بازدید 16289
یک رسانه آمریکایی عنوان کرد؛

برخورد بعدی بین چین و آمریکا در راه است؛ این بار بر سر نفت ایران!

در این میان، یکی از عوامل و دلایل اصلی مخالفت چین با تحریم های اعمال شده آمریکا، مسأله تحریم های نفتی است؛ تحریم هایی که با توجه به نیاز اقتصاد چین و بخش تولید این کشور به نفت ایران، از حساسیت بالایی برای پکن برخوردار است.
کد خبر: ۸۴۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 06 October 2018

یکجانبه گرایی آمریکا در مقابل ایران و اعمال تحریم های گسترده علیه آن، با مخالفت های جهانی زیادی مواجه شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، چینی ها که در چند ماه اخیر تنش های اقتصادی عمده ای را با آمریکا به خاطر وضع تعرفه های سنگین بر کالاهای چینی از سوی دولت ترامپ داشته اند، بارها مخالفت خود با تحریم های آمریکا علیه ایران را اعلام کرده اند.

در این میان، یکی از عوامل و دلایل اصلی مخالفت چین با تحریم های اعمال شده آمریکا، مسأله تحریم های نفتی است؛ تحریم هایی که با توجه به نیاز اقتصاد چین و بخش تولید این کشور به نفت ایران، از حساسیت بالایی برای پکن برخوردار است.

در همین رابطه، پایگاه آمریکایی «بارونز» در مطلبی به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و احتمال بروز تنش و برخورد جدیدی میان پکن و واشنگتن با شروع تحریم های نفتی آمریکا در چهارم نوامبر پرداخته است.

در این مطلب آمده است: روابط چین و آمریکا با یک نقطه عطف جدیدی در چهارم نوامبر مواجه خواهد شد؛ زمانی که واشنگتن تحریم های جدیدی برای اثرگذاری کامل جهت به صفر رساندن صادرات نفت ایران ـ که هم اکنون ۱.۷ میلیون بشکه است ـ اعمال کند.

چین که هم اکنون یک چهارم از نفت ایرات را خریداری می کند، در حال تبدیل شدن و شکل دهی به مرکز مقاومت جهانی برای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران است.

برخورد بعدی بین چین و آمریکا در راه است؛ این بار بر سر نفت ایران!

استفن برناک، تحلیلگر برجسته نفتی در شرکت PVM Oil Associates در لندن، در همین رابطه، گفته است: من انتظار ندارم چین با خواسته های آمریکا در مورد ایران حتی به بهای بدتر شدن روابط میان دو کشور موافقت کند.

به نظر می رسد، این مسأله می تواند منجر به بروز اختلافات جدی میان دو کشور شود. چینی ها بارها تأکید کرده اند که واشنگتن باید از اقداماتی که منجر به شوک در قیمت نفت شود، خودداری کند.

عمده خریداران نفت ایران مخالفت خود با تحریم های نفتی آمریکا را اعلام کرده اند؛ با این حال، اروپایی ها ممکن است ناچار شوند به تحریم های آمریکا علیه ایران بپیوندند؛ به این دلیل که تجارت نفتی اروپا با ایران توسط شرکت های خصوصی بزرگی انجام می شود که نیازمند حفظ منافعشان در اقتصاد آمریکا و نقل و انتقالات مالی بر پایه دلار هستند.

با این حال چین در یک وضعیت بهتری در مقایسه با اروپایی ها برای رهایی از پذیرش تحریم های آمریکا علیه ایران قرار دارد. این را «پتر هارل» که روی تحریم های ایران در دولت باراک اوباما کار کرده و هم اکنون نیز در یک مرکز امنیتی در آمریکا فعالیت می کند، گفته است.

او می گوید: چینی ها دارای ده ها پالایشگاه متوسط ​​و کوچکتر هستند که مستقیم در معرض تهدید و تحریم ایالات متحده نیستند. پکن همچنین تجربه خرید نفت خام با پول خود را دارد و قراردادهای «پترو یوآن» را در اوایل سال جاری ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
ظاهرا همه دعواهای دنیا به خاطر ایران است چقدر ما. مهم شده ایم وخودمان خبر نداریم
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
نفت نمی فروشیم

















نگه داشتیم برا نسل بعد.
کاش نفت نداشتیم جون بود و نبودش برا مردم عادی هیچ فرقی نمیکنه شاید اگه نفت نداشتیم وضعیتمون بهتر از این بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
واسه سوریه و لبنان و عراق و چین و روسیه که خیلی خوبه .
مردم ایران چکاره اند ؟
دیپلماسی نفتی آقای زنگنه باید فعال شود. من یقین دارم بهترین فردی که میتواند اوضاع را به ثبات برساند نه شخص رئیس جمهور نه ظریف و نه همتی ، بلکه آقای زنگنه است که تجربه چندین دهه در مسائل نفتی را دارد. ایشان میتواند نظر خریداران کوچک و بزرگ چینی و حتی سایر کشورهای آسیایی را برای خرید نفت ایران جلب کند. مشوق هایی باید به طرف خارجی داده شود، و اگر صادرات روزانه ما بالای یک میلیون پانصد هزار بشکه تثبیت شود، ارزش ریال مقابل ارزهای خارجی نیز تقویت خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
ایشون میتونه یه قرارداد کرسنت دیگه ببنده مملکت رو با خاک یکی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
زنگنه اگه این کاره بود قرار توتال جوری می بست که نتونن راحت فسخ کنن دیدی که احمدی نزاد چطوی اس سیصد بست که اگه پوتین زیر بار نمی رفت باید 4 میلیارد دلار خسارت میداد یا ابوما که مجبور شد دو میلیارد با هواپیما راسال کنه شما ها فقط ادعا دارید
من به خریداران چینی مواد نفتی صادر میکردم .اونا از اکتبر یا مهر سال پیش وارداتشونو قطع کردن و دلیل اصلیش اینه که تمام خریدهاشونو با سیستم فاینانس اونم با پشتیبانی بانکهای مادر آمریکایی و تنها ازطریق بانکهای چینی انحام میدادن که خب چون سود این مواد کمه نتیجتا بدون وامها یا فایننس بانکهای مادر چنین کاری رو نمیتونن انجام بدن چون بانکهای آمریکایی چک میکنن مقصد پولهارو.اینم دلیلی که نگارنده متن اصلا بهش توجه نکرده بود
اگر بگیم نفت را 30 دلار می فروشیم، حتی خود ترامپ هم میاد ازمون میخره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اگه نفت بدین که خود مردم هم میگیرن انبار می‌کنند. نظرت چیه؟
حتما و قطعا چنانچه سنبه فشار امریکا بر چین پرزور تر شود و تعرفه هایش را بشرط قطع معامله با ایران قرار دهد به ایران پشت خواهد کرد .
چون حجم معاملاتی چین با امریکا سالیانه ۷۰۰ میلیارد دلار است و کل معاملات ما با چین حدود ۱۷ میلیارد میباشد .
فقط باید دید در این مداکرات و معاملات تجاری چین با کارت ایران چگونه با امریکا بازی خواهد کرد و چه خواهد گرفت ؟
ساده گی محض است که فکر کنیم هیچ کشوری در دنیا ، منافع مردم و کشورش را بخاطر کشور دیگری قربانی میکند .
البته ما همیشه منافع ملی و مردمی کشورمان را در اولویتهای اخر قرار داده ایم و آنرا فدای کشورهای بیگانه ای کردیم که خیلی راحت در زیر فشار خارجی ما را رها کرده اند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
هدف اصلی فشار آمریکا بر ایران، فشار اقتصادی بر چین هست که رشد چین را متوقف کند
درسته که چین نیاز به نفت ایران داره اما اینو باید بدونیم که این مواد خام تبدیل شده به کالا، نیاز به بازار فروش داره. بزرگترین شرکتهای چین بازار مصرفشان آمریکاست. تازه اگه اتحادیه اروپا در آینده به تحریم کنندگان اضافه شه، اونوقت چی؟ کالاهای چینی تو اروپا هم بازار داره. در مورد کشورهای عربی که کاملا مشخصه. از طرفی دیگر این شرکتهای چنین چه نفتی و چه غیر نفتی، تو بازار سهام آمریکا (وال استریت) سهام دارند. هم اکنون بزرگترین شرکت خریدار نفت ایران که چینی هم هست خرید خودشو که 750 هزار بشکه در روز بوده رو نصف کرده.
هرکس یه روشی میدوشد ما هم به روشی دوشیده میشیم نفت میفروشیم و به جای پولش حتما دسته بیل بهمان میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
بازهم خوبه دسته بیل را حداقل می تونند ببرند سوریه و لبنان
اصلا چرا ما با آمریکا درگیریم؟
فریاااااااااااااااااااااااااااد
چرا سازمان بنادر و دریانوردی بندرامام پذیرفته شدگان نهایی آزمون فراگیر 96 را بعد از گذراندن و قبولی در تمامی مراحل کتبی، حضوری، مصاحبه، پزشکی، اخذ مدارک و ..... دعوت به کار نمی کند
چند سال باید بگذرد؟
باز بگید چین بده نامردا
مشکلات کنونی در جهان باین سادگی نیست که چین چون با آمریکا 700 و با ایران 17 میلیارد دلار معامله داره همانند بن سلمان عاشق ترامپ است.
آمریکا وقتی کلاه می آورد سر راهم با کلاه می آورد. اکنون خرج کلاه با سر آوران (پنتاگون، سیا...) آنقدر زیاد شده که قابل پرداخت نیستند و روز بروز بر این کوه انباشته میگردد یعنی از طرفی:
بیست یک تریلیون دلار دولتش قرض بمردم و شرکت های خودی دارد و از طرف دیگر از زمان 1982 که دلار را شناور کرد و ئشتوانه آنرا برداشت و روی اسکناس هایش نوشت فقط وسیله ای برای پرداخت که روی هر دلاری میتوان خواند تا کنون بیش از سه هزار تریلیون دلار بجهانیان ارزش واقعی آنرا بدهکار است. که هر از گاهی با ترکاندن حبابی مقداری از آنرا از بین میبرد.
چین خود بخوبی میداند در قبال این700 میلیارد دلار فروش در قبال دلار به آمریکا هر آن میتواند باد هوا گردد. همراه با 4 تریلیون ارزی که اکنون به دلار در گاوصندوق هایش باد کرده اند.
برو قوی شو که ضعیف پایمال است
چین توانسته است به نیرویی نظامی دست یابد که خواب را بر آمریکا حرام کرده است.
اتفاقا چین با هر کشوری که معامله کند برایش نفعش بیشتر از آمریکاست بشرط اینکه معامله یا پایاپای و یا با پول دیگری جز دلار باشد. حتی اگر پول یک کشور آفریقایی باشد(ارزش اضافه نهفته در تولیدات آفریقایی بس افزون تر از آمریکاست. با وجودیکه متناقض بگوش میخورد و آنرا مدیون شارلاتان بازی ها و شستشوی مغزی آمریکایی ها هستیم) و میتواند مستقیما مرسدس های گرانقیمت را خود از کشور آلمان بخرد که 70 درصد آنرا آمریکا تلکه میگیرد. بهمین خاطر سویفت را راه اندازی کرده است و همه را توسط پنتاگون به معامله با آن اجبار میکند.
چقدر حس ششمم کار میکنه که به تازگی تمام دنیا به آمریکا بی اعتماد میشن و آمریکا منفور میشه و جمهوری اسلامی با سرعت بسوی پیشرفت و اهداف بلند خود خواهد رسید. انشاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار