بازدید 3426
یک کارشناس ارشد اقتصادی پیش‌بینی کرد

بحرانی خطرناک‌تر از سال ۲۰۰۸ پیش روی آمریکا است

یک کارشناس ارشد اقتصادی اعلام کرد: بورس و اقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 14 October 2018

یک کارشناس ارشد اقتصادی اعلام کرد: بورس و اقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، پیتر شف، مدیرعامل مؤسسه یورو پسفیک کپیتال هشدار داد بورس وال‌استریت واقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل صف‌های فروش طی هفته گذشته در بورس آمریکا گفت: حباب‌ها تنها در بورس شکل نگرفته است و کل اقتصاد آمریکا هم‌اکنون درگیر حباب است.

این کارشناس اقتصادی در مصاحبه با فاکس نیوز پیش‌بینی کرد یک رکود بزرگ اقتصادی در کنار افزایش قابل توجه تورم که بسیار گسترده‌تر و مخرب‌تر از بحران بزرگ اقتصادی در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ است پیش روی آمریکاست. 

شف گفت: من فکر می‌کنم که در این بحران، شهروندان آمریکا شغل خود را از دست خواهند داد و شاهد افزایش شدید هزینه‌های زندگی خواهند بود و بنابراین شرایط برای آنها بحرانی خواهد شد.

روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته بورس‌های آمریکا سقوط کردند که اصلی‌ترین دلیل آن افت بورس شرکت‌های فناوری و گسترش نگرانی‌ها نسبت به افزایش سریع‌تر نرخ بهره در آمریکا بوده است که باعث شد سهامداران به دنبال خروج از سهم‌های خطرناک برآیند. 

شاخص بورس‌های داو جونز صنعتی و S&P 500 بیشترین سقوط یک روزه ارزش را از ماه فوریه تاکنون تجربه کرده‌اند. بورس نزدک نیز شاهد بزرگ‌ترین فروش سهامداران از ژوئن ۲۰۱۶ به بعد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مقصر این اقدام را بانک مرکزی آمریکا معرفی کرده و گفته است بانک مرکزی فدرال آمریکا دیوانه شده است.

پیتر شف معتقد است بانک مرکزی فدرال آمریکا مدت‌هاست که غیرمنطقی عمل می‌کند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است چیزی که احمقانه است این است که بانک مرکزی آمریکا فکر کند می‌تواند بدون ایجاد حباب نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد.

شف ادامه داد: حباب بورس آمریکا در شرایط کنونی بسیار بزر‌گ‌تر از حباب سال ۲۰۰۸ است و بحران ناشی از آن نیز بسیار فراتر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار