بازدید 1538

رهبران مذهبی پاکستان به دنبال همکاری برای برقراری صلح در افغانستان

رهبران مذهبی پاکستانی به شورای صلح مورد حمایت دولت افغانستان این تضمین را دادند که برای کمک به پایان جنگ در این کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۴۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 06 October 2018

رهبران مذهبی پاکستانی به شورای صلح مورد حمایت دولت افغانستان این تضمین را دادند که برای کمک به پایان جنگ در این کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، مولانا سمیع الحق، رئیس جماعت علمای اسلامی پاکستان به خبرگزاری آناتولی گفت: ما به هیات دولت افغانستان این تضمین را دادیم که آماده کمک به برقراری صلح در افغانستان هستیم.

هیات هفت نفره از شورای عالی صلح افغانستان به ریاست مولوی عطاءالله با مولانا سمیع الحق در اسلام آباد دیدار کرده و هدفش کمک گرفتن از وی برای احیای صلح در افغانستان بوده است.

سمیع‌الحق که به عنوان پدر معنوی طالبان نیز شناخته می‌شود گفته که هیات افغان با طالبان بر سر میز مذاکره نشسته و راه را برای حذف بی‌اعتمادی و انجام مذاکرات مستقیم صلح هموار کرده است اما هیات افغان از سمیع الحق نیز خواسته تا نقشی در این راه ایفا کرده و طالبان را برای مذاکرات مستقیم با دولت کابل متقاعد کند.

پدر معنوی طالبان همچنین گفت: من به دارالعلوم حقانی پیشنهاد کردم تا برای برقراری صلح در افغانستان هیات شورای صلح افغانستان با طالبان مذاکره‌ای رو در رو داشته باشد.

هیات افغان همچنین با سراج الحق، رئیس جماعت اسلامی پاکستان دیدار داشته و به دنبال جلب حمایت وی برای احیای صلح در افغانستان بوده است.

سراج الحق به خبرگزاری آناتولی گفت: بر این باوریم که صلح افغانستان برای صلح تمامی منطقه ضروری است و ما همواره در کنار برادران افغان خود ایستاده‌ایم و از پیشرفت، صلح و ثبات در این کشور حمایت کرده‌ایم.

وی به تمامی گروه‌های افغان تاکید کرد: در کنار یکدیگر صلح را در افغانستان برقرار کرده و کاری کنند که نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از اظهار نظر درباره دیدار هیات شورای صلح افغان با رهبران مذهبی پاکستانی امتناع کرد.

وی در بیانیه 29 سپتامبر خود از نخبگان مذهبی پاکستانی و افغانی خواسته بود تا از حضور در کنفرانسی درباره جنگ افغانستان که در کابل و اسلام آباد برگزار شد امتناع کنند.

وی در این بیانیه آورده بود ما از تمامی نخبگان می‌خواهیم تا این کنفرانس‌ها را بایکوت کرده و قربانی استراتژی‌های آمریکایی و توطئه‌های اطلاعاتی آنها نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار