بازدید 2307

آمریکا آماده ازسرگیری فوری مذاکرات با کره‌شمالی

کد خبر: ۸۳۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 20 September 2018

وزیر خارجه آمریکا با اعلام آمادگی برای ازسرگیری فوری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، گفت این گفت‌وگوها تا سال 2021 به طول خواهد انجامید.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات با کره‌شمالی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ، تا پایان ماه ژانویه سال 2021 کامل خواهد شد.

پامپئو با صدور بیانیه‌ای گفت که از وزیر خارجه کره شمالی دعوت کرده تا هفته آینده در نیویورک دیدار و در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کنند.

وی همچنین از دیگر مقامات پیونگ‌یانگ خواسته که با «استفن بیگون» فرستاده ویژه کاخ سفید در امور کره شمالی، هرچه زودتر دیداری در وین داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پامپئو درباره زمان پایان یافتن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره توضیح داد که واشنگتن خواستار شروع مجدد و فوری مذاکرات با پیونگ‌یانگ است.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات پیشین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درباره تخریب تاسیسات اتمی «تونگ‌چانگ-ری»، گفت که روند برچیده‌شدن این سایت باید تحت نظارت ناظران بین‌المللی و آمریکایی کامل شود زیرا این گامی به سوی خلع سلاح نهایی و تایید شده کره‌شمالی است.

در ادامه بیانیه پامپئو آمده است: «بر اساس این تعهدات مهم، ایالات متحده آماده است تا سریعا در مذاکرات برای تغییر روابط کره‌شمالی-آمریکا مشارکت کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل