بازدید 10224

نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت سیاسی تا ۶ ماه آینده

کد خبر: ۸۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 08 September 2018

ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شده تا ۶ ماه آینده نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت سیاسی را انجام دهد.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، با اشاره به آخرین جلسه این شورا، اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که انتقال مرکز سیاسی و اداری از تهران چندان هزینه‌بر نیست.

وی با بیان اینکه در این جلسه به معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه وشهرسازی ماموریت داده شد تا مطالعات تطبیقی که پیش از این انجام داده‌اند را به روز رسانی کنند، ادامه داد: قرار شد ظرف شش ماه آینده کار کارشناسی درباره نقطه‌یابی پایتخت سیاسی و اداری به این شورا تحویل داده شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز آیین‌نامه‌ای برای کل قانون به شورا ارائه کرده است، اضافه کرد:در این جلسه آیین‌نامه تدوین شده به اعضای شورا داده شد.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران تصریح کرد:در جلسه مقرر شد تا در 6 ماه آینده نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۵
تحولات شهری نشون میده همدان پایتخت سیاسی خواهد شد
بهترین نقطه از لحاظ دسترسی به همه نقاط کشور از لحاظ فرودگاهی ، ریلی ، جاده ای و مرکز کشور بودن از لحاظ جغرافیایی و راه های ارتباطی با شمال و جنوب و شرق و غرب و همچنین امنیت استان یزد است که متاسفانه از دید مسئولین مغفول مانده است . توجه بیشتری را می طلبد علاوه بر اینکه به لحاظ بکر بودن زمین و وسعت برای گسترش شهر وجود دارد.
فقط نخواین ببریم اصفهان !
البته من ضرورت انجام اینکار رو نمیدونم
یعنی الان همه مشکلات کشور حل شده و این مشکل عظیم باید ظرف فرصت ضرب العجلی 6 ماهه انجام بشه؟
بیایید پرند....شهر سازی روی اصول ، آب و هوا خوب همه چی عالی مترو هم که دارن میکشن ، نزدیک تهرانم هست ....فرودگاهم که داره هر مهمونی که داشته باشید یه اسنپ بگیره یه راست میاد تو ساختمونتون .... دیگه چی می خواین واسه یه پایتخت!

بیاید حداقل قیمت مسکن مهر که الان فروشش از هزینه ساخت ساختمونشم کمتره یه تکونی بخوره!
پایتخت سیاسی باید به قم منتق شود و اقتصادی به تبریز و فرهنگی اجتماعی اصفهان و شیراز و پایتخت سمبلیک در تهران باقی بماند
من اگر بودم یزد را انتخاب می کردم به دلایل مختلف از جمله امنیت و مرکزیت کشور بودن را دار.د
ارومیه /زیباترین شهر ایران به عنوان پایتخت سیاسی ایران عزیزیشنهاد میشود....به دلایل //نزدیک ترین شهر به اروپا/اروپایی ترین شهر ایران /فضای سبز فوق العاده/متروپل ترین شهر ایران ازنظر ادیان و اقوام/دهمین کلانشهر ایران /آب وهوای فرحبحش ودریاچه ای !!!!!زیبا که انشاالله احیاء شود/
تهران رو با تمامی مشکلات رها کنید و بروید جای دیگر را به سرنوشت تهران دچار کنید و اسمش را بگذارید مدیریت؟!
خدا کند هر چه زودتر اینکار صورت پذیرد.
تو رو خدا فقط اصفهان‌نباشه. جایی برین که شلوغ نباشه و بتونین بهش رونق بدین مثل اهواز یا یزد
جاي تاسف است كه در اين شرايط بي پولي دولت، انتقال و جابجايي كه خدا مي داند چه هزينه سرسام آوري دارد در دستور كار قرار گرفته است. به جاي اينكه همه توان و سرمايه كشور بسيج شود براي حل مشكلات مقطع فعلي، طرح نخ نماي انتقال پايتخت در دستور كار است!!!
بهترین مکان میتونه اطراف شهر ساری باشد چراکه بالاترین امنیت جغرافیایی و ژئوپولیتیکی و اقتصادی رو داره هم نزدیک دریاست و هم کوه و هم دشت های وسیع رو دارد و بهترین آب و هوا درسال که هرگز رنگ گردوخاک رو به خودش ندیده و دارای متاظر زییای طبیعی مثل جنگل و رودخانه و دریا و دشت های پهناور است که برای میهمانان سیاسی خارجی حتمی آینده هم بسیار مناسب است و.....
الان دیگر زمان قدیم نیست اتوبان بزن ده راهه افراد راحت بروند بیاند .البته ترافیک نباش و قطار 200 کیلومتر در ساعت مشکل حل است.
بهترين جا براي انتقال پايتخت يزد يا كرمان است مركزيت دارد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل