بازدید 2269

تاکید وزیر خارجه عراق بر لزوم گسترش مناسبات با لبنان

وزیر خارجه عراق که به بیروت سفر کرده بر لزوم تقویت و تثبیت روابط‌ دیپلماتیک با لبنان و همه گروه‌های مردمی این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 16 October 2018

وزیر خارجه عراق که به بیروت سفر کرده بر لزوم تقویت و تثبیت روابط‌ دیپلماتیک با لبنان و همه گروه‌های مردمی این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق پس از سفرش به سوریه، امروز (سه‌شنبه) به محض ورود به فرودگاه بیروت اظهار داشت: به دلیل رویکردهای متعدد و مشترک دو کشور لبنان و عراق موضوعات متعددی وجود دارند، ما بر تقویت و تثبیت روابط‌مان با لبنان و تمامی گروه‌های مردمی این کشور و عراق حساب باز می‌کنیم.

جعفری در ادامه گفت: روابط ما با لبنان باسابقه و تاریخی بوده و در زمینه‌های بسیاری گسترش یافته‌ است. همچنین دو کشور لبنان و عراق در سطح سیاسی نیز موضعگیری‌های مشترکی دارند.

وزیر خارجه عراق افزود: لبنان در سازمان ملل و اتحادیه عرب از پرونده‌های مورد اهتمام عراق حمایت کرد و ما از این کشور تقدیر کردیم. دو ملت و کشور با وجود فاصله جغرافیایی نمونه خوبی از برادری، دوستی و صمیمیت ارائه کردند.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: امیدواریم که روابط دو کشور به سطحی عالی ارتقا یابد و نمونه‌ای برای کشورهای منطقه باشد و هرچه بیشتر چنین روابطی را ترویج دهد.

وی درباره تحولات منطقه نیز گفت: منطقه در آستانه نشانه‌هایی است، منظورم از نشانه‌ها تحولاتی ویژه و بسیار تاثیرگذار است، معمولا تمامی اتفاقات خوب همراه با تحولات شدید هستند و این اتفاقات برای مردم منطقه خیر و خوبی به همراه دارند زیرا این منطقه معدنی از میراث، ثروت‌، منابع، فرهنگ و ادب و همه چیز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار