بازدید 7226
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

وزارتخانه‌ای که با وزیر اداره نمی‌شود، با سرپرست به طریق اولی اداره نخواهد شد

بیش از یک ماه است، مهم ترین وزارتخانه کشور ـ که مسئول تنظیم اقتصاد کشور است ـ وزیر ندارد و یکی دیگر از وزارتخانه های اقتصادی مهم دیگر نیز بیش از 45 روز است، بی وزیر اداره می شود. این در حالی است که رئیس جمهور بدون حتی معرفی گزینه های احتمالی، راهی سفر شده است.
کد خبر: ۸۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 27 September 2018

روحانی یا لجاجت می‌کند و یا به اوضاع کشور بی توجه است/ وزارتخانه‌ای که با وزیر اداره نمی‌شود، با سرپرست به طریق اولی اداره نخواهد شدبیش از یک ماه است، مهم ترین وزارتخانه کشور ـ که مسئول تنظیم اقتصاد کشور است ـ وزیر ندارد و یکی دیگر از وزارتخانه های اقتصادی مهم دیگر نیز بیش از 45 روز است، بی وزیر اداره می شود. این در حالی است که رئیس جمهور بدون حتی معرفی گزینه های احتمالی، راهی سفر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ این موضوع با واکنش نماینده های مجلس روبه رو شده و البته انتقادات بسیاری را در روزهای اخیر متوجه دولت کرده است. برخی نمایندگان بر این باورند که روحانی، تعمدی وزیر معرفی نکرده و در حال تقابل با مجلس است. برخی نیز بی توجهی رئیس جمهور به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم را دلیل معرفی نکردن وزیر می دانند.

هرچند برخی شنیده ها حکایت از این دارد که گزینه مناسبی برای دو وزارتخانه کلیدی پیدا نشده و یا به افرادی که پیشنهاد وزارت داده شده، از قبول آن خودداری کرده و ترجیح می دهند در این اوضاع مسئولیت نپذیرند، با این حال، دود این رویه به چشم مردم رفته و اقتصاد رها شده، بیش از هر زمان، به مردم فشار وارد می کند.

در این میان اما عده‌ای دیگر کوتاهی ها را متوجه مجلس می دانند و می گویند، مجلس نباید در این شرایط وارد بحث استیضاح می شد، چون مجموع این بی توجهی ها با انتقادات شدیدی از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اگر رئیس جمهور آینده نگر بود، باید تدبیر و پیش بینی می کرد که شاید استیضاح به نتیجه برسد و در همان فرایند استیضاح، وزیر خود را مشخص و بلافاصه آن را جایگزین می کرد.

این نماینده مجلس گفت: این نوع عملکرد از دو حالت خارج نیست؛ یا نشان دهنده لجاجت رئیس جمهور است و یا اینکه نشان می دهد رئیس جمهور چقدر به مسائل کشور بی توجه است؛ که البته هر دو به نظر من اشتباه است. اداره وزارتخانه ای اینچنین عریض و طویل با یک سرپرست، اصلا در شأن مردم ایران نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از معاونان این وزارتخانه ها در شرف خروج از کارند و در واقع وزارتخانه های ما الان اداره نمی شود؛ بنابراین، وزارتخانه ای که با وزیر اداره نمی شود با سرپرست به طریق اولی اداره نخواهد شد؛ سرپرست انگیزه کار و برنامه ریزی بلند مدت ندارد و نباید هم داشته باشد.

نماینده مردم ملایر افزود: هم اکنون همه مشکلات موجود متوجه رئیس جمهور است؛ هرچند برخی اعتقاد دارند که مجلس هم در این کار مقصر بوده، واقعیت این است که به مجلس ربطی ندارد و این حق نماینده است، استیضاح کند و باید هم وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. مجلس در این مدت، ملاحظات را هم رعایت کرده، به گونه ای که در مورد وزیر آموزش و پرورش، به دلیل اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی بود، ما استیضاح را عقب انداختیم، ولی متأسفانه دولت توجهی ندارد و تنها به فکر فرافکنی است.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در این باره می گوید: من از جمله نمایندگانی بودم که با طرح استیضاح وزرا در این مقطع مخالف بودم و الان هم هستم. واقعیت این است که استیضاح مشکلی از مردم حل نکرده و نخواهد کرد. با این حال، رئیس جمهور هم نباید در این شرایط کشور را معطل بگذارد و کسی را برای وزارت تعیین نکند. ما هم اکنون در کشورهای هند و چین سفیر نداریم. اینکه ربطی به استیضاح ندارد؟! همچنین دو وزارتخانه مهم کشور که اقتصاد کشور بر آن استوار است، وزیر ندارد.

وی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی، وزارت اقتصاد ما تعطیل است، آن وقت می خواهیم مردم ما مشکل نداشته باشند. این قصور و سهل انگاری از سوی هیچ کس پذیرفته نیست. موضوع بدتر از این هم وجود دارد و آن اینکه بسیاری از معاونان این وزارتخانه ها به دلیل قانون منع استفاده از بازنشستگان در حال خروج هستند و علنی وزارتخانه های کشور تعطیل شده است.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: در شرایطی که ترامپ در حال سفت کردن پیچ های تحریم است، انسجام داخلی کشور در حال از دست رفتن است و تا دو ماه دیگر، حدود 17 استاندار و در برخی وزارتخانه ها، تا 200 مدیر از کار برکنار خواهند شد. ای کاش تدابیری اندیشیده می شد که این قانون این میزان سرعت نداشت! تا چند وقت دیگر، یکباره دست ما خالی و وزارتخانه ها و سفارتخانه های کشور بدون نیرو خواهند ماند. به همین دلیل، احساس خطر جدی است، چون انسجام ملی را از دست خواهیم داد.

باید در این شرایط، بایدها را کنار بگذاریم، چون هم اکنون ما در میدان جنگیم؛ میدان جنگی که دشمن رو در روی ماست. نمی شود به بغل دستی گفت، باید سلاح خود را می آوردی یا فلان کار را می کردی. باید با دست خالی هم که شده، در این شرایط ایستاد و جنگید.

درخواست ما از رئیس جمهور این است که سرعت کار را زیاد کند، ولی متأسفانه وی کُند تصمیم می گیرد؛ البته باید گفت، طمأنینه کمی زیاد شده و باید کمی سریع تر اقدام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۰
علی برکت الله.
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
آقای روحانی می خواست تست کنه ببینه با وزیر و بی وزیر کشور تفاوتی می‌کنه دید نه .حالا وقتشه برای رئیس‌جمهور امتحان کنیم.
مگر رئیس جمهور داریم که وزیر داشته باشه.اگر رئیس جمهور را دیدین سلام گرم ما را برسانید
اشتباه میکنید.بسیاری از مدیران ارشد این دولت اگر نباشند محل کارشان بهتر اداره میشود.فکر میکنید روحانی از فضا آدم می آورد؟فکر میکنید اگر شریعتمداری رفت وزیر صنایع آلمان را می آورند؟خیر با این تیم و این باند وضعیت همین است.
تابناک پشت پرده قضایا را هم بگو.مخالفین روحانی که مراکز قدرت را در دست داشتند از هیچ کاری فرو گذار نکردند تا دولتش به زمین بخورد.دی ماه را برای «نه به گرانی» راه انداختند و کارشکنی های دیگر.
ولی امروز که ترامپ از پاس گل اینها استفاده کرده و روحانی را تحت فشار قرار داده و فوج عظیم از گرانی را به مردم تحمیل کرده از این آقایان و نه گفتن به گرانی خبری نیست چرا ؟ این گرانی برای آنها دلچسب است چون هم رقیب را بد نام کرده اند و هم انتقام سختی از مردمی که به آنها رای نداده اند گرفته اند و هم کار و کاسبی تحریم پر رونق شده.
بزرگترین اشتباه روحانی تشکیل کابینه اعتدال با افرادی بود که خود افراد معتدل نبودند(از دو گروهاصولگرا و اصلاح طلب بودند) فقط معدل کابینه معتدل بود لذا وقت عمل که رسید هر وزیر بدون هماهنگ شدن با رییس جمهور و بقیه ی وزارت خانه های دیگر ، مطابق میل و سلیقه ی خود و گروه مطبوعش عمل کرد و این باعث رقابت و کارشکنی های دو گروه عمده در دولت و فرو پاشی نظم نیم بند موجود گردید.
مجلس و قوه قضاییه نیز با سکوت و عمل نکردن به وظایفشان چراغ سبز را به گروههای مطبوع خودشان در دولت نشان دادند.دیدید که وزیر علنا عقل خدادای اش را جایگزین دستور رییس جمهور کرد و خطاهای اقتصادی پی در پی مرتکب شد ولی بر مسند قدرت باقیست و کی بود کی بود من نبودم در مسئولین تشنه ی خدمت ما همچنان پر رونق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
فقط فرا فکنی
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دقیقا درست هست
یعنی اصلاح طلبها کاری با مردم کردند که آخرین مهره اصولگرا ها هم توی انتخابات بعدی رای میاره جلوشون. دلار 2500 تومنی توی اوج رونق شد 3600 تومن. دلار 2800 تومنی توی رکود مطلق شد 20000 (بیست هزار تومن) . خدا ازشون نگذره که اینطوری از مردم ایران کینه دارند و در لباس دوست ظاهر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این وقایع ارتباطی با اصلاح طلب ها ندارد اقای روحانی به عنوان مستقل در انتخابات شرکت کرد
حیف ان اعتماد و رایی که ما تحصیل کرده ها به روحانی دادیم.کمترین کار اینکه استعفا بده برود حوزه علمیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
حیف از هزینه ای که برای انتخابات هدر میرود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
تحصیل کرده که توباشی مملکت میشه این با زور نمره گرفتید اگر زرنگ بودید به ایشون رای نمیدادید
چی شد مادرآن انقلاب شکوهمند وهشت سال جنگ وتا پایان دولت اصلاحات مشکل اقتصادی واختلاس ودزدی ونارضایتی عمومی نداشتیم ولی از زمانی که جناح انحصارطلب تاب ازدست دادن حوزه های قدرت رانداشت وباتوسل به تهمت ودستگاه نظارت تمام رجال سیاسی واقتصادی را ازچرخه حکمرانی دورکردند وبه زعم خودشان منتخب امام زمان عج وعصاره منتخبین قیمین ملت را روی کار آوردند اقتصاد واداره جات مثل لباس پوسیده ای شدند که هرجاشو وصله میکنی از جای دیگر پاره میشود من جواب خودم را میدهم رجال سیاسی واقتصادی ما آن خلوص اوائل انقلاب وزمان جنگ را ندارند شهید رجایی نه یقه سه سانتی داشت ونه ادعای لحیه عبدخدا بود ولی الان یک سری به ییلاقات اطراف تهران بزنید وببینید که چه تعداد از رجال سیاسی درشهرک دیپلمات نشین هزاردشت ویلاهای چند میلیاردی دارند رجایی درزمان جنگ وترور زیر کرسی معلمی خود زندگی میکرد ولی امروز تمام رجال حکومتی برای رضای خدا درکاخهای منطقه یک تهران زندگی میکنند وبعضا میگویند برادر فلانی را به جرم کذا بگیرید وگاهی معامله میکنند شتردیدی ندیدی آری تابناکیان برای خدا بدون تصرف منتشرکنید
رئیس جمهور چون دیگر به مردم و رای مردم احتیاج ندارند بی خیال همه چیز شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
کاری از رئیس جمهوری ساخته نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
خوب گول خوردید ما حداقل زرنگ بودیم بهش رای ندادیم
این آقا یه جوری میگه وزیر که هر کی ندونه فکر می‌کنه آمور کشور با فکر ونبوغ وزیر اداره میشه اصلأ شما بگو نابغه قرن با این ساختار چه کاری از دستش بر میاد
وقتی نماینده گان محترم بصیرت ندارند و فقط جناحی کار میکنند ایا انتظار دیگری دارند ؟
باید ملت ایران درس بگیره هیچ وقت اجازه ندن کسی دو دور رئیس جمهور بشه، چهار سال دوم کلا مملکت رو به حال خود رها می کنند
فکر نان باشید که خربزه اب است بودن یا نبودن وزیر تفاوتی نمیکند
راستی دولت در قید حیات است ؟ حاضرم به تک تک آیات قرآن قسم بخورم از این دولت هیچی بر نمی آد . مخالف سر سخت ماهواره هستم ولی چاره ای برای دست یابی به اخبار صحیح و درست استفاده ی از آن ندارم . ناکارآمدی به همگان یقین شده است . دولت آشفته حال ، سرگردان خودش هم نمی داند چکار می کند .
ما خودمون بی خانمانیم برای دو فرزندم چکار کنم دیگه خدااااااااااااا
گشتیم نبود نگرد نیست
کو وزیر؟؟ مگه با این تورم وزیر گیر میاد
اقتصادی که بخش عظم اش دست خصولتی ها و بعضی سازمانهای به ظاهر خیریه است که نه وزیر اقتصاد می خواهد و نه انتخابات! آخه رییس جمهور مملکت باید این قدر ضعیف باشه که 14 بار وزیر علوم معرفی کنه یکی اش مورد قبول قرار نگیره . باید بیاد التماس کنه شرکت های پتروشیمی که به مراکز قدرت وصل هستید تو رو خدا بیایید ارزتون عرضه کنید دربازار .
تابی جان شبت بخیر . فعلا که رییس جمهور داریم ولی آقای روحانی تغییر رویه دادند و حالا خواستند همان شکل اصولگرایان کشور را اداره کنند شما هنوز نفهمیدی که چیزی نمی گوید . ایشان گفتند ما تسلیم هستیم گفته گفته شما درست هست . بی خیال رای مردم . من هم جای روحانی بودم بی خیال میشدم . چون ایشان هر چه گفتند روز و شب مسولان کشور بهش حمله لفظی میکردند . و به طرفدارانش هم با کمال بی تدبیری و بی فکری ارازل و رقاص و کنسرت خواه و رای حرام و حلال تشبیه میکردند . چند صباحی هم به وقف مراد شماها کار کند چی میشه دولت اعتدال همینطوری هست گاهی به آن سمت گاهی به این سمت . گرایش دولت به طرفی چرخیده که اصلا علم را قبول ندارد میگید اقتصاد خودی مثل کره شمالی .
مردم از كل مسولين خسته شده اندمسولين هيچكدام كاراييندارند دركشور ايران هيچ مسولي پاسخ گو هم نيست
در دوران چهار سال ریاست جمهوری،اداره سه ماه وزارت خانه به وسیله سرپرست شاید مدت زیادی باشد،اگر این مدت در آئین نامه ها یا طرح ها به یک ماه تقلیل یابد زودتر تکلیف وزارت خانه ها مشخص می شود.
وزیر وخود روحانی اگر نباشن مملکت بهتر اداره میشه
مگه بود و نبود وزرا فرقی هم داره .اگه داشته باشه مال اینه که نبودنشون باعث میشه خلقی از دست اونا در اسایش باشند.
وزیر ندارد که ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها