بازدید 3170

تشديد اختلافات چين و آمريکا

کد خبر: ۸۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 05 October 2018

طبق گزارش جدید پنتاگون که هدف آن بهبود ضعف های مرکز صنایع آمریکایی مرتبط به امنیت ملی آمریکا است، چین به عنوان «خطری قابل توجه و فزاینده» شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از رويترز، طبق گزارش جدید پنتاگون که هدف آن بهبود ضعف های مرکز صنایع آمریکایی مرتبط به امنیت ملی آمریکا است، چین به عنوان «خطری قابل توجه و فزاینده» شناخته شده است.

این گزارش حدودا 150 صفحه ای روز جمعه به طور رسمی منتشر می شود و 300 بخش آسیب پذیر آمریکا را نشان می دهد که ممکن است بر اجزا و قسمت هایی که برای ارتش آمریکا حیاتی هستند، تاثیر بگذارد.

طبق تحلیل انجام شده در این گزارش، پیشنهادهایی برای تقویت صنعت آمریکا از جمله از طریق گسترش سرمایه گذاری مستقیم در بخش های حیاتی بیان شده است. در این میان برنامه های ویژه در یک ضمیمه منتشر نشده و محرمانه فهرست شده اند.

در متن این گزارش روی مسئله چین تاکید بسیاری شده و در این مورد به تسلط چین بر تامین جهانی مواد معدنی نادر زمین که برای برنامه های نظامی آمریکا حیاتی هستند، اشاره شده است.

در این گزارش گفته شده است: «یکی از یافته های اصلی این گزارش این است که چین خطری قابل توجه و فزاینده برای تامین مواد و فناوری هایی به شمار می رود که برای امنیت ملی آمریکا استراتژیک و حیاتی هستند.»

روابط آمریکا و چین اخیرا با بالا گرفتن جنگ تجاری میان دو کشور، تنش ها بر سر جاسوسی سایبری، مسئله تایوان و آزادی حمل و نقل دریایی در دریای چین جنوبی دچار تحولاتی شده است. انتشار این گزارش می تواند به تنش های جنگ تجاری آمریکا و چین بیفزاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها