اعتبار دارد ،و بعد از اینکه جوهرش خشک شد دیگر بی اثر میشود ؟ همهٔ مشکل مردم ایران از اصلاح طلبان میباشد ؟
عزیرم کی شاخه زیر پاش می بره که حالا نمایندها اینکار بکنند ولی بسی تعجب از بعضی از شهر های ایران که انگار قحط ارجل دارن این چهل سال یک نفر به مجلس می فرستند آخر پدر من خودش که تا عزراییل نیاد خیال پیاده شدن ندارد
قانونی که استثنا داشته باشه عین بی عدالتی وخودش نوعی بی قانونی هست ...........اگر ادعای پیروی از کتاب خدا را دارید وهم وغمتان اجرای دستورات الهی هست باید بدانید که همه با هم برابریم ..........خون هیچ کس رنگینتر از دیگری نیست ................
مردم ایران باید تغییر را از درون و از انتخابات اینده مجلس اغاز کنند و به هیچیک از نمایندگان کنونی و دوره های گذشته مجلس رای ندهند تا شاید مجلسی نو و سیستم قانونگذاری نو شکل گیرد و تغییری صورت گیرد.
انشاالله که جوسازی و شایعه است ، کسی که به قانون احترام نگذارد، قهرا خائن است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل