بازدید 34312

نظریه تازه ترامپ در مورد قتل خاشقجی بعد از تماس با ملک سلمان

در حالی‌ که تقریباً دیگر بر کسی پوشیده نیست عربستان سعودی در طرحی از قبل سازماندهی‌شده، جمال خاشقجی، منتقد حکومت آل سعود را به قتل رسانده، دونالد ترامپ پس از تماس تلفنی بیست دقیقه‌ای با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، نظریه‌ای عجیب در مورد این اتفاق ارائه داده که همزمان شگفتی رسانه‌ها و تحلیلگران را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۸۴۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 16 October 2018

در حالی‌ که تقریباً دیگر بر کسی پوشیده نیست عربستان سعودی در طرحی از قبل سازماندهی‌شده، جمال خاشقجی، منتقد حکومت آل سعود را به قتل رسانده، دونالد ترامپ پس از تماس تلفنی بیست دقیقه‌ای با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، نظریه‌ای عجیب در مورد این اتفاق ارائه داده که همزمان شگفتی رسانه‌ها و تحلیلگران را به دنبال داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ روز دوشنبه، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، در قتل مشکوک جمال خاشقجی احتمالاً دست «قاتلان خودسر» در میان است. وی دیروز در کاخ سفید و در گفت وگو با خبرنگاران در مورد موضع آمریکا درباره قتل خاشقجی گفت: پادشاهی عربستان هرگونه اطلاع از این اتفاق را انکار می‌کند. من نمی‌خواهم وارد ذهن ملاک سلمان شوم؛ اما به نظر من این کار می‌تواند کار قاتلان خودسر باشد...».

این نظر جدید ترامپ بعد از آن بیان شد که وی تماس تلفنی بیست دقیقه‌ای با ملک سلمان در خصوص این داستان داشته و بعد از آن، مایک پامپئو وزیر امور خارجه خود را برای رایزنی در این خصوص به ریاض اعزام کرده است، حال آنکه روز گذشته، کار بازرسی میدانی کنسولگری عربستان در استانبول توسط گروه مشترکی از ترکیه و عربستان به پایان رسیده است.

روز گذشته، سی ان ان نیز گزارش داده بود، به ‌تدریج عربستان سعودی در مواجهه با حجم انبوه مستندات ‌انکارناشدنی، آماده اعتراف به قتل خاشقجی می‌شود.

نظریه ترامپ در مورد قتل خاشقجی بعد از تماس با ملک سلمان

در حالی ‌که تحلیلگران و سیاستمداران در سراسر جهان، یک‌صدا عربستان را مسئول این اتفاق می‌دانند، نظریه آلترناتیو دونالد ترامپ، به تمسخر و مضحکه و همچنین عصبانیت رسانه‌ها منجر شده است.همزمان این اتهام علیه وی مطرح شده که آشکارا به دنبال سرپوش گذاشتن بر اقدام عربستان سعودی است.

آنچه به نظر می‌رسد، این که ترامپ در موضوعی که از یک حساسیت اساسی بین‌المللی برخوردار است، اقدام به بیان مسأله‌ای می‌کند که از بنیاد مسیری جدا از خرد متعارف بین‌المللی به ‌حساب می‌آید و به‌ احتمال‌ زیاد بازتابی از سخنان ملک سلمان در تماس تلفنی قبل از آن بوده است؛ به عبارتی ترامپ در پی القای خط عربستان در این داستان است و این برای اولین بار نیست که این اتفاق رخ می‌دهد.

برای مثال چندی پیش که ترامپ اعلام به توقف مانور نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی کرد، همزمان مقامات پنتاگون و متخصصان امور کره شمالی را شوکه کرد. وی از این مانور با لفظ «بازی جنگ» استفاده کرد که دقیقاً لفظی بود که کره شمالی در مورد این مانورها استفاده کرده بود.

در ملاقات خصوصی با سران گروه 7 در ماه ژوئن، ترامپ گفته بود، شبه‌جزیره کریمه بخشی از روسیه است، چون مردم آن روسی حرف می‌زنند؛ سخنانی که دقیقاً بازتاب استدلال‌های ولادیمیر پوتین در این خصوص است. این مسأله در جریان zte و چین نیز رخ داده بود و ترامپ در این ماجرا نیز خط چین در خصوص تحریم این شرکت را بازتاب داده بود.

نشریه پالیتیکو به این مسأله با لفظ «پدیده ترامپی» اشاره کرده است؛ پدیده‌ای که نشان می‌دهد ترامپ بیش از هر رئیس‌جمهوری دیگری در دنیای مدرن علاقه‌مند به اشاعه خط یک دولت خارجی در موضوعات حساس و در تقابل تام و تمام با متخصصان و مقامات دولت خود است.

اما این تنها تحلیل از سخنان ترامپ نیست و برخی دیگر از تحلیلگران این ماجرا را به خصوصیات شخصی ترامپ نسبت داده‌اند: ترامپ معمولاً سخنان و باورهای شخصی که آخرین بار با وی صحبت کرده است را برای خود درونی می‌کند که این امر منجر به آن شده که برخی مشاوران وی روزانه چندین بار به اتاق کار وی در کاخ سفید سر بزنند تا ذهنیت نوسانی وی را در اختیار بگیرند. یکی از مقامات سابق دولت گفته که این کار را رهبران سیاسی نیز به ‌خوبی فراگرفته‌اند.

صرف‌نظر از این‌که ایده «قاتلان خودسر» ایده‌ای است که ملک سلمان در ذهن ترامپ انداخته یا نه، این ایده نشان می‌دهد که ترامپ در پی نرم کردن مواضع خود در خصوص قتل خاشقجی ـ آن‌هم بعد از مصاحبه قبلی خود ـ مبنی بر تنبیه عربستان سعودی است. وی در آن مصاحبه گفته بود: به رغم این‌که عربستان این قتل را منکر شده، همچنان احتمال دارد که دست آن‌ها در کار باشد.

اما این نظریه جدید از سوی دیگر برای تبرئه محمد بن سلمان که روابط بسیار نزدیکی با جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در امور خاورمیانه دارد، نیز بسیار بااهمیت است. تحلیلگران بر این باورند بسیار بعید است که تیمی 15 نفره برای این قتل از ریاض وارد استانبول شوند و محمد بن سلمان در جریان ماجرا نبوده باشد؛ اما مقامات سعودی در رأس همه ملک سلمان به‌ قدری به محمد بن سلمان ولیعهد، مطمئن بوده‌اند که مسئولیت این داستان را بر عهده وی گذاشته‌اند. با این ‌حال ظاهراً عدم محاسبات دقیق منجر به یک بحران جدی و غیرمنتظره برای عربستان شده است.

تحلیلگران بر این باورند زمانی که ترامپ می‌خواهد چشم خود را بر موضوعی ببندد ، سخن گفتن و صحبت با شخصی که آن را انکار کند، برایش کافی است. شاید در این زمینه توییت روز گذشته نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، «آدام شیف» جالب‌ توجه باشد: ملک سلمان انکار می‌کند، پوتین انکار می‌کند، روی مور انکار می‌کند، برت کاوانا انکار می‌کند. در دنیای رئیس‌جمهور حقیقت اهمیتی ندارد. اعتراف مساوی با ضعف است. انکار همه‌چیز است. هرچه غضبناک‌تر، بهتر؛ اما این موضوع را از ترامپ نپرسید. قطعاً انکار می‌کند!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
تعبیر ترامپ قاتلان ولگرد نبوده و ترجمه اون نیروهای خودسر هست

این یعنی قدرت عربستان در جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
نیروی خودسر که نشان دهنده قدرت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خخخخخ ... چک میگی ! قدرت عربستان در جهان ههههه ! نکنه شما هم مواجب میگیری از این گامبوها ! اینا اگر پول نفت رو ازشون بگیری هیچی نیستن
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خون شهید جمال قاشقچی با پول های کثیف آل سعود پایمال شد
ناشناس
| Australia |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
عزیزم اینکه ترامپ داره ماست مالی میکنه یعنی قدرت عربستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قدرت عربستان خیر ، ولی پولهای باد آورده نفتی عربستان آری.
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قدرت هر کشور به قدرت نظامی و قدرت اقتصادی و قدرت تاثیرگذاری بر دیگر کشورها هست
عربستان ۲ تای آخر رو داره
عربستان به شکل سنتی خیلی از کشورها از اون حمایت میکنند مثل پاکستان کویت مصر بحرین و ...
بهرحال اینقدر عربستان قدرت داره که جهان و کشورهایی مثل روسیه و آمریکا چشمان رو در روز روشن میبینند و اون آدم می کشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خودسر؟ چقدر کلمه آشنایی
ترامپ مثل همه ثروتمندان گدا صفتی که یارانه نقدی می گیرند به پول میگه: الهی من بمیرم ، تو بمونی
پاسخ ها
دیرین دیرین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
بابا ول کنید دیگه.کار عناصر خودسر وزارت اطلاعات عربستان بوده دیگه.
توافقات براي ماست مالي کردن قضيه انجام شده و ماست مالي کردن شروع شده است. اونهايي که فکر مي کردند مي توانند از اين کلاه براي خود نمدي ببافند نمي دانستند که دنياي سياست بي پدر و مادر تر از اين حرفهاست
اگر عربستان بمن پول بدهد منهم می گویم این مطالب را نخواندم ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
نه اینکه خیلی شخص مهمی هستید خخ
حمایت مالی عربستان از کمپین انتخاباتی ترامپ میتواند برای این تاجر جذاب باشد. تصور کنید میلیاردها دلار نفتی که خرج پیروزی او در انتخابات کند.
خاک بر ترامپ که حداقل نمی تواند بهانه قابل باورتری برای بی گناه دانستن مقامات عربستان در این مورد پیدا کند! ننگ بر تو ترامپ که خود و شرف خود را تمام عمرت به پول فروخته ای.
واقعا ترامپ چت کرده، قاتلان ولگرد و بی خانمان داخل کنسولگری عربستان چیکار میکنن؟؟
خاشقجی موقع ورود به کنسولگری خودکشی میکنه که نام نیک بن سلمان را بدنام کند! خب بالاخره این بن سلمان دل رئوفی دارد و میتوانید از کودکان یمنی بپرسید چقدر ایشان رئوف و مهربان هستند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
نه اینطوری نبوده
خاشقچی از پله ها مییومده پایین که یهو پاش به چیزی گیر میکنه ومیوفته ومیمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
درستش اینکه خاشجى داشته از پلھ ھا پایىن میومدھ میوفتھ میخوره به دیوار کمانھ مىکنھ مىخورھ بھ نرده بعد انقدر تکرار مىشھ که اعضای بدنش جدا مىشھ
اینکه کار عربستان بوده شکی نیست...اما مطمئن باشید خیلی زود عربستان تبرئه می شود...و قضیه ماسمالی میشه...
عجبببببب!!!! بنازم میلیارد دلار باج داده ایندفعه!!!!!!
چطور شما يقين پيدا كردى كه خاشقجى كشته شد از كجا يقين پيدا كردى كه در سفارت يك بار گفتى تكه تكه شد امروز صحبت از ذوب كردنش در اسيد
پاسخ ها
سعید تمر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
شما گویا نمی تونی تصور کنی که برای حل کردن یک انسان می توانند اول تکه تکه اش کنند سپس در اسید زودتر هضمش کنند. اینها را ما نگفتیم از قضا واشینگتنپست نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
چه فرقی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
آقای مجتبی ، مبلغ۱۰ هزار دلار به حساب شما در بانک تیرانا واریز شد
از طرف امور مالی بن سلمان
حمایت گرگ از بچه گرگ
احتمالا دوباره امریکا از دارایی بلوکه شده ایران یک چند میلیون دلاری برمیداره
یعنی قاتلان ولگرد و خودسر در کنسول گری عربستان هستند؟؟
طبق گفته نامزد خاشقچی و رساه های جهانی و ترکیه ابتدا خاشقچی به سفارت عربستان در آمریکا مراجعه کرده و اونجا بهش گفتن که به سفارت مان در ترکیه برو.(سفیر در آمریکا هم که خالد بن سلمان برادر محمد بن سلمان هست پس غیر ممکنه که محمد بن سلمان خبر نداشته باشه)
در مرحله دوم هم خاشقچی وارد کنسولگری عربستان میشه و به گفته نامزدش با استقبال گرم مواجه میشه ولی میگویند روز بعد برای پیگیری کارهاش دوباره مراجعه کنه ونهایتا در مرحله سوم هم که میره و دیگه بر نمیگرده!!
یعنی سه مرتبه عربستان از این موضوع خبر داشه چجوری قابل باور باشه که بگیم مقامات عربستان و شخص بن سلمان خبردار نشده؟!!
متن گفتگوی تلفنی تقریبا این بوده:
سلمان:عمو ترامپ چند میگیری ماست مالی کنی؟ فقط ارزون حساب کن مشتری شیم ماکه همه زحمتمون گردن شماس...این بچه( اشاره به ممد بن سلمان) یه خبطی کرده گندش دراومده ..حتی عادل کچل( اشاره به عادل جبیر) هم روش نمیشه تو انظار مطبوعات آفتابی شه...چیکار کنیم به نظرت؟
ترامپ: کینگ...آخه کینگ...مگه شما خرپولدارنیستی؟ قبلا هم گفتم دنگشو بذار رو میز من حلش می کنم..میگم اراذل اومدن جلو چش سفیر ومحافظان سفارت با قاشق زدن ته جمال قاچاقچی رو دراوردن و خلاص...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خوب بلدینا
زد و بند پول و قدرت کثیف!!! چقد سیاست پست و کثیف است و چقدر مردمان جهان در دست این دیوهای پول و قدرت اسیرند. البته قدرت رسانه ها و افکار عمومی جهان نباید اجازه دهد این معامله کثیف انجام شود.
ترامپ مرد زیرک و باهوشیه و بازی نمیخوره اردوغان فک کرده ترامپ هم مثل خودشه دادا کل اطلاعات دنیا دست ترامپه
اگر خودسر بودند سرکنسول عربستان اجازه چنین کار غیر عادی ای را نمی داد.
به این میگن سیاست ورزی و‌گرفتن پول برای مردم آمریکا، این وسط‌ ترکیه هم سود می بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
شما هنوز سودیس بمون نیا ایران که کشورم مثل تو را نیاز ندارد.
بنظر من خاشقچی داخل سفارت خودکشی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خودکشیش کردن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
آره دوبار
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
کاملن موافقم مثل بعضی کشورهای دیگه
همیشه یک آدم ساده لوح و ابله برای قربانی کردن وجود داره. اینبار هم یه قربانی برای این قضیه پیدا میشه. چرا فکر می کنید ملک سلمان با این قضیه به مشکل جدی میخوره!!!!!!!!! مشخصا با دادن یه سری امیتاز ها به ترکیه و آمریکا و پیدا کردن یه قربانی همه چیز فراموش میشه.
بنظر بنده مشکل ترامپ با برجام، برجام نبود بلکه این بود که آرزو میکرد در دولت او این اتفاق می افتاد و درجاییکه ما میتوانستیم با ملاقات با او حس وحشیگری و پاچه گیریش را فروبنشانیم و با تغییراتی به نفع خودمان حتی برجام را تلطیف کنیم.
برخود عربستان با منتقدان همیشه همین بوده یادمون نره چند وقت قبل اعدام شیخ نمر باقر النمر کسی که از سیایتهای عربستان انتقاد کرد
عاقبت خون بیگناه دامن بانیانش را میگیره
امریکا باج گیر خخخخخخ
چرا مثبت منفی ها حذف شدن ؟
نفت حرف اول رو میزنه تو دنیا
سه شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۲
یورو ۱۷۱۰۰
دلار ۱۴۸۰۰
اونا نیرو خودسر دارن؟
شايد در دستشويى خودكش كرد با ليز خورد سرش به آجر خورد
اولا این یارو کیه که اینقد شما بهش پرداختید؟ در ثانی برای کشتن راههای خیلی ساده و بی دردسری وجود داره چرا اینا اینقد باید جاهل باشند که طرفو بیارن داخل کنسولگری و اونجا بکشنش/ البته نظر قطعی من اینه که منقتد سیاسی و اعتقادی را باید آزاد گذاشت و جواب او را باید با فکرو اندیشه و گفتگو داد تا زمانی که وارد جنگ حربی نشده است
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
مدعیان دروغین حقوق بشر باقتل ناشیانه قاشقچی رسوا شدنندوهرچه بخواهند این ننگ را سرپوش بگذارند نمی توتنند ورسواتر خواهند شد.
الهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه.
ميدونيد بزرگترين عامل بدبختي ، كي هستش؟؟؟ دولتمردان سياستمداران و مديران ناکارامد .رئيس جمهور انكار ميكند ،فلان وزير انكار ميكن ، فلان مدير انكار ميكند و ..... مردم همچنان در گراني و ...... به سر ميبرند .
این خودسر ها همه جا دردسر ساز هستندا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خودجوش و خودسر
موقع نزدیک شدن به اخرالزمان خون خیلی ازبیگناهان پایمال میشه فقروفحشاهم زیادخواهدشدزنان به شکل مردومردان آرایش کرده به شکل زن درمیان
چهره واقعی البرال دموکراسی رو به نمایش گذاشت. ممنونیم عمو ترامپ. کاش ذوب شدگان غرب گرای داخل اینها رو ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
اتفاقاً واکنش کشورهای لیبرال دموکرات را با واکنش سایر کشورا مقایسه کن خودت ارزش لیبرال دموکراسیو در همین مورد متوجه میشی مثلا روسیه چین و اینا چه واکنشی نشون دادند؟ کو؟ چیکار کردن در حالیکه کشورهای غربی با وجود شراکت تنگاتنگ با عربستان آبروی عربستانو بردن
به نظر میرسد خاشقچی رفته سفارت و یواشکی در رفته و خود کشی کرده ، شایدم تو سفارت خودکشی کرده
خلاصه عربستان نقشی نداشته
شیشه عمر ترامپ دست بن سلمان است یا برعکس؟
ترامپ ترسو ترين و بز دل ترين ريس جمهور طول تاريخ آمريكا مي باشد كه ناخواسته كشورش وهمپيمانانش را به گرداب فلاك و نابودي نزديك مي كند
ترامپ: پنج ميليارد دلار ميگيرم ميگم كار شما نبود اگه بكنيش ده ميليارد ميگم كار ايران بوده.
سلمان: آقا بيست تا بگير بگو حوثي ها هم بودن.
وقتی سازمان ملل علنا بخاطر قطع نشدن کمک های مالی عربستان اسم عربستان را از لیست کشورهای بچه کش خط می زنه و دبیر کلش میگه چاره ای نداشتم ، چه انتظاری از ترامپ تاجر دارید؟
در این برنامه همه عربستان رو دوشیدند و بن سلمان هم از شر خبرنگار راحت شد و به دیگران زهر چشم نشان داد که مواظب باشند.
لکن این طور هم نمی مونه. چون دیدیدند نمی تونند این قتل رو مخفی کنند ، حالا می خواهند تقصیر نیروهای خودسر بیندازند و چند نفر رو قربانی کنند. نتیجه خدمت به ظالم همینه.
نتیجه ظلم همین است ترامپ و امثالهم هم به نوبت نتیجه کارشان را خواهند دید و خدا رو چه دیدی و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین.
اگر کسی دستور قتل یک انسان بیگناه را بدهد مثل اینست که تمام مردم دنیا را کشته است.
خونِ بناحق بزمین ریخته کارها بکند.
هستی در وحدت کامل است.
کوچکترین حرکت به تمام هستی منتقل می شود.
خودِ شمشیر اعتراف می کند.
بن سلمان قبلا بخاطر منافع مردمش در پاسخ به اهانت ترامپ گفته بود این اختلاف مانند اختلاف خانوادگی است لذا وقتی در یک خانواده یک نفر کوتاه می آید اختلاف نمی تواند سبب لطمه به بنیان خانواده شود.
تناقض درگفته هاى اقاىترامپ موج ميزند اگر به نظر ايشان قتل كارنيروهاى خودسر بوده بايد رئيس سيا را به اين سفر ميفرستادنه وزيرخارجه را همه اين اتفاقات پاپوشى جهت وليعهد عربستان است كه خودشان باحمايت همه جانبه اورا به قدرت رسانيدند وحالا درمقابل خواسته هاى نامحدود انها مقاومت ميكند وحاضر به انجام همه انها نيست
بهترین فرصت است جنایت عربستان بر سر رکن ابادی را افشا کرد
اخرش میگن کاره ایرانه و از دارائیاش بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
:))
نیروهای خودسر در هر کشوری وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
یک کلمه حرف حساب
اخرم میندازن گردن ایران
معلوم شد که این عربستان است که بر آمریکا آقایی و حکمرانی می کند و نه برعکس . بله پول توان خرید هرچیزی را دارد حتی حاکمیت آمریکا را !
کسی باور ندارد که در امریکا ناگهان همه نهادهای حقوق بشرفقط در جهت  اعتراض  به مرگ  این شخص به صدا در امده باشند جز تعلل عربستان و بعضی کشورهای منطقه در کاهش قیمت نفت




قیمت نفت بود اما اینکه چگونه این موج توسط عدالت خواهان جهان فقط از روی احساس بدون تفکر  جهان را در بر می گیرد از خود  این بازی تاسف بر انگیز تر اس
حقوق بشر یعنی کشک !
باید حساب های جدید ترامپ را چک کرد باز هم رفته گاو دوشی و دست پر برگشته
شاید تو سفارت فهمیده اشتباه کرده پریده تو وان اسید..خب تو هر کشوری پیش میاد که طرف خودکشی کنه..
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

اینکه ترامپ می گوید اگر عربستان را حمایت نکنیم حتی دو هفته هم نمی تواند دوام بیاورد صحبت درستی هست، واقعا این همه حمایت آمریکا هست که عربستان را سرپا و سرزنده نگه داشته است، در همین قتل خبرنگار منتقد عربستان سعودی شهید خاشقجی اگر آمریکا راه نشانشان نمی داد واقعا نمی دانستند چگونه قائله ای را که بر علیه منتقدین راه انداخته اند، چطور با آن مواجه شوند؟، در مورد یمن هم آل سعود مرتب تسلیحات از کشورهای آمریکائی و اروپائی و صهیونیستهای اشغالگر توانسته موجب شود که عربستان سعودی در یمن اینگونه ظالمانه عمل نماید، عربستان سعودی مدتهاست که غرب او را به عنوان مزدورانش در طرحهای مختلف مانند القاعده، طالبان و النصره و گروههای دیگر تروریستی در طرحهای تروریستی با همدستی غربیها و وهابیون منطقه، ظلمهای بیشماری در منطقه و جهان انجام داده است، و با اینکه ضربات کاری به مردم عربستان سعودی زده است، ولی خود را بخاطر پولهایش امپراطور دنیا می بیند و به خود اجازه می دهند مخالفینشان را سر به نیست نمایند، ولی همینطور که قارونها و فرعونها به توان مدیریت الهی نابود شده اند خداوند غضب خودش را به آنانکه نقش فرعونی و ظالمانه در جهان دارند عینیت می بخشد، اگر فرصتی در جهان به آل سعود داده شده است که آل سعود حکومت نماید برای جبران ظلمها و اصلاح رفتار ظالمانه و نابخردانه اش هست نه اینکه آل سعود و وهابیون به نابخردیها و ظلمهایشان در جهان ادامه دهند.
خون های به ناحق خیلی میریزد!!!
اینجا!!! آنجا و کلا این کشتارها خیلی چیز عجیبی نیست
مرگ بر انسانیت!
مرگ بر آزادی!
مرگ بر نفس انسان!
درود بر قتل و کشتار!!
أين هم يك مدل دوشيدن.....
ترامپ با این حمایتش از جانوران گستاخی همچون بن سلمان در انتظار ۱۱ سپتامبر دیگری با طرح و پول خاندان سعودی باشد. همان طور که بن لادن سعودی کرد‌
تاریح تکرار میشه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی