بازدید 42040

انتخاب بین لیلای سریال «پدر» یا «ریحانه پارسا»؟

کد خبر: ۸۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 03 September 2018

ریحانه پارسا کار غیر قانونی انجام نداده است و فقط میان نوع پوششی که در سریال داشته است با پوشش زندگی شخصی‌اش تفکیک قائل شده است.

به گزارش عصر ایران، به تازگی سریال پدر (همان سریالی که پسر دانشجو برای فرار از دست دخترها از پنجره به بیرون پرید) پخش آن از شبکه 2 سیما به پایان رسیده و همزمان با خبر ساخت سری دوم آن، دچار یک حاشیه جدید شده است.

ریحانه پارسا بازیگر نقش لیلا بعد از پایان سریال در صفحه اینستاگرامش هر عکسی که مرتبط با سریال پدر بود را حذف و مجموعه‌ای عکس منتشر کرد که در آن اسپانسری مشخص دارد و عکس‌ها در جهت تبلیغات اسپانسر است.

بارزترین وجه عکس‌های جدید ریحانه پارسا ظاهر متفاوت او با تصویری است که در سریال پدر از وی به نمایش گذاشته شده بود، مخاطبان به این تغییر واکنش نشان دادند. طبق معمول 2 طیف موافق و مخالف شکل گرفت و با توجه به زمزمه ساخت ادامه سریال پدر این پرسش مطرح گشت که آیا با این ظاهر جدید در سری بعدی پدر (پدر2) او باز می‌تواند به ایفای نقش بپردازد یا ممنوع التصویر خواهد شد؟

واکنش گروه سازنده سریال به این اتفاق انتشار عکسی از پارسا در صفحه اینستاگرام سریال پدر بود با این کپشن: « ما عاشق نقش‌ها می‌شویم نه نقش‌پردازان » و به شکلی تلویحی خبر از کنار گذاشته شدن این بازیگر دادند.

در مقابل ریحانه پارسا هم با انتشار عکسی از تهیه کننده و کارگردان سریال در اینستاگرامش نوشت: من دستِ شمارو می‌بوسم، من تا ابد مدیون اعتماد این دو عزیزم، من، ریحانه پارسا دختری که از الان تا همیشه اگر کسی میشناستش به واسطه ی سریال پدر هست( این رو هیچ وقت یادش نمیره) از همین پست میگم اگر این روزها عکسی دیده شده که فرقِ زیادی با تصویرِ این ماه های اخیر داره بی هیچ جبهه‌گیری خاصی و موضع داشتن بوده و هست صرفا توجیهی است که ریحانه هیچ شباهت(ظاهری)به لیلای دیده شده نداره!»

این قضیه یادآور داستان قدیمی ممنوع التصویری در تلویزیون است، با توجه به این ممنوع التصویری‌های گاه و بیگاه که می توان گفت دامن اکثر هنرمندان راگرفته، در نگاهی اجمالی به گذشته می‌توان بیاد آورد چه کسانی در صداوسیما بوده اند و بعد ممنوع التصویر شده‌اند: حسین پاکدل، فاطمه معتمدآریا، مهران مدیری، باران کوثری، پریناز ایزدیار، محمدرضا شهیدی‌فرد، محمود شهریاری، سید جواد یحیوی و ... البته غیر از چند استثنا مثل عادل فردوسی پور و رامبد جوان.

غالب این هنرمندان از خود تلویزیون شروع کرده‌اند و بعد در خود همان رسانه ممنوع التصویر شده‌اند و این روند از گذشته تا بحال ادامه داشته است، یک دور باطل به این شکل که شخصی را در تلویزیون معرفی می کنند و چهره می شود وقتی که به معروفیت و محبوبیت رسید و حداقل استفاده‌ای که می شود از آن کرد جذب مخاطب بیشتر است، او ممنوع التصویر می شود، نمونه های بسیار زیادی را می توان اسم برد: پریناز ایزدیار که با سریال "زمانه" مطرح شد و یا حتی سحر قریشی که با سریال "دلنوازان" شناخته شد و تمامی مجریان صدا و سیما که از همین رسانه معرفی شده‌اند.

هیچ قانون و آئین نامه مدونی هم برای مشخص کردن چهارچوب و سیستم وجود ندارد که بفهمیم تا چه حد این ممنوع التصویری‌ها بحق یا ناحق بوده است، تنها چیزی که هست اینست که یک دوره‌ای هستند و یک دوره‌ای نیستند، بدون هیچ توضیحی! البته در این اواخر گویا این مشکل فقط برای هنرمندان و مجریان و ... نیست حتی به سطح وزیر هم رسیده است!

اما فرق این‌بار با نمونه‌ های گذشته در این است که دیگر آن انحصار مطلق تلویزیون در ادامه راه هنرمند شکسته شده است، اگرچه تلویزیون هنوز یکی از مهمترین رسانه های داخل است اما بازیگر تازه‌کاری چون ریحانه پارسا برای ادامه کار، خودش را محدود به تلویزیون نمی‌داند و اگر تلویزیون هم نباشد از راه‌های مختلفی به کار خودش ادامه می‌دهد، حال اگر بازیگری نباشد به مدلینگ روی می‌آورد و به شکلی دیگر ادامه می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که ریحانه پارسا کار غیر قانونی انجام نداده است و فقط میان نوع پوششی که در سریال داشته است با پوشش زندگی شخصی‌اش تفکیک قائل شده است و این قضیه حق اوست.

ارتباط هنرمند با مخاطب بخش مهمی از هنر است که نمی‌توان آن را انکار کرد، تشویق و تمجید مخاطب برای هر هنرمندی انرژی بخش است و در عصر امروز به مدد فضای مجازی قوانین گذشته کاملا تغییر کرده است به همین دلیل هنرمند دیگر خود را محدود به آن سریال یا کارگردان و تهیه کننده نمی‌بیند.

تلویزیون ناچار است یا در رابطه با استفاده از هنرمندان بازنگری کند و شرایط کار آنها در محصولات خود با زندگی خارج از فضای تلویزون تفکیک قائل شود.

یا اینکه یه به همان شکل سابق هر سرمایه‌گذاری مادی و معنوی که برای نیروهای خودش انجام می‌دهد را به طرفه العینی کنار بگذارند، در هر صورت انگار لازم است که این موج دگرگون شدن فضا در تلویزیون هم جدی گرفته شده و با تغییرات جهان امروز خود را به روز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۳
آدم با یه گریم و تمرین یه سناریو از اون لیلا میرسه به این این لیلا پس دیگه وقتشه بی خیال بشیم اصل چیز دیگریه که با گریم و چند روز تمرین بدست نمیاد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
لیلای سریال پدر بسیار نجیب و باحیا و دلنشین بود.
حیف از زنان و دخترانی که زیبایی خود را در بی حجابی میبینند.
همه زيبايي ظاهريشون مربوط به آرايشه ، همش مواد شيميايي ، وگرنه هيچن
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
اما زیبایی شما خدادادی است
مگر قرار است هر کس شخصیت خودش را در فیلم بازی کند؟ این که دیگر بازیگری نیست! البته من در کل از این سریال به خاطر فیلمنامه سطحی و چرندش متنفرم.
هر بازیگری در طول دوره بازگری هزاران نقش بازی می کنه و قرار نیست همیشه در چارچوب و قالب یک نقش برای توجیه سازندگان قرار بگیره. صدا و سیما و حتی همه ما باید به زندگی خصوصی آدم ها احترام بگذاریم
ظرفیت و جنبه واقعا چیز خوبیست که هر کسی ندارد.
لطفا به وضعيت مملکت و اقتصاد برسيد کاش اينهمه تفسير در خصوص نابودي اقتصاد و توليد و ايجاد رانت و انحصار و جيب زني انجام می شه از فساد اخلاقي و کودکان زباله گرد و زنان تن فروش به خاطر اجاره خونه و يک لقمه نون
چه مقاله مزخرفی بود این مقاله از نفاق و دورویی دفاع می کنی کسی که به پوششی که در فرهنگ و مذهبش معین شده اعتقاد نداره چرا باید به عنوان الگو به دختران این مملکت تحمیل بشه بی غیرتی تا کجا، می‌خواهید همه دختران این مملت رو ابزار کسب درامد کنید.
جالب است یک عده انگار متوجه نیستند که آن یک سریال بود و وی نقش بازی می کرد! حالا هر نقشی می توانست باشد: دزد، معتاد، مومن و غیره... زندگی شخصی افراد خود واقعی افراد است که هر طور دوست دارند رفتار می کنند و لباس می پوشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
برادر کوچک من هنوز فکر می کنه حمزه همون آنتونی کویین بوده
بسیاری از شبکه های جهانی تلویزیون قراردادهای بلندمدت با عوامل می بندند بعد اقدام به سرمایه گزاری و آموزش فرد می پردازند و بعد معروف کردن فرد اقدام به درآمد زایی می کنند و فرد باید تابع سیاست های اقتصادی و اجتماعی محیطی که کار می کند باشد.
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
متن کیهانو کپی نکن
نظری از خودت داری بگو
خدا نکند که گدا معتبر شود . البته کاری نداریم ها معمولا برای اینکه همچین اتفاقی نیفته میشه یه قرار داد سفت و سخت بست که مثلا تا دو سال حق نداری بری تبلیغات یا در هیچ سریالی بازی کنی و چه و چه . البته تلویزیون هم نباشه جای دیگه الان تا دلت بخواد شبکه ها و تلویزیون های مجازی و اینترنتی راه افتاده و دوره انحصار تموم شده ولی به هر حال باز تلویزیون و سینما یه چیز دیگست و قطعا مخاطبین بی شماری داره .
نه فقط در ایران که در همه جای دنیا وقتی یک بازیگر نتونه خودشو با قوانین یک شرکت سینمایی یا تلویزیونی وفق بده کنار گداشته میشه. متاسفانه یک عده دنبال اسلام وهابی هستند: نماز در مسجد و هرکاری در بیرون از مسجد.
هر دوش خوبه . هر کدوم رو انتخاب کرد ، مبارکش باشه
با سلام
تبلیغ حجاب با دختری که اعتقادی به حجاب نداره ؟!
بعد کامل در فضای مجازی تبلیغ بیحجابی انجام میده
ریحانه عزیز تو در سریال پدر خوش درخشیدی، قدرش را بدان و این را سرمایه یک عمر سینماییت قرار بده. انسان به شخصیت، متانت و ایمان و آراستگی و پوشش خود می ارزد و نه به عریانی، که تو هم لا همین ارزشها در این سریال درخشیدی آن را پاس بدار و گوهرت را، گوهر هنری و خمیر مایه انسانیتت را سرمایه یک عمر درخشندگیت ساز. با آرزوی موفقیت های بالاتر برایت که جدا لایق آن هم هستی اگر به ندای فطرت درون پاکت بیشتر گوش فرا دهی. در ضمن صدا و سیما نقش فرد باحجاب را به فردی که خودش بی حجاب است یا به حجاب اعتقادی ندارد نباید بدهد. خواهشمندیم بیشتر از این بنیان فکری فرزندان ایران زمین را با این اعمال نابخردانه تخریب نسازید. صدا و سیمای امروز بسیار بد عمل میکند. لیلای ماهم قصد بدی نداشته او هنوز جوان است و مطمئنا به حجاب اعتقاد دارد و خواهد درخشید.
خوب یا بد، داره از معروفیتش تو تلویزیون پول درمیاره
عصر قرون وسطی بهتر از این نمی شود !!!
چقدر احساس بدبختی می کنم.
خودتان میگید نقش لیلا پس زندگی شخصی بازیگر هم حتما میتونه متفاوت از هر نقش بازیگری که داشته باشه.
یا رب روا مدار گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود . پیشنهاد می شود صدا و سیما از نمایش هر فیلمی که ایشان در آن نقشی دارد ممانعت نموده و از ادامه فعالیت بازیگری این آدم نیز جلوگیری نماید .
یک مطلب کاملا بی سر و ته که دلیل طرح آن هم مشخص نیست! طبیعی است که بین پیدا و پنهان بازیگران تفاوت وجود دارد چرا که آنها بازی می کنند، طبیعی است که هر رسانه ای هم برای خودش یک سری چارچوبهایی دارد که نمی تواند آن را فدای افراد کند، هیچوقت چراغ قرمز سر چهارراه را برای بنده نوعی تغییر نمی دهند، شهر برای خودش قوانینی دارد که راننده ها باید آنها را رعایت نمایند در غیر اینصورت جریمه خواهند شد نه اینکه برعکس باشد
سریال را ندیدم در واقع آخرین سریالی که از تلویزیون بصورت کامل دیدم سریال نرگس بود و پس از آن حتی سریال خارجی هم از تلویزیون ایران (از هیچ کانالی چه ایرانی چه ماهواره ای) ندیدم و نمی توانم در مورد سریال پدر نظر بدم ولی می دانم که باید به شخصیت و پوشش واقعی مردم احترام گذاشت .
ايشون دورويي و نيرنگي مرتكب نشده ادعا هم نكرده كه خداراشكر چادريم و به ديگران نگاه تحقير اميز بدليل پوشش متفاوت نكرده. فقط نقشي را كه ازش خواسته شده بازي كرده اسير و برده صدا سيما نيست كه تو زندگي شخصيش هم دخالت بشه
شما چقدر چیپ و نازل هستید که حتی برای حریم زندگی اشخاص هم احترامی قائل نیستید!
کلا فضولی تهوع آور جزئی از فرهنگ ما شده

تابناک جان !
شما مخاطبین زیادی دارید و به شما اعتماد دارند
لطفا به سرعت ازین اخبار سطحی فاصله بگیر! و به کارت مثل همیشه فقط حرفه ای فکر کن
مسئله مهم دلار 12000 نه، لیلا در کشور...کمی فکر
هر قسمت سريال در انتها با آيات مبارك قرآن تطبيق داده مي شد، حداقل انتظار مي رفت شخص اول اين سريال مذهبي يا حداقل حجاب معمولي را در زندگي شخصي رعايت مي كرد و يا حداقل چند ماه بعد از اتمام سريال چهره ظاهري زندگي روزمره اش را به نمايش مي گذاشت تا اثرپذيري اين سريال مختوش نمي شد. البته اين ايراد به صدا و سيما وارد مي باشد كه در انتخاب شخص الگوي سريالي را با حداقل مسائل ديني انتخاب نكرده است.
هنرمند متناسب با توان خودش یک نقش را بازی میکند زندگی خصوصی او به کسی ربطی ندارد . هنر یعنی توانایی باید یاد بگیریم به هنر و جایگاه هنرمند اهمیت بدهیم
انتخاب نوع تصاوير در اين گزارش خبري مطمئنا تصادفي نبوده!
صدا و سیما باید در انتخاب افراد برای نقش ها دقت بیشتری داشته باشد.
واضحه که هر کسی دوست داره از تلویزیون برای کسب محبوبیت و دیده شدن استفاده کنه.
خیلی ها متاسفانه با همین برنامه ماه عسل آقای علیخانی به جاهایی رسیدن که در خواب هم نمی دیدند.
مسلما ریحانه پارسا
بابا ول کنید بزور که نمیشه سر هر دختری چادر کرد.دمش گرم چهره واقعیش اینه به کسی هم ربط نداره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس