بازدید 20569
۳

سهمگین‌ترین طوفان نیم قرن اخیر آمریکا

کد خبر: ۸۴۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ 13 October 2018

طوفان سهمگین مایکل در آمریکا خسارتهای گسترده ای به بار آورده است به طوری که سبب جانباختن شماری از شهروندان، فروافتادن درختان و خرابی‌های گسترده برای منازل و ساختمانهای مسکونی شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات آمریکایی روز جمعه اعلام کردند با جان باختن پنج نفر در ویرجینیا، شمار تلفات طوفان مایکل در جنوب شرقی این کشور به دوازده نفر افزایش یافته است. 

در حالیکه امدادگران با استفاده از تجهیزات سنگین تلاش می کنند آوار را در شهرهای بخش شمال غربی ایالت فلوریدا پاکسازی کنند، پیش بینی می شود تعداد کشته های طوفان افزایش یابد.

ایالت فلوریدا کانون این طوفان است به طوریکه سرعت طوفان مایکل در این منطقه به یکصد و پنجاه مایل بر ساعت معادل دویست و چهل کیلومتر در ساعت رسیده است. ایالت فلوریدا به علت مجاورت به خلیج مکزیک ، کانون جذب گردشگران است اما با طوفان مایکل، گردشگران نیز از این منطقه فراری شده اند. چهره این منطقه کاملا آشفته شده است.

گفته می شود طوفان مایکل سهمگین ترین طوفان دریایی تاریخ آمریکا از سال هزار و نهصد و شصت و نه تاکنون است و البته این طوفان سهمگین ترین طوفان تاریخ ایالت فلوریدا به شمار می رود. عملیات پاکسازی آوارها در مناطق طوفان زده فلوریدا شروع شده است اما گستردگی خرابیها به حدی است که احیای چهره سابق این منطقه زمان می برد. درختان فروافتاده جاده ها را مسدود کرده اند و همه جا آثار طوفان مشهود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
تلفات این طوفان سهمگین چقدر بوده ؟!!!!!
همچنین سهمگین هم نیست سیل مازنداران ده ها برابر این طوفان خسارت داشت
از این طوفانها ما داشتیم چی می‌شد؟ اصلا تصورش هم ترسناکه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر