بازدید 13120
نماینده مخالف FATF در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ما از کشورهایی هستیم که درصد فساد مالی و پولی در آن بسیار بالاست/ باید همه این لوایح را ما تصویب می‌کردیم و جهان از ما تبعیت می‌کرد/ می دانیم که مرجع تشخیص تروریست، شورای عالی امنیت ملی کشور است/ دلیل مخالفت ما وجود کشورهای مشکل دار در این سازمان است/ جای لوایح چهارگانه در قوانین ما خالی بود

چند وقتی است، موضوع FATF و CFT از موضوعات جنجالی کشور شده است و هر دو این مباحث دارای موافقان و مخالفان سرسختی هستند. حرف موافقان تقریباً روشن است و ادعا دارند برای انجام معاملات پولی، نیاز است که کشور عضو این کنوانسیون‌ها و سازمان شود.
کد خبر: ۸۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 13 October 2018

چند وقتی است، موضوع FATF و CFT از موضوعات جنجالی کشور شده است و هر دو این مباحث دارای موافقان و مخالفان سرسختی هستند. حرف موافقان تقریباً روشن است و ادعا دارند برای انجام معاملات پولی، نیاز است که کشور عضو این کنوانسیون‌ها و سازمان شود.

اما بحث‌ها در میان مخالفان شدیدتر است و نگرانی‌های بسیاری در این باره مطرح کرده‌اند. گاهی گفته می‌شود که دلیل مخالفت‌ها، حضور برخی کشورها از جمله عربستان و اسرائیل به ‌عنوان ناظر در سازمان FATF است و گاهی صحبت از این می‌شود که ممکن است برخی چهره‌های محبوب کشور، وکیل برخی از ارگان‌های رسمی داخلی و خارجی از جمله سپاه پاسداران و یا حزب‌الله توسط این سازمان به‌ عنوان تروریست شناخته شود.

برای همین منظور به گفت‌وگو با یکی از مخالفان FATF و CFT در مجلس شورای اسلامی نشستیم؛ حسن نوروزی نماینده اصولگرای مجلس و از مخالفان موضوع FATF و عضو کمیسیون قضایی مجلس است که از مسئولیت بررسی و اصلاح لوایح چهارگانه را در کمیسیون بر عهده داشت.

لوایح چهارگانه خیلی عالی بودند، من خودم روی این‌ها کار کردم

حسن نوروزی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: درباره لوایح چهارگانه مرتبط با FATF باید گفت، لایحه شفافیت مالی بسیار خوب است و ما این را در کمیسیون اقتصادی بررسی و ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود، نیز رفع کردیم و تصویب شد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: لایحه کمک به تروریسم هم خیلی عالی بود و من خودم روی این‌ها کار کرده بودم. برخی موارد آن از جمله جرم منشأ، جرایم پولشویی و پاسخگو کردن افرادی که بالای یک میلیارد پول دارند و حساب‌های مشکوک، ملزم کردن بانک‌ها برای پاسخگو کردن و مواردی از این ‌دست چیزهایی بود که ما واقعاً نیاز داریم و بسیار بجا بودند.

این نماینده درباره لایحه مبارزه با تروریسم نیز گفت: این لایحه را خود ما نوشتیم و اصلاحیه نیاز داشت که اصلاحات مربوطه را اصلاح کردیم. در آنجا قید شده، تروریسم کسی است که شورای عالی امنیت ایران اعلام کند، نه کسی که FATF آن را اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما، دررفت پول زیاد است و افراد زیادی هستند که پول هنگفتی را در جاهای مختلف انباشت می‌کنند که ممکن است گاه مرجع مجرمانه داشته باشد و گاهی نداشته باشد. ما تا به امروز از آنجایی‌ که قانونی در این ‌باره نداشتیم، کسی نمی‌توانست بگوید این مبالغ را از کجا به دست آورده است.

وی افزود: پیرزنی را داشتیم که در حسابش 90 میلیارد موجودی بود و یا یک قاچاقچی در حساب خودش 60 میلیارد پول داشت و حدود 500 دستگاه آپارتمان به نامش بود. شخص دیگری، بیش از 1000 میلیارد تومان در حساب وی بود، ولی هیچ ‌کس نمی‌توانست به این‌ها بگوید این پول را از کجا به دست آورده‌ای؛ بنابراین، اینکه حساب‌وکتابی باشد و بانک‌ها و مؤسسات مالی بدانند از کجا به دست آمده، خوب است و اصولاً نظم در حساب و ‌کتاب و پولشویی بسیار خوب است.
باید مشخص شود یک نماینده مجلس چقدر دارایی دارد و قبل و بعد از نمایندگی چقدر شده؛ این‌ها موضوعاتی است که در کل خوب هستند؛ حال می‌خواهد از سوی FATF نظارت شود یا هر نهاد دیگری.

عضو کمیسیون قضایی مجلس همچنین یادآور شد: قانون مبارزه با تروریسم هم مانند این است. ما تاکنون قانونی دراین‌باره نداشتیم، ولی وقتی این قانون تصویب شد، اگر کسی پولی به عراق، سوریه و هر جای دیگر جهان برای کمک به تروریست‌هایی مانند داعش و هر کس دیگری بفرستد، محاکمه خواهد شد.

نوروزی گفت: قانون جرایم سازمان‌یافته فراملی هم یک قانون خوب است، چون ما می‌توانیم با استفاده از این قانون، تروریست‌هایی مانند داعش، النصره و یا گروه‌های دیگری که در کشور ما هستند و در کشورهای اطراف ما نیز فعالیت می‌کنند، از طریق همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی تعقیب کرده و از آن‌ها استرداد این افراد را بخواهیم؛ مانند موضوع سکه ثامن که ما از کشورهای دیگر خواستیم و اینترپل دخالت کرد و ما این مجرم را وارد کشور کردیم. ما می‌دانیم که این‌ها نمی‌توانند هیچ کاری علیه سپاه و شخصیت‌های ما انجام دهند

وی ادامه داد: حتی موضوع CFT هم موضوع جالبی است و می‌تواند منافع بسیاری برای ما داشته باشد؛ اما موضوعی که ما را نگران کرده، این است که عربستان و اسرائیل به ‌عنوان ناظر در FATF حضور دارند و ارتباط این کشورها با امریکا باعث شده که ما نگران شویم.

وی گفت: همه حرف‌هایی که درباره FATF و CFT گفته می‌شود، قبول داریم و می‌دانیم این‌ها هیچ کاری علیه سپاه پاسداران، شخصیت‌های ما که از سوی امریکا تحریم شده‌اند و مدال افتخار برای ما هستند، انجام نمی دهند. مشکل ما با این‌ها این است که این سازمان در جایی پخت‌وپز می‌شود که ما با آن‌ها مشکلات اساسی داریم. یک پای این قضیه اسرائیل و عربستان است و حتی خود فرانسه ـ که مرکز این سازمان است ـ بر سر مسائل تروریستی با ما مشکلات عدیده‌ای دارد که هیچ‌وقت حل‌ نشده‌اند. سران فرانسوی دوباره دیده‌ شده اند که در مراسم منافق‌ها شرکت کرده‌اند.

وی گفت: برای ما جای سؤال است، آیا فرانسه منافقین را تروریست می‌شناسد یا نمی‌شناسد؟ اگر می‌شناسد چرا مریم رجوی سال‌هاست در این کشور آزادانه به کار خود ادامه می‌دهد؟ این‌ها مطالبی است که ما را نگران کرده، در غیر این صورت این لوایح، قوانین بسیار خوبی بودند و ما نیز دنبال آن بودیم و جای آن‌ها نیز در قوانین ما خالی بود.
ما حتی در این قوانین تصویب کرده‌ایم، تروریست کسی است که شورای عالی امنیت ملی آن را اعلام کرده باشد، و طبیعتاً هیچ زمانی شورای عالی امنیت ملی ما حماس، حزب‌الله، شد الشعبی و غیره را تروریست اعلام نمی‌کند؛ بنابراین ما آن را قبول داریم، پولشویی هم که مشخص است و آن را تصویب کرده‌ایم و پای آن می‌ایستیم و سایر این لوایح هم همین‌طور هستند.

دولت اصرار دارد عضو FATF شود

نوروزی در پاسخ به این که یا راهکاری وجود دارد که ایران عضو FATFنشود، ولی مراودات مالی صورت گیرد با توجه به اینکه تصویب لوایح به‌خودی‌خود الزام‌آور است و حضور در FATF خیلی هم ضروری نیست، گفت: دولت اصرار دارد، این کار صورت گیرد؛ اما به نظر من ما در مسائل مالی خیلی تأخیر داریم.

این نماینده مجلس گفت: ما یکی از کشورهایی هستیم که درصد فساد مالی و پولی در آن بسیار بالاست و اتفاقاً یکی از دلایل آن نیز این است که قوانین ما فردی است و حکومتی نیست. اساس ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی که امام پیش‌بینی کرده بود این بود که حکومت اسلامی باید به همان میزان که به افراد نگاه می‌کند، به حاکمیت هم‌ نظر داشته باشد.

وی در توضیح این حرف خود یادآور شد: به ‌عبارت ‌دیگر، اقتصاد حاکمیتی اسلامی باید کامل برقرار شود. الآن بانک‌های ما چهل سال است از حاکمیت اسلامی عقب است. ما هم اکنون بانکداری بدون ربا نداریم و همه ربوی هستند، یا موضوع پولشویی از مسائل ولایت‌فقیه و حاکمیت اسلامی است اما ما قانون آن را نداشتیم و چهل سال از آن عقب ماندیم. در حوزه قاچاق کالا و ارز که از مسائل حاکمیتی است، یا در حوزه مدیریت شهری که کاملاً حاکمیتی است یا در حوزه مدیریتی که چه کسی مدیر شود و حوزه مفاسد اقتصادی عقب‌ مانده‌ایم. ما در حوزه مالکیت تاکنون مفهوم اصالت المالکیه را پذیرفته‌ایم و فقط از آن پیروی می‌کنیم؛ به‌ عبارت‌ دیگر اگر کسی 2000 میلیارد دارد، اصل بر مالکیت وی هست یا «اماره الید» یعنی هرکس هرچه در دست دارد اماره است و مال خودش است؛ اما این‌ یک بحث فردی است و در این چهل سال متأسفانه همه ‌چیز را فردی دیده‌ایم.

باید همه این لوایح را ما تصویب می‌کردیم و جهان از ما تبعیت می‌کرد

می‌خواهم بگویم در رابطه با FATF و CFT ما همه این لوایح را قبول داریم و با تروریسم مخالفیم و با پولششویی مبارزه می‌کنیم، و همه این‌ها را قبول داریم، اما باید همه این‌ها را ما تصویب می‌کردیم و جهان از ما تبعیت می‌کرد، ولی متأسفانه عقب ماندیم و دیگران امروز این کار را می‌کنند.

وی گفت: اما اینکه ما مخالفیم به این دلیل است، آیا کسانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، انگیزه انسانی دارند؟ اگر این‌گونه است، چرا مقامات فرانسه در جلسه منافقان شرکت می‌کنند، چرا این‌ها را تحویل نمی‌دهند یا خودشان محاکمه نمی‌کنند؟ اگر این سازمان یک سازمان خوب اقتصادی است، چرا ناظر آن باید اسرائیل باشد؟ این‌ها مشکل ما هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۸
می‌خواهم بگویم در رابطه با FATF و CFT ما همه این لوایح را قبول داریم و با تروریسم مخالفیم و با پولششویی مبارزه می‌کنیم، و همه این‌ها را قبول داریم، اما باید همه این‌ها را ما تصویب می‌کردیم و جهان از ما تبعیت می‌کرد، ولی متأسفانه عقب ماندیم و دیگران امروز این کار را می‌کنند.
خنده دار بود!!!
پاسخ ها
فرزند ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خب روشنفکر عزیز کجاش خنده دار بود ؟
الکی مثلا منم هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بنظر شما خنده دار نیست؟ آخه یکی نیست بگه تو این دنیا مگه کسی هست مارو قبول داشته باشه؟ مگه تو این کشور کسی بلده حرف حساب بزنه؟ مگه ما در حد واندازه ای خودمون رو حفظ کردیم که بخواهیم در دنیا ایده ای را مطرح کنیم، آنهایی در دنیا ایده های نو را مطرح میکنند که در داخل کشورشان هم از ایده های نو استقبال کنند، وقتی ما برای اندیشه های نو جایگاهی قائل نیستیم و مغزهامون رو بلااستفاده نگه میداریم وقتی انسانهای متفکرمون را بدون اینکه براشون برنامه ای داشته باشیم میفرستیم برای کشورای دیگه که برای اندیشه اونها ارزش قائل باشند اونوقت ایشان تازه به این فکر افتادند که چرا ما بنیان نهادهایی اینچنینی نبودیم، خنده دار نیست؟ اصلا مگه با این مغزهای زنگ زده و کپک زده مگه میشه فکری نو و ایده ای نو داشت، فکر نو انسان سالم میخواد، اشخاصی که با رانت و پارتی بازی کسب روزی میکنند اگر بخواهند هم نمیتوانند صاحب ایده ای خلاقانه باشند. لذا اینجور حرفها واقعا خنده داره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خنده دار نبود مضحک بود نعل وارونه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چون خودشان نتوانستند این قوانین را تهیه و اجرا کنند و حالا هم که خارجی ها واسمون حاضر و آماده کردند با ان
! مخالفت میکنند ؟
نمایندگان سینه چاک fatf ، چرا به قانون مبارزه با پولشویی داخلی و مبارزه با قاچاق ارز و کالا رای ندادن؟!
پس مخالفتتون الکیه از روی کل کله
پاسخ ها
حسن
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
نه داداش. اونی که بهش گفته مخالفت کن دوباره بهش زنگ زد و گفت ایندفعه موافقت کن...
لیست ۲ میلیاردی « امید » مصداق بارز پولشویی بود...حالا همون طیف ،مدعی مبارزه با پولشویی شده ..خخخ
پولشویی بهانه است ، هدف رضایت کدخدا و اروپاست تا کاغذ برجام برای اهداف سیاسی اقایون در داخل ، باقی بمونه..
احمدي نژاد هم ميگفت " من براي مديريت جهاني امداه ام و برنامه دارم " آخرش چي شد ... حالا ايشون هم ميگه ما بايد طرح بدهيم و دنيا از ما پيروي کنه !!! هر موقع ارزش پاسورت ايراني را در جمع 20 کشور اول دنيا ديديم بعد صحبت از مديريت جهاني بکنيد...
باید قوانین صحیح و اصولی که بر ضد تروریسم است تصویب شود عدم عضویت در چنین موضوعاتی در جهان به معنای حمایت از تروریسم می باشد. متاسفانه عملکردهای منطقه ای علیرغم تلاش عده ای وطن دوست و انقلابی واقعی به دلیل سواستفاده های صورت گرفته و دزدی های انجام شده به لجن کشیده شده و ضایع شده است بهتر است ابتدا با شرایط فعلی منطقه یک تجدید نظری در سیاست گذاری های قبلی صورت بگیرد و با اجماع و تنش زدایی در منطقه و دوستی با کشورهای همسایه وضعیت را تغییر دهیم.
منفعت بسیاری ایجاب کرده با عربستان دشمنی کنیم در صورتی که برای دو کشور مسلمان و همسایه دشمنی با هم در واقع در راستای منافع اسراییل و غرب می باشد
اصلاح طلبان درباره رشوه ۲۵۰ میلیون دلاری کرسنت و استارت اویل که امروز دادگاه پاریس ان را اعلام وصول کرد ، شفاف سازی کنند!!
توجه کنید که سالهاست ادعا می کنیم سازمان منافقین مرده و دیگر تاثیری بر ایران ندارد، آنوقت بهنگام تصویب این لایحه که ایشان اینقدر بر اهمیت آن تاکید دارند، همه چیز را بند سازمان منافقین می کنند. خدا کند که شورای نگهبان نیز مردم شریف ایران را بیشتر از آنی که برخی مجلسیان پنداشتند، در تله منافقین دست و پا بسته نپندارد.
معلوم نیست با خودش چند چنده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ـوجه کن ، حرف درستی زده میگه لوایح خوبیه منتها چرا منافقین رو تروریست نمیدونن و ناظرش اسرائیل و عربستانه که هم حامی تروریسته هم وحشی قاتل ، در اصل این قوانین رو اعضا چرا اجرا نمیکنن!؟
خدا را هزار مرتبه شکر که شماها برای دنیا تصمیم نمی گیرید. یک کشور 70 میلیونی با این همه ثروت را ترکاندید دیگه بقیه دنیا پیشکش
پاسخ ها
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
واقعاً
آنجا که می گوید ما باید آنها راقبلا تصویب میکردیم و دنیا از ا تبعیت میکرد یاد حرف احمدی نژاد افتادم که میگفت حکومت جهانی را بیندازیم . آخه مرد مومن جمهوری اسلامی که را انداختتین اینهمه اختلاس و دزدی و غیره توش هست و اینها را در سطح جهان گسترش میدین آخه چطوری ممکنه که دیگران از شما تبعیت کنند .‌
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل امروزهم ۶۰۰۰ واحد سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
از آقای نماینده می پرسیدید که شما جزء آخرین کشورها برای تصویب این طرح هستید چگونه انتظار دارید ناظر باشید
میگه ما با همش موافقیم ولی با کشورها مخالفیم.
اینم شد دلیل برا مخالفت با یک لایحه
آدم شاخ در میاره ...
چه باحالید هرچه شمابگید یا شورای امنیت شما بگه نیست که هرچه اف ای تی اف بگست عزیز دل برادر
ناظر یعنی کسی که حق رای ندارد
پس خوب بودن اینها رو قبول دارین ، ولی چون دو تا کشور عضوش هستن که خودتون اینها رو دشمن خودتون کردین (!!!) ما نباید از مواهبش بهره مند بشیم ؟!؟!؟!؟ این چه استدلالیه !!!! کل استدلال شما و اینهمه لشکرکشی برای مخالفت با این لوایح وجود عربستان و اسراییل هست ؟!؟!؟!؟!؟
واقعا آدم میمونه چکار بکنه با داشتن مقاماتی مثل شما !!!! طبق گفته خودتون مشکل اصلی از خودتونه که چهل سال عقب موندین ، حالا طبق معمول ما مردم باید هزینه کم کاری شما مقامات رو بدیم ؟!!؟!؟
یک سر سوزن انصاف هم حوب چیزیه وگرنه ما از شما توقع مسلمونی نداریم ....
هیاهوی بسیار برای هیچ
باید ما قانون بنویسیم و دنیا از ما تبعیت کند؟!!
پدربیامرز خودت داری میگی تو کشور پیرزن داریم که 60 میلیارد پول داره و ما نمیتونیم هیچکارش کنیم بعد انتظار داری جهان بیاد از ما تبعیت کنه؟!
یک راه حل اینه که عضو این کنوانسیون شد و به مرور و با تعامل با سایر کشورهایی که نیت های انسان دوستانه دارند تعریف جدیدی از تروریسم به دنیا معرفی کنید . نه اینکه در کل دورش رو خط قرمز بکشید و منجر به منزوی شدن کشور عزیزمان شویم .
اولا عضو ناظر حق رای ندارد. دوما مگر تا حالا از طریق بانک به حزب الله و امثالهم پول داده ایم که از این به بعد نتوانیم بدهیم؟ بنابراین بنظر می رسد مشکل اصلی مخالفین مخالفت با شفافیت حسابهای بانکی دیگران است. ضمنا همیشه در صورتی که بضرر شما شد می توانید از ان بیرون بیاید
بورس تهران امروز هم ۶۰۰۰ واحدسقوط کرد همه برای فروش سهامشان هجوم اورده اند
من که بطور کلی به قول معروف هنگ کردم. آقا شما همه چیز را قبول دارید و فقط به خاطر اینکه اسرائیل و عربستان عضو ناظر هستند مخالفید؟!!! یا اینکه چون برخی از فرانسوی ها در جلسات منافقین شرکت می کنند شما مخالفید؟!!!! آیا درست این نیست که شما به عضویت این سازمانها در آید و همین موارد را در آنجا مطرح کنید؟
شما یک قانون ساده، از کجا اورده ای؟ رو تصویب کنید بقیه ش پیشکش
ما باید قوانین fatf رو وضع میکردیم!!! خنده دار بود.... دوستان هنوز نمیدونن fatf یه سازمان بین المللیه که سال 1989 تاسیس شده و مقرراتش با این اسم معروف شده و بالای 5 ساله که کشور های مختلف مقرراتش رو تصویب کردن!! دوستان هنوز با لوایح دولت و متمم بودجه اشتباه گرفتن !!
آقا عضو کمیسیون قضایی مجلس ! تقریبا 5 سال طول کشید تا یه سری قوانین شسته رفته و آماده رو تصویب کردین! اگه میخواستین وضعش کنین چند دهه طول میکشید؟؟؟
بنظر میرسه هرکس حساب سود جیب خود را کرده و براساس سود و زیان خود در مورد FATF دارن تصمیم میگرند.
تابناک فکر نکن که ما نفهمیدیم که این مصاحبه را بشکل گزینشی و با ترتیبی که خودت خواستی منتشر کردی تا برداشت های مورد نظر خودت را به مخاطب القا کنی. ایا این متن را منتشر میکنی؟ خیلی بعید است.
من تعجبم از این است که ما با داشتن چنین نمایندگانی در مجلس هنوز زنده هستیم
آخه شماچکاربه حضورنمایندگان فرانسه درجلسه منافقین داری؟چون اونهاحضورداشتن..باقوانین شفاف وبین المللی مخالفی؟..خب شماهم دعوتشون کن بیان توجلسه شماکه مشکل حل بشه..شمااگه خیلی دلت به حال مردم ومملکت میسوزه...اختلاس گران وچپاول کنندگان داخلی رو...رسواکن وپیگیر مجازاتشون باش..
حق با این نماینده محترم است.
ما باید ساز و کار داخلی برای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد ایجاد کنیم و نباید تحت نظارت سازمان های جهانی وابسته به استکبار و صهیونیسم قرار بگیریم که از تمامی تراکنش ها ی مالی ما مطلع شوند.
زیر بار حرف استکبار رفتن، به بهانه اینکه نباید به آنها بهانه داد، حرف کاملا غلط و ساده لوحانه ای است.
باید از امثال آقای ظریف پرسید آیا زیاده خواهی های آمریکا و بهانه تراشی های آن حد یَقِف دارد؟ تا کجا باید به آمریکا بهانه نداد؟!
اگر آمدند و به مسایل امنیتی و نظامی و فرهنگی ما ایراد گرفتند، آنها را هم باید کنار بگزاریم؟! تا کجا پیش خواهید رفت؟
مخالفان fatfکسانی هستند که نمی دانند مشکل اقتصادی یعنی چه. هرکاری میتوانید انجام بدهید تا اوضاع اقتصادی بهتر شود. متاسفانه مشکلات اقتصادی موجب بروز مشکلات روانی نیز برای مردم شده است. اینکه بنشینیم تا ترامپ کنار برود که راهکارنیست.بایدباگفتگومشکلاتمان را برای همیشه با آمریکا حل کنیم.
تو نمایند ایران هستی یا دیگران.چرا ملت ایران را گروگان دیگران می گذارید بس کنید دست ار سر این ملت بر دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
هیچکدام اینها نمایندگان عده ای هستند که دوست دارند با هر قانونی که حساب و کتاب کارشون را افشا و مانع بشود مخالفند .
وقتی ما عضوی از FATF باشیم می توانیم فرانسه را بخاطر تامین مالی منافقین مورد تعقیب قرار دهیم . رژیم مجعول را بخاطر تامین تروریستهایی که دیپلمات های مارا در لبنان ربودند مورد تایید قرار دهیم ( عمل بر علیه دیپلماتها یک عمل تروریستی طبق کنوانیسیونی است که در این تسک فورس پذیرفته شده) . می توان آمریکا و سعودی را بخاطر حمایت مالی از طالبان که دیپلماتهای ما را درکابل شهید کردند مورد تعقیب قرار داد . می توان سعودی را بخاطر عملیات ترور اخیر در اهواز که دقیقا با بند ب تعریف عمل ترورییستی هماهنگ است مورد تعقیب قرار داد . از اینها زیاد است ولی باید از حالا که تاییدش کرده ایم از آن استفاده کنیم نه اینکه فقط سفر خارج برویم و حق ماموریت بگیریم و هنگام عکس گرفتن همه اش نیشمان باز باشد .
با این دانشمندان فرهیخته ای که در مجلس تشریف دارند آینده این مملکت یقینا روشن تر از اینها خواهد بود.
نگویید جای این قوانین و لوایح در قانون ما خالی بود! بگویید ما خواب بودیم تا به حال و به بازی گرفته ایم مملکت را، که چگونه خودمان ابتکار عمل در حاکمیت قانون داشته باشیم، همیشه چشممان به دست دیگران است، این را بگویید/
سلام، fatf را ما در سال 94 تصويب كرديم و به تائيد شوراي نگهبان نيز رسيد و رئيس جمهور آن را به دو وزارت خانه اقتصاد و دادگستري نيز اعلام كرديم. امروز آمريكا مي گويد آن متني كه شما نوشتيد مورد قبول نيست آنچه را كه آمريكا مي گويد و اسرائيل تائيد مي كند و عربستان نظارت دارد بايد به تصويب ايران برسد. در آن متن نوشته شده آمريكا صريحا آمده است ايران و كره شمالي بزركترين حامي تروريسم هستند و نيز در ضميمه sdn ليست افراد تروريسم دنيا آمده است كه بايد تحويل قضايي دنيا شوند. در برجام هرچه گفتند ظربف قبول كرد، ترامپ ديد كار اساسي را اوباما انجام داد و تا 60 درصد ايران را خفه كرد، گفت در برجام هيچي نداديم و همه چيز سهم خودمان را گرفتيم و با اروپا هماهنگ است و به آنها گفته من از برجام را خارج مي شوم و شما ايران را نگه داريد كه از برجام خارج نشود و fatf را شروع مي كنم و 40 درصد الباقي را من تكميل مي كنم و بر اساس اين دو قانون، جمهوري اسلامي ديگر صلاحيتش را از دست مي دهد و اين كشور بايد كشوري مثل مصر مي شود و نوكري بر نوكرهاي آمريكا خواهد شد.
از کشورهایی هستیم نه عزیز
بلکه تنها کشوری هستیم
حالا دلیلش چیه؟؟؟
به نظرم ما خودمون یک FATF از اون خوباش برا خودمون بخریم محتاج اونا نباشیم. مگه چنده؟ ولی اونا باید از ما بخرن چرا همیشه ما بخریم . یک فرانسوی تو بازار بود پس اونا باید بخرن . بلی
سلام، بهتر است بدوا عمل کرد اف ای تی اف را درخصوص کشورهای عضو بررسی کنیم، درخصوص کشور پاکستان ،اف ای تی اف،چگونه بازتابی داشت؟ البته سیاست مداران این را به خوبی می دانند که اگر از کشور ومردم هزینه کنند سود خوبی بدست خواهند اورد،همانگونه که در توافقها وقرار دادهای ننگین دیگر کردند،
باید به شعارهای اصلی انقلاب برگردیم. ما دنبال استقلال ، ازادی و جمهوری اسلامی بودیم نه جنگ و دعوا با دنیا
حاج آقا، ما نمیتونیم با این وضع
موجود یک تاکسی را برای پارک کردن هدایت کنیم چه برسه به هدایت دنیا.
بگفته احمدتوکلی ازافراطیون جناح اصولگرا متاسفانه فساد درکشور نهادینه شده وازراس تا پایین کشوررافساد فراگرفته وبعید بنظر میرسد بااین سیاستها فساد کاهش یابد
توهم زده
اخه یه خورده انصاف بابا مردیم از بس پول نداریم . کمک کمک کمک یکی ما رو نجات بده از دست ...
در ایران فساد وجود ندارد دولتمردان یا به اصطلاح خودشان. خودی ها. قبل از انقلاب هم دارای ثروت های نجومی وکاخ نشین بودند حامیان مستضعفان کسان دیگری بودند که ناگهان ناپدید شدن.پس مقام اولی فساد توسط دشمنان ساخته شده وقویا تکذیب میشود
امروزه در عصر تکنولوژی و نرم افزار برای کشف تقلب و تشخیص خانوارهای ثروتمند جهت اخذ مالیات نیاز به سرک کشیدن به حساب و کتاب آنها نیست بلکه وجود تکنولوژی های داده کاوی و شبکه های عصبی روی بستر اطلاعات کلاهبرداری ها را قبل از وقوع و بحرانی شدن آنها تشخیص و آلارم دهی می کند و لیستی از خانوارهای پردامد را بدون سرک کشدن به حساب آنها اراپه می دهد
اگر استاندار دزد نباشد فرماندار جرآت دزدی نخواهد داشت پس پیدا کنید پرتقال فروش را
چرا فساد و رشوه در کشور های اسلامی بیداد میکند بایستی ریشه یابی شود
قدرت حاكم جهانى درتمام موضوعات كليدى اعم از ورزشى محيط زيستى دادوستد بانكدارى حقوق بشر ٠٠٠ قاونون وضع ميكند وكشورهاى جهان بايد انرا اجرايى كنند يعنى اين قوانين را مجلس ودولت انها مهر تاييد بزنند وعملا دركشورما هم همينطور ميشود پس ما مجلس ميخواهيم براى چه اين مجلس توليد درداخل وخودكفايى را جمع كرد فاصله هاى طبقاتى را بيشتر راه ورود كالا وفرهنگ جهان وطنى را هم زيادتر كرد ما با اين محلس ودولت عاقبت به خير نمى شويم
لطفا به خاطر تامین منافع عده ای خاص ولی اندک با منافع اکثریت یعنی مردم عادی معامله نکنید ........اگر راحتی واسایش وابرو وحیثیت مردم براتون مهمه دین ودنیا تون را فدای چند نفر نکنید ......عزت وابرو تون در میان مردم ارزشمند تر است وهمین طور نزد خدا ............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی