بازدید 14010
پیمانه اقتصادی؛

از «مخالفت شورای رقابت با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو» تا «پیش‌بینی از صعود قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل سقوط شدید نرخ دلار چیست، ۵۰ بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند، کاهش صادرات کره به ایران در پی اعمال تحریم‌ها، بازار اوراق مسکن، بازگشت «تسه» از کف ۵۵ ماهه، ردپای غول‌های ژاپنی در خودرو‌های خودران، انتقاد وزیر جهاد کشاورزی از ادامه صادرات گوجه، یک بانک آمریکایی به دلیل همراهی نکردن تحریم‌های ایران جریمه شد و زیان ۵۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یک روزه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 06 October 2018

از «مخالفت شورای رقابت با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو» تا «پیش‌بینی از صعود قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل سقوط شدید نرخ دلار چیست، ۵۰ بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند، کاهش صادرات کره به ایران در پی اعمال تحریم‌ها، بازار اوراق مسکن، بازگشت «تسه» از کف ۵۵ ماهه، ردپای غول‌های ژاپنی در خودرو‌های خودران، انتقاد وزیر جهاد کشاورزی از ادامه صادرات گوجه، یک بانک آمریکایی به دلیل همراهی نکردن تحریم‌های ایران جریمه شد و زیان ۵۰۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یک روزه را در بر دارد.

دلیل سقوط شدید نرخ دلار چیست؟

عبدالناصر همتی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک فارسی گفت: مردم باید توجه کنند که خرید دلار و ارزهای خارجی، سرمایه گذاری خوبی نیست. وی ابراز امیدواری کرد که کسی وارد این سرمایه گذاری ریسکی نشود و در عین حال گفت: بانک مرکزی در حال طراحی برنامه هایی است تا مردم بتوانند گزینه های بهتری برای سرمایه گذاری داشته باشند. همتی به جذاب کردن بازار بورس و ارایه محصولاتی از سوی بانک مرکزی که بتواند جایگزین بهتری برای سرمایه گذاری باشد و مردم بتوانند با ریسک کمتری در آنها سرمایه گذاری کنند، اشاره کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که دلیل سقوط شدید نرخ دلار چیست، افزود: دلیل این مسأله به نظر من یک مقدار روانی بود، آثار روانی ایجاد کرده بودند که خوشبختانه کنترل شد و برنامه هایی داریم برای کنترل بیشتر ارزش پول ملی کشورمان؛ ظرف چند روز گذشته بانک مرکزی اقداماتی را در این باره شروع کرد. وی ادامه داد: آمادگی این را داریم که به تدریج کنترل لازم را انجام دهیم، من فکر می کنم آن تلاشی که آمریکا به اتفاق متحدانش برای ضربه زدن به ارزش پول ملی انجام داد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. /ایرنا

مخالفت شورای رقابت با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور وزیر کشور و مدیران ارشد خودروسازان و قطعه‌سازان با هدف بررسی مشکلات این صنایع برگزار شد، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش داد که مقرر شده وظیفه قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شود. البته رئیس شورای رقابت که در جلسه حضور داشت با این موضوع مخالفت و اظهار کرد که در صورت تحقق این موضوع، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

پنجاه بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند

هلموت گوتلیب، مدیر شعبه هامبورگ بانک ملی ایران گفت: بانک های آلمانی بطور فزآینده ای انجام پرداخت ها از بانک های ایرانی را رد می کنند و ظاهرا بیشتر از آمریکا می ترسند در نتیجه بعضی از صادرکنندگان کوچک و متوسط آلمانی با ورشکستگی احتمالی روبرو خواهند شد. وی افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد از تمام پرداخت ها در بانک های آلمانی برای ایران در حال رد شدن است. «گوتلیب» گفت: رد پردازش پرداخت ها، نقض قوانین بودنس بانک و نظام منطقه ای پرداخت های اروپاست. بانک مرکزی آلمان وظیفه دارد تا نظام پرداخت ها را در آلمان حفظ کند و تعهدات قرار دادی تمام بانک های اروپایی بمنظور انتقال به بانک منطقه ای اروپا را تضمین کند. وی خاطرنشان کرد، بوندس بانک براین باور است مسئول اجرای قوانین نظام منطقه ای پرداخت اروپا نیست و نمی تواند بانک ها را مجبور به پذیرش پرداخت ها کند. این در حالی است که وزارت دارایی آلمان می گوید این مسأله به وزارت اقتصادی و بوندس بانک مربوط می شود و وزارت اقتصاد هم از اظهار نظر در این باره خوداری می کند. دی زد بانک، بانک های منطقه ای هلابا و دویچه بانک به دیگر بانک های آلمانی در جهت رد انجام پرداخت ها از ایران ملحق شده اند و اکنون فقط ۴۰ تا ۵۰ بانک آلمانی از ۹۰۰ بانک آلمانی و چندین بانک اتریشی با ایران ارتباط بانکی دارند. /روزنامه هانلدز بلات

کاهش صادرات کره به ایران در پی اعمال تحریم‌ها

انجمن تجارت بین‌الملل کره اعلام کرد: بازگشت تحریم‌های امریکا علیه ایران باعث شد تجارت این کشور با این کشور خاورمیانه بیش از 20 درصد کاهش یابد. برهمین اساس صادرات کره به ایران از ماه ژانویه تا آگوست 21.9 درصد کاهش یافته و به 2.08 میلیارد دلار رسیده است. از طرف دیگر صادرات ایران به کره نیز 23.7 درصد افت کرده و به 4.05 میلیارد دلار کاهش یافته است. این آمار نشان می‌دهد در این مدت تراز تجاری بین دو کشور 1.98 میلیارد دلار مثبت برای ایران بوده است. در ماه آگوست صادرات کره به ایران با 41.8 درصد کاهش نسبت به ماه جولای به 140 میلیون دلار رسید و واردات این کشور نیز 67.8 درصد سقوط کرد و به 160 میلیون دلار رسید. اصلی‌ترین دلیل کاهش صادرات و واردات کره با ایران در ماه آگوست کلید خوردن اولین دور تحریم‌ها علیه ایران بوده است. تمام محصولات صادراتی کره به ایران از جمله خودرو، پلاستیک و محصولات فولادی کاهش شدیدی را در ماه آگوست تجربه کردند. /فارس

بازار اوراق مسکن؛ بازگشت «تسه» از کف 55 ماهه

هر ورقه «تسه» اسفند 95(تسه9512) با رشد هفتگی 4 درصدی در آخرین روز کاری هفته به قیمت 61 هزار و 384 تومان معامله شد. در هفته نخست مهرماه توام با رونق چشمگیر بازارهای سهام و رکوردشکنی‌های دلار و سکه، بهای اوراق تسهیلات به نحو محسوسی افت کرد و در کمترین سطح از اسفند سال 92 قرار گرفت. خروج نقدینگی از این بازار و حرکت به سمت بازارهای موازی نظیر سهام، ارز و سکه از مهم‌ترین عوامل تنزل چشمگیر قیمت اوراق عنوان شد. افزایش میزان تحرکات فعالان این بازار و رشد همزمان حجم و ارزش معاملات در روزهای رونق بازارهای موازی موید این ادعاست. با این حال، برخورد قیمت اوراق به کف‌های ۵۵‌ماهه عامل حمایت از اوراق تسهیلات شد و این روند صعودی پس از سقوط قیمت در بازارهای موازی شدت گرفت.

ردپای غول‌های ژاپنی در خودروهای خودران

براساس اخبار منتشره شرکت‌های ژاپنی تویوتا و سافت‌بنک قصد دارند با همکاری یکدیگر روی توسعه خودروهای بدون راننده و اتوماتیک فعالیت کنند. این همکاری نشان از عمیق‌تر شدن همکاری بین خودروسازارن و شرکت‌های تکنولوژی به‌منظور توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر صنعتخودروسازی در سراسر دنیا دارد. تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز کشور ژاپن بوده و سافت‌بنک بزرگ‌ترین شرکت تکنولوژی در ژاپن است که در سیلیکون‌ولی هم همواره حضور فعال دارد.

 

از «مخالفت شورای رقابت با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو» تا «پیش‌بینی از صعود قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار»

حالا این دو شرکت در کنفرانس خبری مشترکی که روز پنج‌شنبه برگزار شد، از قصد خودشان برای توسعه پلت‌فرمی خبر دادند که خودروهای اتوماتیک بدون راننده را کنترل و هدایت می‌کند. این دو کمپانی ظاهرا تصویر مشترکی از آینده دارند؛ آینده‌ای که در آن تنها عده کمی از انسان‌ها مثل این روزها پشت فرمان رانندگی می‌کنند. هر چند هنوز جزئیات دقیقی از نحوه و اهداف این همکاری مشترک منتشر نشده است، ظاهرا این دو شرکت بر سر توسعه وسایل نقلیه خودران و البته دیگر تکنولوژی‌های بی‌سیم و هوشمند جدید به توافق رسیده‌اند. /دنیای اقتصاد

انتقاد وزیر جهاد کشاورزی از ادامه صادرات گوجه

در نامه ای که وزیر جهاد کشاورزی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته، آمده است: نظر به محدودیت عرضه سیب زمینی در بازار داخل و همچنین ضرورت تأمین خوراک دام و طیور، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با اعلام قبلی از تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۷ صادرات سیب زمینی و همچنین صادرات خوراک دام و طیور ممنوع اعلام شود. حجتی افزود: لازم به ذکر است علی رغم ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از ۲۷ شهریور ماه تا کنون، طبق گزارشات روزانه گمرک، گوجه فرنگی صادر می شود. وی ادامه داد: در مورد صادرات رب گوجه فرنگی همان گونه که قبلا اعلام شد، باید با ایجاد ممنوعیت در کوتاه مدت و بعد از آن تا تمهیداتی به صورت به صورت درصدی از تولید با نگاه به تأمین بازار داخل مجوز صادرات داده شود.

وزارت صنعت: توقف صادرات گوجه ابلاغ شده است

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت در واکنش به درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزیر صنعت مبنی بر توقف ادامه صادرات گوجه فرنگی گفت: صادرات گوجه فرنگی به دستور وزیر صنعت بیش از دو هفته است که ممنوع شده و پس از آن شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار هستیم و اینکه هنوز صادرات صورت می‌گیرد، خلاف ضوابط گمرکی است و باید گمرک پاسخگو باشد.

زیان 500 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یک روزه

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، از مازاد تولید جوجه یک روزه خبر داد و گفت: تولیدکنندگان جوجه یک روزه از ابتدای سال به دلیل افزایش تولید،30 درصد کمتر از قیمت تمام شده اقدام به عرضه محصول خود در بازار کردند. وی افزود: علی رغم آنکه تمامی کالاها از ابتدای سال روند افزایشی در بازار داشته است،اما تولیدکنندگان جوجه یکروزه به سبب روند کاهش قیمت از ابتدای سال حداقل 500 میلیارد تومان زیان کردند. فارغی ادامه داد: اگر روند کاهش نرخ جوجه یکروزه در بازار ادامه دار شود، بی شک تولید گوشت مرغ با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد. این مقام مسئول متوسط قیمت فروش هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و 100 تومان در بازار اعلام کرد و گفت: این درحالی است که قیمت تمام شده هر قطعه جوجه بدون احتساب سود یک هزار و 600 تومان است. /باشگاه خبرنگاران جوان

یک بانک آمریکایی به دلیل همراهی نکردن تحریم های ایران جریمه شد

وزارت خزانه داری آمریکا درتارنمای رسمی خود از توافق حل و فصل با بانک«جی پی مورگان چیس بنک» (JPMC) برای پرداخت جریمه به دلیل نقض تحریم های واشنگتن خبر داد. براساس این گزارش، این بانک آمریکایی 87 مورد از تحریم های آمریکا از جمله تحریم ها علیه ایران و کوبا را نقض کرده است. بانک جی پی مورگان توافق کرده که مبلغ 5 میلیون 263 هزار و 171 دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازد. این بانک جزو بزرگ ترین بانک های آمریکایی است که تاکنون با سیاست های کاخ سفید علیه ایران همکاری نکرده اند.

پیش‌بینی از صعود قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار

استراتژیست کالای بلومبرگ اینتلیجنس اعتقاد دارد که طلا آماده رکوردشکنی است و می‌تواند به بیش از ۱۴۰۰ دلار در آینده‌ای نزدیک صعود کند. مایک مک گلان در گزارش دورنمای کالای بلومبرگ برای اکتبر نوشت: اگر روند افزایش دلار ازسرگرفته شود، فلزات شرایط دشواری برای افزایش قیمت خواهند داشت. اما بعید است که دلار در بالاترین رکورد ۱۴ سال اخیر خود بماند. مک گلان خاطرنشان کرد بهبود قیمت طلا ممکن است به سرعت اتفاق بیفتد زیرا پایان سه ماهه چهارم معمولا زمانی است که طی آن قیمت فلزات بالا می‌رود. بلومبرگ اینتلیجنس نشانه‌هایی را می‌بیند که بازار منتظر پایان بازی نامطلوب دلار است و پتانسیل صعودی طلا روی ریسک های کاهشی سنگینی می‌کند. از نقطه نظر تکنیکال، طلا در صورتی به پایین سطح حمایتی خود در ۱۱۲۰ دلار سقوط خواهد کرد، که ارزش دلار و بازارهای سهام به طور مستمر افزایش پیدا کند. از سوی دیگر طلا در مرز ۱۳۷۵ دلار که اوج قیمت این فلز در جریان آخرین دور تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بود، با مقاومت روبه روست. در مجموع بلومبرگ اینتلیجنس احتمال صعود طلا به ۱۴۰۰ دلار در آینده نزدیک را منتفی نمی‌داند. به گفته تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، افزایش قیمت طلا به عامل حمایتی بزرگی نیاز ندارد. معمولا یک جرقه کوچک لازم است تا روند قیمت را معکوس کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
حالا ببین همین پیش بینی صعود قیمت طلایی که شما در اینجا اعلام میکنید چطور باعث هجوم مردم برای خرید و انبار طلا در خانه ها میشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اخوی اگه پیش بینی ایشون درست باشه نهایتا قیمت طلا با توجه به اینکه الان1200دلار هست حدود17 درصد تغییر میکنه و این تغییر جذابیت زیادی برای مردم نخواهد داشت وقتی بانکها سود بیشتری میدن
صنایع ما اگر ملی نباشند و خصوصی باشند خیلی به نفع مردم میشه.خودروسازی بخاطر پیشرفتش جلوی واردات خودرو خارجی گرفته شده .بهمین دلیل درجا زده و پیشرفت نکرده !قیمت تمام شده تولید خودرو بالاست چون تکنولوژی ساخت قدیمیه.خودرو گرون تموم میشه چون خیلی ها در سودش سهیم هستند .بخاطر اینکه خودروسازها گرون فروشی نکنند دولت مجبوره چند نفر را با حقوق بالا استخدام کنه که رو قیمت خودرو نظارت کنند ! چند نفر دیگه را هم استخدام کنه که دوباره روی گروه تعیین کننده قیمت خودرو نظارت کنند!این همه هزینه را اگر در تکنولوژی های دیگه صرف کنند بالاترین در جهان خواهد بود.صنعت نفت،انرژی بادی، انرژی خورشیدی ، صنعت تولید خودرو برقی ،شیلات و ابزی پروری ، صنایع نظامی و موشکی و ..... .ما توان پیشرفت در صنایع مختلف و پولساز را داریم ولی چسبیدیم به صنعت خودروسازی ! ما فعلا توان پیشرفت در این صنعت را نداریم،نه خودتون را خسته کنید نه ملت را ذله کنید راه خودروسازی به ای شیوه انتهاش ناکجا اباد است.
کاش یه خلافی بود که وقتی انجامش میدادی از کشور مینداختنت بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
عجب چیز جالبی گفتی خیلی عالی
ای کاش یکبار برای همیشه مشکل خودرو در ایران حل شود و راه حل آن این است که قیمت خودرو آزاد شود و تولید کننده با هر نرخی خواست خودروی خود را بفروش برساند و در عوض هر ایرانی بدون پرداخت هزینه اضافه گمرکی بتواند هر سه سال یک خودرو مطابق میل خود از خارج خریده و وارد کند، این بهترین راه برای بریدن دست دلالان از ثروت جامعه و عقب راندن بی کیفیت سازان از جان مردم است
ببینید چه رشوه هایی البته بخوانید سود حلالی در این انتخاب قیمت هست که می خوان برای نگخداشتش به دیوان شکایت کنند
با سلام بنده خدا میگه جنگ روانی بوده خوشبختانه جلوی کاهش قیمت دلار گرفته شد . به دنبال تقویت پول ملی هستی باید دلار ارزون بشه با سواد
ایران به کره نفت صادر میکنه همین
بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن: بازارهای ارز و طلا به عنوان دو بازار موازی همواره در نوسانات اقتصاد کلان به صورت کوتاه مدت سرمایه‌ها را به سمت خود می‌کشند و بعد از تخلیه این بازارها سرمایه‌ها وارد مسکن می‌شود. دلار و سکه در دوره‌ای که جاذب هستند به صورت کوتاه مدت منابعی را به سمت خود جذب می‌کنند و بعد با ارزش افزوده‌ای به بخش مسکن می‌رود.
این کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به این سوال که بعضی می‌گویند با کاهش قیمت دلار، قیمت مسکن نیز پایین می‌آید و در مقابل، عده‌ای می‌گویند هم‌اکنون سرمایه‌ها به سمت مسکن می‌آید و قیمت‌ها بالا می‌رود تصریح کرد: هردو این نظریه‌ها به نوعی درست است. اگر دلار روی ۸۰۰۰ تومان بایستد در بخش مسکن هنوز ظرفیت جذب خواهد بود و رشد خواهد داشت و این رشد تا شش ماهه اول سال آینده ادامه پیدا می‌کند وی با بیان این‌که مسکن به نسبت دلار و سکه افزایش چندانی نداشته است، گفت: رشد قیمت ملک ۷۰ درصدی بوده در حالی که در بازار ارز جهش ۲۷۵ درصدی داشتیم. بنابراین مسکن با توجه به ماهیت دیرپذیر بودن باید خود را با قیمت ارز هماهنگ کند که این اتفاق در آینده رخ می‌دهد.
این کارشناس اقتصاد مسکن درباره پیش‌بینی از آینده قیمت دلار اظهار کرد: نرخ واقعی دلار در سبد ارزیابی کالاها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است. ولی با توجه به شرایط بازار تصور می‌کنم تا انتهای سال قیمت دلار به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برسد که در آن صورت مسکن رونق می‌گیرد. همیشه جابه‌جایی در این دو بازار به همین صورت بوده که با تخلیه حباب بازار ارز و طلا، سرمایه‌ها با فاصله‌ی زمانی وارد مسکن می‌شود.قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که معاملات در مسیر کاهش قرار دارد. با این وجود، در شهریورماه ۱۳۹۷ رکود افزایش ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی شش ماه اخیر شکسته شد. آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
پاسخ ها
پروفیسور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
تحلیل آبکی بود با احترام. تقاضا را وضعیت مالی مصرف کننده تعیین میکنه نه ورود دلالان که امری موقتی است و ناچار خواهند شد جهت فروش ملکشان قیمت ها را تعدیل کنند تا مصرف کننده بتواند
خرید کند.
مطمئن باشید مسئولین مملکت ما فکر آسایش و آرامش مردم نیستند و خیال ندارند آب خوش از گلوی مردم پایین بره چون به هیچ وجه حاضر نیستن دستشون را از جیب مردم بیرون بیارن
شاخص کل بورس درادامه ریزش سهمگین ده هزارواحدی هفته قبل امروزهم روندنزولی داشت وبیش ازهزارواحد دیگرکاهش یافت تخلیه حباب بورس همچنان ادامه دارد
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
تا چشم دشمن بورس کور بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
تاچشم سایت های ضدمسکن حامی بورس کوربشه
سقوط بازاربورس همچنان ادامه دارد
بورس داره تعدیل میشه و باشیب خیلی کم داره کاهش پیدا میکنه و همه میدونن بد تعدیل شاهد رشد خواهد بود چون سرمایه های مردم هنوز دستشونه و دولت قول داده بورس رو جذاب تر کنه و اینکه بازار فلزات جهانی رشد رو پیش بینی کرده پس در ایران هم صنایع رشد خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
معنی شیب کم راهم فهمیدیم شش هزارواحدفقط دریکساعت دودشدرفت هوا
کشور وقتی رشد میکند که سود از بازار، مواد خوراکی معمول، مسکن معمول، خودرو معمول، پوشاک معمول، بهداشت و درمان و آموزش معمول، برداشته شود
تا وقتی کوته فکران سرمایه دار از نیاز روز و معمول مردم استفاده میکنند، همین روند هست و در این اقتصاد آخرین راه همان کوته فکران، مهاجرت است چون در فقر سودی نیست.
متاسفانه هیچ راهکاری هم نیست و ما با این برنامه ریزی به سمت سقوط اقتصادی با سرعت در حال پیشرفت هستیم
نخبگان واقعی فرار میکنند و مردم فقیر میشوند و هیچ مکانیزم تعادلی هم وجود ندارد
به زودی با جامعه ای فقیر و اقلیتی ثروتمند که اکثر وقتشان خارج از کشور است و آماده به فرار هستند، روبرو خواهیم بود
ثروتی که از فقر جامعه ارتزاق میکند به تهران و سپس کانادا منتقل میشود
کسب و کار و تولید میمیردسپس فرهنگ و...
متاسفم برای خودم و برای شما و برای مدیرانی که در روزمرگی مانده اند
پاسخ ها
پروفیسور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اینقدر نا امید نباش هموطن ما هنوز امیدواریم هنوز کور سوی امیدی هست رفیق نگارش تو لرزه بر اندام می اندازد ولی امید ما به پتانسبل هائی است که داریم هر چند تا اینجای کار شعور بهرمندیش را نداشته ایم
ای اهالی رسانه؛ شما که بیشتر با مسائل و مشکلات کشور درگیر هستید، آیا شورای من در آوردی رقابت که هیچ نمایندۀ (سارمان یا ارگان) واقعی از مصرف کننده در آن حضور ندارد، کارایی دارد؟!!!!
یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ :
شاخص کل بورس درمدت یکساعت بیش از۶۰۰۰ واحد سقوط کرد از اواخر هفته پیش تاکنون درحدود بیست هزارواحدازشاخص کل کاهش یافته حباب بزرگ بورس باشدت درحال تخلیه است .همه فروشنده شده اند !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار