بازدید 3767
۱

مولر، ترامپ و تیغ استیضاح

کد خبر: ۸۳۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 10 September 2018

دونالد ترامپ در هر سه مسیر گذشته، حال و آینده در وضعیتی سخت قرار گرفته است. او نگران نتیجه انتخابات و استیلای دمکرات ها بر کنگره است و در زمان حال نیز با چالش های زیاد سیاست داخلی دست و پنجه نرم می کند. حتی اگر به گذشته ای نه چندان دور رجوع کند به اعترافات مایکل کوهن، وکیل سابق خود بر می خورد که تحت قسم فاش کرده که به درخواست موکلش برای جلوگیری از تاثیر منفی بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اقدام به پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های پورن و یک مدل مجله پلی بوی کرده است. اگر به همه اینها مسئله دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز اضافه کنیم به راحتی می توان درک کرد که چرا رئیس جمهوری آمریکا طی کمتر از یکماه دوبار به صراحت واژه استیضاح را به زبان آورده و آنرا تکرار کرده است.

 

همه راه های منتهی به استیضاح

سه‌شنبه دو هفته پیش، در نیویورک، «مایکل کوهن»، وکیل سابق و کارچاق‌کن ترامپ که زمانی صندوقچه اسرار او محسوب می‌شد به ارتکاب دست‌کم 8 فقره جرم از جمله تخلفات مالی برای ستاد انتخاباتی ترامپ اعتراف کرد و مستقیماً او را در پرونده پرداخت حق‌السکوت به زنانی که با آنها معاشقه‌های نامشروع داشته شریک جرم کرد.

 کوهن اعتراف کرد که پرداخت پول به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن و «کارن مک‌دوگال»، مدل نشریه «پلی‌بوی» به‌دستور دونالد ترامپ انجام شده است. او همچنین تأکید کرد پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال را با هدف "تأثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات (سال 2016)" انجام داده است.

چند مایل آن‌طرف‌تر در «الکساندریا»، ایالت ویرجینیا، «پائول مانافورت»، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در هشت فقره از اتهامات مالیاتی و بانکی خود مجرم شناخته شد و حالا جز در صورت صدور عفو از سوی ترامپ ممکن است مجبور شود مابقی عمرش را پشت میله‌های زندان بگذراند.

این افشاگری‌ها باعث شده که «استیو بانون» که زمانی استراتژیست ارشد ترامپ بود در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر را یک «همه‌پرسی برای استیضاح ترامپ» توصیف کند.

اما ماجرا فقط به این ها ختم نمیشود. مجموعه اقدامات و مسائلی که ترامپ را به مرز استیضاح رسانده است، بسیار گسترده و اساسی است:

فرار مالیاتی

از رسوایی‌هایی که قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح شد و کماکان حل‌نشده باقی مانده مسئله فرار مالیاتی ترامپ در یک بازه زمانی تقریباً 20 ساله است. نیویورک‌تایمز در ان زمان اسنادی منتشر کرد که نشان می‌داد ترامپ سال 1995 در اظهارنامه مالیاتی خود مدعی زیان 916 میلیون دلاری شده است.

رسانه‌های آمریکا گفته‌اند ترامپ با این ادعا احتمالاً امکان داشته از پرداخت مالیات به مدت 18 سال طفره برود. براساس اسناد مالیاتی که مربوط به 1995 است و ترامپ تاکنون از انتشار آنها خودداری کرده، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از اشتباهات تجاری خود در دهه 1990 مزایای مالیاتی قابل توجهی کسب کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آوریل سال جاری در گزارشی یادآور شده ترامپ هنوز اطلاعاتی درباره پرداخت‌‌های مالیاتی خود ارائه نکرده است.

 کسب و کار خانوادگی

شکایت‌هایی از ترامپ صورت گرفته که ادعا می‌کنند او  با پذیرفتن پول از ‌کشورهای خارجی در معاملات تجاری خود قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است. ادعا شده  ترامپ پول‌هایی بابت اجاره دادن اتاق‌های هتل‌ها و اجاره ساختمان‌هایش از دولت‌های خارجی کسب کرده که مصداق نقض قانون اساسی به شمار می‌رود.

یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا صراحت دارد رئیس جمهور این کشور نمی‌تواند در قالب هدیه پولی از دولت‌های خارجی دریافت کند.  ترامپ پس از پیروزی در انتخاب اعلام کرده بود کسب و کارش را "به کلی" رها می‌کند تا بتواند روی ریاست جمهوری متمرکز شود.

تبانی با روسیه

در حال حاضر مهم‌ترین پرونده‌ای که علیه ترامپ در جریان است و به معنایی سرنوشت او مبنی بر اینکه دوره اولش را سلامت به پایان خواهد رساند یا اینکه استیضاح و برکنار می‌شود به همین پرونده بستگی دارد.

مسئول تحقیق درباره این پرونده در حال حاضر «رابرت مولر» است که از طرف وزارت دادگستری آمریکا به عنوان دادستان ویژه تحقیق در خصوص این پرونده انتخاب شده است. در حال حاضر، دست‌کم 11 نقر از دستیاران یا مقام‌های نزدیک به ترامپ به داشتن ارتباطات با روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی یا دوره انتقال قدرت اعتراف کرده‌اند.

ژوئن سال 2017 روزنامه واشنگتن گزارش داد دفتر مولر درباره شخص ترامپ و اینکه آیا او در اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده تحقیق می‌کند. مولر همچنین در حال تحقیق از برخی دیگر از حلقه نزدیکان ترامپ، از جمله جارد کوشنر، داماد و مشاور او است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان چند هفته پیش گزارش داد در صورتی که نتیجه تحقیقات مولر که احتمالاً به زودی منتشر می‌شود حاوی اتهامات مهمی علیه او باشد، احتمالاً نمایندگان کنگره، اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات برای استیضاح او هم‌آواز خواهند شد.

بخش دیگری از پرونده‌ای که رابرت مولر در حال تحقیق در خصوص آن است نقش لابی‌های وابسته به عربستان سعودی و امارات در پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 است.

پرداخت پول به هنرپیشه‌های مستهجن

یکی از رسوایی‌هایی که برای ترامپ بسیار گران تمام شد و برای اولین بار موضوع استیضاحش را به حدی جدی کرد که خودش درباره آن سخن گفت، پرداخت حق‌السکوت به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن و «کارن مک‌‌دوگال»، مدل نشریه «پلی‌بوی» برای مخفی نگاه داشتن معاشقه‌های مخفیانه‌اش با آنها بود.

«مایکل کوهن»، وکیل شخصی ترامپ و کارچاق‌کن او قبل از انتخابات سال 2016 قراردادی با استورمی دنیلز امضا کرده بود که او در آن با دریافت پول در ازای افشا نکردن رابطه‌اش با ترامپ موافقت کرده بود.

بعد از آنکه روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در ژانویه 2018 پرده از وجود چنین قراردادی برداشت، دانیلز از ترامپ و کوهن شکایت کرد و گفت که قرارداد موردنظر فاقد اعتبار است. این موضوع به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و تا آنجا پیش رفت که بعد از اعتراف مایکل کوهن به آن ترامپ را به نقیض‌گویی واداشت.

کوهن سه‌شنبه دوهفته پیش به ارتکاب دست‌کم 8 فقره جرم از جمله تخلفات مالی برای ستاد انتخاباتی ترامپ اعتراف کرد و مستقیماً او را در پرونده پرداخت حق‌السکوت به زنانی که با آنها معاشقه‌های نامشروع داشته شریک جرم کرد.

ترامپ، در ماه آوریل، ابتدا گفته بود که اصلاً از این موضوع که وکیلش 130 هزار دلار به «استورمی دانیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن به عنوان حق‌السکوت پرداخت کرده، خبر نداشته اما چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با برنامه فاکس‌ اند فرندز حرفش را عوض کرد و گفت که بعداً مطلع شده که کوهن این پول را پرداخت کرده است.

مک‌دوگالف مدل نشریه پلی‌بوی هم گفته بین سال‌های 2006 تا 2007، زمانی که ترامپ متأهل بود با او رابطه داشته و این رابطه بین 10 ماه تا یک سال طول کشیده است.

اخراج «جیمز کومی»

جیمز کومی هفتمین رئیس «اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا» (اف‌بی‌آی) بود که ترامپ او را روز 9 می سال 2017 از این سمت اخراج کرد. ترامپف چندین بار موضع‌گیری‌هایش درباره دلایل تصمیم به اخراج کومی را عوض کرد.

کومی بعد از اخراج شدن یادداشتی از مکالماتش با ترامپ را منتشر کرد که نشان می‌داد ترامپ فوریه سال 2017 از او خواسته از «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی برکنارشده کاخ سفید رفع اتهام کند. فلین در آن زمان، در ارتباط با تحقیقات دخالت روسیه در انتخاب متهم شده و مجبور به کناره‌گیری شده بود.

اخراج کومی باعث شد بسیاری از تحلیلگران، چهره‌های سیاسی و نمایندگان کنگره آمریکا اقدام ترامپ را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» توصیف کنند و خواستار رسیدگی به آن شوند.

بعد از این اتفاقات، «راد روزنشتاین»، معاون دادستان کل آمریکا جیمز مولر را به عنوان دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا منصوب کرد. ترامپ بارها از این تحقیقات انتقاد کرده است.

اخراج دادستان‌های آمریکا

10 مارس سال 2017، «جف شسنز»، وزیر دادگستری منصوب‌شده توسط ترامپ خواستار کناره‌گیری 46 دادستان آمریکا شد که توسط رئیس‌جمهور قبلی، «باراک اوباما» منصوب شده بودند. زمان‌بندی این اقدام و ناگهانی بودن آن باعث انتقادهای زیاد از ترامپ شد.

گفته می‌شود این اقدام تنها یک روز بعد از آن صورت گرفت که شبکه «فاکس‌نیوز»، رسانه مورد علاقه ترامپ خواستار اخراج دادستان‌های منصوب‌شده توسط اوباما شده بود.

 لو دادن اطلاعات محرمانه

فوریه سال 2017، ترامپ سر و صدای کارشناسان امنیتی را درآورد. روزنامه نیویورک‌تایمز 13 فوریه گزارش داد ترامپ در جریان دیدارش با نخست‌وزیر ژاپن در مجموعه تفریحی «مار-ئه-لاگو» در حضور همگان، از جمله پیش‌خدمت‌ها درباره پاسخ آمریکا و ژاپن به یک آزمایش موشکی کره شمالی که ساعاتی قبل اتفاق افتاده بود با نخست‌وزیر ژاپن صحبت کرده است.

ترامپ علاوه بر این، از گوشی‌ همراه غیرامن استفاده می‌کند و به نوشته نیویورک‌تایمز گاهاً گزارش‌های حاوی اطلاعات محرمانه را روی میز دفتر کارش در کاخ سفید جاگذاشته است.

در یک مورد دیگر، روزنامه واشنگتن‌پست مه 2017 (اردیبهشت‌ 96) گزارش داد ترامپ در دیداری که اخیراً با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «سرگئی کیسلیاک»، سفیر این کشور در واشنگتن داشته اطلاعات فوق‌سری آمریکا درباره داعش را به آنها لو داده است.

واشنگتن‌پست نوشته بود  ترامپ در جریان دیدار با دو دیپلمات ارشد روس در کاخ سفید اطلاعات طبقه بندی شده‌ای درباره داعش را که سازمان های اطلاعاتی آمریکا از یک هم‌پیمان مهم این کشور دریافت کرده بودند، به این دو مقام ارشد روسیه لو داده است.

برخی از کارشاسان امنیتی آمریکا در آن زمان گفتند لو رفتن اطلاعات سری آمریکا درباره داعش ممکن است باعث شود دولت روسیه بتواند منابع و هم‌پیمانان اطلاعاتی آمریکا را شناسایی کرده  و شیوه‌ها و شگردهای جمع‌آوری اطلاعات این کشور توسط هم‌پیمانانش را کشف کند.

فرمان منع سفر اتباع کشورهای مسلمان

ترامپ اندکی بعد از ورود به کاخ سفید فرمانی را امضا کرد که خواستار منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان یعنی عراق، سوریه، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن به خاک آمریکا بود. این کشورها در حالی در فهرست ترامپ قرار گرفته بودند که اتباع آنها نقشی در «حملات تروریستی» در آمریکا نداشتند، ضمن آنکه در این لیست نام عربستان که بیشتر هواپیماربایان 11 سپتامبر از آن بودند در این لیست دیده نمی‌شود.

جنجال‌ها و انتقادهای شدید، محکومیت‌های جهانی، هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا و اعتراضات سراسری گسترده به این فرمان تا آنجا پیش رفت که یک قاضی فدرال اجرای آن را متوقف کرد.

جداسازی والدین و فرزندان مهاجر

دولت ترامپ در سال جاری میلادی با اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی، در نزدیکی مرزهای مکزیک، هزاران کودک را از والدینشان که قصد مهاجرت به آمریکا داشتند جدا کرد و آنها را در شرایط نامناسب نگهداری کرد.

تصاویری در ماه‌های گذشته منتشر شد که نشان می‌داد دولت ترامپ مهاجران را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند. ترامپ در واکنش به انتقادها از این سیاست‌ها گفت: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگهداری پناه‌جویان تبدیل نخواهد شد.»

لغو مجوزهای امنیتی

ترامپ، مردادماه سال جاری دسترسی‌های «جان برنان»، رئیس سابق سیا به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را قطع کرد. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند او در صدد است مجوزهای امنیتی برخی از دیگر مقام‌های سابق اطلاعاتی را که از او به دلیل عملکردش در دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه انتقاد کرده‌اند، لغو کند.

در آمریکا برخورداری از مجوزهای امنیتی به مقام‌های اطلاعاتی امکان می‌دهد بعد از خروج از دولت به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشته باشند.

 

افت شدید محبوبیت

ظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست نشان می‌دهد، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ رضایت ندارند که این بالاترین میزان نارضایتی از او تا به امروز است و ۵۳ درصد از آنها شدیدا منتقد ریاست جمهوری او هستند. ۳۶ درصد هم از او حمایت کردند که پایین‌ترین میزان در دوره ریاست اوست.

این نتایج روز جمعه یک هفته پس از محکومیت پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و مایکل کوهن، وکیل دیرینه او به جرم فعالیت‌های مالی غیر قانونی به دستور ترامپ به دست آمده است.

میزان متوسط محبوبیت ترامپ از زمان شروع به کار پایین‌ترین میزان برای مقام ریاست جمهوری آمریکا از دهه ۴۰ میلادی است. بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، ۴۵ از شهروندان آمریکایی معتقدند که فساد در واشنگتن در دوره او افزایش نشان می‌دهد و تنها ۱۳ درصد نظر مخالف دارند.

۶۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اگر مایکل کوهن درست گفته باشد، ترامپ قوانین را نقض کرده است. ۵۳ درصد هم معتقدند ترامپ در مسیر کار تیم رابرت مولر مانع‌تراشی کرده است.

در این نظرسنجی که به دست انجمن تحقیقات لانگر برای ای‌بی‌سی انجام شد، نشان می‌دهد حدود نیمی از شرکت‌کنندگان، ۴۹ به ۴۶ درصد، از اقدام کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند و حمایت زنان از این روند به ۵۷ درصد افزایش داشته است. همچنین حمایت از تحقیقات رابرت مولر ۶۳ به ۲۹ درصد شده است. بالاترین تمایل به آغاز روند استیضاح در میان لیبرال‌ها با ۷۰ درصد حمایت است و این شامل ۵۱ درصد میانه‌روهای خودخوانده و ۳۰ درصد محافظه‌کار می‌شود. علاوه بر این، ۵۳ درصد معتقدند ترامپ برای مداخله در تحقیقات مولر به نحوی که مانع‌تراشی در روند عدالت باشد، مداخله کرده است.

با وجود این رئیس‌جمهوری آمریکا به عملکردش نمره "آ" می‌دهد زیرا گمان می‌کند سطح عشق در گردهمایی‌های انتخاباتی او چیز زیبایی برای دیدنی است! او پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران بلومبرگ درباره عملکرد کاری‌اش اغراق کرد و مدعی شد که کنگره هرگز فردی مثل او را استیضاح نمی‌کند چون او کارش را خوب انجام می‌دهد!  ‌

رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه هم صحت نظرسنجی‌ ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست را زیر سوال برد و با انتقاد از درستی پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در توئیتی نوشت: ای‌بی‌سی/واشنگتن پست کمترین صحت را دو هفته پیش از انتخابات ۲۰۱۶ داشتند. من آن را نظرسنجی سرکوب می‌دانم. آنها هیچ وقت یاد نمی‌گیرند!

ترامپ اندکی پیش از آن از نتایج نظرسنجی موسسه جناح راستی راسموسن را که محبوبیت او را دو ماه مانده به انتخابات کنگره ۴۸ درصد نشان می‌داد، تقدیر کرد.

 

ترامپ حتما استیضاح میشود!

'دیک کریکوس' از استادان بنام دانشگاه 'ماری' واشنگتن در یادداشتی با عنوان 'کابوس ترامپ، نه استیضاح که از دست دادن امپراطوری تجاری است' در باره این مسائل میگوید: 'رابرت مری' از نویسندگان این نشریه آمریکایی به تازگی در گزارش خود در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) نوشت: تاریخ ثابت خواهد کرد که استیضاح 'دونالد ترامپ' کار آسانی نخواهد بود'. این ممکن است درست باشد حتی اگر دموکراتها جادو کنند و کنترل مجلس سنا و نمایندگان را در اختیار بگیرند. زیرا نظرسنجی ها نشان می دهند احتمال دارد دموکرات ها تنها بتوانند مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند. در هر شرایطی و به لحاظ تاریخی استیضاح یک رئیس جمهوری همواره امری دشوار بوده است. در واقع جدا از موانع موجود در قانون اساسی، ترامپ تا سال 2020 همچنان به عنوان رئیس جمهوری باقی می ماند. هرچند خشم و اصطکاکی که در طول این دوره به وجود خواهد آمد می تواند مسائل مهم بحرانی داخلی و خارجی ایجاد کند.

این استاد دانشگاه در ادامه یادداشت خود آورده است: هفته گذشته 'مایکل کوهن' وکیل پیشین ترامپ ادعا کرد که رئیس جمهوری آمریکا در توطئه ای بزرگ در جریان مبارزات اتنخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 دست داشته و وعده داد اطلاعات بیشتری درباره رفتار مجرمانه ترامپ ارائه کند. محکومیت 'پل مانفورت' مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ از دیگر مواردی است که به وضوح وی را دچار اضطراب نموده و اخبار دیگر مبنی بر اعلام جرم علیه نزدیکان و دوستان ترامپ نشان می دهد مقامات بدون شک اهداف خود را بر روی رئیس جمهوری آمریکا تنظیم کرده اند. این وضعیت ملالت بار اما تنها شامل این موارد و آنچه 'رابرت مولر' ممکن است در تحقیقاتش پیدا کرده باشد نیست، بلکه بزرگترین نگرانی اطرافیان ترامپ، طوفان توییتری است که پیش بینی می شود او را در معرض خطر جدی قرار دهد. اما باز هم حق با 'مری' است و بعید به نظر می رسد ترامپ استیضاح شود. اما یک مشکل دیگر نیز وجود دارد. اگر دموکرات ها تنها مجلس نمایندگان را در دست گیرند، همه کمیته ها از جمله سیاست خارجی، اطلاعات، خدمات مسلح و مالیات را در اختیار می گیرند و می توانند بر موضوعاتی مانند 'توطئه' با روسیه برای دخالت در انتخابات متمرکز شده و در نهایت ترامپ را مجبور به خروج از کاخ سفید کنند. این کار دموکرات ها می تواند با انجام معامله ای با ترامپ انجام گیرد که وی هرگز نمی تواند آن را رد کند؛ استعفا دهد یا با چشم اندازی از نابودی امپراطوری کسب و کارش و زندانی شدن اعضای خانواده اش روبرو شود.

گزارش ها همچنین نشان می دهد 'جرارد کوشنر' داماد ترامپ و 'ایوانکا ترامپ' همسرش از موقعیت های دولتی خود برای پیشبرد منافع تجاری بهره برداری کرده اند، امری که تاکنون مقامات قانونی آن را نادیده گرفته اند. از سوی دیگر دارایی های ترامپ قرار دارند که لازم نیست تلاش چندانی کنیم برای پیدا کردن فهرستی از آن و فعالیت های فراوان ترامپ که در نتیجه برکناری ترامپ در خطر قرار می گیرند. دانشگاه ترامپ، کازینوهای گوناگون، معامله با پیمانکاران و تصمیم برای استخدام کارگران خارجی و در نهایت ارتباط او با شخصیت های مافیایی حاضر در عرصه ساخت و ساز در نیویورک، تنها بخشی از این فهرست است.

در این شرایط ترامپ در موقعیت عقب نشینی قرار گرفته و با موقعیت پیچیده ای روبرو شده و تمامی رقبای تجاری او منتظر انتقام از او هستند. هفته گذشته ترامپ هدف حملات شدید 'جف سشنز' دادستان کل ایالات متحده قرار گرفت که اعلام کرد بدون در نظر گرفتن کاخ سفید، کار خود را انجام می دهد و عدالت را برقرار می کند. در این میان کمیته کارزار جمهوری خواهان نیز نامزدهای جمهوری خواه را تشویق به جدایی موضع خود از کاخ سفید کرد.

همانطور که گزارش ها از کاخ سفید نشان می دهد، ترامپ متوجه شده که رئیس جمهوری بودن آن چیزی نیست که او امید داشت با آن در این پست روبرو شود.علاوه بر این، ترامپ مردی است که در دهه هفتم زندگی خود بسر می برد و ممکن است در نهایت به معامله با دموکرات ها تن دهد. اما اگر سعی کند وارد نبرد شود، احتمالا با یک چشم انداز ناخوشایند و دستگیری و زندانی شدن یک یا چند فرزندش مواجه می شود.

بنابراین با توجه به شناختی که از ترامپ به عنوان یک تاجر برجسته وجود دارد پاسخ به سوال زیر روشن است، اینکه آیا ترامپ مقاومت می کند و یا در نهایت تسلیم می شود و به نجات بخشی از تجارت خود می پردازد و آینده کاری و آزادی فرزندانش را ترجیح می دهد؟

*'نشریه آمریکایی نشنال اینترست در طول تقریبا سه دهه فعالیت از آغاز کار خود را با تمرکز بر سیاست خارجی شروع کرد. این نشریه در سال 1985 توسط 'ایروینگ کریستول' و 'اوون هریس' تأسیس شد و با متفکران و دولتمردانی همچون 'دیسرائیل'، 'بیسمارک' و 'هنری کیسینجر' ارتباط دارد. گرچه سیاست های بین المللی در چند دهه گذشته بطور قابل توجهی تغییر کرده، اما اساسنامه این نشریه همچنان بدون تغییر باقی مانده و تمرکز خود را بر روی سیاست خارجی در راستای منافع ملی آمریکا قرار داده است'.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رونق اقتصادی و افزایش اشتغال مانع از استیضاح ترامپ خواهد شد .....

ترامپ برای کشورش خوب بوده تا حالا

ازش یاد بگیریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار