بازدید 2380

مذاکرات میان گروه‌های رقیب در طرابلس لیبی زیر نظر سازمان ملل

دور جدید مذاکرات میان "شورای عالی" و پارلمان لیبی با هدف توافق بر سر راه‌کار انتخاب قدرت اجرایی جدید در طرابلس آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 30 September 2018

دور جدید مذاکرات میان "شورای عالی" و پارلمان لیبی با هدف توافق بر سر راه‌کار انتخاب قدرت اجرایی جدید در طرابلس آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، دور جدید مذاکرات میان شورای عالی کشور و پارلمان لیبی با هدف توافق بر سر راه‌کار انتخاب قدرت اجرایی جدید متشکل از رئیس، دو نماینده شورای ریاستی در طرابلس آغاز شد.

این مذاکرات با نظارت هیئت سازمان ملل در لیبی در حال برگزاری است و چند هفته پس از درگیری‌های مسلحانه خشونت‌آمیز در طرابلس انجام می‌شود که ۱۴۰ کشته برجای گذاشت.

غسان سلامه، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی حمایت قوی خود را در خصوص همکاری میان شورای عالی کشور و پارلمان و هرگونه توافق به منظور متحد شدن نهادهای کشور ابراز کرد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، آتش‌بس در طرابلس را یک دستاورد مهم دانست و گفت، موضوعاتی بر روی میز مذاکرات قرار دارد؛ موضوع قانون اساسی که روز دوشنبه پارلمان آن را به عنوان قانون تصویب کرد و خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره آن شد، موضوع تلاش‌ها میان پارلمان و شورای عالی کشور برای دستیابی به توافق درباره راه‌کار اجرایی و موضوع دیگر ابتکارعمل‌های دیگری است که پس از پایان درگیری‌ها در طرابلس آغاز می‌شود.

یک منبع در شورای عالی لیبی اعلام کرد، جزئیاتی مانند مکانیزم انتخاب شورای ریاستی دولت توافق ملی وجود دارد که با پارلمان بر سر آن توافق نشده است.

این منبع افزود، پارلمان براساس تقسیمات جغرافیایی مناطق سه‌گانه در لیبی انتخاب شورای ریاستی متشکل از رئیس و دو معاون را پیشنهاد کرد.

یکی از اعضای عالی رتبه دولت تصریح کرد، راه‌کار انتخاب شورای ریاستی بر نشست اعضای شورای دولت و پارلمان برای انتخاب نامزد از شرق و نمایندگان دیگر از غرب و جنوب لیبی متمرکز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی