بازدید 39292
۷

زانتیا انتها ندارد

کد خبر: ۸۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 08 September 2018

با اینکه زانتیا سال 1379 به ایران آمد اما هنوز هم گزینه مورد علاقه بسیاری از افراد برای سوار شدن بر یک خودرو فرانسوی است. جذابیت‌های فنی این خودرو باعث شده تا بسیاری از افراد حتی اگر زانتیا نخرند، به فکر جایگزینی موتور زانتیا با خودروهایی مانند پرشیا بیفتند تا شتاب بیشتری به این خودرو بدهند. چرا که موتور دو لیتری زانتیا توان تولید 135 اسب بخار را دارد و این عددی شگفت‌آور برای خودرو شهری با این قیمت به حساب می‌آید.

به گزارش تابناک، سیستم تعلیق یکی دیگر از نکات مثبتی است که شما را به خرید زانتیا دست‌ دوم تشویق می‌کند. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک یکی از اختراع‌های شرکت سیتروئن بود که علاوه بر زانتیا هنوز هم در بسیاری از شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم با در نظر گرفتن وزن و دیگر شاخصه‌های تاثیرگذار بر روی خودرو، فشار مایعات را در سیستم تعلیق اتومبیل تنظیم می‌کند. زانتیا نیز به دلیل داشتن این مکانیسم تعلیق به حرکت بر روی سه چرخ شهرت دارد. این باعث می‌شود تا ضمن اینکه در جاده‌های پرپیچ عملکرد بهتری از خود نشان دهد، درصورت ترکیدگی لاستیک تعادلش را حفظ کند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سیستم ترمز زانتیا چیزی در حد پراید است اما با این تفاوت که عملکرد ایربگ زانتیا از میزان خسارت و آسیب‌دیدگی سرنشیان به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

برای خرید زانتیا دست دوم به یاد داشته باشید این خودرو با دو موتور 1.8 و همچنین دو لیتری به کشور ما وارد و مونتاژ شده است. شتاب و قدرت موتور دو لیتری بالاتر از دیگری بوده و از نظر قیمتی این دو موتور با هم متفاوت هستند. یک زانتیا 1.8 لیتری مدل 1381 با 270 هزار کیلومتر در سایت دیوار با 24 میلیون تومان قیمت به فروش گذاشته شده و میانگین قیمت زانتیا کارکرده مدل 1381 با موتور دو هزار 30 میلیون تومان است. یکی از قابلیت‌های زانتیا هنوز هم در خودروهای داخلی مورد استفاده قرار نگرفته است؛ ارتفاع زانتیا را بسته به تعداد سرنیشنان و شکل جاده می‌توان تنظیم کرد. این ویژگی زانتیا برای مناطقی که جاده‌های ناهموار و سنگلاخی دارند بسیار مناسب است.

خاطره خوش روزهای حضور سانتیا در ایران چندی پیش سایپا را قانع کرد تا به مونتاژ خودرو دیگری از شرکت سیتروئن بپردازد اما قیمت آن در حال حاضر به حدود 130 میلیون تومان می‌رسد. آخرین زانتیا سال 89 تولید شده و برای داشتن این خودرو فرانسوی راهی به جز خرید زانتیا دست دوم نیست. با جست‌وجو قیمت زانتیا مدل 89 در سایت دیوار به طیف قیمت 30 تا 69 میلیون تومان برخورد می‌کنید. یکی از این آگهی‌ها یک زانتیا بی‌رنگ با 125 هزار کیلوکتر کارکرد است که 65 میلیون تومان در این سایت به فروش می‌رسد. با کمی جست‌وجوی بیشتر به خودروهایی با کارکرد کمتر نیز می‌رسید. برای مثال یک مدل دیگر سال 1389 با 60 هزار کیلومتر کارکرد 79 میلیون تومان آگهی شده که به گفته فروشنده‌اش سالم‌ترین زانتیای تهران است. این قیمت‌ها به این معنی نیست که زانتیای مدل 1389 ارزان‌تری نمی‌توانید پیدا کنید. قیمت‌گذاری بر خودرو در سایت‌ دیوار قاعده مشابهی ندارد. برای همین با صرف زمان بیشتر می‌توانید حتی زانتیایی پیدا کنید که با 140 هزار کیلومتر کارکرد 45 میلیون تومان فروخته شود. مدل دیگری نیز با 170 هزار کیلومتر کارکرد که کاپوت و گلگیر آن عوض شده 40 میلیون تومان قیمت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
زانتیا بهترین اتومبیلی بود که تاکنون حتی از زمان تولید اتومبیل در ایران مونتاژ شد. برخلاف ادعای نگارنده ترمز زانتیا بخصوص در نوع ساده آن بسیار قوی و بدون اعوجاج در موقع سرعت بالاست. اما به لحاظ وزن و شتاب و کشش موتور اتومبیل گویا باید از دو سایز رینگ و دیسک های ترمز بزرگتر استفاده میشد. زانتیای خودم با 220 هزارکیلومتر کارکرد کمترین هزینه را دارد و هنوز دیسک و صفحه اصلی آن عوض نشده و حتی یکبار هم تنظیم فرمان نیاز نداشته است. اگر سایپا مجددا این اتومبیل را مونتاژ کند یا ایران خودرو تولید آنرا جایگزین پژو و سمند کند با شناختی که حاصل شده پرفروشترین اتومبیل ساخت داخل خواهد شد.
سیستم تعلیق زانتیا برای بار کم و زیاد نیازی به تنظیم دستی ندارد و نباید مورد استفاده اینچنینی قرار گیرد. چون خودش ارتفاع و تریم اتومبیل را ثابت نگه میدارد. اتومبیل بسیار خوبیست و کاربردش در جاده و شهر به یک اندازه عالیست. اگر تولید آن ادامه می یافت من و به خیلی های دیگر اتومبیلمان را تبدیل به احسن میکردیم.
بابا زانتیا فروشششششششششش!!!!!چیه زانتیات روی دستت باد کرده؟!؟؟!
زانتیا حقا ماشین با کیفیت و توپی هستش!!!
در حال خاضر هم سلطان نیمی از ماشینهای امروزیه.
چون نمیتونی باهاش کل کل کنی.
سلطان شتاب یعنی زانتیا.
اقا زانتیا ک حرف ندارع
واضح و روشنه
ولی از اینا بگذریم اسم این رینگی ک تو عکسه بالا هست رو کسی میدونه؟
ناموصا تو خودرو های هم قیمت خودش بگید کدوم رو باش میشه مقایسه کرد
از موتور عالی بدنه عالی شاسی عالی همچی تموم این ماشین
اگه تولید بشه که نمیشه جز پر فروش ترین ماشینا میشه و پر طرفدار ترینشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی