بازدید 2832

متهم با طرح دوستی از رانندگان سرقت می کرد

کد خبر: ۸۴۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 07 October 2018

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارق زنی خبر داد که در پوشش مسافر و با طرح دوستی اقدام به سرقت از رانندگان می‌کرد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ علی عزیزخانی اظهار داشت: ساعت ۱۶:۳۰، ۲۶ شهریورماه امسال بود که فردی در خیابان قزوین درحالی‌که مانع از متواری شدن یک خانم شده بود، با مراجعه به واحد گشت کلانتری کلانتری ۱۱۲ ابوسعید به ماموران اعلام کرد که این خانم اقدام به سرقت از داخل ماشین او کرده است.

با انتقال راننده‌ خودرو مسافرکش و همچنین متهم زن، راننده در اظهاراتش به ماموران گفت: این خانم را به عنوان مسافر از میدان انقلاب و به مقصد میدان قزوین سوار ماشین کردم؛ در میدان قزوین او از ماشین پیاده شد، اما پس از طی مسیر کوتاهی متوجه سرقت محتویات داخل داشبورد ماشینم شدم. بلافاصله به میدان قزوین برگشتم و با کمی چرخیدن در محدوده میدان موفق به شناسایی اش شدم. زن جوان به محض مشاهده من قصد فرار داشت، اما با فریاد‌های کمک خواهانه من مردم به کمکم آمدند و او را دستگیر کردیم.

در تحقیقات اولیه، متهم خودش را به نام سوگند معرفی کرد، اما پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد او یکی از مجرمان سابقه دار به نام پروانه است. بررسی سوابق زن جوان حکایت از آن داشت که وی طی سال‌های گذشته بار‌ها به اتهام ارتکاب مختلف سرقت‌های متعدد از داخل خودرو، مشارکت در سرقت مسلحانه و تحصیل مال مسروقه، دایر کردن مراکز فساد و نگهداری مواد مخدر، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.

متهم که پس از شناسایی هویت واقعی و کشف چند گوشی تلفن همراه سرقتی از او چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری و سرقت از داخل خودرو در پوشش مسافر اعتراف کرد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به عنوان مسافر سوار خودرو‌های مسافرکش می‌شدم. ابتدا سعی می‌کردم تا در صورت امکان اقدام به سرقت محتویات داشبورد می‌کردم.

او در ادامه گفت: با چرب زبانی و طرح دوستی تلاش می‌کردم تا اعتماد رانندگان را جلب کرده و آن‌ها را فریب دهم. اگر شرایط برای سرقت محیا می‌شد، در یک لحظه از غفلت رانندگان استفاده می‌کردم با سرقت پول و گوشی تلفن همراه راننده‌ها به سرعت از ماشین پیاده شده و از محل دور می‌شدم.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعتراف صریح متهمه به انجام سرقت‌های مشابه از رانندگان مسافرکش و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با دادیار محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

متهم با طرح دوستی از رانندگان سرقت می کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار