بازدید 4257

رؤی مثبت مجلس اسپانیا به نبش قبر دیکتاتور سابق

کد خبر: ۸۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰ 14 September 2018

­نمایندگان مجلس اسپانیا با 176 رای مثبت در مقابل 165 رای منفی، با نبش قبر «فرانسیسکو فرانکو»، دیکتاتور سابق این کشور موافقت کردند.

به گزارش  خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز از مادرید، با این تصمیم گیری، قبر ژنرال « فرانسیسکو فرانکو» از گورستان «لاوال دو لوس کایدوس» واقع در نزدیکی مادرید، خارج می شود. در این گورستان ده ها هزار قربانی جنگ داخلی در فاصله بین سال های هزار و نهصد و سی و شش تا هزار و نهصد و سی و نه، دفن شده اند.

نبش قبر دیکتاتور نظامی اسپانیا که از سال هزار و نهصد و سی و نه تا زمان مرگ اش در بیستم نوامبر سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج میلادی بر این کشور حکومت می کرد، مورد درخواست حزب سوسیالیست، «چپ رادیکال پودموس» و چندین حزب منطقه ای دیگر بوده است. گورستان «لاوال دو لوس کایدوس» که یک صلیب سنگی به ارتفاع یکصد و پنجاه و دو متر بر فراز آن برافراشته شده است، ماه گذشته توسط یکی از رهبران پودموس به عنوان « آخرین بنای اروپا که به دیکتاتور فاشیست ادای احترام می کند» معرفی شده بود.

در اواخر ماه اوت، خانواده ژنرال فرانکو مخالفت خود را با این نبش قبر، به طور «متفق القول و قاطع» ابراز داشتند. فرانسیسکو فرانکو نهایتاً پس از یک دوره حکومت سی و شش ساله بیستم نوامبر سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج درگذشت. وی پیش از مرگش نظام سلطنتی را احیا نمود و شاهزاده خوآن کارلوس اول را به عنوان جانشین خود تعیین کرد. بدین ترتیب پس از چهار دهه‌ خفقان و سرکوب، اسپانیا وارد مرحله گذار به دموکراسی شد. سه سال پس از مرگ فرانکو قانون اساسی جدیدی به همه پرسی گذاشته شد که با رای نود و یک ممیز هشت درصدی مشارکت کنندگان نظام حکومتی اسپانیا به مشروطه سلطنتی در قالب مردم سالاری پارلمانی تغییر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی