بازدید 2735
رئیس فدراسیون صنعت آلمان:

آمریکا حق ندارد در سیاست‌های انرژی آلمان مداخله کند

آمریکا که به دنبال سنگ اندازی در پروژه انتقال گاز از روسیه به آلمان است تا گاز خودشان را به آنها بفروشد با دیوار محکم برلین مواجه شده و مقامات آلمان نه تنها مقاومت می‌کنند بلکه می‌گویند آمریکا حق ندارد در امور آلمان دخالت کند.
کد خبر: ۸۳۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 26 September 2018

آمریکا که به دنبال سنگ اندازی در پروژه انتقال گاز از روسیه به آلمان است تا گاز خودشان را به آنها بفروشد با دیوار محکم برلین مواجه شده و مقامات آلمان نه تنها مقاومت می‌کنند بلکه می‌گویند آمریکا حق ندارد در امور آلمان دخالت کند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، رئیس فدراسیون صنعت آلمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا و شرکت‌های آنها حق تصمیم‌گیری مستقل روی سیاست‌های انرژی را دارند.

دیتر کمپس گفت: «من زمانی که می‌بینم دولت دیگری به بحث‌های انرژی ما مداخله می‌‌کند واقعاً با مشکل مواجه می‌شوم». این اظهارات پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ انتقاد‌های خود را روی آلمان همواره تکرار کرده و آلمان را وابسته کامل به گاز طبیعی روسیه مطرح کرد. دونالد ترامپ برلین را متهم کرده که در تسخیر کامل روسیه است. 

وی همچنین هشدار داده که آلمان پروژه 11 میلیاردی نورداستریم را متوقف کند. این خط لوله در دریای بالتیک ساخته می‌شود و ظرفیت فعلی انتقال گاز از روسیه را دو برابر خواهد کرد. آمریکا تلاش می‌کند تا با توقف این پروژه گاز طبیعی مایع خود را به مصرف‌کنندگان آلمانی بفروشد.

همچنین واشنگتن شرکت‌های اروپایی را تهدید کرده تا اگر به سرمایه‌گذاری در این پروژه اقدام کنند تحریم خواهند شد.

«کمپف» همچنین گفت: صنعت آلمان به پروژه نورداستریم 2 و توسعه آن برای تأمین امنیت انرژی نیاز دارد و ال‌ان‌جی آمریکا برای آلمان هزینه‌بر خواهد بود. 

بر اساس گفته‌های رئیس فدراسیون صنعت ‌آلمان این کشور به دنبال متنوع‌سازی منابع انرژی خود است اما در نهایت آنچه را که به نظرش اقتصادی‌تر است را انتخاب خواهد کرد. 

ابتدای این ماه معاون وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که به دنبال انتقال ال‌ان‌جی به آلمان طی 4 سال آینده است که می‌تواند پروژه نورداستریم آمریکا را با با چالش روبه‌رو کند. 

تحلیگران بر این باورند که ال‌ان‌جی آمریکا بعید است که توسط مصرف‌کنندگان آلمان انتخاب شود چرا که انتقال این گاز از آمریکا به آلمان هزینه زیادی خواهد داشت. 

«مهمت اگوتکو» رئیس گروه انرژی «بوس‌فروس» گفت: رهبران آلمان بعید است که تسلیم فشارهای آمریکا شوند و بتوانند ال‌ان‌جی خود را به آلمان بفروشند و وابستگی آلمان را به پروژه گازپروم کم کنند.

بدیهی است که گازپروم تنها تأمین‌کننده قابل اتکا با عرضه و قیمت مطمئن برای رقابت با ال‌ان‌جی آمریکا محسوب می‌شود و چشم‌انداز آمریکا برای اجرایی ساختن طرح ترامپ به راحتی امکانپذیر نیست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی