بازدید 3369

ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به دانشجویان

کد خبر: ۸۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ 10 September 2018

رئیس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای بهره‌مندی همه دانشجویان از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه تمامی دانشجویان اعم از ورودی جدید و ... در طول سال تحصیلی از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی رایگان دانشگاه‌ها استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی ضمن بیان این مطلب در خصوص خدمات مشاوره وزارت علوم به دانشجویان در سال تحصیلی جدید، گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه کنترل مشکلات جسمی و پزشکی دانشجویان است. در عین حال تلاش می‌کنیم وضعیت روحی و روانی آنها را در مراحل اولیه بررسی کنیم که این اقدامات از سوی وزارت علوم برای ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها به طور سالیانه انجام می‌شود تا اگر احیانا مشکلی برای این دانشجویان احساس شود، سعی می‌کنیم آن دانشجو رصد و مشکل او رفع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از تاکیدات وزیر علوم این است که پوشش خدمات روحی و روانی دانشجویان به صورت همه گیر و برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌ها در طول تحصیل اجرایی شود و اینطور نباشد که فقط برای دانشجویان جدیدالورود این اقدام صورت بگیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی وزارت علوم در طول سال برای تمام دانشجویان توسعه بیشتری خواهد یافت و کارشناس‌های مراکز امور روانشناسی باید مرتب وضعیت روحی و روانی دانشجویان را رصد کنند. البته کانون‌های همیار دفاتر و مشاوره دانشگاه‌ها که توسط خود دانشجویان اداره می‌شوند، بخشی از این خدمات را ارائه می‌دهند. یعنی آنها رابط بین دانشجویان و دفاتر مشاوره دانشگاه‌ها هستند و از این دفاتر آموزش می‌بینند و مطالب دانشجویان را نیز به دفاتر انتقال می‌دهند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه خدمات مشاوره‌ای وزارت علوم در سال تحصیلی جدید به صورت همه‌گیر برای تمامی دانشجویان اجرایی خواهد شد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر توسعه کانون‌های همیاران دفاتر و مشاوره در دانشگاه‌ها به گونه‌ای بوده است که بتواند خدمات خود را برای تمامی دانشجویان ارائه دهد. به طوریکه تعداد 356 کانون همیار سلامت در دانشگاه‌ها فعال هستند و بیش از 14 هزار دانشجو عضو این کانون‌ها هستند که می‌توانند پوشش همه‌گیر و مناسبی را برای دانشجویان داشته باشند.

دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که هر دانشگاهی که نیاز بیشتری به خدمات مشاوره‌ای داشته باشد، کارشناسان سازمان امور دانشجویان در این زمینه کمک‌های لازم را اارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص میزان آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان ضد و نقیض هست، گفت: ما سه سال به طور متوالی وضعیت دانشجویان را از نظر روحی و روانی در بخش‌های مختلف نظیر زیست و زندگی دانشجویی مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم تا از بروز مشکلات جسمی و روحی پیشگیری کرده و در نهایت در صورت وجود مسئله‌ای خاص با مداخل مستقیم به درمان آنها بپردازیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان با تاکید بر اینکه خدمات مشاوره‌ای وزارت علوم شامل اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نمی‌شود، گفت: برنامه‌ای برای ارائه این خدمات در سطح اعضای علمی در دست نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار