بازدید 2775

امضای آلمان زیر سند جنایات یمن

دولت آلمان علی رغم تعهدش به عدم صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در حملات علیه یمن، با تحویل تجهیزات نظامی جدید به عربستان و امارات متحده عربی موافقت کرده است.
کد خبر: ۸۳۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 23 September 2018

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصادی آلمان در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان این کشور خاطرنشان کرده دولت سندی را برای تحویل چهار محموله سامانه‌های موقعیت‌یاب توپخانه به عربستان امضا کرده است.

با توجه به آنکه آلمان یکی از پنج کشور صادرکننده بزرگ تسلیحات به شمار می‌رود؛بعد از ماه مارس که دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با فروش تسلیحات به کشورهای درگیر در جنگ یمن مخالفت کرد، این اولین محموله تسلیحاتی است که به عربستان تحویل می‌شود.

دنیا درگیر دوگانگی در گفتار و کردار کشورهای توسعه یافته/دولت آلمان ،هولوکاست های امروز را نگاه کند

محمدجواد جمالی نوبندگانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به خبری مبنی بر قرارداد فروش تسلیحات به عربستان توسط دولت آلمان ،تصریح کرد:اروپا تروریسمی که علیه کشورهای همسوی خود باشد محکوم می‌کنند،اما با تروریسمی که علیه کشورهای غیرهمسو باشد همراهی می کند.

وی ادامه داد:در بحث حقوق بشر هم همین مسئله وجود دارد،آلمان از کشورهای مدعی حقوق بشر است.

نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به راهپیمایی رهبران اروپایی در پاریس برای همبستگی با خانواده های قربانیان حوادث تروریستی در فرانسه،ادامه داد:رهبران اروپایی در یک خیابانی دست به دست هم می‌دهند و راهپیمایی می‌کنند،ولی چندهزار انسان بیگناه در یمن کشته می شوند و واکنشی از آنها نمی بینیم.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه متاسفانه دنیا درگیر یک نگاه دوگانه و دوگانگی در گفتار و کردار کشورهای توسعه یافته است، تاکید کرد: دریمن اتوبوس مدرسه و مراسم عروسی را بمباران می کنند؛ مردمانی که کفش به پا ندارند، لباس کافی و دارو ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در یمن چند میلیون کودک گرفتار بیماری وبا و کمبود دارو هستند،تاکید کرد:با وجود این همه ظلم در یمن،آن وقت من تعجب می‌کنم مردم آلمان که جنگ های جهانی اول و دوم را گذرانده و کشتارها را دیده اند چطور به این جنایات واکنش نشان نمی دهند.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه تقریباً یکی از دلایل حمایت آلمان از رژیم صهیونیستی هم مسئله هولوکاست است که می گویند در قضیه هولوکاست مردم یهود مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد:مردم و دولت آلمان الان بیایند و هولوکاست های امروز را نگاه کنند حال آنکه مهم نیست یکی مسلمان و دیگری یهودی است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه گرچه در اروپا تنفر از ادیان یک جرم است اما ظاهراً عکس آن عمل می‌کنند، تصریح کرد:وقتی پای پول، معامله و مسائل مادی به میان بیاید، بسیاری از مسائل دیده نمی شود.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نفوذ صهیونیست در اروپا به شدت افزایش یافته است، تاکید کرد: امیدوار هستیم که با توجه به نفوذ رسانه ها و شبکه های اجتماعی و سیل تبادل اطلاعات،کشورهای اروپایی از نزدیک صحنه ها را ببینند شاید از بعد انسانیت وجدانشان بیدار شود،البتهکسی که خواب است را می توان بیدار کرد، ولی کسی که خود را به خواب زده را نمی توان بیدار کرد.

جنایت تمام عیار جنگی در یمن

علاءالدین بروجردی درگفت و گو با خانه ملت با اشاره به این موضوع که دولت آلمان علی رغم تعهدش به عدم صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در حملات علیه یمن ،با تحویل تجهیزات نظامی جدید به عربستان و امارات متحده عربی موافقت کرده است،گفت: آنچه که در یمن صورت گرفته و جنایت تمام عیار جنگی است برخلاف همه مقررات بین المللی است.

وی با اشاره به جنایات جنگی در یمن ادامه داد: کشتار مردم عادی، حمله به بیمارستان ها،کودکستان ها، منازل مسکونی و کتابخانه ها مصادیق بارز جنایات جنگی به حساب می آید.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:کشورهایی که به عربستان سلاح می فروشند و در این عملیات مشارکت دارند؛در این جنایت ها شریک هستند و باید پاسخگو باشد.

گفتنی است؛براساس نامه‌ای که وزیر اقتصاد آلمان به کمیته پارلمانی این کشور ارسال کرده چراغ سبز فروش چهار سیستم هدفگیری توپخانه‌ای مربوط به خودروهای زره‌ای به دو کشور عربستان و امارات متحده عربی زده شده است.این درحالی است که اوایل سال جاری میلادی محافظه کاران تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌ها در توافق ائتلافی خود توافق کرده بودند که به هیچ یک از طرف‌های درگیر در حملات در یمن تسلیحات نفروشند.شورای امنیت فدرال آلمان اخیرا اجازه صادرات ۴۸ کلاهک جنگی و ۹۱ عدد تجهیزات مخصوص هدایت موشک به امارات متحده عربی داده است.

ائتلافی به رهبری عربستان از سال 1394 برای بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی یمن حملاتی را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کرده است./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار