بازدید 35806

انفجارهای مهیب در پایگاه هوایی «المزه» دمشق/حمله اسرائیل یا اتصال برق انبار مهمات؟+فیلم

شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داد که رژیم اسرائیل با چندین موشک به پایگاه هوایی المزه در غرب دمشق حمله کرده و شدت انفجار به حدی بوده که صدای آن در فاصله 15 کیلومتری دمشق شنیده شده است. همزمان با اینکه وب‌سایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص انجام این حملات توسط رژیم صهیونیستی را تایید کرد و با وجود تصاویر متعدد، تلويزيون سوريه گزارش داد که صداى انفجارها در فرودگاه المزة ارتباطى به حملات اسراييل ندارد و ناشى از اتصال برق در انبار مهمات بوده است.
کد خبر: ۸۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 02 September 2018

پس از وقوع سلسله انفجارهای مهیب در پایگاه هوایی المزه در جنوب غربی دمشق، شواهد حکایت از آن دارد که احتمالاً این حملات بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی رخ داده و منابع سوری و رسانه‌های صهیونیستی نیز وقوع این حمله موشکی را تایید کرده‌اند؛ اما منابع دولتی سوریه با رد وقوع چنین حمله‌ای تاکید کردند که این انفجار بر اثر اتصال برق انبار مهمات این پایگاه هوایی بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ پایگاه هوایی المزه در جنوب غربی دمشق بامداد امروز با پنج انفجار مهیب مواجه شد. وسعت این انفجارها به حدی بود که از فاصله بسیار دور قابل مشاهده بود و چنین به نظر می‌رسید که علاوه این انفجارها متاثر از حمله هوایی به انبارهای مهمات این پایگاه هوایی باشد.

با توجه به جنس رویداد، بلافاصله گمانه‌زنی‌ها متوجه رژیم صهیونیستی بود که در چند سال اخیر سوابق متعدد تجاوز و حملات متعدد مشابهی در سوریه داشته است. در همین شرایط شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داد که رژیم اسرائیل با چندین موشک به پایگاه هوایی المزه در غرب دمشق حمله کرده و شدت انفجار به حدی بوده که صدای آن در فاصله 15 کیلومتری دمشق شنیده شده است.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، در این حمله مرکز پژوهشی های علمی جمرایا نیز هدف قرار گرفته اما هنوز منابع رسمی ابعاد و اهداف تجاوز هوایی تازه رژیم صهیونیستی را اعلام نکرده‌اند. مقر هنگ 66 ارتش سوریه در پایگاه هوایی المزه نیز هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

انفجارهای مهیب در پایگاه هوایی «المزه» دمشق با منشاء مبهم

برخی منابع خبری تاکید کرده‌اند، پس از این انفجارها، پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شده و در حال مقابله با حملات بوده و منابع خبری نزدیک به دولت سوریه نیز گزارش کردند که پدافند هوایی ارتش، چند موشک متهاجم به پایگاه را ساقط کرده‌اند. پس از وقوع انفجارها در این پایگاه هوایی، منابع محلی تاکید کردند در اطراف محل وقوع حادثه صدای آژیر آمپولانس امدادی شنیده شده است.

همزمان با اینکه وب‌سایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص انجام این حملات توسط رژیم صهیونیستی را تایید کرد و با وجود تصاویر متعدد، تلويزيون سوريه گزارش داد که صداى انفجارها در فرودگاه المزة ارتباطى به حملات اسراييل ندارد و ناشى از انفجار در مخازن مهمات متاثر از اتصال برق انبار مهمات بوده است.

این خبر تکمیل می‌شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار