بازدید 11549

مرگ تلخ دختر جوان با تشخیص اشتباه پزشکان

کد خبر: ۸۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 08 October 2018

دختر جوان که در 31 سالگی به آبله مرغان مبتلا شده بود، چند روز بعد دچار مننژیت شد اما به‌دلیل تشخیص ندادن بموقع بیماری به کما رفت و جان باخت.

به گزارش روزنامه ایران، در واپسین روزهای اردیبهشت سال گذشته مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای ناحیه 19 تهران(جرایم پزشکی و دارویی) از مسئولان اورژانس یکی از بیمارستان‌های تهران شکایت کرد. این مرد به بازپرس پرونده گفت: «دخترم «رویا» 31 سال داشت. او خیلی جوان بود اما به‌خاطر بی‌مسئولیتی کادر پزشکی جانش را از دست داد. وقتی دخترم آبله مرغان گرفت چون در بزرگسالی مبتلا شده بود بیماری‌اش خیلی سنگین شده بود. چند روز بعد از اینکه او را به دکتر بردیم روز 21 اردیبهشت دخترم دچار تنگی نفس شد حالش خیلی بد شده بود بلافاصه او را به بیمارستان رساندیم.

پزشک اورژانس وقتی معاینه‌اش کرد، علت مشکلات تنفسی او را ناشی از بیماری آبله مرغان دانست و برایش سرم تجویز کرد. اما دستور بستری نداد و پس از تمام شدن سرم دخترم را مرخص کرد. او را به خانه بردیم اما چند ساعت بعد حالش دوباره بد شد. این بار وضعیت او آنقدر وخیم بود که مجبور شدیم اورژانس خبر کنیم و او را به بیمارستان رساندند. پزشک کشیک پس از معاینه دخترم تشخیص مننژیت داد اما پیش از اینکه بتوانند کاری برای نجاتش بکنند «رویا» به کما رفت و یک روز بعد نیز جانش را از دست داد. شک ندارم اگر کادر پزشکی بیمارستان اول زودتر علت مشکل تنفسی «رویا» را تشخیص می‌دادند، الان دخترم زنده بود به همین خاطر از آنها شکایت دارم.»

با شکایت این پدر داغدار، پرونده تشکیل و برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد. نخستین جلسه کمیسیون پزشکی سه نفره 5 ماه پس از مرگ رؤیا و شکایت پدرش برگزار شد. اعضا پس از شنیدن اظهارات شاکی پرونده و کادر درمانی بیمارستان اول، مسئول فنی شیفت را به میزان 10 درصد و دو پزشک اورژانس این مرکز درمانی را به میزان 4 درصد (هریک دو درصد) مقصر شناختند.

با این رأی پرونده با صدور کیفرخواست قصور پزشکی ناشی از رعایت نشدن نظامات دولتی و موازین علمی و فنی برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد و قاضی با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی، اظهارات طرفین و شواهد و مدارک موجود هر یک از سه متهم پرونده را از جنبه عمومی جرم به پرداخت 10 میلیون تومان پول نقد و همچنین دو پزشک کشیک را به پرداخت 4 درصد دیه و مسئول فنی شیفت را به خاطر برنامه‌ریزی نامناسب به پرداخت 10 درصد دیه کامل زن مسلمان محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
مشخص نیست این افراد چه شکلی پزشک شدند!خیلی از این دکترا داریم که هیچی بلد نیستن.
جرم کشتن یک نفر همین است؟؟؟
سهمیه آقا.
سهمیه تازه داره عوارضش را نشون میده.
به راحتی بی توجهی شده و در واقع عامل اصلی مرگ دختر جوان هستند آنوقت چند میلیون پول می دهند و تمام!!!! تا کی این همه قصور پزشکی باید انجام شود ؟!!!
جدای از سایر عوامل، سهیه های کنکور داره خودش رو نشون میده و هنوز هم ادامه داره
وقتی اینها علیرغم رسانه شدن مرگ عباس کیا رستمی یک فرد مشهور در ایران و جهان و اثبات قصورات پزشکی در مورد مرگ ایشان خودشان را مقید و در مقام پاسخگویی نمی دانند در صورت مرگ افراد افراد عادی و بی نام و نشان این کشور چه انتظاری میرود!
دکترا یکی از گروه هایی هستن که با اشتباهشون ، هم خسارت جانی وارد می کنن و هم مالی .
حتی حاضر نیستن به خاطر اشتباهشون خسارات مالی بیمار رو جبران کنن.
مثلا پای بیمار به اشتباه قطع می شه ، اما حق ویزیت بیمار عودت نمی شه!
ای وای...ای وای....حیف و افسوس فراوان ...تسلیت به والدینش..روحش شاد مرحومه مغفوره..
خیلی ممنونم که احکام چنینی سنگینی برای کشتن یک انسان صادر میفرمایید!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دقيقاً
ادم لذت میبره از حکم دادن انگار جوجه مرغ کشتند.واقعاً باعث تاسف است
وقتی کیفیت دانشگاهها فدای کمیت می شود وپولی میشو د افت دانش راشاهدیم.اساتید اکثرا بی سواد ودانشجویان بی انگیزه وسهمیه ای که کشیک های خودشان رودردوران رزیدنتی می فروشند بهترازاین نباید انتظارداشت.البته درتمام رشته ها همینطوراست
مرگ و میر چند انسان در ازای نجات جان صدها نفر طبیعیه
شلوغش نکنین
با این بحثا فقط آرامش روانی پزشکان رو مختل می کنین
رسانه ها هم بهتره به جای دامن زدن به پزشک ستیزی به مطالبات به حق این قشر هم بپردازن. می دونین چند ماهه من کارانه نگرفتم؟؟؟
چه شوقی برای کار کردن می مونه
10 درصد و 2 تا 4 درصد ؟ پس مقصر اصلی کیه ؟
پاسخ ها
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
مقصر اصلی خدشه که مریض شده .لابد.
همین دیگه یه نفر رو کشتند حالا پولشم حساب می کنند و تمام اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده تبریک به خاطر این قوانین بازدارنده
مرگ یک انسان با پرداخت 4 درصد و 10 درصد دیه جبران می شود؟؟؟؟؟؟ اینها همان پزشکان سهمیه ای و پردیسی و انتقالی از دانشگاههای درجه 3 و 4 کشورهای دیگر هستند .....
يعني چي؟
كادر پزشكي جمعاً 18% مقصر بودند. لابد 82 % بقيه رو پدر دختره مقصر بوده ؟!!!!

از صميم قلب به خانواده ايشون تسليت عرض مي كنم. هم براي درگذشت دختر جوانشان و هم براي كميسون پزشكي قانوني.
به قول وزير بهداشت وقتي مردم مجبور هستند كه براي شكايت از يك پزشك به يك پزشك مراجعه كنند آخرش همين احكام سنگين مي شه
پزشکان سهمیه ای همینه دیگه
مننژیت واریسلا به شدت مرگبار است و مرگ در عرض چند ساعت رخ میدهد بنابراین حتی در صورت تشخیص درست ، کاری از دست کادر درمانی در این چند ساعت برنمی امد . برای همین میزان قصور ، بسیار کم است اگرچه صفر نیست
مقصر ابله مرغانه و شاید هم خود بیمار نباید ابله مرغان یا مننژیت می گرفت .سیستم بهداشتی و درمانی هیچ عیب و ایرادی نداره/
ابله مرغان در بزرگسالی بسیار کشنده و خطرناک است برادرم در سن ۲۳ سالگی ابله مرغان گرفت دوستانش از دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه شهید بهشتی بودند فوری او را بستری و قرنطینه کرده بودنو و بعد از حدود یک هفته تلاش کادر درمانی بهبود یافت
توی این مملکت پولدار باشی هیشکی نمیتونه محاکمه ات کنه، حالا قصور پزشکی جز اون موارده که همه چیش با پول اوکی میشه. لعنت به این قانون من درآوردی
جای تاسف هست ولی خب اینها نشان دانجوی سهمیه ای و غیره هست.تازه الان بهترین زمان ما هست چند سال بعد خیلی چیزها معلوم میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار