بازدید 3415

آزمایش‌های دوران بارداری

کد خبر: ۸۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 10 October 2018

پژوهشگران آزمایش‌های دوران بارداری را یکی از مهمترین اقدام‌های مراقبت پزشکی می‌دانند. از انجام سونوگرافی اولیه برای اطمینان از سلامت جنین، جفت و کیسه آب تا غربالگری‎ها در هرکدام از سه ماهه بارداری با استفاده از آزمایش‌های دوران بارداری ضروری است.

غربالگری راه اطمینان از سلامت جنین

براساس مطالعات مختلف مشخص شده است بهترین زمان غربالگری هفته‌های 8 تا 22 بارداری است که به غربالگری معروف است. این آزمایش که به منظور تشخیص سندرم داون، اختلالات رشد لوله عصبی جنین و اختلالهای کرموزومی تریزومی 13 و 18 انجام می‌شود، می‌تواند نشان دهد خطری جنین را تهدید می‌کند یا خیر. براساس آزمایش‌های تکمیلی که پیرو این آزمایش‌ها انجام می‌شود و با توجه به نتیجه نهایی، می‌توان در مورد ادامه یا خاتمه بارداری تصمیم‌گیری کرد.

غربالگری برای چه کسانی واجب است

متخصصان میگویند با اینکه لازم نیست همه خانم‌های باردار، آزمایش غربالگری انجام دهند از آنجا که برخی از آزمون‌های غربالگری می‌تواند برخی بیماری‌های عفونی مادر و غربالگری چشم برای وجود دیابت بارداری را تشخیص دهد، نتایج این آزمایش‌ها باعث می‌شود بیماری‌ها زودتر شناسایی و درمان شوند. لزوم انجام غربالگری سه ماهه دوم بارداری، بسته به نظر پزشک‌ است؛ چراکه ممکن است برای بررسی نهایی و کلی، نیازمند انجام غربالگری یکپارچه باشد که برای این غربالگری، مادر باید هر دو غربالگری سه ماهه اول و دوم را انجام داده باشد. ضمن اینکه اگر مادر باردار بالای ۳۴ سال باشد، انجام این آزمایش‌ها ضرورت بیشتری پیدا می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل