بازدید 3793

آمريکا کمک‌هاي خود به پاکستان را متوقف کرد

کد خبر: ۸۳۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹ 02 September 2018

ارتش آمریکا مدعي شد به دلیل نبود «اقدام قاطع» پاکستان علیه گروه های مسلح، کمک 300 میلیون دلاری خود را به این کشور لغو کرد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از رویترز، در ادامه افزایش تنش ها میان آمریکا و پاکستان، ­ارتش آمریکا اعلام کرد برای لغو 300 میلیون دلار کمک به پاکستان که به دلیل ناتوانی اسلام آباد در اتخاذ اقدامی قاطع علیه افراد مسلح به حالت تعلیق درآمده بود تصمیم نهایی گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعلام تصمیم تعلیق کمک ها به پاکستان در اوایل سال جاری، واکنش پاکستان را به کمک های گذشته «هیچ چیز جز دروغ ها و فریبکاری» نامیده بود.

دولت ترامپ مدعی است اسلام آباد به افراد مسلحی که در افغانستان جنگ 17 ساله به راه انداخته اند، پناهگاه امن اعطا می کند، اتهامی که پاکستان آن را رد کرده است.

با این وجود مقامات آمریکایی این احتمال را زنده نگه داشته اند که در صورت تغییر رفتار پاکستان کمک ها به این کشور از سر گرفته می شود.

کن فالکنر سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «به دلیل کمبود اقدامات قاطع پنتاگون در حمایت از استراتژی جنوب آسیا، برای 300 میلیون دلار کمک باقی مانده طور دیگری برنامه ریزی شده است.»

وی افزود پنتاگون قصد دارد تا 300 میلیون دلار را در صورت تاییدیه کنگره صرف «اولویت های فوری دیگر» کند. وی گفت اوایل سال جاری نیز 500 میلیون دلار دیگر توسط کنگره از کمک ها به پاکستان حذف شد تا اکنون مجموع این مقدار به 800 میلیون دلار برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل