بازدید 2010

اعلام زمان ثبت نام زائران اربعین حسینی به زودی

کد خبر: ۸۳۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 16 September 2018

 رییس سازمان حج و زیارت گفت: زمان شروع ثبت نام زائران اربعین به زودی اعلام می‌شود. تلاشمان بر این است که زائران اربعین با کمترین مشکل با برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی به عتبات عالیات سفر کنند.

به گزارش میزان، حمید محمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با جمع بندی مراسم حج تمتع ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: امروز ساعت ۵ بامداد آخرین پرواز به زمین نشست و با فرود آخرین پرواز سازمان حج و زیارت بار سنگین برگزاری این مراسم بر زمین گذاشته شد.

محمدی با اشاره به آمار سنی حجاج ایرانی ادامه داد :۴۸/۷ درصد از زائران حج تمتع امسال را زنان تشکیل می‌دادند و حدود ۱۲ درصد زائران بالای ۷۰ سال بودند. همچنین ۶۲ درصد از حجاج ۵۰ تا ۷۰ سال بوده و ۲۴ درصد زائران زیر ۵۰ سال سن داشتند .

محمدی افزود: آنچه باعث شد حج امسال موفقیت آمیز بوده باشد و رضایت‌مندی حجاج را در پی داشته باشد این بود که از دو کانال نظر نسنجی‌ها و روش دیگر مواجه مستقیم با حجاج را مد نظر داشتیم و همین امر باعث رضایتمندی حجاج شده بود .

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : ۸۶ هزار نفر در کشوری خدمات گرفتند که روابط ما عربستان کم است و دارای مشکلات زیر ساختی هستیم؛ مشکلات متعددی داشتیم اما به فضل پروردگار این مشکلات بر طرف شد.

محمدی ادامه داد :در شب نهم طوفان عظیمی رخ داد که به خوبی مدیریت شد.برنامه ریزی و آسیب شناسی حج با تشکیل کار گروه تخصصی که بعد از فاجعه منا انجام شده بود به خوبی صورت گرفت.

توجه ویژه به حجاج بر حول محور امنیت

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه این نشست خبری اعلام کرد : در تمام حوزه های خدماتی حج بر حول محور امنیت توجه ویژه داشتیم .تامین امنیت حجاج نقطه عطف ما در برنامه ریزی و اجرای حج بود.

محمدی گفت : آموزش و اطلاع رسانی به زائران از چند ماه قبل از حج به حجاج داده شد و حجاج با برنامه های حج بسیار هماهنگ بودند.

ویژه برنامه های اربعین سازمان حج و زیارت

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین امسال گفت:سازمان حج برای مراسم اربعین برنامه ریزی‌های زیادی انجام داده و با مساعدت بانک مرکزی ارز سفر‌های زیارتی از سامانه نیما تامین می‌شود.

محمدی با اشاره به ارز مورد نیاز زایران اربعین تصریح کرد: هر زائر ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه ارزی دارد. برنامه ریزی شده تا این هزینه کاهش پیدا کند. اما واقعیت این است که نرخ ارز تاثیر گذار است.

محمدی گفت : زمان شروع ثبت نام زائران اربعین به زودی اعلام می‌شود. تلاشمان بر این است که زائران اربعین با کمترین مشکل با برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی به عتبات عالیات سفر کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان