بازدید 2229

کشف پرونده حریق عمدی در منطقه مرزداران

کد خبر: ۸۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 17 September 2018

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو متهم در پرونده حریق عمدی در یک مغازه تاسیس در منطقه مرزداران خبرداد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ علی‌ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: دوم شهریورماه امسال وقوع یک فقره آتش سوزی در یک مغازه تاسیساتی به ایستگاه آتش نشانی منطقه ۱۰ و کلانتری ۱۳۹ مرزداران اعلام شد.

با حضور ماموران در محل و پایان عملیات اطفای حریق، تیم کارشناسی سازمان آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی اعلام کرد که آتش سوزی عمدی بوده است؛ لذا پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمـدی در کلانتری ۱۳۹ مرزداران تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل آتش سوزی به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده‌ آتش سوزی پرداخته؛ در بررسی تصاویر مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ با صورت‌های پوشیده ابتدا شیشه‌های مغازه را تخریب کرده؛ در ادامه با پاشیدن مایع آتش زا به داخل مغازه آن را به آتش کشیده و به سرعت از محل خارج شدند.

با به دست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان به تحقیق از صاحب مغازه پرداخته و در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی تعدادی از همکاران و بستگان صاحب مغازه شدند که همگی آن‌ها دارای خودرو‌های پراید هاچ بک هستند؛ در شرایطی که صاحب مغازه تاسیساتی به کارآگاهان عنوان کرده بود که با هیچ کس اختلاف شخصی یا مالی ندارد، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی یکی از دوستان خانوادگی مالباخته به هویت «جواد.ع» شدند که تحقیقات پلیسی تماما نشان از مشارکت مستقیم وی در آتش سوزی داشت.

به این ترتیب طی هماهنگی با بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۲ تهران، متهم در 24شهریورماه دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

جواد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با آتش سوزی عمدی مغازه‌ مالباخته شد، اما در ادامه به ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی یکی از دوستانش به نام علیرضا.ح صراحتا عنوان کرد که آتش سوزی مغازه توسط هر دو نفر آن‌ها انجام شده است که در ادامه علیرضا نیز در محدوده بازار مولوی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در تحقیقات اولیه صراحتا به آتش زدن مغازه اعتراف کرده، اما در خصوص انگیزه اقدام خود تاکنون سکوت کردند و بعضا در تحقیقات جداگانه اظهارات متفاوتی را در این خصوص بیان کردند و تحقیقات از آن‌ها برای مشخص شدن علت اصلی آتش سوزی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات از متهمین در مراحل مقدماتی قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان