بازدید 61195

بچه خوره همان سرطان است؟!

کد خبر: ۸۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 06 October 2018

شاید اصطلاح «بارداری مولار» یا «بارداری پوچ»به گوش‌تان خورده باشد؛ نوعی از بارداری که به دو نوع «کامل» و «جزئی» تقسیم می‌شود و در هر دو نوع، توده‌ای غیر طبیعی (همراه با جنین یا حتی به تنهایی) در رحم رشد می‌کند.

بعضی‌ها تصور می‌کنند بارداری پوچ که در اصطلاح عامیانه به آن «بچه خوره» هم می‌گویند، نوعی سرطان است، اما اینطور نیست؛ هرچند که بافت غیرطبیعی جفت می‌تواند باعث نوع نادری از سرطان به نام «کوریوکارسینوم» شود.

به گفته متخصصان، کوریوکارسینوم از بافت جفت و معمولا هم از تومور غیرسرطانی جفت «بچه خوره» ایجاد می‌شود اما از هر 2 هزار خانم باردار، فقط یک نفر را درگیر می‌کند.

این تومور سرطانی ممکن است چند روز بعد از سرطان باعث خونریزی‌های غیرطبیعی شود اما گاهی تا چند ماه تا چند سال بعد از زایمان هم رشد نمی‌کند؛ در صورت عدم درمان کوریوکارسینوم، این تومور سرطان سریع رشد کرده و به دیواره‌های رحم و بعد هم بقیه اعضای بدن متاستاز می‌دهد.

خبر خوب این که، به گفته متخصصان، سرطان کوریوکارسینوم در بیشتر موارد با شیمی درمانی بهبود می‌یابد و بیماران دوباره سلامت کامل خود را به دست می‌آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
من یکی از اون " یک در دو هزار" زن بارداری هستم که به این نوتع سرطان نادر مبتلا شدم
به فاصله چند روز بعد از ابتلا خونریزی های شدید و غیر طبیعی شروع شد. با اندازه گیری تیتر بتا، سونو گرافی و نمونه برداری در نهایت مشخص شد که کوریو کارسینوما دارم!!
نزدیک به 15 جلسه شیمی درمانی با داروهای متوتروکسات و داکتینومایسین و تحمل اثرات شیمی درمانی در نهایت دوباره من رو به زندگی برگردوند.
خواهش می کنم اگر سقط جنین داشتید حتماااااااااااااا تیتر بتای خون رو اندازه بگیرید حتی اگر دکتر لازم ندونه
چون این مورد بسیار نادر هستش پزشکها معمولا بهش فکر هم نمی کنن. اگر پس از سقط سلولهایی از جفت در رحم باقی بمونن شروع به رشد می کنن و تیتر بتا رو تا 40000 بالا می برن که خیلی غیر طبیعی هست.
به هیچ عنوان به سونوگرافی های داخل مطب پزشکان زنان اعتماد نکنید
حتما برای اطمینان به سونو گرافی معتبر محل زندگیتون برید
متشکر از راهنماییتون.
من هم برج ۱۱سقط بارداری پوچ داشتم ولی سن من۲۴نمیدونم چکارکنم میشه راهنمایی کنین
من هم بعد از اینکه کورتاژ کردم بتا پایین نیومد و شیمی درمانی کردم لطفا بعد از سقط بتا رو جدی بگیرید.
همسرم مبتلای ‌مولار هست فکرم خیلی مشغوله نمی دانم چه کار کنم
سلام من خواهرم تازه سقط کرده واین بارداری خارج از رحم روفهمیدیم واین که بهش امپول شیمی درمانی میزنن من مامانم خیلی میترسیم وگریه میکنیم لطفا راهنمایی کنید خواهش میکنم
سلام من خواهرم دوماه سقط کرده وتازه این بیمار رو فهمیدیم من ومادرم خیلی مترسیم وگریه میگنیم وبیشتر برای این غمگینیم که مبادا موهاش و ابروهاش بریزه وانموقع است که خیلی افسرده میشه خواهرم واز زندگی ناامید میشه تو روخدا کمکم کنید
سلام من از روز عید فهمیدم که حامله هستم خوش حال بود ولی بعداز چند روز فهمیدم که حاملگی پوچه کورتاژ شدم .ولی بعد از دوسه هفته خون ریزی شدید داشتم با این که بتام رو ۱۰۰ هزار بود گفتن باید ام آر آی بشم و سی تی اسکن وقتی که ام آرآی که شدم گفتن که مولار زده به ریت باید شیمی درمانی بشی ...منم چند روز فقط کارم شده گریه بیشتر هم به خاطر ریزش مو ناراحت شدم و ۶جلسه شیمی درمانی شدم ومو هام هم کامل ریخت ولی جواب گرفتم الان ۴ماه شیمی تمام شده و خداراشکر حالم هم خوبه و مو هام دوباره رشد کرده از اول هم بیشتر من ۳۰ سالم ففط خواستم بگم به خودتون سخت نگیرین اولاش سخته واقعا ولی بعدش عادی میشه فقط فقط روحه به آدم کمک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
سلام میشه بگید شش جلسه که آمپول زدید چی برد اسمشون, و چند دوز بود , من خیلی نگرانم
متاسفانه عشق من همسر من به این بیماری دچار شد و بعد از ۴ سال دوا درمان سرانجام در سن ۳۴ سالگی فوت کرد.این بیماری رو شوخی نگیرید.درمان و مراحل درمان را کاملا جدی بگیرید
سلام دختر من مول داشت عمل کردن امکان داره باز برگرده خیلی میترسم
سلام منم دو ساله پیش سقط داشتم ولی دکترم زود فهمیداز طریق سونو گرافیو کورتاژم کر د خدا را شکر خوب شدم
سلام من هم مولار دارم کورتاژ شدم دوهفتس بتای من شده ۴۲ یعنی خطر داره منم باید شیمی درمانی بشم ممنون جواب بدین
مولم یه ریه اثر کرده دکتر اهواز گفت بدخیمه راهنمایی کنید چکار کپم
سلام خسته نباشیدخودم ۲۷سالمه مول دارم والان هم درحال شیمی درمانی هستم اصلاجای ترسی نداره فقط وفقط بسپاربه خدادردوداده درمانش هم داده اگه ترس داشته باشی ممکن هست بدتربشه خودم اوایل خیلی گریه کردم ولی بی فایده بود.پس لطفاترس نداشته باشین تاخدانخادبرگ ازدرخت نمی‌افته مول یه مریضی ساده هست خدانگهداره ازسرطان خون باپوکی استخون پس خاهشن شکرگذاری ای مهربون باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار