بازدید 4328

معرفی جدیدترین عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت

کد خبر: ۸۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 12 September 2018

در سالیان گذشته سئو به عنوان یک شغل برای گروه IT به حساب آورده می‌شد. این فعالیت بیشتر به عنوان یک نقش تکنیکال در نظر گرفته می‌شد تا اینکه جایگاهی سازنده داشته باشد. فعالیت‌های بهینه‌سازی سرشار از موضوعات تکنیکال است اما هسته اصلی آن خلاقیت و سازندگی است یا حتی می‌توان گفت گونه‌ای از هنر به حساب می‌آید.

در حال حاضر سئوکاران حرفه‌ای نه تنها باید فهمی قوی از بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و انواع گوناگونی از محتوا را برای موتورهای جستجو داشته باشند بلکه باید الگوی رفتاری کاربران را هم شناسایی کنند.

اما دانستن این موضوع فقط بخشی از پیکار است. در ادامه باید متوجه شود که چگونه باید این داده‌ها و اطلاعات را استفاده کرد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. گوگل توجهی فراوانی به کاربران دارد پس سئوکار هم باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشد. هر چه نتایج جستجو، بیشتر به الگوی رفتار کاربران توجه می‌کند، تجربه کاربر (UX) هم نقشی اساسی‌تری در جستجوها ایفا خواهد کرد. اگر محتوای شما نتواند کاربر را جذب و آن را درگیر مطالب نکند شما از نبرد خارج خواهید شد حتی اگر داده های شما عالی باشد.

برای اینکه وب‌سایت جایگاه بهتری را کسب کند باید کاربر را به خوبی شناسایی کرد و الگوی افتاری او را در جستجوها شناخت و براساس خواسته و نیاز کاربر محتوایی غنی و یکتا ایجاد کرد. محتوایی ایجاد کنید که نه تنها به کمک آنها بیاید و خواسته‌های آنها را برآورده کند بلکه به میزانی جذاب و گیرا باشد که نظر آنها را به خود جلب کند.

برای دستیابی به این داده‌ها و اطلاعات می‌توان از ابزارهای رایگانی که در اختیار است استفاده کرده تا بتوان از آنالیز سایت و تحلیل آنها به منظور موفقیت بهره‌برداری کرد.

آیا می‌دانید :

  • کمتر از 30 % از تجارت‌های کوچک از تحلیل‌های وب‌سایت و پیگیری وضعیت استفاده می‌کنند.
  • 18% از تجارت‌های کوچک هرگز به بررسی وضعیت خود نپرداخته‌اند.

اگر تاکنون فعالیت خاصی درباره بررسی وب‌سایت خود انجام نداده‌اید نگران نباشید می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح وارد این نبرد شوید.

با داده‌های کافی فعالیت را آغاز کنید. ابزار سئو مانند Google Analytics و کنسول جستجوی گوگل 100 درصد رایگان هستند و می‌تواند یاری کننده باشند. محتوایی که عملکرد بهتری دارد را شناسایی کنید، دلیل این عملکرد بهتر را بررسی کنید و سپس تلاش‌ها را برای بیشتر کردن این نوع محتواها سازمان‌دهی کنید.

خواسته‌ها و نیازهای کاربران را شناسایی کنید، رفتار، سلیقه و علاقه جستجویی آن‌ها را در موتورهای جستجو بررسی کنید سپس محتوایی خاص و یکتا ایجاد کنید تا بهترین تجربه برای کاربر ایجاد شود. با این کار موفقیت پویش خود را در آینده‌ای نه چندان دور خواهید دید. در این حالت دیگر شما نیازی به خرید بک لینک ندارید، کاربران به صورت خودجوش و رایگان مطالب و لینک  های شما را در وبلاگ ها، مقالات و شبکه های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت!

صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) یک فاکتور رتبه‌بندی خواهد شد

امروزه در یک دنیای دسته بندی شده زندگی می کنیم. موضوع در ایندکس کردن منفرد یک فایل در هنگام جستجوی یک جستار آغاز شد. اما اکنون الگوریتم ها در فرایند ایجاد دو ایندکس فعالیت می کنند یک یک ایندکس برای نسخه موبایلی و یک ایندکس برای نسخه دسکتاپ خواهد بود.

در حال حاضر ما در دنیای موبایلی زندگی می‌کنیم و روش جستجو، تعامل و خرید متفاوت شده است. دیوایس موبایلی در سراسر دنیا محبوب‌ترین دیوایس است و بیشترین استفاده را دارد، پس گوگل هم در این مورد توجه خاصی دارد. در یک تحقیق که توسط سایت Hitwise انجام داده شده است نشان می‌دهد که در ایالات متحده آمریکا میزان 58 % از حجم جستجوهای انجام شده، جستجوهای موبایلی بوده است.

اما کاربران فقط به دنبال یک رابط کاربری جذاب در موبایل نیستند بلکه آنها به سرعت هم نیاز دارند. در تحقیقی که توسط خود گوگل انجام شده است میزان 53 % از کاربران در صورتی که زمان بارگذاری از 3 ثانیه بیشتر شود آن صفحه را ترک خواهند کرد. این آمار گوگل را بر آن داشت که روی پروژه صفحات موبایلی شتاب‌دار AMP توجه خاصی داشته باشد.

طبق اعلامیه‌ها و دستورالعمل‌های گوگل صفحات موبایلی شتاب‌دار AMP جز سیگنال‌های رتبه‌بندی به حساب نمی‌آید اما به این مفهوم نیست که تاثیری روی عملکرد وب‌سایت و جستجو سایت شما ندارد.

محتوای AMP در نتایج جستجوهای موبایلی در بالای لیست ارگانیک قرار می‌گیرد. آیا شما خواهان استفاده از قابلیت نیستید؟ البته اگر در رتبه بالایی از نظر ارگانیک هم حضور داشته باشید باید روی موضوع سرعت صفحات موبایلی توجه خاصی داشته باشید.

بسیاری از گروه‌ها و اشخاص روی این موضوع یعنی AMP توجه خاصی ندارند چون هنوز به یک سیگنال رتبه‌بندی تبدیل نشده است. نکته‌ای که به این افراد می‌توان گوشزد کرد، اهمیت تاثیرگذاری AMP روی وضعیت وب‌سایت است و اگر اکنون روی این موضوع توجهی صورت نگیرد در زمانی که تبدیل به یک فاکتور رتبه‌بندی شود نسبت به بسیاری از رقبا عقب خواهد ماند.

پس ایجاد صفحات AMP را از همین امروز آغاز کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که با فعال کردن AMP در بلاگ شرکت میزان بازدیدهای جستجوهای موبایلی به مقدار 12 % افزایش پیدا خواهد کرد. به این آمار توجه داشته باشید :

  • در وب‌گاه Washington Post میزان 23 % افزایش در جستجوهای موبایلی دیده می‌شود.
  • در وب‌گاه Slate میزان 44 % افزایش در بازدیدهای خاص ماهیانه و 73 % افزایش بازدید در بازدید خاص هر ماه دیده شده است.
  • در وب‌گاه Gizmodo میزان 80 % از ترافیک‌های کسب شده، جدید بوده است.
  • در وب‌گاه Wired میزان 25 % افزایش در نرخ کلیک ار نتایج جستجو کسب شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار