بازدید 18107

چرا کارگر چاه نفت مالیات بر حقوق می‌دهد؛ اما محمدرضا گلزار معاف است؟!

این تبعیض به سادگی قابل رفع است و می‌توان با در نظر گرفتنِ یک سقف مشخص و معقول برای معافیت از مالیات، درآمد هر چهره هنری که از این سقف گذشته را مشمول مالیات کرد؛ این اصلاحیه به انصاف نزدیک‌تر است. آیا مسئولان وزارت اقتصاد به سمت ارائه چنین اصلاحیه‌ای می‌روند یا همچنان برخی چهره‌ها با درآمد میلیاردی از پرداخت یک ریال مالیات برآمد متکی بر قوانین معاف خواهند بود؟
کد خبر: ۸۳۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 05 October 2018

چرا کارگر چاه نفت مالیات بر حقوق می‌دهد اما محمدرضا گلزار معاف است؟!با افزایش درآمدهای شماری از بازیگران سینما و همچنین درآمد کلان برخی سالن‌های سینما، این پرسش پیش آمده که آیا دستمزدهای کلان این شمار محدود بدون پرداخت مالیات منصفانه است؟ چگونه می‌توان از کارگران و کارمندان پیش از واریز حقوق مالیات بر حقوق وضع و کسر کرد؛ اما درآمدهای میلیاردی شماری از ستاره‌های سینما مشمول مالیات نشود؟ چالشی که با در نظر گرفتن یک تبصره برای سقف معافیت مالیاتی هنرمندان قابل رفع است.

به گزارش «تابناک»؛ فرهنگ ایران هیچ‌گاه رونق اقتصادی فوق‌العاده‌ای نداشته، ولی پس از سال 1362 ـ که یک گروه مخرب در بخش‌هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ قدرت گرفتند ـ شرایط اقتصاد فرهنگ مستمراً بدتر شد. با این حال با توجه به آنکه فضای بسته‌ای در حوزه فرهنگ توسط مدیران وقت شکل گرفته بود، مخاطب، انتخابی جز تولیدات مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشت. با ظهور دیش‌های ماهواره بر پشت‌بام و آزادسازیِ اجتناب ناپذیر ویدیو، یکباره ریزش مخاطبی که انتخاب‌های تازه‌ای داشت آغاز شد و این ریزش به شدت سریع بود.

تا پیش از آن، تنها نمودهای کوچک شدنِ اقتصاد فرهنگ، مصادیقی نظیر کاهش قابل توجه شمار سالن‌های سینما و نیمه تعطیل شدنِ بسیاری از سالن‌های قدیمی بود و مسئولان وقت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح می‌دادند این آمارها را نیز اعلام نکنند تا سوءمدیریت‌شان مشخص نشود. این تاکتیک تا وقتی که هنوز تکنولوژی در مدل عرضه محصولات سمعی و بصری تغییرات چشمگیری ایجاد نکرده بود، جواب داد و نزدیک به یک دهه اوضاع به همین منوال پیش رفت و سبد اقتصاد فرهنگ با وجود رشد جمعیت، رشد چشمگیری نداشت.

وقتی ماهواره و ویدیو به صحنه آمد و در ادامه ظهور فرم دیجیتال، عرضه محتوا را دگرگون کرد، بنیادهای سست اقتصاد فرهنگ ایران نمایان شد. طیف قابل توجهی که هنوز از محصولات سنتی فرهنگی نظیر نوار کاست، تماشای فیلم در سالن سینما، استفاده از کنسرت و... می‌رفتند و گزینه دلخواهشان را از مواردی که مجوز دریافت کرده‌ بودند، می‌جستند، سراغ گزینه‌های تازه و بدون مجوز رفتند. اینجا بود که بحران اقتصاد فرهنگ آشکار شد و بسیاری از ناظران دریافتند که باید برای حفظ حوزه فرهنگ تسهیلات در نظر گرفت.

چرا کارگر چاه نفت مالیات بر حقوق می‌دهد اما محمدرضا گلزار معاف است؟!

یکی از این تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی بود که تقریباً برای همه اهالی فرهنگ در نظر گرفته شد و مطابق با دستورالعمل موضوع ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 139 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 27 بهمن 1380 (معافیت موضوع بند(ل) ماده 139 اصلاحی قانون)، حوزه فرهنگ و بخش‌های مرتبط با آن نظیر تبلیغات در این حوزه با معافیت مالیاتی همراه شد. این اقدام ضروری یکی از اتفاقات مثبتی بود که انتظار می‌روند همچنان پابرجا باشد، چرا که در کلیت اقتصاد فرهنگ، اتفاق مهمی رخ نداده و فرهنگ ایران در حوزه اقتصادی به شدت آسیب پذیر است. اکنون بسیاری از رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات بدون پرداخت مالیات نیز به سختی دوام آورده‌اند.

در موسیقی، سینما، تئاتر، کتاب و... نیز وضعیت مشابهی حاکم است و اغلب فعالان این حوزه‌ها از محل فعالیت‌های تخصصی‌شان درآمد کلانی ندارند؛ اما در پنج سال اخیر، گروهی در این حوزه‌ها توانسته‌اند اندکی شرایط را تغییر دهند. با افزایش دستمزدهای سینماگران در چند سال اخیر، برخی سینماگران از جمله شماری از تهیه کنندگان و برخی بازیگران دستمزدهای بسیار کلانی دریافت می‌کنند. این وضعیت قاعدتاً باید مشمول پرداخت مالیات شود اما با توجه به قوانین مورد اشاره، برخی سینماگران که درآمد میلیاردی دارند، از این قانون به شرط ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف هستند!

این رویکرد قطعاً منصفانه نیست و معافیت مالیاتی برای درآمدهای میلیاردی برخی هنرمندان در قانون در نظر گرفته نشده و در کشورهای صاحب سینما، معافیت مالیاتیِ بدون سقف برای سینماگران در نظر گرفته نشده است. چرا کارگر چاه نفت، مالیات بر حقوق می‌دهد؛ اما بازیگری با دستمزد میلیاردی چون محمدرضا گلزار یا برخی تهیه کنندگان سینما که درآمد نجومی از فروش فیلم‌هایشان دارند، معاف از مالیات هستند؟

این تبعیض به سادگی قابل رفع است و می‌توان با در نظر گرفتنِ یک سقف مشخص و معقول برای معافیت از مالیات، درآمد هر چهره هنری را که از این سقف عبور کرده بود، مشمول مالیات کرد. این اصلاحیه به انصاف نزدیک‌تر است. آیا مسئولان وزارت اقتصاد به سمت ارائه چنین اصلاحیه‌ای می‌روند یا همچنان برخی چهره‌ها با درآمد میلیاردی از پرداخت یک ریال مالیات بر درآمد متکی بر قوانین معاف خواهند بود؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷۶
جانا سخن از زبان ما می گویی
هم هنرمندان و هم وزرشکاران باید مالیات بدهند
من به رییس سازمان امور مالیاتی وقت دکتر عسگری گفتم هر موقع از مداحان و وعاظ مالیات گرفتید مطمین می شوم سیستم مالیاتی بر روی ریل صحیح قرار گرفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
سوال درست اینه:
چرا اداره مالیات توان گرفتن مالیات از بسیاری از پزشکان و بازیگران را ندارد. در کشورهای اروپایی و امریکایی بزرگترین ترسشون از مامور مالیاته که مثل کاراگاه مو رو از ماست بیرون میکشه . ولی اینجا ما یه چیز خنده دار و من دراوردی داریم به اسم خود اظهاری. یعنی به زبون بی زبونی میگه ما نمیتونیم مالیاتتونو حساب کنیم هر چی کرمتون میشه خودتون بدید. جتی تو دوره صدر اسلام مامور مالیاتی میرفت و گوسفندهای مردم رو میشمرد و مالیاتشونو میگرفت و نمیگفتن هر کس هرچقدر گوسفند داره خودش هرچقدر مالیاتشه گوسفند بیاره بده.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
مامور اداره مالیات بعد از گرفتن مالیات ظالمانه و بالاتر از واقع از اینجانب پاسخ منرا که در واقع پاسخ شما هم هست داد.مامور مالیات بمن فرمود :طناب همیشه از جای باریکش پاره میشه.در نهایت من هم به اجبار کسب وکارم را تعطیل کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
نه فقط بازیگران بلکه صاحبان مشاغل آزاد، فوتبالیست ها، دلال ها و بسیاری دیگر با درآمد میلیاردی یا مالیات نمیدهند یا مالیاتی بسیار ناچیز میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
چون گلزار کارگر چاه نفت نیست که بیاد مالیات بده
مملکتی که حساب و کتاب درستی نداشته باشد همین می شه
حداقل می تونند یه حداقل دریافتی بذارنند و سقف مالیاتی تعیین کنند
کاملا انتقاد بجایی است چرا باید کارگر زحمت کش شهرداری که آشغالهایی گلزار را جمع آوری می کند باید مالیات حقوق اندکش را بدهد ولی گلزار. مدیری و جوان و همچنین ورزشکاران مثل دایی و....معاف باشند واقعا چرا!!!؟
از تمامی این سلیبریتی ها ملیاردر باید مالیات های سنگین گرفته شود و خرج نیازمندان شود
پاسخ ها
arya
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
بخش اول خواسته شما انجام ميشه اما درخصوص قسمت دوم ،شرمنده
چون گلزار ودوستانش بواسطه داشتن ژن خوب نباید مالیات بده ودرآمد میلیارد از بودجه دولتی داشته باشه.تمامش سر ی ژن فسقلی
خب اون خوش تیپه، ما کارمندا و کارگرا که نیستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اگر زندگی در فرانسه این قدر سخته بیا ایران دیگه
همون کارگر چاه نفت برای 2 هفته کار در ماه، ماهی 20 میلیون تومن حقوق میگیره. میفهمی 20 میلیون تومن.

2 هفته کار میکنه 2 هفته استراحت میکنه و بعد 20 میلیون تومن حقوق میگیره

برای کارگری چاه نفت باید پارتی خیلی قوی داشته باشی
پاسخ ها
هموطن
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
شایعه درست نکن . تا حالا تو گرمای جنوب و سر چاه نفتی کار کردی؟
حشمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
من کارگر نفت ام و در خوزستان کار میکنم. اوضاع بسیار بده. حقوق ۲۰ میلیونی در کار نیست. وقتی از چیزی خبر نداری حرف نزن. حقوق کارگری در بخش حفاری نفت بستگی داره به سابقه و کاری که انجام میدی. کارگری نفت فوق العاده سخت و طاقت فرساست. تحت هر شرایط اب و هوایی باید کار کرد . از گرمای ۵۰ تا ۶۰ درجه ای تا سرمای زمستون. شبانه روزی کار باید کرد. متوسط حقوق کارگری ۲ تا ۳ میلیون بیشتر نیست. من خودم ۶ ماهه حقوق نگرفتم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
لطفا شایعه پراکنی و به اصلاح دروغ پراکنی نکنید.
کارگر چاه نفت کی 20 میلیون گرفته که حالا بگیره؟؟؟؟
اونا مهندسها هستن که حقوقشون
بالاست اونم با سابقه ها
کارگر چاه نفت مثل مردمی که زمین زیر پاشون نفت هست در محرومیت هستند.
مثل ایذه و مسجد سلیمان و خوزستان...
farid
| - |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
بیست میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرد مومن حقوق نمیدن تو میگی بیست میلیون...نکنه مارو بازنگنه اشتباه گرفتی
حالا کی گفته که مالیات نمیدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اصلا متن رو نخوندی. فقط اومدی یه چیزی بگی.
خدا شر افرادی مثل شمارو نه تنها از ایران، که از جهان کم بکنه. چون فقط بهونه گیر هستین و هیچ کاری نمیکنین.
اقا جان این ها همش بر می گردد به عدم زیر ساخت درست اقتصادی که ما را اینجوری بدبخت کرده و اگر درامد همه ثروتمندان و نه فقط بازیگران جز این چیزها باید باشد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اگه زیر ساخت درست باشه که نمیشه اب رو گل الود کرد و ماهی گرفت . همیشه باید چند جای کار لنگ بزنه تا اقا زاده ها و خواص بتونن پول پارو کنن
چه چیزهای بی ربطی به هم گره زدی در حالیکه پر فروشترین فیلم ها را در ۳۰ یا ۲۰ سال پیش داشتیم
پزشکا و طلا فروشا چرا مالیات نمیدن؟
بین این همه گردن کلفت ،شما فقط زورتون به گلزار رسیده
وقتی بب خود و بی جهت یکی را الم کنی و بها بدی و به به و چه چه کنی همین میشه.
باید دادستان کل کشور علیه اداره مالیات و رییسش اعلام جرم کنه. چرا پزشکان و بازیگران مالیات خودشان را نمیدهند و بار مالیات فقط بر دوش کارمندان و کارگران بیچاره است. هر کشوری بود خود رییس اداره مالیات استعفا میداد.
ایران بهشت مالیاتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
جمله درست : بهشت فرار مالیاتی
خوب بريد بگيريد ازش مگه حالا چه گلي به سر ملت زده كه ماليات نميده فقط دنبال قروفر خودش هست
درهمان وزارت نفت هم از ایثارگران و... مالیات نمی گیرند ولی از بقیه که خیلی از آنها در جبهه ها نیز حضور داشتند ولی جانبازی ندارند مالیات می گیرند
جا دارد که انسان از غصه بمیرد......
باسلام ،این موضوع تبعیض مالیاتی فقط بین کارگر چاه نفت و هنرمندان نیست بلکه جای سوال دارد که چرا یک خدمتگزار مدرسه (بابای مدرسه ) وسایر کارمندان وکارگران شریف وزحمت کش بایستی قبل از دریافت حقوق مالیات حقوقش توسط خزانه برداشته شود ولی فلان مداح که برای یک جلسه در یک شب مبلغی معادل یک یا چند ماه حقوق همان خدمتگزار را در پاکتهای معرف دریافت می کنند از پرداخت مالیات فرار می کنند ؟ و مردم به همه این موارد وتبعیض ها آگاه بوده و معترض اند و به همین دلیل هم دیگر حرفهای مداحها تاثیری بر کارگر و بابای مدرسه و .... ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
تذکر بسیار بجایی بود جز اینکه دریافتی مداحان بسیار بیشتر از حقوق یکماه یا چند ماه کارگر و کارمند است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
دین ستیزی . یعنی هزچی یاشه یاید یه مدلی به دین ربطش داد.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
مگر یک عاشق امام حسین برای خواندن مرثیه برای دیگر عشاق امام حسین باید پول بگیره؟پس کسی که طبل یا زنجیر میزنه هم باید پول بگیره دیگه
این چه فرمایشیه؟! آخه آدمی که پوستش رو برنزه می‌کنه و همش اخم می‌‌کنه تا جذاب به نظر بیاد که نباید مالیات بده! آخه خوشگلی هم مالیات داره؟؟؟؟ مالیات رو اونهایی بدن که هم خدا هواشون رو نداشته و بهشون چشم و ابرو و زبونِ دراز نداده، هم تو این دنیا آدمها زدن تو سرشون.
خب اینها بلندگوهای خوبی برای بعضی تبلیغات هستن بستگی داره یکی فرخ نژاد و پرستویی و علی کریمی میشه یکی گلزار و علیزاده (ب.لندنی)
چون ایشان بچه خوشگل هستند ولی کارگر اینطور نیست
اگه یه کشور اروپایی بود جنجال بزرگی به پا میشد. اینجا بحث فرار مالیاتی نیست بلکه بحث بی عرضگی در گرفتن مالیاته.
چه فرهنگ سازی هم کردند با خیلی از این فیلم هایی که الان شده ضد فرهنگ و از راه به در کردن خانواده ها و جوان ها
به همون دلیلی که پزشکان تهرانی با میانگین درامدی حدود 300 میلیون تومان در ماه یا سه میلیارد و ششصد میلیون تومان در سال به گفته مسئولان مالیاتی حدود 5 میلیون تومان در سال مالیات میدن. یعنی حدود یک کارمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
کی گفته کارمند با درآمد ثابت 5 میلیون در سال مالیات میده ؟؟ ما با حقوق خدمات کشوری تو شش ماهه اول سال بیش از 5 میلیون مالیات دادیم تا الان
میدونید چرا کارگر نفت باید مالیات بده ولی خیلیا نه؟
چون اون از رفاه و جون و سلامتیش به خاطر یه لقمه نون حلال گذشته، مالیات که قابلی نداره
چون خوشگل است
بنده كارمند وزارت نفت ، امسال 6% افزايش حقوق داشتم ولي 3.5% ماليات بر حقوقم نيز افرايش يافت ، نتيجه اينكه با اين تورم لجام گسيخته، حدود 2.5% افزايش حقوق ساليانه داشته ام. شرايط مالي مان هرسال بدتر از پارسال.
به همون دلیل که آستان قدس مالیات نمی ده ..‌ولی من معلم مالیات می دهم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
آستان قدس مالیات می دهد و تازه اون بخشی هم که مالیات نمی دهد مربوط به موارد وقفی است که مالیات ندارد.
سلام بعد ما كه شركت هستيم و ١٥نفر كارمند داره بايد بخاطر ماليات و ارزش افزوده به بدبختي بريم اونم با اين وضعيت و تازه هزاران تهديد ميكنن مارو اين يه نمونه از بدبختي شركت ها هست
به نظرم این مالیات تهش می شود حقوق بازنشستگی پس خیلی هم بد نیست. یا هست؟
اخه مالیات برای ضعیفان و فقرا هست ژن خوب ها و آقازاده‌ها و سلبریتی ها اگه مالیات بدن اذیت میشن
من تابع قانون کارام . 24 سال سابقه بیمه دارم حقوق ماهیانه ام حدود 4 تومان است . ماهی حدود 200 هزار تومان مالیات می دهم . ان وقت یک هنرمند با ماهانه دهها میلیون درآمد معاف است..حمایت از امور فرهنگی را نفی نمی کنم اما حمایت از یک هنرمند در اوایل فعالیت هنری اش قابل دفاع است . نه وقتی تبدیل به یک ماشین پول سازی شده است.
بحث فقط مالیات دادن سلبریتی ها نیس . مشکلات فرهنگی و استحاله کردن مردم و مخصوصا قشر جوان و کارامد کشور به سوی امور سطحی که توسط این به اصطلاح سلبریتی ها انجام میگیره بسیار فراتر از موضوع پرداخت مالیاته!
چقدر قشر جوان و نوجوانی که از اینها الگو برداری نمیکنن در حالیکه اینها اکثرا درد جامعه و امور ملی مثل گرانی براشون نداره .چون بسیار تامین هستن و درامد های میلیاردی دارن!
اخه خوشکل بودن یه بازیگر که فیلمهای کاملا سطحی داره به چه درد جامعه ما میخوره؟ یا این چه فرهنگیه که ملت ما از یه فرد که قیافه کاملا معمولی داره بت تراشی میکنن و دیگران رو بد قیافه میدونن؟
پرداخت مالیات در برابر چنین هجمه سنگین فرهنگی اصلا قابل قیاس نیس . چه اتفاقی تو کشور ما افتاده که به چنین باورهایی رسیدیم؟
متاسفانه گردن قشر ضعیف خیلی باریکه
کلا اساس سیستم مالیاتی تبعیض آمیزه خیلی از شرکت های بزرگ که زیر مجموعه یک سری ارگان های معاف از مالیات هستن مالیات نمی دهند فقط زورشون به شرکت های خصوصی و حقوق بگیران میرسه که گردش مالی اونها تو اقتصاد زیر بیست درصده برای جبران این سالها باید از اونا مالیات بگیرن مالیات اینا رو کم کنن که عدالت رعایت بشه دیگه نیازی به درآمد نفتی هم نداریم
مگه مالیات نمی دن؟! اصلا باورم نمیشه
خیلی هم خوشگل نیست
عوض مالیات بامسولیین عکس سلفی میندازه
کارمند و کارگر اگه ماهی 1000 تومن هم حقوق بگیرن مالیات میدن چون جزو قشر آسیب پذیر نیستن و پزشکان و ورزشکاران و هنرمندان خیر . این یعنی عدالت اجتماعی و اسلامی ؟
حضزت علی فرمود . من کشور اسلامی را با مالیات اداره خواهم کرد . و یک سقف تعیین نمود . هر کس درامدش کمتر ا ان سقف بود .از مالیات معاف نمود . و مشمول دریافت یارانه و کمک دولت اسلامی می شد . و مابقی همه ملزم به پرداخت مالیات بودند .
همه کارمندان قبل از دریافت حقوق مالیات ازشون کسر میشه بعد خیلی ها در میرن با درآمدهای کلان قرونی مالیات نمیدن بد تر اینکه همونها که مالیات نمیدن از خدمات اجتماعی و رفاهی کشور بیشتر استفاده میکنن و طلبکار تر از کارمندان هستند
زمانی که من کارمند بیشتر از یک بازاری که سالی بالای یک میلیار تومان درآمد داره مالیات میدم امیدی به اصلاح سیستم مالیاتی نیست مخصوصا تو شهرستانها
هنرمندان چهره های شناخته شده در جامعه هستند که مسولان در زمان نیاز از آنها به نفع خودشان استفاده تبلیغاتی می کنند. کارگران چاه نفت را چه کسی می شناسد و به چه درد مسولین می خورند؟!
اينكه دولت از 40 درصد مردم ماليات ميگيره و از 60 درصد نميگيره اين ظلم مضاعف است به كارگران و كارمندان.
اصلا معاف از مالیات معنا نداره همه باید مالیاتن بدهند.مگر درامد وحقوق یک کارگر بدبخت و کارمن فلک زده چقدر هست که مالیات ازش میگیرند اما یک خواننده یا هنرمند با دائون همه درامد مشمول مالیات نمیشوند و دتازه چقدر هم طلبکارند از سیستمک و حکومت و از همه امتیازات هم استفاده میکنند ..عدالت نیست که من کارمند با ماهانه حقوق حداکثر 3 ملیون مالیات بدم اما هنرمندان با درامدهای میلیونی معاف باسند وواین عین ن ابرابری اجتماعی و بی عدالتی هست
چون توی این کشورهیچی سرجای خودش نیست.
متاسفانه دولت گرامی از پشت بام افتاده. با توجه به اهمیت ندادن بخش صنعت توسط دولت گرامی بنظر می رسه کارشناسان، کارمندان و کارگران این بخش باید برن غاز بچرانند و مدارک تحصیلی خود را در کوزه بگذارند. کمی بیشتر توجه کنیم هنرمندان، دکترها و ورزشکارها و مدیران دولتی قشر مرفه جامعه را تشکیل داده اند و صد البته قشر کاسب. لذا می توان نتیجه گرفت باید فرزندان خود را از رشته های فنی و حرفه ای صنعت و مهندسی دور کنیم تا به باورِ ما نمی توانیم دولت گرامی جامه عمل بپوشانیم.
براي انجام موفق هر كاري اول بايد زيرساختهايي مناسب اون رو ايجاد كنيم. در حال حاضر زير ساختهاي لازم براي اخذ ماليات از تمام اقشار كشور وجود دارد. ( كد ملي، سيستم متمركز بانكي و ....)

مشكل اصلي اينجا شكل مي گيره كه اخذ ماليات بر اساس گردش حساب افراد انجام نمي شه. چرا اداره ماليات نبايد گردش مالي بازاريان و هنرمندان و پزشكان و .... را كنترل كند؟ كارمندان و كارگران حقوق دريافت نكرده، ماليات حقوقشان محاسبه و از حقوق پرداختي كسر مي شود. چرا دولت اجازه دارد كه از درآمد كارمندان و كارگران اطلاع داشته باشد اما به خود اجازه نمي دهد كه از درآمد ساير مشاغل اطلاع كسب كند؟
چرا چیزای خوب رو از کشورهای دیگه یاد نمیگیریم و خودمون میخواهیم بشینیم و از اول چرخ رو اختراع کنیم؟؟؟؟؟؟
ببینید تو آمریکا و اروپا مکانیسم اخذ مالیات چطوره همونو بگیرید بدون تبعیض و ماده وتبصره های جناحی و قومی، اجرا کنید. واسه چی مقاومت میکنید؟؟؟
مالیاتی که باید از گردن کلفتا گرفته بشه ولی گرفته نمیشه تبدیل میشه به ماشین های میلیاردی و تفریحات میلیاردی و عقده گشایی های دیگه میلیاردی که اعصاب و روان اجتماع رو به هم میریزه
فعالیتهای فرهنگی غیر انتفاعی از مالیات معاف باشه حرفی نیست... ولی انتفاعی شخصی چرا نباید مالیات بده ؟!!
میگن هیچ تصادفی تصادفی نیست متاسفانه امثال اینها تو کشور ما خیلی زیاده که وضعمون شده این
مالیاتو باید گرفت. بشینی بیان بدن آخرش همین میشه که یه سری (پزشک، مداح، ...) نمیدن.
حاکمیت قانون مهمترین نیاز ایرانه. قانون واحد. حتی حاکمیت قانون بد بهتر از حاکمیت بی قانونیه (وضع فعلی ایران).
هیچ حرفی و هیچ کلمه ای و هیچ زوری نباید بالاتر از حرف و زور قانون باشه.
قانون شفاف و قابل دسترس همه، بدون وجود راه دررو و تعبیر و تفسیر (وضع فعلی ایران).
مردم کی میخوان اینو درک کنن؟
قانون مثل تار های عنکبوت است برای شکار ضعیف ترهاست
تبعیض وتفاوت در ایران بیداد می کند از تفاوت حقوق بین کارمندان وزارتخانه ها گرفته تا بازنشستگی کارمندان
کارمندان با مدرک لیسانس ولیسانس به پایین در 30سال خدمت بازنشسته و
کارمندان با مدرک فوق لیسانس وفوق لیسانس به بالا در 35سال خدمت بازنشسته می بازشسته می شوند
قاون در ایران یعنی موم
سیستم مالیاتی در ایران به نفع پولدارها و به ضرر حقوق بگیران است.
تابي بدون + و -
سايتت فايده نداره.
آخه این کجاش خوشگله. ضمنا تو این مملکت هر کی زحمت کمتری میکشه عزیزتر هم میشه. بقیه هم باید با سختی و مکافات یه لقمه نون در بیارن برای همون یه لقمه نون هم باید مالیات بدن. چطوره مالیات نفس کشیدنمون رو هم بدیم. ؟؟؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی