بازدید 100057

پراید ۱۱ میلیون تومان ارزان شد

کد خبر: ۸۳۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 02 September 2018

پیش فروش‌هایی که ترمز بازار خودرو را کشید. از روز گذشته که موضوع پیش فروش سه شرکت ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور اطلاع‌رسانی شد، بازار واکنش نشان داد و قیمت‌ها در مقایسه با روز چهارشنبه که به اوج خود رسیده بود، روند نزولی پیش گرفت و به اعتقاد فعالان بازار ریزش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش روزنامه ایران، یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد، بازار خودرو نسبت به خبر پیش فروش، عکس‌العمل نشان دهد، محدودیت در فروش یکساله، نداشتن خودرو متقاضی و خرید برای بار اول است. از طرفی عرضه سراسری سه شرکت خودروساز هم نکته دیگری بود که باعث شد قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر قرار گیرد. از این نکته هم نباید غافل ماند که ترخیص بخشی از قطعات خودرو از گمرک باعث شد که چرخه خودروسازان بچرخد و بتوانند خودروهای را تولید کنند که نقص قطعه نداشته باشد.

توصیه می‌کنیم مردم فعلاً خودرو خریداری نکنند

فعالان بازار خودرو عنوان کردند که روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت پراید به 43 میلیون تومان رسید، اما این نرخ روز گذشته به 32 میلیون تومان کاهش یافته است و بالاتر از این رقم را کسی خرید و فروش نمی‌کند. البته دارندگان خودرو ترجیح می‌دهند رقم 43 میلیون تومان را حفظ کنند تا حداقل در وضعیتی که بازار بهم ریخته است، سودی عایدشان شود. آنگونه که نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها عنوان کردند، رقم 43 میلیون تومان دیگر در بازار وجود ندارد و تنها از آن صحبت می‌شود. از این‌رو به مردم توصیه کردند که دست از خرید بردارند و سراغ نمایشگاه‌هایی بروند که با قیمت واقعی عرضه خود را آغاز کردند.

ریزش قیمت‌ها ادامه دار است

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو هم در گفت‌و‌گو با «ایران» از ریزش قیمت‌ها صحبت کرد و گفت: از ساعت‌های اولیه روز گذشته کاهش قیمت خودرو شروع شد و به نظر می‌رسد طی هفته جاری روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته باشد.وی با بیان اینکه خودروسازان با عرضه خودرو به بازار می‌توانند جلوی جهش قیمت‌ها را بگیرند، خاطرنشان کرد: عدم فروش خودرو از سوی خودروسازان طی 15 روز باعث شد که بازار خودرو دچار بهم ریختگی شدیدی شود و دلالان و و اسطه‌ها ساعتی قیمت‌ها را گران کنند. در این میان عرضه خودرو با شرط ممنوعیت فروش در مدت یکسال توسط خریدار موضوع مهمی است که از ماه‌ها پیش بایستی عملیاتی می‌شد. اگر از همان ابتدا خودرو به خریداران واقعی می‌رسید، بازار با جهش قیمت روبه‌رو نمی‌شد. معتقدم زمان دو ساله ممنوعیت فروش هم قابلیت اجرا داشت.

کاهش 30 درصدی قیمت بازار در مقایسه با کارخانه

یک مقام مسئول در سایپا درباره پیش فروش خودرو در هفته جاری که باعث کاهش قیمت‌ها شده است، به «ایران» گفت: گروه خودروسازی سایپا برای آنکه بتواند قیمت حاشیه بازار را کاهش دهد و فاصله بین قیمت کارخانه و بازار افزایش پیدا نکند، پیشنهاد ممنوعیت فروش یکساله خودرو را داده است و می‌خواهد در طرح پیش فروش فوری خود آن را اجرایی کند. همچنین افرادی که خودرو ندارند یا تاکنون ثبت‌نام خودرو انجام ندادند، در اولویت قرار گرفتند. بدین جهت هر فردی که خودرو ثبت‌نام کرده باشد یا دارنده خودرو باشد، به‌صورت اتوماتیک وار از لیست ثبت‌نام‌کنندگان فروش فوری (تحویل خودرو در مدت 45 روز) حذف می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند ممنوعیت فروش یکساله به این شکل است که سایپا 90 تا 95 درصد وجه را دریافت می‌کند و مابقی طی اقساط یکساله است. بدین جهت خودرو به مدت یکسال در رهن خودروسازی است. هدف از این تصمیم جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و سود بردن دلالان است. این مقام مسئول با بیان اینکه فاصله قیمت کارخانه و بازار، حداقل 30 درصد باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد:روز گذشته با فعالان بازار جلسه داشتیم و آنها عنوان کردند که پراید با نرخ 31 و 32 میلیون تومان معامله شده و در قیمت 43 میلیون تومان هیج خریدی ثبت نشده است.

قطعات خودرو در گمرک زنگ زده است

وی با اشاره به اینکه سایپا و ایران خودرو بخشی از قطعات خودرو را از گمرک ترخیص کردند، گفت: متأسفانه عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و گمرک باعث شده که بخشی از قطعات در گمرک زنگ بزند و این امر به صنعت خودرو ضربه سنگینی وارد می‌کند. وی افزود: طی چند وقت اخیر 15 بخشنامه و آیین نامه تعریف شده است که این امر با تناقض‌هایی روبه‌رو است. حال گمرک نمی‌داند یوزانس را چقدر حساب کند و یا ال سی‌های که در گذشته باز شده با چه قیمتی باید باشد.از طرفی 20 درصد قطعات باید در گمرک بماند تا سند و مدارک از کشور خریدار تکمیل شود. این معطلی هم تنها به خاطر ناهماهنگی در وضعیت بانک مرکزی و گمرک بوده است.

با افزایش عرضه قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم

یک مقام مسئول در گروه صنعتی ایران خودرو هم اظهار داشت: پیش فروش محصولات ایران خودرو برای تحویل سال 98 تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت و دراین زمینه محدودیتی لحاظ نشده است. اما در فروش فوری ممنوعیت فروش یکسال وجود ندارد چرا که تمام وجه از خریدار گرفته می‌شود و خودرو نمی‌تواند در رهن خودروساز باشد.وی ادامه داد: ایران خودرو در تلاش است تا با افزایش عرضه در بازار، قیمت‌ها را کاهش دهد و اجازه ندهد دلالان و واسطه‌ها نقش آفرین بازار خودرو شوند.

تنها متقاضیان واقعی امکان خرید دارند

همچنین یک مقام مسئول در شرکت کرمان موتور که یکی از عرضه‌کنندگان خودرو در مقطع فعلی است، نیز به «ایران» گفت: این مجموعه عرضه سه محصول اس 5، اس 3 و جی 4 را از نمایندگی‌های فروش خود آغاز کرده است و این مهم تا 15 شهریور ادامه دارد.وی با بیان اینکه میزان فروش در طرح پیش فروش را نمی‌توان اعلام کرد، افزود:تمام خودروها با قیمت روز عرضه خواهد شد. همین امر باعث خواهد شد تا متقاضیان واقعی برای خرید خودروهای یاد شده اقدام کنند.
در این میان محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرد: مقدمات ترخیص بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان فراهم شده که می‌توان با استفاده از آنها نزدیک به 20 هزار دستگاه خودرو را تکمیل و روانه بازار کرد.

در طرح پیش فروش فوری در سایپا محصولات پراید، انواع تیبا، ساینا و برخی از محصولات برلیانس است. ایران خودرو اچ سی کراس و پژو 405 و کرمان موتور هم سه محصول اس 5، اس 3 و جی 4 را عرضه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۵۴
40-11=29
هنوز خیلی مونده به قیمت واقعیش برسه!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
واقعا که
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
برادر عزیز الان قیمت پراید و پژو و... با توجه به قیمت دلار و طلا کاملاً درسته. مشکل اینه که دستمزد ها و درآمدهای ما درست نیست. سال 89 من با مدرک فوق لیسانس مهندسی و حقوق قانون کار حدود 230000 تومان می تونستم 230 دلار و یا حدود 2
سکه طلا بخرم اما الان با قنون کار و یا حتی بالاتر مثلا 1500000 می تونم کمتر از نیم سکه بخرم یا 80 دلار حدودا. حالا هی بگید پراید گرونه. پراید گرون نیست ما خیلی ارزونیم.
تا کی میخواهید به مرگ بگیرید تا مردم به تب راضی بشند؟//
زیاد به این اخبار تبلیغاتی توجه نکنید الان دولت حتی دلار ۸۰۰۰ تومانی هم به قطعه سازان نمی دهد با ندادن ارز و گرانی دو برابری ان یا مواد اولیه وجود ندارد و یا اینکه بسیار گران است لذا تولید به شدت کاهش خواهد یافت و اگر پراید ۴۰ میلیونی هم قابل تامین باشد جای شکر دارد
به این میگویند اقتصاد پویا و به اینها میگویند اقتصاددران.... البته مدیران خدوم واقعا زحمت میکشند ولی چه کنند خرج زن وبچه شان در ولاد کفار خیلی هزینه برمیدارد و وقتی تحصیلاتشان به اتمام برسد برخواهند گشت البته با عنوان نخبگان....
32 میلیون قیمت واقعی پراید است .فریب کاری تا چه زمان .
چرا دروغ می گی ادرس بده ده تا می خواهم بخرم
پراید ۴۳م و حالا بامنت و جنجال تبلیغاتی ۳۲م؟؟؟!!!!قیمت واقعی کمتراز ۱۰م
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
هر وقتی تورمتون منفی شد اونوقت بیا از قیمت های ثابت و پایین صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دلت رو خوش نکن. قیمت واقعی رو ما مردم مشخص میکنیم که فعلا 43 میلیونه و اگه جا داشته باشه تا دویست میلیون تومان هم پراید را بالا خواهیم برد. چون ما مردم ایران رحم و مروت و انصاف نداریم. درست مثل مسئولینمون.
همچین مطلب زدین که مردم فکر کنن خودرو سازها به فکر مردم هستن و اونا تقصیری در بالا رفتن قیمت ها نداشتن!!!
همیشه هم همین بوده به مرگ گرفتن که به تب راضی باشیم
این بود تدبیر و امیدی که من احمق بهش رای دادم
قطعات زنگ زده در گمرک.....
شرم آوره به خدا
علي بركت الله . . .
همه اش فريب همه اش دروغ همه اش نيرنگ-همه اش رانت و انحصار و اختلاس-اعتقاد و اعتماد ملت هم از بين رفت جوانان نه تنها به دين بلکه به مملکت هم تعصبي ندارند اين است حاصل بودجه هاي هنگفت مذهبي و فرهنگي به نهادهاي خاص. واقعا متاسفيم
تا عاقل دنبال پل می گشت ، دیوانه از آب گذشت
هرکس از این وضعیت مملکت برای پرکردن جیبش بهره ببرد کثیفترین زالوی روی زمین است
اگر تغییری در قیمت ها و شرایط ایجاد نمیشه بخاطر این هست که عملا دولت کار خاصی انجام نمیده و تدبیری نداشته و هنوز ندارد
اعتقاد دولت به اقتصاد آزاد است حتی در وخیم ترین شرایط و پذیرفته که اشکالی ندارد که ثروتمندان ثروتمند تر شوند و فقرا فقیرتر .حتما لیاقت و شایستگی ثروتمندان بیشتر بوده.....
دولت اگر بخواهد تدابیر زیادی می تواند داشته باشد
اولین قدم استفاده از مغز های جوانتر در بدنه ی دولت که حوصله و توان فسفر سوزی داشته باشن تا از حالت جمود خارج شود
قدم دوم کاهش حقوق مدیران تا شاید لمس بخش کمی از شرایط دردناک مردم وادارشان کند چاره اندیشی عملی داشته باشند
همین دو قدم کلید اول و آخر است و بقیه راه ها رفته شده و آزمایش شده است
خودم هم با فسفر کمی که سوزوندم به این نتیجه رسیدم اگر دولت لیست کسانیکه وام بانکی کلان دریافت کرده اند مثلا بالای ده میلیارد و وارد بازار سکه شده اند و با صرف مبلغ وام برای خرید سکه موجب تب بازار شده اند را دولت به راحتی می تواند احصا کند چون مگر چند نفر بالای ۲۰۰ سکه خرید کرده اند یا مگر چند نفر وام های چند ده میلیاردی گرفته اند ؟
با یک کویری ساده درپایگاه داده بانکها این اطلاعات در کسری از دقیه قابل استخراخ است
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
احسنت و آفرین برشما
خدايا شكرت كه ريزش قيمت ها چهل سال است ادامه دارد وگرنه چه عاقبت اسفناكي داشتيم ما .
اینام ترسشون از اینه که این کمپین نخریدن جدی بشه یکم شلش کردن. اگه مردم فعلا خودرو نخرن حتما قیمتهاشون رو پایین میارن امیدوارم واسه یه دفعه هم که شده مردم واسه خودشون ارزش قایل بشن و گول بازیهای اینارو نخورن
متاسفیم از این همه ناهاهنگی و عدم همکاری نهادها با یکدیگر در جهت خدمت به مردم مانند عدم همکاری گمرک و چوب لای چرخ گذاشتن با خودور سازها قطعات با اون همه بدبختی وارد میشه ولی در گمرک جلوش میگیرند تا زنگ بزنه و بریزند داخل ادریا یا ببندند روی ماشینها که چوبش مصرف کننده بخورد ...در این مملکت هیچ نهاد دولتی در جهت خدمت به مردم نقشی ایفا نمکنه فقط ازار و اذیت کردن شدن منششون ..لج بازی با هم .دزدی بنفع خودشان و فساد فساد فساد
این خبر نشون میده که همه چیز دست دولته .
اگر بخواد به راحتی با چند تا محدودیت اینچنینی (که هوش و زکاوت زیادی هم لازم نداره) می تونند بازار و دلال بازی رو کنترل کنند.
پس همه چیز از اول دست خودشون بوده ومردم رو به راحتی رنگ می کنند.
قیمت هارو بالا و پایین می کنند.....
هورا ارزون شد.ماشین از رده خارج غیراستاندارد هفت هشت میلیونی را 30 میلیون بخرید
دلال دلال دلال خوبه اين كلمه رابلديد
پراید25ملیونی رومیکنن 43ملیون بعدمیارنش رو29تومن. وای خدای من مردیم ازین همه ارزونی وخوشی علی برکت الله................
چراوبه چه علت
تاقیمت واقعی پرایدفاصله زیادی داریم تاکاهش پیداکنه
مردم نمیتونن بخرن....11 میلیون از قیمت کاذبش کم شده!!! دیروز تو خبری گفتن پراید 1500 دلار ارزبری داره که با دلار 3500 تومنی میشه 5.300...بنابراین هر وقت رسید به 7 تومن اونوقت میشه گفت برگشته به قیمت واقعیش!!!
در بدترین حالت و برای مردم عجول در خرید 20 تومن قیمته خریده!!!!
عجب مملکتی!+!!
تو رو خدا خبر رو اینجوری نگید یعنی چی 11 تومان ارزان شد ؟ بگید از 23 تومانی که گران شده بود 11 تومانش ارزان شد و هنوز 12 تومان گران است
داستان بالا رفتن قيمت پرايد هم دست خود خودرو ساز بود
اين سازمان حمايت از مصرف كننده كجاست خدا ميدونه
كمسيون مجلس كجاست خدا ميدونه
وااااااااااااااااااااي
قیمت پرایط زیر 20 میلیون است .دروغ برای چه وزیر مگر اینکه توهم در سود سهیم باشی
خوب ياد گرفتيد . ايران خودرو خودشو كشت خجالت اور قيمت ماشين چيني جك 100 م پول پيش هر كي بخره.. نمي دونم حالا چند روز ديگه تو قطعات موندي مي فهمي تا خريدار هست اين ملت 500 م مي كنن
باید ایران خودرو و سایپا انحصارات در ایران شکسته شود تا سیلی محکمی بخورند
اخي پرايد 7 ميليوني شد 30 ميليون خدايا شكرت ... !!! بر باعث و باني لعنت
وای خدا چه خبر خوبی پراید 11 تومن ارزون شده یعنی با 29 میلیون می تونم ماشین رویایی را سوار شم چون عزرائیل هم ازم راضیه
اگر شد 22 میلیون درسته؟
قیمت واقعی 8میلیون
شرکتها را خصوصی کنید واردات خودرو را آزاد کنید همه چیز حل است به همین سادگی ولی کو گوش شنوا.!!!!
شما همهرو مرگ گرفييدكه به تب راضي باشن( بايد هيچكس خودرو نخرد كه مجبور شون نه 11 بلكه 25 كم كنن )
نگین چقدر ارزان شد
مردم را ...فرض نکنید
بفرمایید، اول چند بوده الان چند شده!
واقعا از شنیدن این حرف بسیار بسیار خوشحال شدم و موضوعاتی مانند گرانی و بیکاری از یادم رفت جل الخالق
قیمت واقعی این پراید ۷میلیون تومان است
خواب دیدی خیر باشه با دلار 12 هزار تومنی امروز 50 میلیونی اش را هم خواهی دید البته اگر امکان تولیدش باشد و اصلا وجود داشته باشد.
کجا تغییر کرده من رفتم دم بنگاه ها ماشین مدل ۹۵ رو میگفتن ۳۲ .... ماشین صفر رو میگفتن ۴۲ ... مطمعن باشید دوباره کلک بازیه
خدا به داد مردم بیچاره برسه که هر بلایی بخواهند سر مردم میارند
این قوطی کبریت 2 ملیون هم نمیارزد.
این شگرد مسئولین برای گران کردن کالاها سالهاست که پیاده میشه، خب این همه جنجال نداشت، از اول میگفتید 32 میلیون.
20 میلیون گران میکنند، بعد 11 میلیون ارزان میکنند، و با افتخار به مردم اعلام میکنند که پراید ارزون شد. واقعاً عجب دزدی تمیزی.
وقتی گرون میشه ملت میرن میخرن حالا دیدین داره میاد پایین.اگه ملت دیگه هم نخرن بیشتر میاد پایین تا به قیمت واقعیش برسه دست به دست هم بدهیم تابسازیم ایرانی استوار.
دورغ میگن که ایرانی فرهنگ داره .اگه هم بوده یه قسمتی بوده که حالا شده اروپا.دولت هیچ گناهی نداره مقصرمامردم بی فرهنگ وبی هویت هستیم که داریم ظلم به خودمون مبکنیم اگه یه چیزی گرون بشه همه حمله میکنن که بخرن این چه بدبختی هست که ماگرفتارش شدیم اخه
شما تنها نیستی از رای که به دولت بی تدبیر و بی امید دادید ما همه پشیمانین
سخت پشیمان
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دوست من به هر کس دیگر هم که رای داده بودی همین بود.
حقوقها رو هم از بند استعمارتان آزاد کنید تا نفسی بکشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل