بازدید 4619
۸

جهش ۴۵ درصدی ورود گردشگر به کشور

کد خبر: ۸۳۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 17 September 2018

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری با اعلام این‌که ورود گردشگران خارجی در پنج‌ماه نخست امسال ۴۵ درصد رشد داشته است، از سفر سه میلیون و ۱۴۰ هزار و سه نفر به ایران از فروردین‌ تا مردادماه ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد ثابت اقلیدی با تاکید بر این‌که این آمارها از پلیس مهاجرت دریافت شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد، گفت: جمعیت مسافران ورودی در مدت زمان مشابه سال گذشته دو میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۸۲ نفر بوده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال ۹۵ که دو میلیون و ۱۸۳هزار و ۴۲۲ نفر به ایران سفر کردند، حدود یک درصد رشد منفی داشته است.

به گفته او، عراقی‌ها با یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر درصدر جدول گردشگران ورودی به ایران در این پنج ماه قرار دارند، جمهوری آذربایجان با ۶۱۹ هزار و ۵۷۰ نفر، افغانستان با حدود ۴۰۰ هزار نفر و ترکیه با ۳۳۰ هزار نفر به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و در این مدت بیشترین رشد را داشته‌اند.

وی با بیان این‌که سفر اروپایی‌ها در این بازه زمانی به ایران متوسط ۲۲ درصد کاهش داشته است، افزود: بیشترین ریزش در بازار آلمان تجربه شده است. در پنج ماه نخست سال ۹۶ حدود ۳۱ هزار آلمانی به ایران سفر کردند درحالی‌که امسال جمعیت آلمانی‌های مسافر با ۳۲ درصد افت به ۲۱ هزار نفر رسیده است.ثابت تصریح کرد: امسال تعداد گردشگران فرانسوی ۱۶ هزار نفر بود، درحالی‌که در پنج‌ماه نخست پارسال ۲۱ هزار نفر از فرانسه به ایران سفر کردند. از فروردین تا مردادماه سال ۹۶ نیز 21 هزار تن از اتباع امارات به ایران آمدند که تعداد آن‌ها امسال به ۱۱ هزار نفر رسیده است. جمعیت گردشگران هلند نیز با ۲۵ درصد افت از ۱۲ هزار نفر به ۹ هزار نفر رسید.

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس به مقایسه آمار کلی گردشگران و مسافران ورودی به ایران در سال‌های گذشته پرداخت و افزود: در سال ۹۶ جمعیت گردشگران، پنج میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر بود که در مقایسه با سال ۹۵ با چهار میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۴ نفر مسافر، 4.23 درصد رشد مثبت را تجربه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۸
هدفشان گردشگری نیست . برای خرید و فروش می آیند .
اینا گردشگر نیستند . اینا باربران کالاهای اساسی مردم ایران زمین هستند
بیشتر اینها که میان برای گردشگری نیست - میان که مواد غذایی و لوازم ارزون رو بخرن - با توجه به افت شدید ریال -
گردشگر یا غارتگر!!!
میان گوشت و لوبیا نخود رو مفت میخرند (البته به پول خودشون حساب کنی) و برمیگردند کشورشون.
اينا گردشگر نيستند بلكه دلار ميارن و كالاهاي مملكت رو غارت مي كنن .
بعلت وضع بد ارزی کشور مان عراقی ها هر روز براحتی به شهرهای مرزی ایران هجوم آورده و با قیمت بسیار ارزان مایحتاج عمومی مردم را غارت میکنند . ایکاش مقرارت داشتن ویزا و پرداخت حداقل 100 دلار برای ورود به ایران برقرار شود . وزارت خارجه هرچه زودتر طلب 1000 میلیارد دلاری خسارت جنگ تحمیلی را پیگیری نماید .
گردشگر بی کیفیت
این جهش به چه قیمتیه تو شرایطی که دلار رفته بالا ارزش پول ایران کم شده خارجی ها میان و هرچی میخان میخرن چون پولشون با ارزشتره و خیلی شیک اروم اروم قحطی برای مردم ایران درست میکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار