بازدید 27031
۸

چهره واقعی ابوعلی سینا

کد خبر: ۸۳۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 07 September 2018

اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین تصویر از چهره ابوعلی سینا با طرحی از استاد ابوالحسن صدیقی در موزه ابن سینای همدان در معرض نمایش است.

به گزارش فارس، تصاویر متعددی از چهره ابوعلی سینا در کتب درسی و فضاهای مجازی وجود دارد و حتی تا چندی پیش روی دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی نیز تصویری متفاوت از چهره این دانشمند ایرانی نقش بسته بود که البته مدتی می‌شود که حذف شده است.

اما اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین تصویر از چهره ابوعلی سینا با طرحی از استاد «ابوالحسن صدیقی»در موزه ابن سینای همدان در معرض نمایش است.

این نقاشی که با سیاه قلم کشیده شده به عنوان چهره‌ تثبیت‌شده از ابن‌سینا، پزشک و دانشمند ایرانی، در بیست‌ویکمین جلسه‌ هیأت مؤسسان انجمن آثار ملی به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸
چهره واقعی بو علی سینا به احتمال زیاد چیزی شبیه ازبکها و ترکمنها بوده ولی چیزی از ایرانی بودن ان کم نمیشود
علت حذف تصویر شیخ الرئیس چی بوده کسی می دونه !؟
مدتی بعداز حذف تصویر ابوعلی سینا از روی جلد دفترچه ها ،تابناک تیتری با عنوان بازگشت ابوعلی سینا به دفترچه ها منتشر کرد.
درود بر ابن سینا دانشمند فارسی زبان که 30 اثر به فارسی به جا گذاشت ولی کشور ترکیه به دروغ او را به خود منتسب می کند!!
چهره آقای امین تارخ
در هنگام ساخت آرامگاه بوعلی سینا در همدان، سنگ قدیمی مقبره برداشته شده و به استخوان‌ها و جمجمه وی دسترسی و طبق موازین پزشکی و ژنتیک توسط دانشمندان روسی و بین المللی، عکس و نمونه برداری شد. و بر اساس ریخت کلی جمجمه، تصویر احتمالی ایشان در زمان حیات طراحی شد. این شیوه مرسومی در مورد بسیاری از مشاهیر قدیمی در دنیا هست. عکسی هم که بر روی دفترچه های تامین اجتماعی وجود داشت در حقیقت همین عکس هست. اما تصویری که در بالا آمده و توسط مرحوم صدیقی طراحی شده فقط یک اثر هنری است و فاقد اعتبار علمی میباشد.
بر چه اساس و پایه ی غلمی محکمی چنین نظری را عنوان میکنید؟ آیا استاد صدیقی همزمان با ابوعلی سینا بوده؟ آیا از اقوام ابوعلی سینا تا کنون زنده مانده که این سیاه قلم را تأیید کرده باشد؟ ایا آناتومی چهره و استخوان صورت ابوعلی سینا وحود داشته و یا آزمایشی بر روی جمجمه ی او انحام شده تا چنین سیاه قلمی را تأیید کنند و آیا آناتومی شناسان این سیاه قلم را تأیید کرده اند و ...
بعید است شبه بوعلی سینا باشه این تصویر, چرا که این تصویر بوعلی را تپل نشان می دهد در حالیکه بوعلی سینا چاق نبوده و اهل اضافه وزن همه نبوده او پزشک بزرگ ایرانی است. احتمالا نقاش این تصویر ادم چاقی باید باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار