بازدید 16656
از تصمیم تلخ وزیر بهداشت تا فیلم پدر دلشکسته در بازار دلار؛

جای خالی مردمانی که امیدبخش و دست گیر بودند!

این گونه می‌شود که یکی ترجیح می‌دهد به سرعت برای خرید اقلام منزل یا خودرو یا سکه و ارز اقدام کند و دیگری، از این افراد ابراز انزجار نماید و نتیجه بگیرد که وخیم شدن اوضاع کار ایشان است؛ شرایطی که یکی از نتایج آن، پاره پاره شدن پیکره اجتماع است؛ شکافی که به درون خانواده‌ها نیز رسیده و روز به روز در حال گسترش است.
کد خبر: ۸۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 04 October 2018

در روز‌هایی که نگاه‌های همگان به بازار قیمت‌ها دوخته شده و همه مترصند در صف مقدم اطلاع از قیمت‌ها باشند و به محض اطلاع از تغییرات، واکنش نشان دهند، یک جای خالی به شدت خودنمایی می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچه اوضاع اقتصادی بغرنج‌تر می‌شود و زندگی افراد بیشتری را متلاطم می‌کند، گویی توجهمان به مسائل مختلف کمتر می‌شود؛ آنقدر کم که ممکن است همه چیز را صفر و یکی ببینیم و مسائل را صرفا با این نگاه قضاوت کنیم؛ قضاوت‌هایی که نتیجه آن‌ها یا این وری است و یا آن وری.

فرقی ندارد موضوع چه باشد؛ اظهارنظر یک مسئول یا بروز التهاب در یک جا. در این شرایط همه چیز به سرعت برچسب مثبت یا منفی می‌خورند و به تناسب همین برچسب، درباره شان اظهارنظر می‌کنیم؛ اظهار نظر‌هایی که مبنای تصمیم گیری هایمان می‌شوند و بر اساسشان برای آینده مان برنامه می‌ریزیم.

این گونه می‌شود که یکی ترجیح می‌دهد به سرعت برای خرید اقلام منزل یا خودرو یا سکه و ارز اقدام کند و دیگری، از این افراد ابراز انزجار نماید و نتیجه بگیرد که وخیم شدن اوضاع کار ایشان است؛ شرایطی که یکی از نتایج آن، پاره پاره شدن پیکره اجتماع است؛ شکافی که به درون خانواده‌ها نیز رسیده و روز به روز در حال گسترش است.

البته این تنها بخش ظاهری ماجراست. وخامت ماجرا زمانی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم همه از پیکره جامعه جدا شده‌ایم و خیالمان نیست که دور و برمان چه اتفاقاتی در حال وقوع است؛ رویدادی که شاید تلخ‌ترین نتیجه بحران اقتصادی باشد که بدان مبتلا شده‌ایم. بحرانی که معلوم نیست تا کجا ادامه خواهد یافت و چه فرجامی خواهد داشت.

شرایطی که برای بسیاری از آستانه تحمل خارج شده، ولی بسیاری مان از درکش عاجزیم. آنقدر عاجز که گویی همگی به مانند وزیر بهداشت نتیجه گرفته ایم تنها راه، اولویت بندی است. این اولویت که برای چه چیزی هزینه کنیم و برای چه چیزی نه؛ اینکه چه کنیم تا خودمان را از مهلکه برهانیم؛ تنها «خودمان» را.

درست مثل سخنان وزیر که برخی آن را از آرشیوی مربوط به چند ماه پیش بیرون کشیده و منتشر کردند تا همگان دریابند اوضاع چقدر وخیم است. آنقدر وخیم که باید بی خیال درمان برخی بیماران شویم که درمانشان گران است و احتمالا عمرشان به دنیا کم و به جای آن، بهتر است منابعمان را صرف بیمارانی کنیم که درمانشان ارزان‌تر است و عمرشان طولانی تر.

سخنانی که برای وزیر تاوان سنگینی به دنبال داشت و موجب شد که وی به یکی از نامحبوب‌ترین مسئولان در هفته‌های اخیر تبدیل شود، ولی ظاهرا برای بسیاری مان پذیرفته و درونی شده است. برای مایی که ترجیح می‌دهیم ارز و سکه بخریم یا احتکار کنیم یا به هر اقدام اقتصادیِ مخرب دیگری دست بزنیم که می‌دانیم نتیجه آن، متضرر شدن عموم مردم است.

رفتاری که آن را مذموم می‌دانیم، اما خوب می‌دانیم که از بسیاری مان سر می‌زند و دست کم در مواردی که برایمان سود دارد، با آن موافقیم و برای موجه نشان دادنش دلیل‌هایی را ردیف می‌کنیم یا حتی می‌تراشیم. گام نهادن در مسیری که ما را از مردمانی که به جود و کرم شهرت داشتند، به افرادی سوق داده که برایشان مهم نیست چه کسی در حال خرد شدن زیر بار مشکلات است.

مردمانی که برای خرید و فروش دلار صف می‌کشند، اما حواسشان نیست در کنار دستشان یکی ایستاده که از دیدن رفتارشان اندوهگین و گاه شاد می‌شود؛ درست مثل آن پدری که وقتی دید عده‌ای هراسان برای فروش دلار به صرافی‌ها و دلال‌ها مراجعه کرده‌اند تا جلوی ضررشان را بگیرد، رو به دوربین رسانه ملی از خوشحالی اش گفت و ابراز امیدواری کرد با سقوط قیمت ارز، بتواند داروی مورد نیاز فرزند سرطانی اش را تهیه کند؛ دارویی که قیمتش سر به فلک گذاشته و ظاهرا پرداخت هزینه خریدش در اولویت وزارت بهداشت نیست!

چهره خسته این پدر و سخنان سوزناکش را بسیاری مان در فضای مجازی در روز‌های اخیر دیده و شنیده‌ایم و چه بسا پس از آن به وزارت بهداشت خرده‌ها گرفته باشیم، اما آیا هیچ کاری از دستمان برای تغییر ماجرا ساخته نبود و نیست؟ آیا نمی‌توانستیم کاری کنیم که حال آن پدر خوب شود و توان درمان کودکش را به دست آورد؟

مگر نه اینکه همیشه در چنین مواردی می‌دیدیم که بسیاری پا پیش می‌گذاشتند و «چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار» را معنا می‌کردند؟ مگر نه اینکه بسیاری از این موارد وقتی به رسانه ملی راه می‌یافتند، صفی از خیرین برای رفعشان شکل می‌گرفت و بسیاری می‌کوشیدند برای پایان دادن به رنج ایشان، از یکدیگر سبقت بگیرند؟

مگر نه اینکه در میانمان فراوان بودند خیرینی که به سرعت دست به جیب می‌شدند تا جور کوتاهی مسئولان را هم بکشند و شرط می‌گذاشتند که نامی از ایشان برده نشود؟ به راستی این افراد چه شده اند که نمی‌شود پیدایشان کرد و انتظار داشت وقتی وزارت بهداشت به هر دلیل، بیماری ای را در اولویت هایش قرار ندهد، ایشان به یاری همنوعانشان بشتابند؟ آیا یاری رساندنمان به همدیگر هم تابع قیمت ارز و اقلام مختلف بوده که حالا کمرنگ‌تر شده؟!

اصلا وزارت بهداشت تصمیم بگیرد به دارو‌های سرطان ارز دولتی ندهد و منابع را صرف امور دیگر کند؛ مگر نه اینکه در این بزنگاه‌ها مردم برای کمک به هم متحد می‌شدند و حماسه‌هایی مانند آنچه پس از زلزله رقم زدند، رقم می‌زدند؟ حالا چه چیز تغییر کرده که کسی برای گرفتن دست آن‌هایی که ضعیف‌تر بودند و زودتر از دیگران بحران اقتصادی به ایشان آسیب زد، قدمی برنمی‌دارند؟ چه شده که جای خیرین خالی شده و خالی مانده؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۱
میدانید چه شده اول عدم باور و بدبینی که بسیاری گفتند دروغ است دوم در مملکتی که مسئولان خودشان را از مسایل مردم کنار کشیده اند هر کس تنها به خودش می اندیشد سوم موسسه محک با دم و دستگاه عریض و طویل و حقوق های ملیونی وسفرهای خارج چرا به این پدر رسیدگی نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
من در یک بیمارستان دولتی شهری 60 هزار نفری حسابدار هستم.اگر میخایین بفهمین چه ضربه عظیمی به اقتصاد ممکلت از طریق طرح تحول سلامت اومد سری به پارکینگ بیمارستان بزنید. به جرئت می تونم بگم ماشین کمتر از 200 تومن وجود نداره. فیش پزشک عمومی هم با کارانه و مزایا زیر 15 تومن نیست
بودجه کشور به جای سازندگی و عمران، بطور مستقیم به جیب پزشکان میره. مردم هم خوشخال هستن که کمتر از جیب میدن. در حالی که نقدینگی به جیب پزشک میره و گرونی و عدم توسعه هم دودش به چشم مردم
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
مرسی تابی بالاخره نوشتی......
وزیر بهداشت یا به قول برخی ها همان وزیر پزشکان باید در مورد نحوه هزینه کرد پول های هنگفت بیت المال که برای طرح تحول سلامت یا به قولی طرح تحول جیب پزشکان گرفته شده مورد بازپرسی قرار بگیره. چرا اینقدر بیمارستان و پزشک در کشور کم هست. بیمارستانهای ساخته شده هم اکثرا به همت بنیاد علوی یا خیرین ساخته میشه. پس بودجه عظیم طرح تحول کجا خرج میشه. چرا انحصار در پزشکی وجود داره و آمار پذیرش پزشک دولتی در سال 97 کمتر از سال 66 است؟ کارانه پزشکان واقعا چقدره و چرا در فیش حقوقی ثبت نمیشه و چرا آقای مسعود پزشکیان میگه اگر یه شغل طبابت می پرداختم ماهی 500 میلیون درامد داشتم؟ چرا اداره مالیات در مورد نگرفتن مالیات صحیح از پزشکان تحت پیگرد قضایی قرار نمیگیره؟ چه دست هایی در کاره تا جوانها رو از مهندسی و صنعت دور کنه؟
پاسخ ها
تواب
| United States |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
انحصار در پزشکی یعنی درآمد بالا برای پزشکان و بدبختی برای مردم.
افزایش بی رویه ی ظرفیت رشته های پزشکی، پزشکان رو هم مثل ما مهندسان به خاک سیاه خواهد کشاند.
الان طوری شده که بقالی سر کوچه هم دوتا میز و صندلی گذاشته واسه خودش علمی کاربردی باز کرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
ببین مهندس جان شما در درجه اول اگر توانش رو داشتی می اومدی پزشکی تا الان اینجور از درد حسادت به خودت نپیچی
دوما اینکه کارانه یک پزشک از محل درآمدزایی اش برای بیمارستان بدست میاد. شما چقدر برای محل کارت درآمد زایی داشتی؟
سوما داشتن یک زندگی در شان پزشک حق اولیه ماست. اگر شما چشم دیدنش رو نداری چشامتو ببند
اگر تمام این حرفا از درد بیکاری و بی پولی نوشتی می تونم به عنوان سرایدار ساختمان پزشکان محل کارم . بهت حقوق هم میدم
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
کجا 500 میلیون؟
حالت خوبه مهندس؟
من عمومی ام حق مطب هم ندارم. نهایت با تمام حقوق مزایا حقوقم 11 تومن
همسرم هم متخصص ارتوپد هست که با این طرح پلکانی و قاصدک 60 تومن میگیره که اونم با سلام و صلوات میدن
کجا 500 میدن ما هم بریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
پزشک عزیز اگه سواد نداری لااقل معرفت داشته باش . سرایداری برای شما لایق تر هست با این طرز حرف زدن . مردم دارن از فقر نابود میشن بعد شما از حقوق 11 و 50 صحبت میکنی ؟ به کدوم حق ؟ به کدوم قانون ؟ حقوق پزشک در روسیه و کشور های شوروی 500 دلار هست . این چه قانونیه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اینجا یه نفر به اسم پزشکا میاد یه جور با مردم حرف می زنه که انگار خیلی نخبه هست و مردم نوکر در خونه باباش هستن. بنده هم یک پزشکم و اینطور حرف زدن رو ننگ میدونم و اصلا به پزشک بودن ایشون شک دارم
تابناک چرا دست از سر پزشکا بر نمیداری؟
اولا مقصر فقر جامعه پزشکان نیستند. راه پزشکی بر همگان باز بوده و هست. ولی عده کمی کشش دروس مشکل پزشکی و قبولی کنکور تجربی رو دارن
دوما شدیدا توصیه میکنم اگر پول ندارید اولا ازدواج نکنید و دوما اگر ازدواج کردید بچه دار نشید تا فقر خودتون رو مثل ویروس به بقیه منتقل نکنید
برخی دچار این اشتباه شدند چون پزشکی که با تلاش و نخبگی خودش تونسته سرمایه حالا چند میلیاردی جور کنه به تمام جامعه مدیونه و باید صدقه بده
این بابا هم به جا اینکه این همه راه بره پیش وزیر بهداشت باید میرفت پول قرض میکرد واسه فیزیوتراپی. دقیقا انتظارش از وزیر چی بوده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
کشش دروس مشکل پزشکی؟
پس کسانی که رشته های مشکلی چون برق و مکانیک رو در دانشگاه های معتبر خوندن و الان بیکارن چی باید بگن.
ناشناس
| United States |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
دروس پزشکی آیا مشکل تر از نسبیت انیشتین و نظریه ریسمان است؟
مشکل جامعه ما این است که الان از هر کسی بپرسی یک دانشمند زنده ایرانی نام ببر فورا پروفسور سمیعی را نام می برد. ولی ارکانی ها که جز 100 نابغه زنده دنیا هستند را کسی نمی شناسد.
ناشناس
| France |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
خدا اگاهی بده ایشالا
سرخورده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
الان مطمئن شدم که سطح تحصیلات ربطی به فهم و شعور آدم ها نداره
با پول باباشون رفتن تو بورکینافاسو دو ترم خوندن بعد اومدن اینجا یه مدرک گرفتن حالا واسه مردم تجویز می کنن که چون مثل من نیستی حق نداری خانواده داشته باشی
یعنی کسی که وضع مالیش خوب نیست مریض و ویروسیه؟
نه عزیزم مغز داغون تو ویروسیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
وای با این ادبیات سخیف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
توهم شدید خود برتر بینی و نخبگی زدی برادر!!! چیزی که تو شماها کم دیده میشه ارزیابی صحیح از توانایی هاتون است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
دروس فنی و مهندسی هم خ زیاد ب کدارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
رشته های فنی و مهندسی هم ب کشش مغزی زیادی نیاز دارند اما هرگز این دلیل نمیشه ک جامعه فقط ب ربات و ساختمان محتاجه.متوجه نیستی ک هر چیزی سر جای خودش خ مهمه?فک میکنی ژاپن رو پزشکا ژاپن کردن?یا آلمان و کانادا?اگر همه ب حقشون برسن هیچ کس نیاز ب صدقه نخواهد داشت
ایرانی
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
این نوع طرز فکر کار رو به جای می‌رسونه که یه شب که بیشتر موندی توی مطب که بیشتر جمع کنی یکی میاد یه تیزی می‌زاره زیر گلوت وهر چی داری می‌بره اقتصاد خراب بالاخره یه روزی درست میشه اما جامعه ای که اخلاق در اون سقوط کرد فاتحه اش خوندس
پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
به جای حسادت برین دنبال کار تا پول دربیارید
مهندسین عزیز می تونین تا زمان پیدا شدن شغل در شان تحصیلتون بیاد ساختمون ما چون هم به نگهبان نیاز داریم و هم به آبدارچی.
به یک جوان متاهل هم جهت نگهبانی از ویلای خودم نیازمندم. معرف معتبر و مدرک فوق لیسانس از دانشگاه دولتی الزامیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
انشا الله خدا تو هم درست کنه شاید دقیقا اون بنده خدا هم انتظارش از اقای وزیر همین بوده که دعا کنه واسه درست شدن امثال تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
ازدواج نکنید..بچه دار نشید... این حرفا چقدر شبیه مبحث ژن ها هست!!!پ
در این شرایط دو گروه سود میبرند اول کمپانی های مجازی فتاد درصد و دوم دولت سی درصد. کمپانی های مجازی جمعی از حاج آقاهای داخل بازار هستند که کارهای خیر هم مثل تهیه جهیزیه و... برگزار میکنند ولی پولهای چند ده میلیارد تومانی شان را در اختیار گردانندگانِ کمپانی های مجازی قرار میدهند و سرِ موقع دلار میخرند و نگه میدارند بموقع میفروشند و گروه سوم ضرر میکنند اینها افرادِ عادی هستند که حداقل پس انداز یا دارایی حداقلی شان را تبدیل به دلار با روحیه غمار واردِ خرید دلار میشوند که در مرحله اول خریدشان سود میکنند ولی بعد از مدتی ضرر میکنند
هنوز هم چو عضوی به دردآورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
اما بیشتر در جماعتی که درد دیگران را تجربه و معنی نداری را می فهمن
تفکر آقای وزیر بهداشت به این می ماند که در جبهه جنگ همرزمان مجروح را رها کرده و خودمان را نجات دهیم!!!!!
خیلی وقته اخلاق و جامعه به قهقرا رفته منتها باید کمی دقت میکردی میدیدی. الن برای دیدنش دیگه دقت هم لازم نیست!!! متاسفانه برگرداندن آب به جوی بسیار بسیار سخت است.
هزاران میلیارد صرف پر کردن جیب پزشکان میشه اون وقت پول برای بیماران سرطانی نیست ... حوصله نوشتن بقیه اش رو ندارم تابناک
پاسخ ها
طبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
یه چیز به برخی کاربرای تابناک بگم دردتون بگیره
البته می دونم درج نمیشه
من یه پزشک جوان هستم. کلی سختی کشیدم تا درسم تموم شد. هنوز سی ساله نشده ام و قیمت ماشین ام دیه دو نفر از حسودان به رشته پزشکی هست
موفق شدم ترکیه هم یه خونه نقلی بخرم
محفوظ
| South Africa |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
خدمت این دوست طبیب مایه دارمون عرض کنم من اوایل فکر می کردم اشتباهات پزشکی ناشی از خستگی یا احیانا بی دقتی پزشکهای ماست ولی زمانی که توی خبرها نوشتن که یه خانم دکتر زنان که شوهرشون هم پزشک بود و تحت نظر یه پزشک زنان دیگه بودند به دلیل اشتباه پزشکی بیماریشون تشخیص داده نمی شه و بعد از وضع حمل ،
فوت می کنن ، فهمیدم اشتباهات پزشکی ناشی از بلد نبودنه.
ناشناس
| France |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
حضرت دکتر شاهکار نکردی
باباجون
قربون بغض تو بابای مهربون بشم.
کاش می تونستم کمکت کنم. منم یه پدرم و حالت رو درک می کنم.
اول از خدا شفای عاجل جگرگوشه ات که جگر گوشه من هم هست و همه مریضهای دنیا رو می خوام و دوم ارزون شدن داروهای بیماران رو...

یک هموطن... یک پدر.....
بیشتر از بیست سال است که مردم در انتخابهای مختلف اعلام کردند جه خواستهایی دارند ولی توجهی نکردیم حال داریم دنبال این مردم میگردیم
غم شربتی ز خون دلم نوش کرد و گفت
این شادی کسی که در این دور خرم است
ارديبهشت امسال خونمو فروختم تا خونه اي جديد بخرم تو عمرم هم نه سكه داشتم و نه دلار ، در يك روند طبيعي براي دريافت پول خونه فروخته شده اگر همه چيز شسته و رفته باشه 2 تا 3 ماه طول ميكشه . تا فروختم طوفان افزايش قيمتهاي دلار و سكه و مسكن شروع شد و جلوي چشمام همينطوري كه منتظر بودم اين يكي دو ماه بگذره تا به پول خونه فروخته شدم برسم و خونه ديگري بخرم بيش از 60 درصد خونه ها در تهران گرون شد و من موندمو پولي كه بابت خريد خونه دستم مونده بود. ما به التفاوت قيمت فعلي خونه اي كه فروختم با پولي كه الان دستمه 260 ميليون تومانه. حالا سوال من اينه كه اين ضرر بزرگي كه من كردم و ابدا درش مقصر نبودم ايا حق الناس نيست؟ اگر تو كشوري غير اسلامي زندگي مي كردم و اين ضرر را مي كردم مشكلي نبود چون نظام انها بر اساس اسلام و حق الناس و اين حرفا نبود اما تو اين مملكت كه اگر يك تراول 50 هزار توماني رو زمين پيدا كنم طبق نظر و فتواي مراجع و طبف قانون اساسي كه مبني بر دين اسلامه من حق ندارم ان پول را بردارم و مال خود كنم چون حق الناسه. پس اين 260 ميليون تومان من چي ميشه ؟؟؟؟ اين پولي كه حداقل 6سال طول مي كشه تا دوباره پس انداز و جمع كنم. اين 6 سال كه صبح برم سر كار شب بيام چند هزار ساعته؟ اين اسلامي كه ميگه حق نداري 1 ساعت به ناحق وقت كسي را بگيري چطوري تعبير ميشه كه با اين مملكتي كه درست كردين هزاران ساعت وقت و كار منو پولشو بهم ضرر زدين. بخداوندي خدا روز قيامت از همه مسببين شكايت ميكنم و محاله رضايت بدم محال.من فقط پولي كه بواسطه يكدفعه دلار را چند برابر كرد و ارزش و سرمايه منو نصف كرد ميخواهم و به هيچ كار خيرش هم كاري ندارم.
تابناك منم حق شهروندي دارم اين نوشته را با راي گيريهاش ظاهرش كن اگر اهل حق هستي و كارت رسانه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
انشا لله قیمتها برگرده مشکلت حل بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
واقعا حق با شماست.
باز که یقه ملت رو گرفتید. این کسانی که شما سرزنششان می کنید همان ملتی هستند که 8 سال در خط مقدم جلوی دشمنان سینه سپر کردند و در پشتیبانی از جبهه ها ایثار کردند. پس چه چیزی عوض شده است؟
الناس علی دین ملوکهم
وقتی مسئولان به دنبال اشرافیت و مال اندوزی و دنیادوستی هستند، از مردم چه انتظاری دارید؟ آن یکی آقای مسئول که توصیه می کند مردم یک وعده غذایی بخورند،صاحب چندین عنوان شغلی با مسئولیت های حساس است. یا آن یکی آقا که توصیه می کند مردم به اشکنه پیاز بسنده کنند برای مرقد مطهر امام خمینی کسی که الحق و الانصاف ساده زیست و پیرو راستین امامان معصوم بود، چندین میلیارد تومان خرج شده است. آیا امام راضی به این ریخت و پاش ها بود؟ اگر مردم با امام خمینی همراهی کردند و عاشق شخصیت و مرام ایشان بودند، برای این بود که امام مانند مردم زندگی می کرد. خود را تافته ی جدا بافته از مردم نمی دانست. از جنس مردم بود.
در کنار اشرافیت مسئولان، خبرهایی که گاه از گوشه و کنار می آید نظیر اختلاس ها، گم شدن دکل ها، تخصیص چند میلیون دلار ارز به دو فرد مجهول الهویت، زمین خواری و از همه مهمتر فرار دزدانی نظیر خاوری از دست قانون، دست و پای مردم را برای همراهی با مسئولان لرزان کرده است.
بانک مرکزی دلار امریکا، شیطان بزرگ و یوروی کشورهای غربی را ناموس خود می داند. ولی ناموس اصلی بانک مرکزی مجوزهایی بود که بدون ضوابط قانونی و منطقی به موسسات و بانک های خصوصی اعطا شد، تا بدهی های کلان به باور بیاورند. تا دولت برای جبران خسارات مجبور به دست درازی به سرمایه مردم کند.
در این آشفته بازار چه انتظاری از مردم می توان داشت؟ اصلا با چه رویی به مردم می توان گفت مال اندوزی نکنید. احتکار نکنید! فرصت طلب نباشید!
در این شرایط، منطق مردم فقط این جمله است: "ما نخوریم کسی دیگری می خورد."
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
از مسيولین نا امیدن! بخصوص اگر خودشون مسيول باشن
مگه قرار نبود ارز 4200 به دارو تعلق بگیره؟ پس چرا مردم ارز آزاد تهیه می کنند؟
اولا چنان قحط سالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق
دوما خیرین معمولا افرادی هستند که بواسطه تجمع ناعادلانه ثروت (بخوانید چپاول بیرحمانه اموال عمومی) موفق به ترسیم مرز اجتماعی بین خود و بدنه اجتماع شده اند و با پخش اعانه در پی حفظ یا افزایش وجهه عمومی خود هستند.
سوما آنچه تغییر کرده مبانی اخلاقی جامعه است که از برکت وجود مفسدین و رانت خواران(خاوری و دوستان) و تعلل در برخورد با ایشان است. بگذریم از آقا زاده ها و آقا ها و ژن خوب های
خودکرده را تدبیر نیست
جامعه تلاش میکنه از هویتش و داشته هاش دفاع کنه کمپین نخریدن خودرو راه میندازه دولت اونو به شکست میکشونه تلاش میکنه محیط زیست رو نجات بده دولت مقابله میکنه به بم کمک میکنه دولت کمکها رو به باد میده بر میگرده شمال رو نجات بده دولت جنوب رو به باد میده
الانم که میبینه از صبح تا شب کار میکنه ولی داره فقیر تر میشه و دولت با لبخند میگه حبابه
این درد دیگه مزمن شده مسکن چاره اش رو نداره
یعنی در واقع علاجی نداره
به نويسنده:
برادر من وزارت بهداشت واردات اين داروها را "ممنوع" كرده است نه اينكه ارزى به آنها اختصاص ندهد. از خيرين چه كارى بر مى آيد؟
وزارت بهداشت چرا حاضر نیست کمی از درآمد پزشکان کم کند؟ از جان مردم میزند؟
این کار و روش فکر وزیر بهداشت صد در صد درست و تایید شده است . زمانی که منابع از هر دست محدود باشند باید و باید جیره بندی شوند و صرف امور مهمتر گردند . مثل بحث آب که در چند شهر جیره بندی شد و اگر نمیشد و آب پشت سد به کلی خالی میشد معلوم نبود چه به سر مردم آن شهرها میامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
از نظر وزیر بهداشت جیب پر پول پزشکان در اولویت هست.
دوستم میگقت هروقت دلت تنگ شد برای ایران رفتن . دو سه تا خبر بخونی . هم از ایران رفتن منصرف میشی . هم دلت برای همین غربت و سرزمین کفر بیشتر تنگ میشه و دودستی میچسبی بهش . متاسفم که واقعیت همینه...
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
آره مثل ما
تابناک جان شماره حساب اعلام کن.ما خدارو شکر اینقدر حریص و پست نشدیم که با خرید دلار فقط به فکر خودمون باشبم و ضرر مردم کشورمون برامون مهم نباشه.نون حلال و با زحمت خوردیم و می خوریم.
مگر نه اینکه شما با برداشتن مثبت منفی ها آزادی بیان را از ما گرفتید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
تفاوت نوشتن كامنت با راي مثبت و منفي اينه كه كامنت هاي بي منطق و بيخودي رو ميشه چاپ نكرد اما راي هاي بي منطق رو كاريش نميشه كرد.
مثل راي الكي و بي حساب و كتاب و از روي احساسات عامل بدبختيه پس همون بهتر كه همه حق راي نداشته باشن.!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
در صورت رای ایشان؛ ولو بی منطق از منظر شما نظر ایشان بوده و پاک کردن آن سوای عدم رعایت حق الناس تفرعن شما را میرساند که نظر خود را بهتر و سنجیده تر از ابراز عقیده دیگران میدانی
خیلی وقت است که عاطفه و غیرت به معنای واقعی از ایران رفته است . بعد از جنگ و معلوم شدن فسادها و دروغگویبها و گرانیها. دیگه کمتر کسی دلش بحال هم وطنش میسوزه. چه مردید با ملت و کشور!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
مسلمون شدن از نوع با عظت!
بالخره ببینید چطور مردم رو گرگ کردید انداختین به جون هم.
فيلم اين بنده خدا رو ديدم واقعا ناراحت كنندس

اوني كه دلار و سكه خريدي و داري اين كامنت رو ميخوني بدون روزي پس خواهى داد زمين گرده برادر!
وای به مردمانی که با خرید دلار باعث افزایش قیمت اون شدن
پاسخ ها
تیانا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
چقدر یاده ایم که فکر میکنیم دلتر و سکه با خرید مردم گران شد! خدایا ما را از دست ظالمان برهان
" مگر نه اینکه در میانمان فراوان بودند خیرینی که به سرعت دست به جیب می‌شدند تا جور کوتاهی مسئولان را هم بکشند " .... یعنی چی این جمله؟ اگه مسئول کوتاهی میکنه برای چی مسئول مونده؟؟ همه چی این مملکت رو میخواین با من بمیرم تو بمیرم و ریش سفیدی حل کنید که خب طبیعتا نمیشه!
تقصیر خودتونه که نفاق بین مردم میندازین!!! بارها هشدار دادم مردم رو محتکر ندونین...کسی که برای نیاز زندگیش یه جنسیو بیشتر میخره از ترس گرونیه روز بروز محتکر نیست!!!
خودتون با این حرفاتون بین مردم تفرقه و شکاف ایجاد میکنین..مردم رو نسبت به هم بدبین میکنین!!!
سرمایه اجتماعی رو دارید نابود میکنید....!!!!!
متاسفانه نه چپ نه راست نه اصولگرا نه اصلاح طلب به داد این مردم نرسیدند. مردمی که با بی کسی تمام باید اینچنین مظلومانه به حال خود و کودک مریض خود گریه کند. اصلاح طلبان مشغول باندبازی و سوء استفاده از قدرت حتی به موقعیتهای ورزشی هم رحم نمی کنند و برای ژنهای خوب حکم می دهند . اصولگرایانی که در کاخهای 500 متری در تهران و اهواز و ... و با حقوقهای سالانه میلیاردی زندگی می کنند و پا روی پیکر بی جان این مردم بینوا می گذارند و بالا و بالاتر می روند و حتی دیگر ککشان هم نمی گزد که مردم چه مشکلاتی دارند.
مشکل بی اعتمادی هستش. وقتی دولت میلیاردی برای خوش بگذرونی خرج میکنه. دیگه رمقی برای کمک به همنوع نمی مونه تابناک جان
چرا همه چیز را از خیرین طلب میکنیم؟ مگر ما مملکت فقیری هستیم همه دنیا عالمدو آدم میدونند که ما مملکت ثروتمندی هستیم و حق هموطنانمان اینست که برای رفاهشان از جیب بیت المال هزینه شود. بله بیت المال اگر بیت المال مال عموم مردم نباشد پس مال کیست؟ فقط بدرد اختلاس میخوره؟ حق اون پدر درد مند اینه که برای سلامتی بچش دولت هزینه کنه چرا باید پسر دلبندش جلوش پر پر بشه؟
اگ اون مردمان ازشون چیطی مانده بود ک الان وضع این نبود... همه در جنگ کشته شدند یکیش برادر من
این پدر برحسب اتفاق توانست جلوی دوربین حاظر شود .
هزارن پدر و مادر هستند که شانس جلوی دوربین رفتن را ندارند و فریادشان در درون خودشان است و بغضشان در گلوست.
حدیث هست اگر در آنسوی دنیا فرد بیگناهی بمیرد ما در اینسوی دنیا مسولیم. حالا در بغل گوشمان انسانهایی میمیرند و مسولان نمیبینندشان
الناس علی دین ملوکهم
تابناک عزیز
دست از باند بازی و تخریب وزیر محبوب بهداشت بردار. با این تخریب ها به جایی نمی رسید.
رفتار شنا مردم ایران رو اینطوری کرد. چرا نمی خواهید بفهمید؟ این داستان ها رو برای مسیولین بسرای.
بله تابناک بالاخره شما هم پس از مدت زیادی دوباره حرفات به دل میشینه برا اینکه دوباره خاکی شدی واز درد دل مردم وبی طرف نوشتی
یکی از دلایل بزرگی که مردم اینجوری شدن میدونی چیه
الان میگم برا اینکه زمان جنگ همه خاکی بودن مردونه حرف میزدن واقعا از خودشون میگذشتن برا مردم
بعد مردم وقتی میدین اونا کم نمیزارن خودشان هم از جون ومال برا هم نوع و هم وطن مایه می ذاشتن
ولی باید باید باید فهمید که اونایی که خودت میدونی بامردم صداقت ندارن منفعت طلب شدن اختلاس گر شدن و از مردم جدا وفقط برای رای اوردن دم از مردم میزنن.
فرقی بین جنگ تحمیلی با جنگ اقتصادی وجود نداره
اما به راستی چرا مردم تغییر رویه دادند خودت قضاوت کن ایراد کار کجاست
بله
اقای روحانی با زندگی مردم داره بازی میکنه اگر میتونستی دلار رو هفت وهشت نگر داری چرا بردی بالا که همه چیز گران شه اگر میتونستی دلار مدیریت کنی چرا تازه یادت افتاد اگر دلار میخوای مدیریت کنی حالا که شرایط ارز بهتر شده چرا نوسان به این شدت
به خاطر همینه که مردم هم لج میکنن با همه چیز
بی رحم میشن نسبت به همه چیز.
مردم عادی واقعا بدبخت شدن، مسوولین همچنان میخوان تا ابد با آمریکا بجنگن
«حالا چه چیز تغییر کرده که کسی برای گرفتن دست آن‌هایی که ضعیف‌تر بودند و زودتر از دیگران بحران اقتصادی به ایشان آسیب زد، قدمی برنمی‌دارند؟ »
وجود مسئولین و آقا زاده هایی که در هر وضیعتی به فکر بستن بار خودشان هستند.کشور و مردم بیست چند میلیون فقط یکی از دریافتی هایش میباشد.و پدری هم باید شرمنده ی پسرش باشد که اگر دارویش نرسد خدا نکرده از دستش خواهد داد.
بی اعتمادی ای که بعضی از مسئولین و آقا زاده های طماع بجان این ملت انداخته اند ،مانند آفتیست که هر چند کوچک است ولی چندین هزار هکتار محصول را نابود میکند.
حق روز از ظالم باید گرفت و به مظلوم داد . کسی که به عقلش میرسه که زندگیشو رو بفروشه دلار و پوشک بخره گریه دار ترین طنز تاریخ هست .
اگر ملت ایران متجاوزاز8سال باصدام وکل دنیا جنگیدند ومقاومت نمودن علتش همدلی اکثریت ملت بادولتمردان بود ودرآن دوره وزرا ومقامات چند برابر کارمندان وبازنشستگان وکارگران حقوق دریافت نمیکردند فاصله حقوق نخست وزیرمحبوب امام با کارمندان وبازنشستگان بسیاراندک بود پرداختیها بین کارمندان وبازنشستگان ناعادلانه نبود وبازنشستگان وکارمکندان زندگی ساده وشرافتمندانه داشتند ومانند دوره روحانی بخاطر معیشت زندگی وکفاف نبودن حقوق دریافتی باهزینه های زندگی شرمنده خانواده نبودند
دلیلش اینه که مردم نمی دونن نیازمند واقعی کیست و چطور باید کمک کنند
این کار به مدیریت بحران نیاز داره که ما نداریم وگرنه مردم همیشه برای کمک هستند
در ضمن نمی دونن صف کشیدن برای دلار چه آسیبی می زنه و درست اطلاع رسانی نشده
من بعنوان كسي كه دلار داره ارزو ميكنم دلار بشه هزار تومن واقعا ميگم چيزي كه نفع همه توش كاهش قيمت دلار به هزار تومن سال نود ولي توروخدا شعار نديد و مسئولين اگه عرضه دارند اين كار را بكنند نوسان كاذب ايجاد كردن دزدي از جيب مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اي كاش همه مثل شما بودن
طرف 1 ميليون داده دلار خريده شب و روز دعا ميكنه گرون بشه اين صد هزار توم سود كنه!!!
گزارش تاثیر گذاری بود اشا.. همه چیز درست میشه
وظایفی که بعهده دولت است را چرابدوش بقیه میندازین؟
برای چه داریم انواع واقسام پول به دولت میدیم،بیمه،مالیات،عوارض و...
پس حقوق شهروندی چی؟؟؟
بدترین کاری که تابناک کرد برداشتن منفی و مثبتها بوده و چون اصلاح نشده منهم میرم مثل خیلیها
روحانی و کابینه ناکارامد سرمایه من در بورس است و خواستار رونق بورس هستیم تا پولمان را بگیریم
داروهای معالجه سرطان به سادگی با دفترچه بیمه از داروخانه های حلال احمر در خیابان طالقانی و یا 13 آبان در خیابان کریمخان زند در دسترس است. حقیقت این داستان چیست؟
از افتخارات دولت اقای روحانی طرح نظام پزشکها بود که اختلاف انها را با مردم چند صد برابر کرد.تلاتم اقتصاد است که بقیه مردم را به فقر کشاند.
وقتی که جریان غرب رده سرمایه دار مبنارا اقتصاد قرار می دهد وبا شگردهای مختلف اترا به جامعه تزریق می کند انتظار این حرف هاهست وقتی همه چیز پول میشه وهمه چیز را با پول می سنجند این حرف ها که حرف های بدی نیست وقتی که مرحوم رفسنجانی معتقد است هر کس تراز خود را در بده وبکل اهداف وسیاست ها کار نداشته باشد همین میشه
وقتی اولین کسانی که دلار و طلا را از بازار جمع می کنند ارگانها،نهادها،بانک های خصوصی و بانک های دولتی هستند که با پولی که از مردم در دستشان به امانت است موجبات گرانی سکه و ارز و خانه را فراهم می کنند،هستند مردم بدبخت چرا نکنند و چرا سرزنش شوند؟؟؟؟
اگر مقصود گله از كمرنگ شدن فضائل اخلاقي در جامعه مانند عدم حساسيت مردم به گرفتاريهاي روزمره مردم از جمله بي پولي در درمان بيماري و غيره است و به نوعي هشدار و ببيداري وجدان جامعه كه خيرات و مبرات را فراموش كرده باشد، كه هشدار درستي هم هست، چه ربطي به مقدمه وزير بهداشتي دارد. قصد دفاع از عملكرد هيچ مسئولي نيست . اتفاقاً به نظر من در بحث خدمات عمومي از جمله پزشكي نمره نسبتاً معقولي دارد يا حداقل اينكه مردود نيست.
اينكه وزارت بهداشت با بودجه محدود و كمبود بودجه مضمن خود ، اين منابع را صرف أولويتها كند تصميمي معقول و منطقي است.
اينكه پدري براي درمان بيماري فرزندش از امكانات مالي رنج ميبرد نيز درداور است. ولي سه موضوع مطرح شده نميتوانند مقدمه و مؤخره و نتيجه يك موضوع باشند.
اقای تابناک خیرین کم نشدن ولی کشور هم گدا نیست به اندازه کافی ثروت داریم اگر مسعولین یک کم از درامدشون کم کنن همه چیز حله
از حرفهای وزیر بهداشت یک مملکت چند روز ماتم گرفتم ایا اگر فرزند همین وزیر بیماری سرطان بگیرد باز هم همین حرفها را میزد و یا نه به بهترین بیمارستانهای المان و انگلیس میفرستاد؟
طلا خریدم چون معتقدم بجای اینکه بنشینم و ببینم که هرروز ارزش پس اندازم که با خون و دل جمع کرده ام کمتر و کمتر میشود کاری باید بکنم و تنها کار خرید جنسی یا چیزی است که ارزش آن به ریال بستگی ندارد حال هی مرا متهم کن که مخل اقتصادی هستم و .... مملکت اقتصاد آزاد یعنی همین پول داشته باشی عریضه ات را میخوانند نداشته باشی حتی وزیر هم بخاطر بی پولی مرگت را مباح می داند
ماهی از سر گَنده گردد؛ نی ز دم!!
حالا که این خبرت دروغ از آب در اومد تابناک حاک بر سرت که نه عذرخواهی بلدی نه خبر درست پیدا کردن بلدی. هرکی هرچی گفت می نویسی
دز زمان دولت اقای احمدی نژاد قبل از تورم و گرانی و شروع هدفمندی یارانه ها ۱۴۰۰۰۰۰۰ در حسابم پول داشتم قرار بود با چند نفر از فامیل برای کادوی تولد یکی از اقوام یک سکه خریداری و تولدش را به او تبریک بگوییم برای خرید سکه به یک صرافی مراجعه کردم تا سکه تهیه کنم قیمت سکه تمام بهار ازادی ۹۰۰۰۰ تومان بود ان موقع خوب میدانستم که ۹۰۰۰۰ توماون پول برای ۱۰ گرم طلا بسیار قیمت مناسبیه و با خودم گفتم چقدر ارزون بهتر تمام موجودی حسابم را سکه خریداری کنم روز بعد برای خرید سکه راهی بازار صرافان شدم در بین راه برادرم با من تماس گرفت و گفت دوستش یک قطعه زمین دار د میفروشد و قیمتش بسیار مناسبه و حتما سود خوبی خواهی کرد راهی شهر شمالی شدم و زمین را به صورت قولنامه به قیمت ۱۳۸۰۰۰۰۰خریداری کردم بعد از خرید متوجه شدم زمین قطعه بندی شده دارای سند مادر کشاورزی بوده و تغییر کاربری ان ممنوع است و اگر هر گونه ساخت و ساز در ان صورت گیرد ان سازه توسط شهرداری مربوطه تخریب خواهد شد و الان به خاطر شرایط حقوقی خریداران از خرید زمین واهمه دارند و برای فروش مشکل دارم اگر ان سکه ها را خریداری کرده بودم ......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار