بازدید 91465

چرا محمدرضا زائری ممنوع‌المنبر و ممنوع التصویر شد؟!

سابقه ممنوع المنبری برای این روحانی وجود ندارد و اساساً ممنوع المنبری یک اتفاق نادر در میان روحانیون است که درباره کمتر روحانی رخ داده... اگر در کشورمان امثال زائری نیز تحمل نشود و چنین روحانیونی نیز نتوانند بالای منبر بروند، چگونه می‌توان از مسائلی همچون کرسی‌های آزاداندیشی سخن به میان آورد؟
کد خبر: ۸۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 04 September 2018

چرا محمدرضا زائری ممنوع‌المنبر و ممنوع التصویر شد؟!محمدرضا زائری از ممنوع‌المنبر شدنش در ماه محرم خبر داد و تأکید کرد، ضبط برنامه‌های او برای تلویزیون نیز منتفی و ظاهراً او ممنوع‌التصویر نیز شده است؛ اتفاقی قابل تأمل که انتظار می‌رود با حضور این روحانی فعال در چهارچوب نظام در برنامه‌های تلویزیونی و همچنین حضور او در میان عزاداران حسینی همچون دیگر ادوار، به کل رد شود و در این شرایط این اتفاق رخ ندهد که مخاطب تصور کند، حتی چهره‌هایی چون زائری نیز تحمل نمی‌شوند.

به گزارش «تابناک»؛ محمدرضا زائری، صبح امروز در حساب توییتری‌اش به صراحت نوشت: «صبح تماس گرفتند كه تحت فشار هستند براي لغو سخنراني هاي دهه اول! بعد از تلويزيون گفتند كه ضبط برنامه لغو شده! عصر هم مسئول هيأت دهه دوم تماس داشت و عذرخواهي و اظهار ناراحتي! چهل سال قبل قرار بود آريانپور ماركسيسم را تدريس كند و اكنون من از روضه خواني و منبر امام حسين منع مي شوم!»؛ خبری تلخ که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و باید به عنوان شوک صبح روز سه شنبه تلقی‌اش کرد.

محمدرضا زائری که در سال‌های اخیر مدیریت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در محل سابق حزب جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، چهره‌ای معتدل محسوب می‌شود. او در حوزه علمیه تحصیلات خود را تا خارج سطح پیش برده و پس از دریافت کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری و کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد روابط اسلام و مسیحیت از دانشگاه قدیس یوسف بیروت را کسب کرد و در همین دانشگاه تا جایگاه دکترا پیش رفت.

چرا محمدرضا زائری ممنوع‌المنبر و ممنوع التصویر شد؟!

زائری در ایران فعالیت‌های گسترده فرهنگی داشته که هر یک با چالش‌هایی مواجه شد. پس از ظهور شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، میزان شناخت عموم مردم از این روحانی بیش از زمانی شد که او در فضای رسانه‌ای و همچنین برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یافت و برد سخنان او که از زیر هیچ ممیزی رد نمی‌شد، بیش از پیش گشت و به نظر می‌رسد مجموعه نقدهایی که از سوی این روحانی در اینستاگرام نسبت به مسائل مبتلابه مطرح شده، چنین تبعاتی داشته و منجر به ممنوع التصویری و ممنوع المنبری او شده است.

زائری در مقام خطیب و در جایگاه گفت‌و‌گو نیز به نقد صریح بسیاری از مسائل پرداخته که معمولاً چهره‌هایی در سطح او از بیانش در مجامع عمومی پرهیز و مواضع اعلامی و اعمالی‌شان را درباره این مسائل تا کم‌هزینه‌ترین حالتِ ممکن تنظیم می‌کنند. او یک بار دیگر در سال 1393 از ممنوع التصویری‌اش خبر داده بود که ظاهراً این مشکل رفع شد و او بعدها در برخی برنامه‌های تلویزیونی حضور یافته بود اما سابقه ممنوع المنبری برای این روحانی وجود ندارد و اساساً ممنوع المنبری یک اتفاق نادر در میان روحانیون است که درباره کمتر روحانی رخ داده است.

انتظار می‌رود این مشکل به سرعت رفع شود و عقلا در پی حفظ چهره‌هایی چون محمدرضا زائری باشند که تاکنون تردیدی در دلبستگی‌اش به انقلاب نبوده و در مسیر دفاع از ارزش‌های این مملکت و رفع گره‌های کور که مشکلاتی را در پی داشته، راهکارهایی را شجاعانه مطرح کرده است؛ راهکارهایی که بسیاری از مسئولان حتی از بیان خصوصی‌اش نیز هراس دارند. اگر در کشورمان امثال زائری نیز تحمل نشود و چنین روحانیونی نیز نتوانند بالای منبر بروند، چگونه می‌توان از مسائلی همچون کرسی‌های آزاداندیشی سخن به میان آورد؟!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۶۱
میشه نتیجه گرفت غیر روحانی ها وبقیه مثلا منتقدین چقدر آزادی بیان دارند
پاسخ ها
حسن
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
آفرین
این کامنت فوق العاده است
خبر زرد
تیتر با توضیح نمیخونه
نود در صد متن سابقه اقای زایری هست در اخر هم دلیل این که چرا ممنوع المنبر شده واضح گفته نشده صرفا ارجاع داده شده به اینستاگرام
چه زمانی اینگونه سخنان آزاد بوده؟
انتقاد هزینه هایی دارد و باید پرداخت. امیدوارم سایرین نیز از خواب برخیزند و به اصلاح امور خمت بگمارند. آفرین میگویم به حاج اقا زائری و بهشون میگم که دلسرد نشید راهتون درسته
دوسش دارم. ایشون منو به اسلام واقعی علاقه مند کرد
کدوم آزاد اندیشی؟!!! دل خجسته ای دارید.
عکس گزارش مربوط به آقای زائری نیست
آزاد انديشي؟؟؟ جوك ميگي؟؟!!
آقامیری را ممنوع المنبر می کردند باز یه چیزی با دین مردم بازی می کنه
این بنده خدا زائری که چزی نمی گه !!!!
این هم آخر و عاقبت آزاد اندیشی و نقد کردن و حرف زدن ...
اگه عقلایی بودند که وضع مملکت این نمی شد. هر کی بره اطرافش رو نگاه کنه و ببینه اونایی که تا همین چند سال پیش با جان و دل مدافع نظام بودند به خاطر رفتارهای غیر عقلایی عده ای قدرتمند الان اگه جزو مخالفین نظام نباشند حداقل موافقش نیز نیستند و ....
کجای این مملکت جمهوری است؟ کجایش آزادی است؟
همش كلي گويي و مبهم گويي كرديد. اينكه نقدهاي شجاعانه اي به مسائل روز داشته كه ديگران از گفتن اين نقدها ابا دارند منظورتون كدوم نقدهاست؟
اينكه يك نفر در لباس دين بياد احكام واضح دين مثلا در مورد حجاب رو زير سوال ببره اسمش نقد شجاعانه است؟ اگر يك فرد بي دين يا حتي مسلمان غير روحاني عليه احكام دين موضع بگيره اثر مخربش خيلي كمتر از اينه كه يك فرد در لباس روحانيت اين كار رو انجام بده، چون گفته هاي دو شخص اول نهايتا ميتونه روي افراد بي دين يا سست ايمان تاثير بذاره اما گفته هاي يك شخص روحاني ، اعتقادات مومنان رو متزلزل مي كنه
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
حجاب اجباری هیچ منفعت طولانی مدتی نداره .و فقط مسکنی کوتاه مدت هست که در طولانی مدت مردم رو از کل اسلام زده کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
او حجاب رو زیر سوال نبرده بلکه اجبار حجاب رو زیر سوال برده. اول فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
حجاب از احکام مسلم اسلامی است که حکومت اسلامی باید آنرا در جامعه بر قرار کند اگر چه مبارزه با فساد و رانت هم باید بر طرف شود ولی هر مسئله
جایگاه خود را دارد و تمام قوانین اسلام لازم است که اجرا شود
عماد افروغ گفت: در قالب قانون اساسی فعلی، اگر قرار باشد ولایت ایدئولوژیک فقیه مبنا قرار گیرد، خود مجلس خبرگان نیز مستلزم یک تحول ساختاری خواهد بود.
اين ممنوعيت فقط مختص دود چشم شماها ، سيد محمد خاتميست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
استخوان درگلوست
چون حرف حساب و حرف حق میزنه.
به جاش جنتی هست تو خودت را نگران نکن
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
هست و قراره تا نسل ها بمونه. امروز خودش گفته!
خودتان می فرماید ممنوع التصویری معنی ندارد پس با چه سندی میگید ممنوع التصویر هستند؟
اگه نظام اسلامی تاب و تحمل اعتراض روحانیت به عملکرد خودش نداشته باشه واقعا تحمل شنیدن اعتراضات مردم رو خواهد داشت؟!!!!
پس آزاد اندیشی شعاری بیش نیست
آنطور که از شواهد و قراین بر میاد، ایران بدست یک عده افراد تندرو، خویشتن پسند، دارای جماد فکری و البته گمنام و در پس پرده افتاده است. هر چه رهبر در سخنرانی ها اعلام می کنند، این عده به نفع خودشون مصادره می کنند و اگر به ضررشان باشد، خیلی ظریف آن را دور می زنند.
با منطق نویسنده اصلا چه اشکالی دارد بهاییان هم بیایند علنا تبلیغ کنند؟ اتفاقا سید محمد علی باب هم در ابتدا یک آخوند شیعه بود!
حاج آقای زائری ! شما از سرمایه های نظام هستید.
این روزها خیلی دلم به حال این نظام می سوزد. دلم خیلی به حال دلسوزان انقلاب امام خمینی میسوزد. گاهی با خواندن خبرهای اخیر اشک میریزم.
خدا این انقلاب را از دست انقلابی نماها نجات دهد.
پاسخ ها
ن.ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
ایشان از اصحاب ناله و بی هنران انقلاب هستند. نمی دانم ایشان اصلا برای چه حقوق می گیرد؟ از کجا حقوق می گیرد؟ حرفه اش چیست؟ تاکسی ران است؟ سبزی فروش است؟ بناست؟ از چه راهی امرار معاش می کند؟ از راه نالیدن؟
خیلی جالبه خبر دلار هزار تومنی یا براتون جذاب نیست یا دستور دارید پخش نکنید
خیلی تند داریم از دسترس رفاه خارج میشیم و حتی شما کوچکترین راهکاری به عنوان یه رسانه پر بیننده ندارید
انتقادازمسولیین وظیفه شناس حرام است
پس راست گفتن ما آزادی بیان داریم
ولی ازادی بعد از بیان نداریم گویا
الان لغو کنسرت بود همه رسانه ها دم از آزادی میزدن و حتی رئیس دولت میگفت چرا به کنسرت گیر میدین ولی ممنوع المنبری رو کسی گیر نمیده
معلومه که نباید به کسانی مث ایشان امکان سخنرانی و تریبون داد تا وقتی اساتیدی چون رائفی پور و پور ازغدی و منصور ارضی و ...هستند!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
بابا باید پناهیان رو ممنوع التصویر کنند که داره همه اعتقادات رو ازبین میبره
از خودشونه نقشه سوپاپ رو بازی میکنه.
همش تقصیر امریکاست !
اقا دلار شده ۱۵۰۰۰ تومان. چرا هیچکس پاسخگو نیست؟؟؟؟ الان روحانی میاد میگه ۱۵۰۰۰ تومان نیست شما نرخ تعیین نکنید . بابا بسه دیگه. یکی جلوی اینارو بگیره.
آسیاب به نوبت .... کم کم نوبت اونایی که سنگ .... به سینه میزنه هم میرسه .
امروز آقای زایری فردا هم ....
چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
دلارهای ایرانی خیلی میچسبه....
این اقا که دست پرورده خودشونه و شما هم قشنگ تبلیغش میکنین.چهل ساله سر سفره نشسته.
یه خبر انحرافی برای مهم جلوه دادن یه ادم بی اهمیت و انحراف اذهان از مسائل اساسی .جمع کنید
همين نبود كه ميگفت وقتي مردم مشاركت كنند تو انتخابات اصلاح طلب ها انتخاب ميشن چون مردم تمايل به بي ديني و بي بند و باري دارن. كليپشم كه هست. اين آقا كجاش آزاد انديشه ؟؟؟
ایشون هم مثل بسیاری افراد دیگه، اصطلاحاً عالم بی عمله. فقط نقد و غر زدن و ایرادهای بنی اسرائیلی گرفتن. تمام فعالیت اجرایی که انجام داده مدیریت همون مرکز سرچشمه هست که اگر در زمان مدیریتشون میرفتی شاهد یه کپی برداری ناقص از کافه روشنفکری هایه توش بادمجون و کتلت سرو می کنه. ضمن اینکه این اواخر هم داده بود دست بخش خصوصی، پول خون می گرفتن. نقد کردن و غر زدن راحته، مرد عمل کجاست؟
برن وضعیت دلار رادرست کن
نیست.اینجا آزادی بیان نیست.هیچ انسان عاقلی منکر نمیشود
در صحبت های آقای زائری تناقض دیده می شود
کم کم نوبت همه میرسه دیروز نقویها امروز زایریها. فردا نوبته کدومشونه؟
اشکالی ندارد بد نیست شما هم اندکی طعم محدودیت را بچشید
اساسا درهیچ نظام ومکتبی آزادی به معنای واقع وجودندارد .فقط آزادی درچهار چوبی است که حکومت ها مشخص میکنند
آزادی بیان فقط یک شعار است
واقعا که‌به‌این‌همه‌ استعداد در تولید منتقد نما و مخالف نما باید تبریک گفت ولی‌ سعی کنید دیگه شورش‌رو‌در نیاورید. معلوم‌نیست ایشون قرار‌است در کدام‌سنگر مستقر‌بشود یا علی
آزادی بیان درهردوره ای ویژگی خاص خودش رادارد دریک دوره ای یک سخنرانی انقلابی محسوب میشود وهمان سخنرانی در دوره دیگری ضدانقلاب .کسانی که برمسندقدرت نشسته اند کیفیت سخنرانی رابراساس منافع خودشان تعیین میکنند
باتوجه به اینکه دیدگاههای آقای زائری منطبق بر‌اکثریت جامعه ماست بااین حساب درحال حاضر حدود 70 میلیون نفردرایران ممنوع التصویرهستند
دلار چهارده هزار تومانی. تورم صد و بیست درصدی. آمار بالای افسردگی . اعتیاد به حشیش. افسردگی. عقده های فرو خورده. بیکاری. اختلاس. تحریم. آیا گمان میکنید برای مردم در چنین شرایطی، ممنوع المنبری زائری مهم است؟. حتما انتظار دارید مردم فکرشان مشغول مممنوه المنبری این شخص شود.
ر
چقدراسلام ناب محمدی مظلوم است
وقتی مداح آزاد باشد درمنبر دیگران راتهدید به قتل کند بایدم امثال آقای زائری ممنوع المنبر باشند
بسمه تعالی
حقیقت تلخ است و مسئولین توان شنیدنش را ندارند.
لز این طایفه هیچ خیری به هیچکس نمیرسد . بهتر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر