بازدید 17803
آقای روحانی دقیقا چکار می‌کنید؟!

تصمیم دوباره دولت برای سهمیه‌بندی بنزین و بازگشت کارت سوخت/ روزی 1000 میلیارد ریال سوخت قاچاق می‌شود!

معلوم نیست وزارت نفت و دولت تدبیر و امید دقیقا چه کاری دارند می کنند! آنچه خیلی مبرهن و مشخص است این که این دولت تا در جایی ضعفی دیده، بلافاصله بهترین اقدام را دست کردن در جیب مردم دانسته و نسبت به برداشت از جیب مردم اقدام کرده است. چرا در ارتباط با نرخ ارز اینقدر بی تدبیری شده که حالا هم سوخت، هم گوجه، هم سیب زمینی، هم کالاهای اساسی و هم سایر چیزها برای قاچاقچیان ارزشمند شده و تلاش دارند که نسبت به قاچاق این کالاها اقدام کنند.
کد خبر: ۸۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 11 October 2018

روند تقاضای بنزین طی سال‌های 1375 تا 1385 همواره سیر صعودی داشت؛ به‌طوری که میزان مصرف روزانۀ از حدود 33 میلیون لیتر در سال 1375 به 73.6 میلیون لیتر در سال 1385 افزایش یافت. همین روند افزایشی مصرف منجر به روی آوردن کشور به واردات بنزین شد، تا جایی که افزایش سال به سال مصرف بنزین و اهمیت تأمین این سوخت استراتژیک آمریکایی ها را به این فکر انداخت با تحریم کردن آن، کشور را از این ناحیه تحت فشار قرار دهند، لذا باید چاره ای برای کنترل مصرف و همچنین روی آوردن به تولید داخلی اندیشیده می شد.

به گزارش «تابناک»؛ با قوت گرفتن زمزمه های تصویب طرح تحریم فروش بنزین به ایران توسط آمریکا، موضوع سهمیه بندی بنزین با استفاده از کارت سوخت در قانون بودجۀ سال 1386 تصویب و از ششم تیرماه همان‌سال اجرا شد. به دلیل اینکه ارزان بودن سوخت در کشور ما باعث قاچاق بنزین می شد، با اجرا شدن این طرح، روند فزایندۀ قاچاق و مصرف متوقف شد و در نتیجه واردات بنزین کاهش یافت.

با روی کار آمدن دولت «حسن روحانی» پس از لغو نظام سهمیه‌بندی در خرداد 94 و احتمال از بین رفتن سامانۀ هوشمند سوخت، مجلس شورای اسلامی با تصویب بند «ح» تبصرۀ 14 در قانون بودجۀ سال 95، استفاده از کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین را الزامی کرد تا این طرح که مصرف بنزین در کشور را با حساب و کتاب کرده و جلوی بسیاری از سوء استفاده هایی که منجر به قاچاق این نوع سوخت ار مرزهای کشور می شود را گرفته، ادامه یابد، اما با روی کار آمدن مجلس دهم و تاکید وزارت نفت و دولت یازدهم این بند از قانون حذف شد.

پس از طرح مباحث بسیار در مورد استفاده از کارت سوخت برای کنترل میزان مصرف، برخی هزینه بر بودن استفاده از کارت سوخت و تحمیل هزینه های آن به دولت را عاملی برای حذف کارت سوخت عنوان کردند و در نهایت سوم شهریور 95 بود که مجلس شورای اسلامی با حذف بند ح تبصره 14 قانون بودجه 1395 به بحث‌های مربوط به حذف یا تداوم کارت سوخت پایان داد و رسما آن را از چرخه مصرف بنزین و گازوئیل حذف کرد.

در خصوص چرایی و دلایل مربوط به حذف کارت سوخت از چرخه مصرف بنزین و گازوئیل،«بیژن زنگنه» وزیر نفت اعلام کرد که « بهتر است یک چیز به شما بگویم، کاری که هیچ کس در دنیا انجام نمی دهد و تنها ما انجام می دهیم را باید به آن شک کنیم و بر عکس کاری که در همه جای دنیا انجام می شود، اگر انجام ندادیم نیز باید به آن نیز شک کنیم. هیچ کس در دنیا از سامانه هوشمند سوخت استفاده نکرده است.»

جالب اینجاست که بر خلاف اظهارات و سخنان وزیر نفت، استفاده از کارت سوخت در کشور به شدت جواب داده بود، به طوری که رشد بنزین را مهار کرده و با وجود افزایش تعداد خودروها رشد مصرف بنزین را به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش داده بود. بر اساس آمارهایی که ارائه شده «تقاضای سالیانه بنزین در زمان آغاز سهمیه بندی بنزین حدود 10 درصد بود که با اجرای سامانه هوشمند عرضه سوخت به کمتر از 2 درصد تنزل پیدا کرده است.»

حالا پس از گذشت دو سال از حذف کارت سوخت خبر می رسد که میزان مصرف بنزین و گازوئیل در کشور رشد فراینده ای به خود گرفته و شیب آن به تندی در حال افزایش است. البته بخش قابل توجهی از این افزایش مطابق با اعلام نهادهای مسئول ناشی از قاچاق سوخت است. در سال جاری با وجود افزایش قابل توجه ظرفیت تولید بنزین در کشور، مصرف این کالای استراتژیک به طرز عجیبی بالا رفته که بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیلی جز رونق گرفتن قاچاق ندارد.

همین موضوع باعث شده که خبرها حاکی از افزایش قیمت سوخت و همچنین راه اندازی دوباره سیستم استفاده از کارت سوخت باشد. آزمون و خطایی که بسیاری از کارشناسان در زمان تصمیم گیری دولت برای حذف این سیستم ناظر از چرخه مصرف سوخت در مورد آن تذکرات زیادی دادند و تأکید داشتند که جلوگیری از ادامه این سیستم نظارت بر چرخه مصرف سوخت تنها به دلیل آنکه یک ساز و کار بومی است و در دیگر نقاط دنیا استفاده نمی شود، منطقی نیست!

دولت تدبیر و امید پس از گذشت 5 سال از گذشت عمرش نشان داده که اتفاقا تنها چیزی که ندارد «تدبیر و امید» است! این دولت در عرصه جلوگیری از افزایش نرخ ارز به شدت ناکام و ناتوان بوده به صورتی که در طول 6 ماه ارزشش دارایی های مردم به یک چهارم کاهش پیدا کرده است و دولت در این بین تنها نظاره گر کاهش ارزش میزان دارایی های مردم بوده و هر از گاهی تصمیمات خلق الساعه ای گرفته است که عایدی آن تنها بدتر شدن اوضاع و شرایط بوده است.

حالا که یکی دیگر از تصمیمات عجولانه دولت تدبیر و امید منجر به افزایش میزان قاچاق سوخت به بین 20 تا 40 میلیون لیتر در روز شده است و خسارتی حدود ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰تومان بر کشور و مردم وارد می کند، تصمیم گرفته شده تا بار دیگر قیمت سوخت در کشور افزایش یافته و از طرفی سیستم بهره گیری از کارت سوخت احیا شود تا شاید جلوی قاچاقچیانی که از جیب مردم برمی دارند و به کیسه شخصی و جیب کشورهای همسایه می ریزند، گرفته شود.

بنزین و گازوئیل سال‌هاست به علت ارزانی، از ایران به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود، اما امسال با افزایش قیمت ارز، فاصله قیمتی سوخت در داخل و خارج از کشور به شدت افزایش یافته و سود قاچاق سوخت را چند برابر کرده است. با رسیدن قیمت دلار به بالای 12- 13 هزار تومان، قاچاق بنزین لیتری هزار تومانی به کشورهای همسایه، جذاب‌تر و پرسودتر از همیشه شده‌است. به عنوان مثال، بنزین در ترکیه 14 هزار تومان است و انتقال هر لیتر بنزین به ترکیه، سود 13 برابری نصیب قاچاقچیان خواهد کرد.

وزیر نفت نیز اخیرا درباره قاچاق بنزین گفته که «قاچاق فعال و زیاد شده است. این مختص قاچاقچی هم نیست، همه هستند!» معلوم نیست آقای وزیر منظورش از همه چه کسانی هستند؟ همچنین 19 شهریور ماه جانشین فرمانده ناجا از افزایش سه برابری کشف قاچاق سوخت به خارج از کشور خبر داده است. «سردار اسکندر مؤمنی» عنوان کرده که «کشفیات کالای قاچاق افزایش قابل توجهی داشته و در پنج ماه نخست ارزش ریالی کالاهای قاچاق 75 درصد افزایش یافته است. قاچاق شامل ورود و هم خروج مانند سوخت است. کشفیات قاچاق سوخت سه برابر شده است.»

معلوم نیست وزارت نفت و دولت تدبیر و امید دقیقا چه کاری دارند می کنند! آنچه خیلی مبرهن و مشخص است این که این دولت تا در جایی ضعفی دیده، بلافاصله بهترین اقدام را دست کردن در جیب مردم دانسته و نسبت به برداشت از جیب مردم اقدام کرده است. چرا در ارتباط با نرخ ارز اینقدر بی تدبیری شده که حالا هم سوخت، هم گوجه، هم سیب زمینی، هم کالاهای اساسی و هم سایر چیزها برای قاچاقچیان ارزشمند شده و تلاش دارند که نسبت به قاچاق این کالاها اقدام کنند.

دولت باید به جای دست کردن در جیب مردم بر افزایش بهره گیری از ابزارهای نظارتی تأکید می کرد، نه اینکه در یک آزمون و خطای مشخص کارت سوخت را به بهانه ای غیر قابل قبول حذف کند و حالا بعد از دو سال بار دیگر تصمیم به گران کردن بنزین، سهمیه بندی و جلوگیری از قاچاق بگیرد. دولت باید در ارتباط با نرخ ارز برنامه های کاربردی تر ارائه می کرد تا جلوی تبدیل کردن کشور به بهشت قاچاقچیان را بگیرد و در جهت جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های مردم گام بردارد؛ دولت و هزاران باید دیگر....

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳۰
تا کی آزمون و خطا

هر ایرانی=12 فرزند

به زودی کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد و با لشکری عظیم به جنگ اسراییل خواهیم رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دولت روحانی ،جناحی ترین دولت یود.
افراطی ترین اقدانات تحت عنوان « اعتدال » انجام شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اول وسیله رفتنش را جو.ر کن بعد برو..
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دولت تدبیر و امید پس از گذشت 5 سال از گذشت عمرش نشان داده که اتفاقا تنها چیزی که ندارد «تدبیر و امید» است
و مردمی که همچنان به جای منطق از احساس خود استفاده میکنن و فریب واژه ها رو می خورن.....
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
تعداد فرزند معضل نیست این مسوولان نالایق معضل هستند
چه کسی باید جوابگوی اینهمه ضرری که حذف کارت سوخت به کشور زد باشد؟
دولتی که کارش را با تهمت به خدمات واقعی دولت قبلش بخاطر کینه رای نیاوردن در انتخابات قبلی شروع کند آخر و عاقبت مملکتش بهتر از این نخواهد بود.
می دانم نیرم را منتشر نمی کنی اما صرفا جهت اطلاع برایتان نوشتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
وقتی به خاطر سیاسی کاری اقتصاد را به این وضع می رسانند....
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
با سلام، این آمار وارقام الکی از کجا می آید؟باز دولت پول کم آورده می خواهد آنرا از گرده مردم بکشد، این آمار که می دهند قاچاق آن حز با استفاده از دهها دستگاه تریلی نفت کش امکان پذیر نیست، چطور دولت نمی تواند جلوی آن را یگیرد؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
این آمار یعنی روزی 4748 تریلی بنزین، اینهمه که
با بیست لیتری نمی شود، این یعنی دولت دارد مردم را تلکه می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اين حرفا صرفا براي افزايش قيمت سوخته كه با بهانه قاچاق بنزين صورت ميگيره. اصلا همه چي توي اين مملكت گرون شده كه ملت نه بتونن قاچاق كنن نه بتونن بخرن!!!
کلا بدنیا آوردن موجود دیگری در این دنیا اشتباه است

چه پول داشته باشیم چه نداشته باشیم

دنیایی پر از دغل درد و رنج آخرشم مرگ

چرا وقتی خودمان اینهمه از این دنیا مینالیم یک موجود معصوم دیگر را هم به این دنیا بیاوریم؟ که بیاید چکار کند؟ زحمت بکشد مریض بشود سرش کلاه برود مورد ظلم واقع بشود آخرش هم بمیرد

نسل کل بشر باید از این سیاره منقرض شود
پاسخ ها
گنجشک چاق
| Netherlands |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
کاملا موافقم
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
چرا مردم را نا امید میکنی

خدا روزی رسان هسن

جوانان این دوره زمانه همه سوسول هستند

با کمی نان خشک و دوغ هم میشود یک زندگی شاد داشت

مگر همین یمنی ها چطور زندگی میکنند چقدر هم شادند
ناشناس
| - |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دمت گرم حرف دلمون رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
یمنی ها دوست دارن اونجوری زندگی کنن به ما چه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
یمنی ها با نون خشکو دوغ شاد میشن ما نمیشیم ۹۹ درصد کشورای دنیا نمیشن حتی اونی هم که این حرفو زده خودش داره تو کاخ زندگی میکنه!!!
فرزند ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
خداگواهه روزی که ازدواج کردم سال 88 فقط 3 میلیون وام ازدواج داشتم
در خانه پدری سکونت گزیدم
امروز وضع مالی ام به لطف پرودگار باری تعالی و با وجود دو فرزند زیبا ،مهربان از بسیاری از دوستانم بهتر است
روزی دست خداوند قهار و قدرتمند است و من ایمانم را با تجربه از او گرفتم
خدایا هر چه گرفتی بندگی را نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
من هم ۱۰۰ درصد قبول دارم
روزی چند میلیارد دلار، مغز قاچاق میشود؟
گوجه فرنگی و بنزین مهم تر از تفکر
این رسم این دیار است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
خود نخبه پندارید! شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
خوب مغز گردو بخورید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
این دوست 11:51 هم مشغول کوبیدن است ولی نباید غافل از این باشد که بزرگترین سرمایه هر کشوری ، سرمایه انسانی آن است
اگر سرمایه های انسانی درست هدایت و حفظ می شدند امروز مشکل سومدیریت و از بین رفتن محیط زیست و دهها مشکل دیگر نداشتیم

همین سرمایه ها که شما نخبه و غیرنخبه تقسیمش کردید ، مشغول زندگی در نقاط مختلف دنیا هستند غافل از اینکه با حفظشان می شد ایرانی دیگری را متصور شد
هرروز مي ريم همين شهروند قيمتها افزايش پيدا كرده روز به روز مي خواهيد ما را به دريوزگي بيندازيد و رعيت ثروتمندان بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دوست عزیز رعیتُ هر کاریش کنی میناله.
قربون دهنت
دولت بی تدبیر و نا امید کننده
دولت روحانی به همه کارهای دولت احمدی نژاد انتقاد داشت و الان فکر نکنم دیگه چیز دیگه ای مونده باشه که از دولت قبل در این دولت تکرار نشده باشه
قیمت سوخت رو آزاد بکنید و دست از یارانه دادن برای اسراف در مصرف سوخت بردارید! اون بابای سیستان بلوچستانی که آب خوردن نداره چرا باید خرج دور دور کردن بچه پولدارهای بالا شهر تهران رو بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اون بابای سیستان و بلوچستانی داره چندغاز بابت قاجاق سوخت برای شکم زن و بچش درمیاره

فقط دارید یکطرفه قضیه رو میبینید
همه چیز گران شده ، شغل هم که در مناطق مرزی نیست انتظار دارید برن بمیرن این مردم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
نه این بنده خدا ساعت 1200 متوجه حرف زدنش بوده... نه شمای 1249 متوجه منظور این بینوا شدی!! هی وااای به این همه ششعور...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ولی اول تعرفه خودرو را صفر کنید
درهمین دنیا اولیای الهی آخرت خودشان را ساختند اگریک مقداری تاریخ بخوانی متوجه می شوی که تاریخ دوصفحه دارد سفید وسیاه اگرمرد باشی اسم خودت را درهرشرایطی در صفحه سفید ثبت می کنی اگر هم نامرد باشی...
اصولا آدمها از چیزی دم می زنند که ندارند .
تدبیر و امید ...
مگه میشه هوا گرم بشه بفکر سرما نباشیم مگه میشه مریض بشیم بفکر درمان نباشیم مگه میشه گرسنه بود وبفکر غذا نبود مگه میشه بخوری زمین بفکر بلند شدن نباشی و....... پس این باشد تا زمان انتخاب درست انتخاب کنیم
همیشه همین وضعه هزینه از مردم!

هر روز به بهانه ای مردم و می دوشند دیروز دلار امروز بنزین فردا آب برق گاز و.....

و این چرخه ادامه دارد.....

و مردمی که کاملا بی تفاوت شده اند فقط روزمرگی صبح و رو به شب و شب و به صبح می رسونن.
بابا کاملا واضحه.با بالا کشیدن دلار و صادرات خیلی از ملزومات مردم مثل رب گوجه و سیب زمینی و ... که گرونی زیادی به همراه داشت .الان با این حرفها میخوان بنزین رو گرون کنن تا به طبع اون همه چی باز بالاتر بره
سربازان گمنام امام زمان کجا هستن که به داد این ملت مستضعف برسن و دست برخی خرابکارها رو قطع کنن.
تابناک، جان هر کی می پرستی منتشر کن
دادن سهمیه سوخت باید تغییر کند و عوض دادن سهمیه به مالک خودرو سهمیه باید به خود خودرو و به عبارت دیگر به شاسی خودرو داده شود و این امر به سهولت با یک سامانه ی بازشناسی با امواج رادیویی (آر اف آی دی)که به شیشه ی خودرو الصاق میشود، امکان پذیر است و این سامانه جابجایی آسان سوخت از خودرویی یه خودروی دیگر را تا حدود محسوسی کاهش میدهد. به تازگی سامانه هایی ساخته شده که بعد از الصاق به شیشه ی اتومبیل امکان جداکردن آن از شیشه ی اتومبیل وجود ندارد و اگر سعی در جداکردن آن بشود، مدار الکترونیکی و ریزکنترلگر (میکروچیپ) آن تخریب میگردد. این سامانه اولا بطور محسوس قاچاق سوخت را کاهش میدهد و هم آمار دقیق تری از مصرف سوخت در کشور برای برنامه ریزی های کلان در اختیار مدیران قرار میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
تو فک کردی اینجا سوییسه؟؟؟ آماره مصرف سوخت رو بدن مسئولا دقیقا چه برنامه ریزیه کلانی بکنن؟ اصن مگه بلدن از آمار استفاده بکنن؟ میدونن برنامه ریزی چیه مگه؟؟ حقوقدان کی درس برنامه ریزی خونده؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
اینجا آمار فقط یه ابزاره. بگو چه آماری می خواهی برات می سازن
مصطفی س بحری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
الان مگه چیکار میکنن میزنن تو باک چه بنزین چه گازوییل. بعد دوباره با شیلنگ میکشن میفروشن. یعنی هر کاری بکنند قاچاق سوخت هست هر چی بیشتر سختگیری کنند قیمت قاچاق بالاتر میره به نفع دلالان سوخت واین وسط افراد کم‌درآمد همیشه متضررنند
روحانی در واقع هیچ اهمیتی به مردم نداده کل فشار های اقتصادی رو به مردم وارد کرد تا بتونه با افزایش دلار کسریشو جبران کنه این کارت سوخت هم در ادامه اون کاراست و بدون شک انجام میده ، نصف مردم و فقیر کرده یک نفره و این خودش رکورد جالبه برای روحانی بهش افتخار کنید اسمتون جاودانه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
کسری بودجه و بدهی انباشته دولت
جانا سخن از زبان ما میگویی
سیاستهای اقتصادی دولت فقط منطقش منافع گروههای خاص است برنجکار و چایکار گیلانی چه گناهی کرده اند که برنج و چای باید با ارز 4200 تومنی وارد شود غیر از برنج و چای کدام تولید کننده ای محصولش را با دلار 4200 تومتی می فروشد تابناک لطفا نظرات ما را بنویس نمایندگان ما که حرفی نمی زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
غزیز دل ، برنج جز غذای اصلی ایرانیا هست
چند خانوار ایرانی میتونن برنج گران شما رو بخرن؟
فقط خودتون رو نبینید

بهتره بجای خواست های خود خواهانه ، درآمد بالا یا دلار ارزان برای کشور را فریاد بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دلار باید برای تمام کالاها یک نرخ داشته باشد گندم را مردم فقیر می کارند و دولت انرا با نرخ دلار 4200 میخره کیلویی 1350 در صورتی که در عراق کیلیویی 15000 تومان است چرا گشاورز حق نداره گندم را صادر کند
چرا دولت صادرات گندم را ممنوع کرده
هر انچه این دولت گفته نادرست بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
خدا پد و مادرت رو بیامرزه که حرف حساب زدی
ان زمان که موسسات مالی رو بیچاره کرد و مردم فریاد زدند کسی نگفت روحانی داری چکار میکنی حالا بچشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
درست گفتی
آنچه که کشور در تمام این سالها از آن رنج میبرد نبود نظارت بر امور کشور است.نبود نظارت باعث شده اقتصاد کشور بنیان متزلزلی داشته باشد.
اگر نظارت جدی و بدون در نظر گرفتن اینکه این کیست و آن یکی چه سهمیه ای دارد ، وجود داشت از دولت و مجلس و...گرفته تا تمامی ادارات و سازمانهای وابسته به آنها مجبور بودند کارشان را درست انجام دهند و این همه آسیب و بی اعتمادی نصیب مردم بیچاره نمیشد.باید بر نیروی موجود در تولید ،گمرکات ،فروشندگان،دانشگاهها و آموزش و پرورش ،بهداشت،مرزها ،بازرگانان و تجار همه و همه نظارت جدی و واقعی انجام شود تا بطور مثال تولید کننده جنس بنجل را چند برابر دست مر دم ندهد و اعتماد مردم به تولید داخل را از بین نبرد.یا استاد دانشگاه پایان نامه هزار باره ی خریداری شده را نپذیرد.مرزبان جدی باشد ،بازرگان تخلف نکند و همینطور همه ی گروهها. در این صورت نه جنس قاچاق میشود ونه زیاده خواهی ها اقتصاد کشور را فلج میکند.اقتصاد مقاومتی بدون سخنرانی ها شکل میگیرد و اقتصاد به شکوفایی خودش میرسد.و در یک کلام کشور در تمام زمینه ها رو به پیشرفت خواهد گذاشت.
ولی عزمی برای این کار وجود ندارد لذا مدام مسئولین تصمیمات حاشیه ای میگیرند و حاصل کار آنها میشود تنش و ضرر برای مردم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
ناظر هست نه اینکه نیست ولی خیلی کم وکارشون؟
اکثرا تو محل کارشون نشستن و با دادن یه شماره خیال خودشون رو راحت کردن,که چی؟که هر کی شکایت داره با این شماره زنگ بزنه.
سیستمی بسیار مبتدیانه و ناکارآمد
ناظر باید محل کارش بین اصناف و ادارات و کارخونه ها باشه نه اینکه منتظر باشه از هر هزار معترض یه نفر بهشون زنگ بزنه که اگه به اون هم رسیدگی کنن.
خود بنده دیروز توی یه مغاز بودم فروشنده از توزیع کننده میپرسید فلان جنسو پونزده تومن بفروشم؟یا نه میگم سی تومن....تا این حد فروشنده ها حاشیه امنیت میبینن واسه خودشون.
گزارش خوبی بود، یکی از معدود کارهای مثبت دولت احمدی نژاد همین کارت سوخت بود که متاسفانه بدلایل غیر کارشناسی حذفش کردند و حالا دارن برش میگردونن.
پاسخ ها
نکت سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
فقط نکته اش اینه که تعداد این معدود کارهای خوب زیاد بود و به اندازه تعداد فراوان کارهای بد دولت روحانی بود
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
مسکن مهر و سفر استانی و سهام عدالت هم همینطور. این دولت فقط فحش داد و کنار نشست و به ملت بی چاره خندید
هیچی خودش یک کاری کرده برای تبلیغات و حالا درمانده!!!!!
پايين بودن قيمت بنزين را مي توان از شلوغي هر هفته جاده هاي شمال و سيل جمعيت مسافران هر هفته اي به شمال كشور متوجه شد، همچنين خيابان گردي ها و دور زدن هاي بيخود و بي هدف با خودرو در خيابان ها. هر ساعتي از روز يا شب كه در تهران براي انجام كاري بيرون برويد با ترافيك عجيب و غير منطقي و بي علت مواجه مي شويد. حتي نيمه شب!
اين مردم واقعا ثابت كردند كه لياقت ارزاني را ندارند. هر هفته تردد در جاده ها و سفرهاي غير ضروري و هر ساعت از روز بدون هدف و مقصد در خيابان ها مي گرديم!!
حتما بايد سوخت را گران كنند تا ما ياد بگيريم كارها و سفرهايمان را مديريت كنيم؟!
پاسخ ها
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دوست گرامی دور دور مال پراید سواری که مسافرکشی میکنه نیست اونایی که دور دور میکنن بنزین با هر قیمتی که باشه تاثیری رو کارو زندگیشون نداره دوستانی که یه تار مو رو رد یابی میکنن وقتشونو بزارن رو پیدا کردن وبرخورد با قاچاقچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
مردم خارج نروند شمال نروند ووو بس کن بزادر تاکی این ملت باید تاوان ناکارامدی شماها را بدهد برادر
سلام دولت میخواد از شر فاچاق خلاص بشه خوب ما هم میخام .کاری نداره کلیه کالا خدمات و هر چبز دیگه رو با قیمت جهانی ببره بالادر عوض مابه التفاوت کالا و خدمات رو نقدی به یکایک افراد جامعه بده با این راهکار قاچاف صفر می شود البته بنظر من.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دختر مظلوم وزیر رو یادتون میاد؟
این چرخه معیوب اقتصادی رو سالهاب سال شروع کردید و کوتاه هم نمی آیید !
دنیا مساله تورم را دهها سال است حل کرده ! شما مشغول بازی دلار را بکش بالا ، سوخت را بکش بالا تا قاچاق نشه هستید !!!
از جیب مردم هزینه میکنید
دلار را میبرید بالا ، مردم فقیر میشوند
بعد وا ویلا سر میدهید که مایحتاج زندگی قاچاق شد پس قیمت آنها را هم ببریم بالا

اینکارها عاقبت نداره از ما گفتن
ولت روحانی از زمانی که روی کار امده فقط باعث کوتاه کردن سفره ایرانیها شده و هر بار که میخواهد این سفره را کوتاه تر کند یه بهانه بدتر از گناه و تکراری در میاره و هر بار دولت دستش رو تو جیب مردم میبره یکی نیست به بگه اینجا ایرانه و مردمش درامدشان با ریال است نه بادلار چرا باید در امد دلار باشه و مخارج دلار
اگر واقعا به فکر جلوگیذی از دزدیدن بنزین و حمل به خارج از کشور است بیاید تعرفه واردات خودرو را بردارد و بنزین را به قیمت کشوهای همسایه به خودروها تحویل دهد و به صنایع با قیمت ممتعارف کنونی بدهد تا جلوی قاچاق بنزین گرفته شود
ناکارامد ترین دولت ایران همین دولت روحانیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
از موقعی که یادم میاد ۳۶ ساله همین جمله ناکارامد ترین دولت رو دارم میشنوم و هی هم میشنوم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
من هم داستان هر سال دریغ از پارسال رو می شنوم. اما اینا دیگه دست همه بی عرضه ها رو از پشت بستن
ای دفعه نیز به اسم هدف مندی و جلوگیری از قاچاق سوخت و ... با کارت سوخت بنزین را دو نرخی میکنید بعد از گذشت مدتی کارت سوخت مجدد حذف شده و نرخ دوم سوخت به مردم تحمیل میشود.
(راههای متداول افزایش قیمت سوخت)
مگربین گرون یشه به مردم بر میگرده میره برای کشورهای دیگر
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
آی کیو
اگه پولی قراره به کشورهای دیگه بره اون ارزه نه ریال
اینو بفهم و الکی حرف بی بی سی رو قرقره نکن
پس دولت قصد داره همه از طریق دلار15 هزار تومان و تورم 300 درصدی مردم را فقیرتر کنه و همه از طریق بالا بردن قیمت بنزین .. خوب حتما این مردم مستحق چنین دولتی هستند. همانطور که اقای ظریف فرمودنند ما خود انتخاب کردیم .
که اقایان در قصرها با فرزندانشان زندگی کنند در دبی برج بسازنند ..
4 سال اول که هیچ کاری نمی کردند می گفتند ما مشغول آواربرداری خراب کاری های دولت قبل بودیم. حالا دارند دوباره آوارها رو می ریزند سر جاش!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
نه عزیز اون ۴ سال داشتند مقدمات خراب کردن کارهای دولت احمدی نژاد رو فراهم میکردن، حالا نتیجه داده و دارن ساخته های قبل رو خراب میکنن و آوارش رو سر مردم میریزت
مسولین فهمیده اند که برای فشار. ملت هنوز جا دارد
آقای زنگنه جان بچه ات بس است سی سال وزارت بس است. بگذارید مردم نفس بکشند.. قاچاق سوخت. خنده دار است
هر کالایی رو میشه قاچاق کرد با این وضع ارز، اگر هم قاچاق نشه به صورت رسمی با اسم صادرات میره و داخل به مشکل میخوریم، مثل گوجه، سیب زمینی، شیرخشک قیر و ....و باید منتظر میوه ها و اقلام دیگه باشیم. اونها رو هم کارتی میکنید ؟
دوستان محترم مالزی و سنگاپور فقط کمتر از یک کیلومتر یعنی یک پل فاصله دارد . قیمت بنزین این دو کشور مقایسه کنید . مدیریت کشور یعنی این ... در مالزی کمتر از یک دلار هست و در سنگاپور خودتان نگاه کنید ....
بنزين در تركيه 14000 هزارتومان ايران 1000تومان آقايان استادان تركيه راباايران مقايسه نكن
در ايران بنزين بايد بشود 50 تومان پرفسورها ارزش پول را زياد كنيد پول تركيه لير ايران ريال مقايسه نكن عسل را باسركه مقايسه نكن سركه راباسركه مقايسه كن
اگر خدا یاری کند دولت تدبیر و امید کسریها را جبران خواهد کرد همچنان جیب مردم باز است کم و کسری بود برای افزایش قیمت زیاد است
متاسفانه چوب ناکارامدی مسولینرا مردم باید بخورند وقتی دولت دلار را خودش گران میکند و سود جندین برابر میبرد باز طلبکار میشود وا مصیبتا اختلاف قیمت بنزین با خارج زیاد شد و از این حرفهای نخ نما میزند دلار را برگردون به قیمت واقعیش حدود دو هزار تومان اونوقت معلوم میشود بنزین در ایران قیمتش بالاست
سهمیه ای کردن بنزین تنها راه برون رفت از بحران فعلی ، که حاصل ضعیف عمل کردن مسئولین است متاسفانه . البته منتقدان تندرو نیز نقش اساسی در این گونه مشکلات دارند .
تمام تلاش این دولت برای خالی کردن جیب اکثریت مردم و پر شدن جیب اقلیت ژن خوب است
شما که اعلام می کنید که ارزان است ایا فکر ان کردید با افزایش بنزین به پنج برابر چه ضربهای به افراد طبقه پایین می خورد ایا حقوق وغیره پنج برابر افزایش میکند شما که می خواهید بنزین با فوب خلیج فارس به مردم بفرو
شید ایا حقوق مطابق دلار به مردم پرداخت مکنید مسولین فقط اعتبار در بین مردم از دست خواهد داد یا الان مخابرات هزینه انترنت بدون اعلام به مردم چند برابر کرده کسی جواب گو نیست با این تورم وگرانی فقط فاصله گرفتن مردم از مسولین می باشد دلیل اصلی چون مسئولین در میان مردم و مثل مرد م زندگی نمی کنند
از روی کینه هر طرح دولت احمدی نژاد در بین مردم بد و زشت جلوه میدادن

اما امروز مجبور ب بازگشت ب همان طرح ها هستن
خیلی هم خوبه .باید دیگه مثل انسانهای اولیه زندگی کنیم .ملالی نیست .اونوقت نه پول قبض اب و برق و ... میدیم نه پول بنزین و ... ترافیک نداریم .هوا هم الوده نیس .خلاص
مرگ یه بار شیون هم یه بار به خدا!
چه کسی قدرت و جرأت این حجم وسیع قاچاق را دارد؟
همانکس که اختلاص های هزار میلیاردی می کنه؟
پس چرا من و مثل من باید تاوانش را بپردازیم؟؟؟
شاید این نشانه ای از تدبیر و ایجاد امید و نشاط است؟
چرا میخوایین مردم رو بذارین تو منگنه! مگه این حجم قاچاق توسط مردم عادی میشه؟!!!!!!!!
تابناک معمولا چنین نظراتی رو نمیزاری منتشر بشه اما من این اطلاعات رو برای لااقل خودت میگم که حقایق رو نصفه و نیمه گذاشتی
۱- کارت سوخت گازوییل هیچ وقت حذف نشد بلکه اگر خبرگزاری بودی میدونستی که تو سال ۹۴ پروژه ملی عرضه هوشمند گازوییل بر اساس پیمایش یا به قول کسایی که طراحی و اجراش کردن IFAM روی بستر همین سامانه و با استفاده از کارتهای سوخت اجرا شد که دستاورد بسیار حیرت انگیزی در مدیریت مصرف گازوییل داشت. این سیستم نرم افزاری پیچیده هر خودرو را جداگانه در نظر گرفت و سهمیه بهش اختصاص داد. لازمه بدونی هنوز هم این پروژه اجرا میشه.
۲- در مورد بنزین - آقای زنگنه در اوایل کار زاویه ای با کارت سوخت نداشت اتفاقا چند بار هم اشاره کرد که باید بشه از این کارت استفاده هایی کرد. اما حملات روزانه رسانه ها که حتی برای زدن کارت سوخت از مصاحبه با قاچاقچی ها هم دریغ نکردن دو ضربه اساسی به این سامانه زد. اول پرسنلی که از جمله بهترین سرمایه های انسانی این کشور در حوزه فنآوری اطلاعات بودند دلسرد شدند و تعدادشون به شدت کاهش پیدا کرد. دوم مدیران دیگه توان هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سامانه رو نداشتن.
بنابراین خواهشا در جایگاه قضاوت نشین. اساسا طیف وسیعی در محو کردن این سامانه مقصر بودن از مدیرانی که شجاعت تصمیمات راهبردی و آینده نگرانه رو نداشتن تا کسانی که صبحشون رو با نگاه عاقل اندر سفیه و انتقاد کورکورانه شروع کردن.
دوچیز باعث فروپاشی میشود اول اقتصاد مریض. دوم نارضایتی مردم.
تاكي بايد اين همه خسارت از جيب مردم پرداخت بشه.چرا كسي رو براي اين همه خسارت مجازات و اعدام نميكنن.مردم شدن موش آزمايشگاهي.
كشور بايد رئيس جمهور و كابينه رو بخاطر اين همه خسارت محاكمه ميكردن
سلام.
دولت خودش عامل همه مشکلات اقتصادی است.چرا در این اوضاع اقتصادی وزیر اقتصاد نداریم.چرا ناکارامدان به ملت و اقتصاد در قالب وزیر و رئیس بانک مرکزی راحت می آیند و مملکت را تا مرز ورشکستگی میبرند بعد هم راحت میرون ..آزمون و خطا خیانت به ملت و مردم است.ما که نه تدبیری دیدیم نه امیدی!اگر امیدی بود از بی تدبیری نا امید شدملت.
ضمنا بدون کارت سوخت یک عده بدبخت و بیکار قاچاق میکنند که مخاطرات زیادی برای آنهاداردبا کارت سوخت بازهم یک عده دامن آنرا میخورند و قاچاق آن به جیب خواص میرود
در هر شکل نابسامانی اقتصاد همیشه این مشکلات را دارد
حالا با سهمیه بندی کیسه های قاچاق عوض میشود.!!
سلام
چرا براي حل مسله ميريد سمت پاك كردن ان بابا اينهمه طفره برايچي بگو مي خواهم گران كنم
درضمن براي شهر مرزي خوب ان جا رو سهميه بندي كن چرا كل كشور رو درگير اين ماجرا مي كنيد و چند ميليون بايد كارت چاپ بشود و چند ماه ديگر باز كنار گذاشته مي شود بابا ديگه تممش كنيد
تابناک محترم قیمت بنزین را با درآمد حساب میکنند نه با قیمت جهانی.آیا درآمد سرانه ایران و کره جنوبی باهم برابر است؟ که هی میگید بنزین ارزان بنزین ارزان.اتفاقا نسبت به درآمد بنزین در ایران خیلی هم گران است.خودرو را به قیمت چند برابر به خورد ملت شریف ایران میدهند کسی هم به ابرو نیاورد ولی الان همه کارشناس بنزین شده اند اگر دلار ۱۰۰۰ تومان شود قیمت بنزین چقدر میشود.آیا راهکار فقط گران کردن .اگر نیت صرفه جوییست که با اصلاح موتور خودرو ها وپیش رفتن بسوی خودروهای کم مصرف خود بخود مصرف بنزین نصف میشود واگر نیت گرافیست که آن چیز دیگریست.
تمام مرزها تحت کنترل است
اینا دنبال بهونه برای سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین هستند من هیچ اعتمادی به اخبارندارم
قیمت بنزین را با درآمد حساب میکنند نه با قیمت جهانی.آیا درآمد سرانه ایران و کره جنوبی باهم برابر است؟
هی میگید بنزین ارزان بنزین ارزان.اتفاقا نسبت به درآمد بنزین در ایران خیلی هم گران است.
متاسفم برای کسانی که برای بار دوم به روحانی رای دادند تا به این حال و روز بیفتیم و همون ها هم الان دارند هی فقط اعتراض می کنندو فردا روز هم به نصیحت چهارتا بازیگر همچون فرخ نژاد ها به این آقاین رای میدن. احمدی نژاد که همین آقای حمید فرخ نژاد که گرین کارت داره و خانواده اش امریکا هستند و به قول خودش دغدغه ده هزار دلار در ماه برای خانواده اش داره رو مسخره کرد و دم از مردم داری میزنه و ژست اپوزیسون میگیره اما همین احمدی نژاد میخواست از این بازیگرها و فوتبالیست ها مالیات بگیره به نفع مردم اما همین ها اومدن و مردم رو سیاه کردند ومردم هم گولشون رو خوردند.
قاچاقچی سوخت دو جور هست
هم وطن یا غیر هم وطن
غیر ایرانی را چرا باید بنزین رو به قیمت ریال بخرد؟ قیمت جهانی شود قاچاق حذف نمیشه؟
حالا ایرانی، اولا که نباید گالنی ها سوخت داد در ثانی ظرفیت سوخت گیری وسایل نقلیه معین هست یا احیای کارت سوخت می‌تواند مشکل گشا باشد.
بدیهی است این راهکارها از سوی فردی است که اطلاعات محدود در حد یک شهروند عادی از شرایط مبادلات سوختی دارد و آزاد و پذیرای نقد و چکش کاری
اگر این وضعیت وحشتناک ودرعین حال غمناک اقتصادی که مردم را کاملا مستاصل کرده است نتیجه شعار تدبیر وامیداست که بقول حافظ وای اگر ازپس امروز بود فردایی؟!
بقول معروف:روز بروز قربون دیروز.
نتیجه سیاست های این دولت فقط بر باد دادن هستی مردم وحیف ومیل کردن اموال مردم توسط عده ای صاحبان قدرت وثروت و.....بوده است!!!!
40 میلیون لیتر بنزین یعنی 2000 تریلی در روز که با استدلال شما مرز نشینان با دبه 20 لیتری مبرند.
شماها چقدر حسودین.چرا نون بری می کنین.دولت هم خرج داره جانم.مقامات هم حقوقشون کفایت خرج لشکری از آقازاده ها رو نمی کنه.شماها ژنتون که خوب نیست درک نمی کنین دیگه.تازه مردم هم که خوب پول میدن به شما چی که ما از اول انقلاب تا امروز چندین نوبت بابت تعویض اجباری پلاک خودرو،تعویض اجباری شناسنامه،دریافت دفترچه خواروبار،دریافت کوپن یا همون کالابرگ،دریافت اجباری کارت ملی،تعویض اجباری کارت ملی،دریافت اجباری کارت سوخت و و و...پول دادیم؟خب حتماً لازم بوده جانم.
یقه دزدان سوخت را بگیرید
با افزايش نرخ ارز دور گرانيها و همين حرفعاي تكراري شروع شد اقاي روحاني به ياد بياوريد حرفهايي كه به ريس قبل به درستي زديد حال ماونلت خراب است
هدف فقط و فقط افزایش قیمت سوخته ولاغیر
گرانی دلار =گرانی اجناس ، گرانی بنزین و باز دوباره گرانی دلار.....
این یک دور تسلسل و باطل است دلار را گران کردید و امروز داد ارزانی بنزین را میزنید . چهل سال است این دور تسلسل ادامه دارد و اقتصاددانان عزیز متوجه نیستند؟
این ساده اندیشی است آنها مطلع هستند و با جنگ و دعوای زرگری این پروسه را پیش میبرند!!
اگر راست میگویید و در گرانی ارز و اجناس نقشی ندارید قیمت برابری ریال و طلا را اعلام کند تا قیمت همه ارزها با توجه به آن مشخص شود و پای آن بایستد!
حقوق و دارمد مردم را به دلار یا یورو بدهید بنزین را 20000 تومن بکنید
بالاخره ما نفهمیدیم روزانه چقدر سوخت قاچاق میشود؟
یک مسول اعلام میکنه روزانه هشت میلیون لیتر ..بعدی میاد میگه پانزده میلیون لیتر ..این مقاله میگه بیست تا چهل میلیون لیتر .
ضمنا روزی بیست میلیون لیتر چگونه خارج میشه؟! اگه با تانکر بیست هزار لیتری باشه بایست روزانه حداقل هزار تانکر بطور قاچاق از کشور بیرون برود. اگه با خودرو شخصی و بیست لیتری باشه یعنی روزانه دهها هزار خودرو. از مرزها بایست عبور کنه .
اگه اینهمه خودرو و تانکر قاچاقی از مرز رد میشن پس چطوری جلوی ورود خروج داعش گرفته میشه؟
ضمنا دوم.. چرا ملت بایست هزینه بی عرضگی دولتها را با افزایش قیمت سوخت بدهند؟
ضمنا سوم !. باتوجه به اینکه اعلام شده قینت سوخت در کشورهای همسایه ده برابر ایران است پس افزایش قیمت تحتی تا. شش ..هفت هزار تومن هم جلوی قاچاق سوخت را نمیگیره.
ضمنا چهارم ..! پیدا کنید نفت فروش را..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
سوخت با باک خودروهای سایر شهرها به شهرهای مرزی میرسه فروخته میشه به دلاان سوخت
قیمت دلار را به قیمت قبلی برگردانید دیگر نیازی به این بازی کردن ها و سیاست بازی ها و فقیر تر کردن مردم نیست . سریعا دلار را به نرخ قبلی برگردانید مگر اینکه هدف این گران‌کردن نباشد
فرمودند کاری میکنم که دولت دستشو به سمت مردم دراز کند الان داره به وعدش عمل میکند
پراید رسید به آزارا احمدی بیا احمدی بیا
در اين سال ها مردم تجربه كرده اند كه هروقت دولت با كمبود بودجه مواجه ميشه يا توي مخمصه ميافته برنامه فريبنده مانند قاچاق سوخت مطرح ميكند تا بتواند برنامه كوپني كردن و سهميه بندي سوخت را جابيندازه . در مورد ساير مسائل ديگر از همين ترفند تاكنون استفاده شده است
تقاضای بنزین؟؟؟؟؟؟؟
یا خودروهای بی کیفیت اشغال که علاوه بر خالی کردن جیب مردم محیط زیست را هم بیچاره کرده اند ؟؟؟؟؟
به جای اینکه قیمت بنزین را بالا ببرین باید از حلقوم خودرو سازها پول بنزین را بیرون بکشین؟؟؟؟؟؟؟؟
علت اینکه تاچندین وقت جلوقاچاق سوختوگرفته بودن چطورشدیک مرتبه بازهمه دارن سوختوقاچاق می کنن پس مسئولین اگه بخوان هرکاری راانجام بدن انجامش میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
قبلا به ازای هر لیتر قاچاق هزار تومن گیر قاچاقچی میومد با گرفتن جلوی قاچاق الان لیتری ۴ هزار تومن گیر ا ونا میاد من دیدم تو شهرهای مرزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
جلو قاچاق نمیشه گرفت این وسط مردم قشر ضعیف ضرر میکنن. دلال سوخت سود خودشو میکنه در هر صورت
استاد تو بلد نیستی مرز رو کنترل کنی الکی ستاد مبارزه با فاچاق را می ندازی حقوق کلان میدی بهشون من باید تاوانشو بدم
اگه ماشین رو به قیمت جهانی به مردم می دید باشه .......قیمت بنزین رو جهانی کنید.مثل بقیه کشورها....
دولت تبخیر امید...
یک رییس جمهور توانا هر کشور بحرانی را نجات می دهد باید امنتطر اون بود
همش كلك و حقه ميخوان بنزين رو گرون كنند ميان تو سايتها از اختلاف قيمت بنزين در كشور هاي همسايه با ايران مينوسين نمونش همين سايت تابناك ، بقول معروف ميان سركه و عسل رو باهم مقايسه ميكنن، بعد ميان داد ميزنن اهاااي قاچاق سوخت وجود داره نميدونم اين قاچاق سال پيش يعني نبود؟ به هزار بهونه ميخوان دست كنن تو جيب مردم بيچاره، بنزين رو گرون ميكنن قطعا و در پي اون گروني هاي زياد ديگه اي هم مياد و ما قشر ضعيف له شده له تر ميشيم، ما بايد تاوان ندانم كاري و سياستهاي غلط رو بديم ، هميشه همين طوري بوده
یه گزارشگر دوره میافته تمام مراحل قاچاق سوخت رو بادوربین تو دستش فیلم برداری میکنه قاچاقچی هم همه چی رو توضیح میده بعد اینهمه نظامی داریم از مرزهامون حفاظت میکنن نمیتونن بفهمن کی قاچاق میکنه......
میخواین بنزین گرونکنین دیگه گربه رقصونی چیه ...مگه با گله کورا طرفین
دست دولت همیشه در جیب مردم است ، نقشه جدید دولت افزایش قیمت بنزین به بهانه ی قاچاق ، برای جبران قسمتی از کاهش درامد نفتی ناشی از تحریم است که میخواهند بر دوش ملت بیاندازند ، مگر فقط بنزین است که از کشور قاچاق میشود ، همه چیز از کشور در حال قاچاق شدن به کشورهای همسایه است ، کار به جایی کشیده که گوجه فرنگی هم قاچاق میشود چاره کار در جلوگیری از قاچاق بالا بردن ارزش پول ملی است نه افزایش قیمت انها در داخل !
اخه چرابرای مدتی جلوقاچاق سوخت گرفتن وبرای اینکه قیمتشوببرن بالا مقداری ازاد گذاشتن تاسوخت قاچاق بشه وازاین طریق مردموازاین هم که هست بیشتربیچاره ودرمانده نمایند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
" بر خلاف اظهارات و سخنان وزیر نفت، استفاده از کارت سوخت در کشور به شدت جواب داده بود،"
عزیز من وقتی جلوی یه وسیله نظارتی توسط فردی که پرونده کرسنت رو تو پروندش داره گرفته میشه نباید شمای رسانه فریاد بزنی ،ای خدااااا شماها ما رو چی فرض کردین؟
به جهنم اصلاً به من چه
اگر وزیر کشور و دیگران راست می گویند آمار دقیق مربوط به قاچاق به صورت میزان لیتر را ارائه فرمایند ممکن است گازوییل قاجاق شود ولی بنزین به میزان زیاد غیرممکن است!
اینها همه بهانه برای افزایش قیمت است! نسبت قاچاق به مصرف روزانه بنزین رو اگر اعلام بفرمایند مشخص می شود که آیا این میزان قاچاق منطقی است یا خیر؟ و آیا اصلا این میزان قاچاق دلیل منطقی برای افزایش قیمت بنزین است؟1
می گم اگر این ملت نبود شما مسئولین چه می کردید هر جا کم می اورد وهر جا برایتان نفع دارد پای ملت بیچاره را پیش می کشید ومی گویید برای اسایش وراحتی وحق ملت ؟/!!چقدر ما بیچاره ایم !!
دولت همین جوری ادامه بده انشاالله فرو پاشی نزدیکه
حواستون باشه سریع برید برای کارت سوخت اقدام کنید چون بعضیا کارت سوخت رو نمیدن ومیفرستن شهرهای جنوبی اونجا تو گالن یا باک میزنن دوباره از باک میکشن آزاد لیتری تا چهار هزارتومن میفروشن.سریعا به پلیس +۱۰ برید واگه ندارید درخواست المثنی بدید تا اون یکی باطل بشه. ضمنا اگه اونجا کارت مصادره بشه به ازای هر لیتر هشت هزار تومن شما جریمه خواهید شد.حتما پیگیری کنید هزینش ۱۳ تومنه در پلیس+۱۰
باسلام بابت هر سند خودرو ماهانه یک مبلغی رو بدهند تو جایگاه سوخت آزاد بفروشند کارت سوخت هم می خواد ؟؟؟؟؟
غصه نخورید شیب ملایمه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی