بازدید 12819
کامیون داران معترض در گفت وگو با «تابناک»؛ 

برای جابجایی چند صد میلیون سرمایه، تنها ۲ میلیون حقوق می‌گیرم/ قیمت محصولاتی که ما جابجا می‌کنیم افزایش یافته، اما کرایه بار ما نه

تمامی دریافتی من به عنوان راننده کامیون که گاه چندمیلیارد سرمایه را جابجا می‌کنم، برای هر ماه دو میلیون تومان است. شما نگاه کنید من اگر به جای رانندگی یک بیل در دست بگیرم و کارگری کنم و یا یک چوب در دست بگیرم و چوپانی کنم هم از این ۲ میلیون تومان در ماه بیشتر درآمد خواهم داشت. / ما خوب می‌دانیم که دولت در بحث درآمد‌های ارزی دچار مشکل است و انتظار دریافت یارانه و تسهیلات از دولت نداریم.
کد خبر: ۸۳۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 01 October 2018
برای جابه جایی چند صد میلیون سرمایه، تنها ۲ میلیون حقوق می‌گیرم/ قیمت محصولاتی که ما جابجا می‌کنیم افزایش یافته، اما کرایه بار ما نهپس از اینکه جمع قابل توجهی از کامیون داران کشور در زمستان سال گذشته بخاطر مشکلات اقتصادی و درآمدی خود اعتراض کردند و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری و تعمیر کامیون را غیر قابل تحمل توصیف کردند، این اعتراضات برای مدتی هر چند کوتاه فروکش کرد؛ هرچند با فروکش کردن اعتراض کامیون داران این گمان پیش آمد که مشکلات این صنف حل شده است، در روز‌های اخیر دوباره اعتصاب سراسری مالکان و رانندگان کامیون آغاز شد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌های اخیر، جمع قابل توجهی از رانندگان و مالکان کامیون به دلیل آنچه افزایش بارمالی فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان می‌شود، اعتصاب و از جابجایی کالا خودداری کردند؛ رخدادی خسارت بار که برخی مقامات مسئول، آن را مدیریت شده و در جهت ایجاد نا امنی در کشور توصیف می‌کنند، ولی رانندگان دلیل این کار خود را موضوع دیگری می‌دانند.

هر چند پس از آغاز موج اول اعتراضات این صنف ـ که در فصل زمستان صورت گرفت ـ انتظار می رفت، مسئولان و متولیان امر با شنیدن صدای اعتراض کامیون داران، نسبت به حل مشکل آن‌ها اقدام کنند، پیگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، این موضوع آنچنان که باید و شاید در دستور کار مسئولان امر قرار نداشته است.

اکنون به دنبال افزایش بی سابقه و غیر قابل کنترل نرخ ارز، مشکلاتی که پیش از این متوجه کامیون داران بود، با شدت بیشتری خودنمایی می‌کند و کار به جایی رسیده که رانندگان کامیون نه تنها بخاطر فعالیت در این صنف به سودی نمی‌رسند، بلکه ضرر مالی فراوانی نیز متوجه آنهاست.

این ادعا را می‌توان از سخنان شماری از رانندگان و مالکان کامیون دار برداشت کرد که ضمن اشاره دقیق به مشکلاتشان در گفت وگو با «تابناک»، تنها راه حل مشکل را افزایش کرایه بار عنوان می‌کنند.

«م-ب»؛ یکی از رانندگان کامیون که سال هاست در این حوزه فعالیت می‌کند، در مورد مشکلاتی که او را به اعتراض وادار کرده است، گفت: واقعیت این است که من و بسیاری از هم نوعان من که راننده کامیون هستیم و اساساً مالک کامیون نیز نیستیم، در این حوزه بیشترین خسارت را متحمل می‌شویم. اکنون شرایط برای ما به قدری سخت شده است که دیگر امکان فعالیت در بخش را نداریم.

این راننده کامیون در مورد حقوق دریافتی خود ادامه داد: تمامی دریافتی من به عنوان راننده کامیون که گاهی چند صد میلیون سرمایه را جابجا می‌کنم، برای هر ماه، دو میلیون تومان است. شما نگاه کنید من اگر به جای رانندگی یک بیل به دست بگیرم و کارگری کنم و یا یک چوب در دست بگیرم و چوپانی کنم، هم از این دو میلیون تومان در ماه بیشتر درآمد خواهم داشت.

وی ضمن اعتراض به عدم افزایش نرخ کرایه بار‌ها اضافه کرد: مدت هاست نرخ کرایه بار جابه جایی کالا افزایش نیافته است. این در حالی است که قیمت هزینه‌های نگهداری و تعمیر کامیون به شدت افزایش یافته و از سویی نیز هزینه‌های زندگی ما مثل همه افراد جامعه افزایش یافته است. آیا به نظر شما در چنین شرایطی فعالیت در شغل رانندگی کامیون که هر لحظه احتمال سرقت و یا دزدی در جاده‌ها و از بین رفتن صد‌ها میلیون سرمایه امانتی وجود دارد، منطقی است؟

این راننده کامیون تصریح کرد: تا چند ماه پیش، هزینه خرید یک جفت لاستیک کامیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، اما اکنون هزینه هر جفت لاستیک از ۹ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان بسته به کیفیت جنس لاستیک متغیر است؛ این یعنی یک کامیون در هر سال حداقل ۹۰ میلیون تومان باید فقط برای تعویض لاستیک هزینه کند. به این موضوع هزینه‌هایی مثل تعویض روغن که در هر ۱۰ هزارکیلو متر صورت می‌گیرد و هزینه آن چیزی حدود ۳ میلیون شده و تعمیر سایر قطعات را اضافه کنید. یکی از همکاران ما در روز‌های گذشته، پس از اینکه دینام کامیونش خراب شد و هزینه تهیه و تعمیر این قطعه برایش ممکن نشد، در نهایت کامیونش را فروخت.

وی ضمن اشاره به عدم واکنش مثبت مسئولان به اعتراض‌های گذشته کامیون داران، تأکید کرد: پس از اعتراض‌های گذشته، هیچ اتفاق مثبتی در زندگی و وضعیت درآمدی ما ایجاد نشد و حقوق دریافتی امثال من این موضوع را تأیید می‌کند. نه تنها وضعیت مالی ما پس از اعتراضات گذشته حل نشد، بلکه مناسبات مالی واحد‌هایی که بارنامه‌ها را صادر می‌کنند و به نوعی نماینده اتحادیه هستند نیز تغییر نکرد. شرایط الان به گونه‌ای است که از بار دو و نیم میلیون تومانی حداقل یک میلیون آن بخاطر موضوعاتی مثل مالیات، پورسانت و ... از طریق واحد‌های صادر کننده بارنامه کسر می‌شود.

در همین رابطه، آقای «ع-م» یکی از مالکان کامیون که سال هاست در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مشغول است، به «تابناک»، گفت: مشکلی که اکنون کامیون داران را به اعتصاب مجبور کرده است، بحث بالا رفتن هزینه و قیمت لوازم یدکی و به خصوص لاستیک است. اوضاع کنونی به قدری دشوار شده که دیگر کامیون داری سودی برای من به عنوان مالک کامیون ندارد. قبلاً وقتی برای تعویض لاستیک می‌رفتیم، با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی قیمت‌ها مواجه می‌شدیم که چندان آزار دهنده و غیر قابل تحمل نبود. اما اکنون برای تعویض لاستیک کامیون با افزایش ۱۰ تا ۱۵ میلیونی قیمت‌ها رو به رو هستیم که با توجه به عدم افزایش قیمت کرایه‌ها پرداخت آن معنایی جز ضرر ندارد.

وی در مورد این مشکلات به صورت دقیق اضافه کرد: سال گذشته، قیمت هر جفت لاستیک بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که تعویض ۸ یا ۱۲ جفتی آن بسته به تعداد چرخ‌های کامیون چندان کار دشوار و سنگینی نبود؛ اما اکنون بدترین کیفیت لاستیک‌های در بازار هم کمتر از ۱۰ میلیون تومان یافت نمی‌شود و محصولاتی مثل گودیر و یا هانکوگ را باید بالای ۱۵ میلیون تومان خرید. شما حساب کنید لاستیک‌های هر کامیون را باید در هر ۹ ماه تعویض کرد و از سویی نیز استفاده از لاستیک‌های بی کیفیت بخاطر اینکه احتمال ترکیدگی آن‌ها زیر بار ۴۰ تا ۵۰ تنی و دمای هوای بالای ۴۰ درجه وجود دارد، اصلاً عقلانی نیست.

این مالک کامیون ضمن گلایه نسبت به بی توجهی مسئولان به شغل آن‌ها گفت: مشکل بزرگ‌تر ما بی توجهی مسئولان به صنف کامیون داران است. جاده اگر رگ‌های یک کشور باشد، کامیون‌ها را باید خون جاری در این رگ‌ها دانست. تا ما به عنوان کامیون دار اعتراض می‌کنیم، عده‌ای تصور می‌کنند این اعتراضات عمدی است، در حالی که همه رانندگان و کامیون داران در مدت اعتصاب در حال ضرر هستند و اصلاً تمایلی به ضرر کردن ندارند.

وی در مورد تنها راهکار بر طرف کردن مشکل پیش آمده گفت: ما خوب می‌دانیم که دولت در بحث درآمد‌های ارزی دچار مشکل است و انتظار دریافت یارانه و تسهیلات از دولت چندان منطقی نیست؛ بنابراین، فکر می‌کنم تنها راه حل مشکل افزایش نرخ کرایه بار‌ها، متناسب با تورم و افزایش سایر قیمت‌ها در بازار است.

این مالک کامیون در مورد چرایی طرح این راهکار توضیح داد: به نظر من، این تنها راه عملیاتی در شرایط کنونی است. شما ببینید الان یک قوطی رب گوجه فرنگی ظرف چند روز بیش از ۱۰ هزار تومان گرانتر شد و اصلاً مشخص نیست ما به التفاوت این گرانی در جیب چه کسی می‌رود! این در حالی است که کرایه بار اصلاً تغییر نکرده است. یک کامیون رب گوجه فرنگی معمولاً ۲۶ هزار قوطی را شامل می‌شود. اگر روی هر قوطی ۵۰۰ ریال افزایش اعمال شود، تمام هزینه‌هایی که به کامیون داران تحمیل شده و آن‌ها را به اعتراض کشانده است، حل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
اتفاقا خیلی هم این کامیوندارها خوب حقوق میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
وقتی تمام درامد کامیون خرج خرید یک حلقه لاستیک بشه دیگه خبری از این حقوق دو میلیون تومانی هم نیست بیشتر از نصف کرایه بار برای کمیسیون باربری هست که هیچ زحمتی نمیکشند راننده ها بیدار خوابی میکشند پولش تو جیب باربری میره که هیچ زحمتی نمیکشه فقط یک بارنامه پرینت میگیره میده دست راننده همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
از بندر تا تهران میاد دو سه میلیون میگیره ماهی دو تا
سرویس بیاد حقوقش اندازه سه تا کارگر میشه هر ماه هم که خرج لاستیک و تعمیرات نداره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دقیقا تورم و گرانی برای همه است حالا اینا فرصت گیر اوردند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
حق با شماست ایشون اگر راننده هستند حالص دریافتیشون بیشتر از اینهاست درضمن چون مالک نیست پس هزینه ماشین بعهده مالک هست نه ایشون.ماهم چون کارمندیم باید کارمردم رو را نندازیم واعتصاب کنیم ،چون یک میلیون وچهارصد حقوقمون هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
واقعا می فهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
بیچاره مردم
سجاد
| Germany |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
راست میگی ازدل بقیه کاسباخبرندارن
پول نقدکرایه رامیگیرن
مابا1400حقوق یک ماه بایدبیایم وبریم
حاجی !! چند صد میلیون سرمایه ای که شما جابجا میکنی بیمه میشه.شما که از جیبت مایه نمیذاری!!!! عزیز من !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
به هیچ عنوان بیمه خسارت معدوم شدن بار را نمیپذیرد
لطفا بدون مطالعه کافی نظر ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
راننده ها هم از همین مردمند برای یک بار بندر یک هفته حمام نمیروند خوراک مناسبی ندارند از خانه و خانوهده دور هستند شب و روز زن و بچه تنها هستند و در نهایت کل پول کرایه بار را دو دستتقدیم تورم مالیات کمیسیون دلال قطعه میکنند مردم ایران ایقضاوت دو سهمیلیون درامد هر بار درست نیست دروغه به داد رانندگان کامیون برسیم و حرف و دردشان را نادیده نگیریمه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
کمی انصاف خوب است . این بندگان خدا یکی از سخت ترین کارها را دارند و اکثرا بدهکار اقساط کامیونهاشون هستند و با یک کامیون متوسط ۲۰۰ میلیونی و لاستیک و قطعات بسیار گران شده و مسولیت بارهای بسیار گران قیمت که پوشش بیمه ای کامل ندارند و کرایه هایی که اصلا تناسبی با سختی کار و دوری از خانه و نبود امکانات رفاهی معمول دنیا در بین راه مثل خوابگاه و حمام و دستشویی و تعمیرات اضطراری بین راهی واقعا انصاف نیست که جمعا متوسط ماهیانه خالص دریافتی شان حدود دو میلیون تومان باشد .
کارمندهای معمولی چقدر حقوق می گیرن یا بازنشسته ها ؟؟؟ اونا کجا اعتصاب کنن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
احسنت

این قشر در امد بسیار بالایی دارند و بیمه بازنشستگی خوبی هم میگیرن
تابناک عزیز تنها سایتی هستی که درد دل راننده ها رو انعکاس دادی بدون اینکه به دروغ بگی این اعتصاب مدیریت شده است.دیگه راهی جز اعتصاب برای کامیون داران نمونده با اینکه شغل سختی دارن و شبانه روز کار میکنن نمیتونن قطعه بخرن نمیتونن لاستیک بخرن نمیتونن خرج سرویس بدن حتی نمیتونن مایحتاج خانوادشونو تامین کنن نکنه باید برن ....
اگر مشکلات حل نشه نه تنها قشر رانندگان کامیون بلکه تعویض روغنی ها فروشندگان قطعات یدکی رستوران های جاده ای باربری هایی که درصد بسیار زیادی از کرایه بار را برای خودشان به عنوان کمیسیون برمیدارند همه و همه بیکار خواهند شد
لطفا به داد این قشر آسیب دیده برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دلم سوخت
درست زحمت و سختی کار زیادی داره ولی برید ببینید برای هر سرویس رفت و برگشت خدا تومن پول طلب میکنن
فرض کنیم دولت با ارز نیمایی لوازم یدکی ولاستیک همه را تهيه کند بازهم باید صد درصد کرایه ها اضافه شود .دو برابر شود که بتوانند فقط فعلا دوام بیاورن
به بانک مرکزی بگویید، روزی 30 میلیون دلار ارز به صرافی ها تزریق کنه و روی آنها نظارت سنگین اعمال کنه، این پول توزیعی به صرافی ها کشور را از نوسانات ارزی مصون میکنه و از طرفی مبلغ سنگینی در مقابل درآمد کشور نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دوست عزیز به مردم بگین اول اون بیست میلیارد دلار رو از خونشون بیارن بیرون تا وضعیت اقتصادی درست بشه بعد به بانک مرکزی گیر بدید
آخه من نمیفهمم واقعا مشکل ایرانی ها چیه توی دوست و آشنا و هرکی رو که میبینیم از صد دلار تا چند هزار دلار خریدن گذاشتن گوشه خونه و نه مسافرت خارجی میرن و نه مخارجی دارن که نیاز به دلار داشته باشه. آخرش که چی؟ بالاخره که باید اون دلارهای لعنتی رو ریال کنی خرج کنی فکر میکنن خیلی زرنگ هستن ولی دارن قبر اقتصاد ایران و بالطبع خودشونو میکنن
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
ناشناس دوم، حرف شما متین، اما مردم از آینده می ترسند، وقتی شما پس انداز مختصری داری و نگرانی که ارزشش کمتر بشه، طبیعتا به سمت خرید میروید. چرا مردم سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی در صف خرید ارز خارجی نیستن؟ چون تورم بسیار ناچیز است و پول ملی قدرتمندی دارن و نگران آینده نیستن. وظیفه بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است
مطهری و صادقی چرا اینجا صداشون در نمیاد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
درود بر ان دو
درود بر تابناک مردمی





راننده های کامیون واقعا قشر زحمت کشی هستند.










الان چند روزه که نبودشونو حس میکنم
















بارهامون برای شهرستانهای مختلف رو زمین مونده























کسی هم نیست که به داد ما برسه.
شما حق داريد ولي چكار بكنيم ؟ بالا رفتن حقوق شما انهم در حد يك ميليون تومان باعث بالا رفتن ٥٠٪‏ قيمّت اجناس خواهد شد بجاي بالا رفتن ١٪‏ قيمّت كالا براي راننده!
چقدر مظلوم نمایی! تو این شرایط اقتصادی که همه چیز گرون شده، همین امسال 30 درصد کرایه بار افزایش داشته. تو کمتر از سه ماه دوباره تقاضای افزایش دارن. اگه خواسته شون اجرا بشه طبیعتا دوباره همه کالاها تو کشور گرون میشه، بعد دوباره کامیون دارها اعتراض میکنن! یا مثلا ارزش باری که حمل میشه به شرکت بیمه ربط داره، نمیفهمم چه ربطی به حقوق راننده داره!
مشکلات کامیون داران رو نمی دونم ولی:
تیتر اصلا دلیل توجیه پذیری نیست ، حسابدار یک شرکت یا بانک هم روزانه چند صد میلیون ریال یا دلار جابجا می کنه خوب باید بگه حقوق من نسبت به اون دلارا باید تامین بشه!
(هر چند بعید می دونم مشکلات کامیون دارا بیشتر از مشکلات حقوق بگیرها باشه)
بله راننده ها همین حرف را دارند میگویند که بار و وسایل خوراکی و خدماتی که حمل میکنند تغییر کرده و گران شده اند چطور امکان دارد نانی که قوت غالب مردم هست پنجاه درصد گران شده چطور کرایه حمل گران نشود . یعنی اگر سوخت هم گران شود قضیه پیچیده تر خواهد شد . وقتی تورم با هر عددی بالا رفت دیگر کالاها و خدمات و حتی آب و برق هم گران میشود .
سلام به تابناکیای عزیز
تابناک عزیز با تلوزیون همراه باش اونا مستند میسازند که اینا جو سازی رسانه های عربیه و هیچ اعتراضی در کشور از سوی کامیون دارها نداریم جالبه به 4 نفر مصاحبه کرده همون 4 نفرو از تمام شبکه های خبری پخش میکنه اصلا چه بسا که اون 4 نفر اصلا راننده کامیون هم نباشند چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تلوزیون چرا داری با این رفتار رسانه ای به دولت مردها میقبولونی که در کشور مشکلی نیست باید جواب بدید
هیچکس از وضعیت فعلی راضی نیست مگر کسانی که از حال و روز مردم خبر ندارند.
هموطن عزیز مدیران محترم دگ از قشر بدبخت راننده جیزی نمونده همه درآمد را برای خرید لاستیک و قطعه و کمیسیون باربری و مالیات و حق بیمه صرف میکنند کجا دو میلیون برای خرج زندگیشون میمونه والا ولا نمیمونه این باربری ها این مالیات ها این دلال های لاستیک و قطعه همشو میبرند و میخورند اگر چیزی از کرایه بار برای راننده میماند که اعتصاب نمیکرد
برای جابه جایی چند صد میلیون سرمایه، تنها ۲ میلیون حقوق می‌گیرم?!!! جمله بی منطق تر از این ندیدم. پس یعنی کارمند های بانک که میلیاردها پول زیر دستشون میاد میره باید حقوق چند صد میلیونی بگیرن؟ مگه شغل ارتباطی با کالای زیر دست داره؟ یعنی کارمند یه کارخونه بشید با دستگاه های چند میلیون دلاری باید حقوقتون نجومی باشه ؟
چرا اقای مطهری ودلواپسان حصر چیزی نمیکنن بیایید وسط مشکل مملکت رو حل کنید
اگر به فکر خودتان هم هستید، از این کارها زیاد بکنید که خواسته مردم است. باید در دل خلافکارها رعب و وحشت ایجاد کرد . فقط شرط آن این است که با هیچ کس مماشات نکنند چه با ظاهر مذهبی و چه غیر مذهبی.
بیایید هزینه های یک کامیون چینی که با لیزینگ خریداری شده را با قیمت های روز البته با کمی تولرانس چک کنیم: حداقل ماهی10 میلیون تومان لاستیک، 2 میلیون پول روغن، 2 میلیون پول راننده، حداقل ماهی 2 میلیون تومان هزینه های سرباز مثل بیمه ها، عوارض، مالیات هزینه های تعمیرات و جرایم رانندگی و... اینها که گفتم حداقل بود و معادل 16 میلیون تومان شد. همین کامیون اگر داخلی کار کنددر بهترین و بهترین حالت15 میلیون درآمد ناخالص خواهد داشت. و در حال ترانزیت که خب هزینه های جانبی اضافه می شود شاید دو سه میلیون اضافه تر شود که همان طور که گفتم خیلی خوشبینانه است. در حقیقت این یک کسب و کار زیان ده است و به مرور احتمالا خیلی ها نتوانند ادامه دهند بدون این که حتی قصد اعتصاب داشته باشند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
قربان از صد تا کامیون یدونش یه لاستیک درست درمون نداره. شما اگه این خرجارو میکردی بلهتازه میشدی یکی مثل همین مردم. کامیون فرسوده دوزاری، عوض نکردن روغن هر چند ماه، عمدتا با نقص فنی، با هزینه لاستیک 10 میلیون در بیش از دو سال، این اتفاق واقعیه که ما دو رو ورمون میبینیم. اونا مال ایران نیست.
خب برو بیل دست بگیر یا چوپانی بقول خودت 2 میلیون بگیر.کو کار؟ من با مدرک فوق مهندسی بیکارم. تو اگه کار دیگه ای سراغ داشتی اینکارو ول میکردی.درست شدن مثل بعضی راننده هایاینترنتی که مدام نق میزنن. حالا خوبه خود یکیشان به من گفت قبلا کارگر ساختمان بوده الان افاده داره
برخی حقوق بیست و چند میلیونی از بیت المال میگیرند و هر روز هم ناراضی هستند!
آقا قیمت بار چه ربطی به کرایه داره؟ ریسکش که با راننده نیست با شرکت بیمه است. اینا برای یه بار از تهران به ماهشهر 2 میلیون میگیرن تو 24 ساعت. ننه من غریبم بازی الکی درمیارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
چه عجب یک ادم منطقی پیدا شد
والا کامیوندارها خیلی قشر مرفحی هستن اگه معتاد نباشن البته
خدابه دادهمه ماحقوق بگیرها برسه مسولیین همگی درخوابند
چه ربطی داره آخه ؟
کرایه کامیون بر اساس وزن و مسافت و نوع بار تعیین میشه ، نه ارزش بار .
آشفتگی اقتصادی، شرایط ابر تورم ! اخه این که نشد توسعه و پیشرفت که پیشکش ما باید حساب کنیم می تونیم رب گوجه فرنگی 18000 تومانی بخریم یا نه !! زندگی برای عده ای شده فقط زنده ماندن
تو که درد راننده را نمیدانی و حتی حاصر نیستی سر خیابانی یا جاده ای کامیونی در حال پارک هست یا در حال سوخت گیری در پمپ بنزین ها هست . به خودت زحمت بده بگو در هر هزار کیلومتر چقدر پول سوخت داری در هر چند هزار کیلومتر لاستیک عوص میکنی در هر چند هزار کیلومتر روغن و قطعات عوص میکنی . آخه به شما هم میگن باسواد که کیلوی حرف میزنی . مرد حساب میفهمی اگر راننده لاستیکش گران شود و از نظر ایمنی نتواند تعمیر کند دچار حادثه تصادف میشود . امروز از سر کنجکاوی هم شده برو بزرگراه محله خوودت بشین و ماشین آلات سنگین فقط تماشا کن ببین چه گرفتاری داره . فقط حرف بیهوده میزنی چون درد نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
یه سوال دارم شما در مورد صاحب کامیون صحبت میکنی، در مورد راننده صحبت میکنی یا در مورد شرکتهای حمل و نقل اینا هر کدوم مشکلات خودشونو دارن. یادمه وقتی داشتن ارزش افزوده رو قانون میکردن طلا فروشا زیر بار نمی رفتن. حالام مشکلات واسه همس مگه فقط این اقشارن که مشکل دارن. من دارم به قیمت دو سال پیش پروژه انجام میدم کامیون دار بارمو میاره دو ساعت معطل میشه تا 20 درصد اضافه نگیره از کارگاه نمیره. من پولمو چند سال بعد میگیرم ولی کامیون دار تا جنس رو زمین نذاشته نقدی پولشو میگیره. بله مشکلات هست ولی مشکلاتشون بیشتر از بقیه نیست. چه بسا کمترم هست.
خوبه عده ای هیچی نمی دونن میان نظر میدن. همه کامیون دار ها ماشین صفر اروپایی ندارن.
ماشین هاشون چینیه راه میری خرج داره قیمت لوازم یدک و لاستیک و... الان مثل هر جنس دیگه ای چند برابر شده...
هرکسی فکر می کنه اینا پولدارن خب چرا نظر میده بلند شه بره کامیون بخره دولت وام هم میده
خدایی ما کارمندان وکارگران قراردادی هم باید اعتصاب وتحصن کنیم ماهم 1100000حقوق می گیریم کرایه خانه بالا قسط وخوردو خوراک داره با این گرانی خفه امان می کند کی بداد ما برسه ؟؟/!!!
ما چي بگيم با دوازده تا كشيك ٣٦ساعته در ماه و هر روز از هفت صبح تا دو بعد از ظهر تري بيمارستان بدون اجازه داشتن شغل ديگه با حقوق يك ميليون دويست
٣٠سالمونه و هنوز از والدينمون پول تو جيبي ميگيريم
حالا دولت کرایه را بالا ببر غیر از مردم چه کسی باید پرداخت کند باید قطعات ولوازم ماشین با نظارت در اختیار کامیون دار قرا گیرد و کرایه هم از اینهم کمتر شود
با تمام احترامی که برای رانندگان عزیز قائل هستم.
دوست عزیز آیا کارمندبانک که روز چند ده میلیارد میاد از زیر دستش رد میشه هم باید بگه من ماهی چند هزار میلیارد پول جابه جا میکنم پس باید .....
در مشکلات اقتصادی بعضی راننده های سنگین سو استفاده می کنند.
دولتیها فقط حقوق مفت می گیرند. به راحتی می طونه لاستیک را با عوارض صفردرصدی وارد کند و در اختیار آنها قراردهد. دولت جان استعفا بده
خدا لعنت کنه مسببین این گرونیها را
به نظرم عمدی بین برخی مسولان است تا مردم را ناراضی کنند. این همه گرونی چرا چند سال است کرایه راننده ها را زیاد نمی کنند؟
اولا مبلغ ۲ میلیون که این راننده عزیز فرمودند به عنوان دستمزد یک بار از بندر عباس تا تهران مطرح هست، نه حقوق یک ماه.
ثانیا اگر ایشان مثلا از جنوب تا تهران بار کاه بیاورند قبول می کنند دستمزد خیلی کمتری بگیرن یا بار باره و فرقی نمی کنه چی باشه.
ثالثا گاه راننده مالک ماشین سنگین هم نیست و طبیعتا یک راننده محض است که کار ساده تری از کارگر زحمتکش در افتاب و سرما داره. حرف این آقا من یاد فروشنده یک طلا فروشی میندازه که با این اوصاف اون هم باید توقع ۱۰ میلیون حقوق داشته باشه.
برای یکبار از عسلویه تا مرز بازرگان چهار ملیون می گیرن که دوروزه هم میرسن چه خبره مگه بقیه مردم چقد درامد دارن ؟
سلام. پدرم از قدیم کامیون داره. خودمم کارمند هستم. قیمت تریلر با کشنده چینی کارکرده الان حداقل 250 ملیون تومان هست. ماشین های روز اروپایی که چند برابر هستند. طرف این سرمایه رو به جا بانک انداخته تو جاده. بانکی حساب کن ببین چقدر باید سود بده. این که هم داره کار می کنه هم رانندگی و هم خدمات میده پس منطقا چقدر باید در بیاره. این با نوسانات ارزی پارسال شروع شد و تو این 2 3 ماه به اوج رسید. چون تقریبا تمام قطعات و لاستیک و... خارجی و دلاری هست که شده 4 برابر. کرایه ریالی سرجاش. از بابام استهلاک کل ماشینو رو پرسیدم و یه حساب کردم دیدم دخل و هزینه استهلاک نزدیک و چسبیده بهم شده. این بدون احتساب خدای ناکرده حوادث غیر مترقبه بود. به همین سادگی. در مورد بار های گران و افزایش قیمت بار. در صورت چپ کردن و آسیب به بار در صورت تصادفات و سیل و..... بیمه ها تا 90 درصد رو میدن و 10 درصد فانشیز که راننده از جیب باید بده. این شامل دزدی به هیچ وجه نمیشه. این موضوع دزدی استرس زاست. وقتی چپ می کنه و مردمتو کلیپا دیدید میریزن بارشو می برن تا نیروی انتظامی و نماینده بیمه بیاد چیزی نمونده باشه اون جاست که بیمه ای میگه اصلا....... که دیگه واویلا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دوست عزیز ضمن اینکه با رانندگان کامیون و همه زحمت کشان همدردی می کنم ولی این رانندگان کامیون اگه لاستیک مجانی هم بهشون بدن باز هم از همون لاستیک های صاف استفاده می کنن یا اگه لوازم مجانی بهشون بدن باز هم ماشینشون رو تعمیر نمی کنن و دود می کنه. همش هم غر می زنن. البته مشکلاتی که رانندگان کامیون دارن رو نباید انکار کرد. ا
چرا کسی به داد این مردم بد بخت نمی رسه. خسته شدیم وای بر مسئول های بی لیاقت .
دست قشر زحمت کش درد نکنه

همه در مضزذیغقه هستند

و حقوق همه باید افزایش داشته باشه

اما دلیل خوبی نیاوردید که باری که میبریم قیمتش چند برابر شده ولی حقوق ما نه!!!!!!












کمی تامل
نه فقط راننده ها ،همه مردم همین مشکلات رو دارن
مردم عادی منظورم
متاسفانه آقایان راننده خودشان تنها به قاضی رفتن ورای را خودشان صادر کردند اولا شرکتهای حمل ونقل همانند کامیونداران بابت راه اندازی هزینه کرده ودارند مثل انها مالیات میدهند مثل انها کارگر دارند ودریافتی قانونی انها بنابر اعلام 8 تا 10 درصد از کرایه میباشد ابقیه موارد دریافتی در بارنامه اضافه واز جیب صاحب کالا میباشد که در مبدا از راننده اخذ ودر مقصد به اضافه اصل کرایه پرداخت میگردد ورانندگان بدون توجه به این امر فقط پولی را پرداخت میکنند حساب میکنند و اینکه دلال در پایانه ها فعالیت میکند خود این رانندگان مقصر هستند اگر انها به نوبت وکارت نوبت پای بند باشند واز دلالان بارنگیرند دلالی از بین میرود متاسفانه ما عادت کردیم همیشه دیگران را مقصر بدانیم راننده ای که با مراجعه به دلال باعث میشود حق همکار خودش را از بین ببرد باید منتظر باشد در جایی همین کار با اوصورت بگیرد وحتما هم نباید از طرف راننده باشد هرکس میتواند در مورد کسان دیگر ظلم کند واگر رانندها در مقابل عدم درج کرایه های واقعی که معمولا بارهای شخصی هستند مقومت میکردند واز رفتار اینگونه شرکتها شکایت میکردند کار به اینجا نمیرسید چون خود راننده توافق میکند که با فلان کرایه حمل کند محموله را ومابالتفا وت را با دلال ویا حمل ونقل شریک میشوند پس این دادوستد است واگر مقصر باشد هردو هستند ورانندگان میبایست اول راه وروش خودرا اصلاح کنند وبعد اگر ظلمی دیدند اعتراض داشته باشند نمیشود دیگران خوب باشند وهرچه به نفع من باشد انجام دهند ومن هم فقط کار خودم را ببینم شرکتهای دولتی هم هستند وکالاههای استراتژیک را به عنوان بازوهای دولتی حمل میکنند وچون کرایه بواسطه از طرف دولت پرداخت میشود از این موارد در بارنامه نمی توانند داشته باشند نرخ ها طی صورتجلسه دولتی ودر صد ها مشخص وتصادفا با را اه اندازی سیتم تازه سازمان پایانه ها بیشترین شکایت را دارند وفقط بخاطر اینکه از ان شرکتها ناراحت هستند شکایتهای الکی هم دارند راننده مدعی عدم دریافت کرایه سال 87 خود میباشد ومتاسفانه سازمان هم بدون اینکه بررسی کند فورا حکم به گناهکار بودن شرکت هت میدهد وتاسف بیشتر شخصی ودولتی هم ندارد که شرکتهای دولتی چه مشکلی دارند که در پرداخت کرایه رانندگان تاخیر دارند فراموش نکردید که صاحب بار ان شرکتها دولت است ونحوه پرداخت نیز معلوم است پس خواهش میکنم تنها به قاضی نرویم ضمن اینکه در خیلی از موارد حق با راننده است اما یک نکته در اخر عرضم داشته باشم وان اینکه ما مردم بیکدیگر ظلم میکنیم ومتاسفانه رحمی به هم نادریم از بازاری گرفته تا کارمند وکارگر وراننده وخلاصه هرکس به فراخور خودش واگر باهممهربان شدیم همه مشکلات حل میشود ببخشیذپد درد دل کردم
مدتی با رانندگانی که از پتروشیمی ماهشهر بار میبردن تماس مستقیم داشتم به جهت کارم.یه شب یکیشون توی شرجی تقریبا100درصداینجا توی کامیون بدون کولرخوابیده بودساعت1شب رفتم دیدم درکامیون بازه طرف رو بیدارکردم وراهنماییش کردم داخل کانکس رانندگان بخوابه.وقتی داخل شد ازسرمای کولر وخیسی بدنش بیرون پرید
بهتره بار را دستی جا به جا کنیم...اینطوری هزینه بنزین و لاستیک هم نخواهیم داشت...‌یه چیزی تو مایه های خودت به مال خوب میشیه....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار