بازدید 10819
حقیقتی عجیب، اما واقعی:

وقتی پای پول در میان باشد، برخی پزشکان به دست‌فروش‌ها می‌بازند!

درباره آن دسته از پزشکانی سخن می‌گوییم که مراجعان مطب هایشان با این جمله مواجه می‌شوند که "کارتخوان نداریم" یا "پرداخت تنها با وجه نقد ممکن است". جمله‌ای که معنایش، به دردسر انداختن بسیاری از مراجعان است، چراکه کمتر کسی پول نقد همراه دارد و از آن مهم تر، تهیه پول نقد هم کار دشواری است.
کد خبر: ۸۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 25 August 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شددر شرایطی که سالهاست پول نقد جایش را به کارت‌های بانکی داده، اصرار برخی مشاغل به دریافت پول نقد بسیار عجیب به نظر می‌رسد، اما عجیب‌تر آنجاست که نهاد ناظر از این موضوع دفاع هم می‌کنند.


به گزارش «تابناک»، از فراوانی دستگاه‌های پوز در کوچه و خیابان تا گسترش بستر پرداخت‌های آنلاین و اقبال این شیوه‌های تبادل مالی میان مردم، خیلی وقت است که همراه داشتن پول نقد و پرداخت نقدی برای خرید کالا یا پرداخت صورت هزینه خدمات در کشورمان تا حد زیادی منسوخ شده است.

وضعیتی که البته در رقم زدن آن، نمی‌توان از نقش موثر سقف اندک پرداخت‌های نقدی دستگاه‌های خودپرداز، سقوط شدید ارزش پول کشورمان و چندین و چند عامل دیگر صرف نظر کرد، اما بیش از اینها، تاثیر سلسله اقداماتی به چشم می‌خورد که دولت مردان انجام داده‌اند تا مبادلات مالی به بستر نت و فضای مجازی منتقل شود.

اقداماتی مفصل و البته هزینه بر که یکی از دلایل اتخاذ آن، مقابله با جرایم فراوان پولی و بانکی است. جرایمی که در سایه عدم شفافیت مبادلات مادی شکل می‌گرفت و از جمله آنها، نامشخص ماندن حجم معاملات و در نتیجه، واردن آمدن آسیب‌هایی به ساختار مالیاتی کشور بود. ساختاری که یکی از ارکان درآمدی کشورمان به شمار می‌آید.

ساز و کاری وسیع که تدارک دیده شده تا یکی از منافعش، مشخص شدن عدد و رقم دقیق مالیات در کشور و تسهیل در وصول آن باشد، به ویژه آنکه سالهاست مالبات بر ارزش افزوده هم بر انواع مالیات‌ها افزوده شده و به مدد پیشرفت درصد آن با همراهی مجلس، به اعداد و ارقام بسیار درشتی رسیده که گاه برای سهم بردن از آن، مجادله‌های بزرگ و وسیعی رخ می‌دهد.

کافی است ماجرای دعوای وزیر بهداشت با مجلس برای اختصاص یک درصد از درآمد این نوع مالیات برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال‌های گذشته را به یادآوریم تا بهتر به اهمیت انتقال مبادلات مالی به نظام آنلاین پولی پی ببریم. تراکنش‌هایی با اعداد و ارقام درشت که رقم خوردنشان مرهون انتقال وجوه به کارت‌های بانکی و فراهم آمدن زیرساخت دریافت و پرداخت به واسطه استفاده از دستگاه‌های پوز است.

همان دستگاهی که با عنوان «خودپرداز» معرف حضور همه مان هست و در هر مغازه بیش از یک عدد از آن‌ها یافت می‌شود. دستگاهی که خرید و فروش را بسیار تسهیل کرده و فواید بسیارش بر هیچ کس پوشیده نیست، اما بسیاری از اعضای یکی از گروه‌های بسیار مهم جامعه مان از داشتنش طفره می‌روند.
 
وقتی پای پول در میان باشد، برخی پزشکان به دست‌فروش‌ها می‌بازند!

درباره آن دسته از پزشکانی سخن می‌گوییم که مراجعان مطب هایشان با این جمله مواجه می‌شوند که "کارتخوان نداریم" یا "پرداخت تنها با وجه نقد ممکن است". جمله‌ای که معنایش، به دردسر انداختن بسیاری از مراجعان است، چراکه کمتر کسی پول نقد همراه دارد و از آن مهم تر، تهیه پول نقد هم کار دشواری است.

وضعیتی که ظاهرا راه گریزی از آن نیست، حتی شکایت چراکه به تازگی رئیس سازمان نظام پزشکی کشورمان آب پاکی را بر دست همگان ریخته و در اظهار نظری عجیب، دستگاه کارت خوان را وسیله‌ای رفاهی خوانده که الزامی به داشتنش نیست. توجیهی که اگر بشنوی موجب شده تعداد کارت خوان‌های مطب پزشکان کاهش بیابد، جای تعجب ندارد.

ادعایی که اگرچه عجیب به نظر می‌رسد، اما توسط یک مقام رسمی ارائه شده و از این رو می‌بایست به واکنش‌هایی منجر شود، اما این گونه نشده است. انگار نه انگار که سازمان مالیات کشورمان از بدهی بسیار هنگفت برخی از پزشکان به این نهاد و فرار مالیاتی ایشان در سایه دریافت وجه نقد و یا پرداخت‌های خارج از شمول دیگر خبر می‌دهد.

فرار بزرگی که بعید است رئیس سازمان نام پزشکی از آن بی اطلاع باشد، اما در دفاعی شدید از همکاران خود، کارت خوان را وسیله‌ای رفاهی می‌خواهد و حتی از تمسخر رسانه‌ها بابت پرداخت به این موضوع و پیگیری آن هم ابایی ندارد. رویکردی از جنس رفتار‌های بالادستانه که بی شک سکوت وزارت بهداشت در شکل گیری آن بی تاثیر نبوده است. وزارت خانه‌ای که بسیاری بر این باورند در همه تصمیم هایش، هم کسوت‌های وزیر اولویت اول را دارند.

همه این‌ها در حالی است که از دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد گرفته تا رستوران‌ها و آشپزخانه‌ای که تحویل غذا در محل دارند (دلیوری) و حتی فروشگاه‌های آنلاین و بسیاری دیگر از کسب و کارها، با دریافت پوز‌های بی سیم و شارژی، خدمتی به مردم ارائه می‌دهند که بسیاری از پزشکان از ارائه آن به مشتریان در مطب شان ابا دارند.

خدمتی که اگرچه مسئولان نظام پزشکی بر غیراجباری بودنش تاکید دارند، اما دستفروش‌ها آن را الزامی غیر قابل تردید در کسب و کارشان می‌دانند، ولو به شفاف شدن درآمدشان و کسر مالیات از آن منجر شود. شفافیتی که اگر در سایه کار با کارت‌های بانکی حاصل نمی‌آمد، بعید بود پزشکان از کارت خوان گریزان باشند و نهاد ناظر بر ایشان، از اجباری نبودنش سخن بگوید!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
تقريبا تمام پزشکان اينجوري هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
لطفا" بخشنامه ای شود از طرف نظام پزشکی به همه اعضا این کار عملی شود برای هر چیزی که به قانون نیاز ندارد منظور اینکه در مجلس تصویب شود. منشی دندان پزشک می گفت دکت می گه بگو دستگاه خراب شده به مشتری بگو. در کل پزشکان ما بجز نادر شریفند و هوای پزشکان بیماران را دارند. اما خودم شاهد بودم دندان پزشکی مرا از مطبش بیرون کرد و حقیقت پولم کم بود و دلم شکست بهر حال از صمیم قلب می گویم فرد پزشک حتی نامردش هم برام عزیز است. فکر می کنم آن بنده خدا رفت تصادف کرد مرد. رابطه بیمار و پزشک را خراب نکنید. پزشک یعنی اسرار.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
پزشکای ما هیچ جای دنیا اینقد درامد ندارن
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بزارین چند مورد رو برای برخی افراد حسود روشن کنم
یک : استاندارد زندگی یک پزشک بسیار فراتر از عوام الناس هست. یعنی منه پزشک عمومی با 2000 دلار ماهانه نمی تونم زندگی کنم. اما همین حقوق برای یک مهندس یا معلم یا کارمند رویایی هست
دو : دریافتی ما نسبت به زحمتی که میکشیم بسیار کم هست
سه:دولت باید از ما پزشکان دلجویی کنه وگرنه مهاجرت میکنیم
چهار: به جای راه اندازی کمپین های معافیت مالیاتی برای پزشکان که قشر نخبه جامعه هستن متاسفانه شاهد این موضوع هستیم باز هم پا روی گلوی پزشکان گذاشتن تا بیشتر سهم ببرن
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
مشکل سیستم مالیاتی ماست کاری نداره برای مطب هایی که کارتخون نداره با توجه به شلوغی به صورت علی الراس یه مبلغی بزنه که دکتر دفعه بعد التماس کنه براش کارتخون بیارن.
حقیقت رو بیان کن
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت وقتی قانونی وجود نداره که پزشکان رو ملزم به داشتن دستگاه پوز کنه من چطور میتونم اونها رو مجبور به داشتن دستگاه پوز کنم؟
وزیر بهداشت هم گفت همه میخوان از پرداخت مالیات فرار کنند، این وظیفه‌ی اداره مالیات هست که سیستم پرداخت مالیات رو اصلاح کنه که کسی نتونه از زیر پرداختش در بره.
مگه اون پول نقدی که از بیماران دریافت میشه نهایتاً به حساب پزشک واریز نمیشه؟ پس اگه نظام مالیاتی قوی باشه چه با کارت خوان چه بدون اون میتونه درآمد افراد رو (نه فقط پزشکان) بدونه و مالیاتشو بگیره.
مشکل از جای دیگه است، همه باید مالیات بدن، چند درصد مردم واقعا مالیات میدن که فقط گیر دادید به پزشک ها؟
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
من مهندس برق هستم و پانزده سال در یک شرکت خصوصی کار میکنم 27 در صد مالیات و بیمه پرداخت میکنم خیل عظیمی از کارکنان و کارگران بیمه و مالیات از حقوقشان تمام و کمال کم میشود بعد شندرغاز بگذارند کف دستشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
حقیقت بیان شده آقای دکتر. این که کسی نخواد بفهمه دیگه اون مشکل خودشه. از قدیم گفتن خواب رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب میزنه رو نمیشه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اشکال در سیستم مالیاتی کشور است
مثلا در مورد بازرگانی که کارت بازرگانی به اسم افراد فقیر میگیره و جنس وارد میکنه ولی پول به حساب خودش میره
مجابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
الان خیلی از پزشک ها پول هاشون رو به حساب منشی ها یا فامیل هاشون میریزند که شفاف سازی نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
پزشک محترم اونایی که از داشتن کارتخوان فراری هستند میدونن که با پول نقد چیکار کنن ، به حساب واریز نمیکنن میرن طلا و ارز و... میخرن و ...مالیاتی هم نمیخواد بدن ، شما که راه های فرار رو بلدید چرا مردم رو ...فرض میکنید ، بیکارید که اول پول نقد بگیرید بعد بریزید به حسابتون؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
متاسفانه شما پزشکان فقط و فقط در ایران خودتان را تافته جدا بافته از دیگر مردم می دانید .اگر شما در همان اروپا و آمریکا که دائم مسافرت می روید و حساب های خارجیتان را در آنجا از پول همین ملت بدبخت پر می کنید کار می کردید باید حدود ۵۰ درصد از در آمد خود را مالیات می دادید در ضمن بابت اشتباه در تشخیص هم باید پاسخگو بودید ولی در ایران دارید پادشاهی میکنید چون دستگاه نظارتی قوی عمل نمی کند
سلام
با این موقعیت اقتصادی جامعه وحال و روز مردم به این گونه از افراد ، حیف است اسم دکتر ، طبیب گذاشت
مقصر نهادهای مسول هستند که با وقوف کامل به مسئله فرار مالیاتی این قشر همچنان سکوت اختیار کرده ،آیا ملزم کردن پزشکان جهت استفاده از دستگاه کارت خوان خیلی کار سختیه؟ سازمان امور مالیاتی نمی تواند در خواست استفاده از دستگاه کارت خوان را با توجه به فرار مالیاتی این قشر تقاضا نماید ؟چطور مالیات من حقوق بگیر قبل از اینکه بنده فیش حقوقی خود را ببینم کسر می گردد؟به نظر بنده این اهمال کاری مسئولین قابل دفاع نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
یعنی می فرمایید سایر اقشار فرار مالیاتی ندارند؟ بقال، قصاب، نمایشگاه اتومبیل، بنگاه املاک، دفتر استاد رسمی و و و و همه مالیات می پردازند و فقط پزشکها مقاومت می کنند؟؟؟ بعضی نهادها و بنیادها رسمن اعلام می کنند که ما مالیات نمی دهیم و از قضا بخش عمده اقتصاد مملکت دست اونهاست. این جو سازی ها بر عیه پزشکان فقط به قصد گل آلود کردن آب و گرفتن ماهیه. حالا کدوم ماهی؟؟؟ الله اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
متاسفانه باتوجه به عدم اعتماد متقابل دولت ومردم و ساختار ناکارآمد نظام مالیاتی واقتصادی ,فرار مالیاتی از دیر باز در بخش قابل توجهی از افراد حقیقی وحقوقی نهادینه شده است که حل این چالش براساس تدابیر دولت واصلاحات فرهنگی واجتماعی امکان پذیر است .
ای وای از این جماعت تاجر ... اوف
"همان دستگاهی که با عنوان «خودپرداز» معرف حضور همه مان هست و در هر مغازه بیش از یک عدد از آن‌ها یافت می‌شود"
جسارتا دستگاه کارت خوان یا پوز با خودپرداز یا عابربانک تفاوت داره.
الان با طرح تحول سلامت که باعث شده اکثریت مطلق بیماران به مراکز دولتی مراجعه کنند بار مراجعین به مطب های خصوصی بسیار کم شده خیلی از پزشکان مطب را تعطیل یا ساعات حضور در مطب را به شدت کم کرده اند
شرکت های ارائه کننده دستگاه کارتخوانوقتی تعداد تراکنش های دستگاه کم باشد اقدام به جمع آوری دستگاه می کنند لذا بسیاری از دستگاه ها را از مطب پزشکان جمع آوری کرده اند
در ضمن شما کدام آرایشگاه زنانه را سراغ دارید که کارتخوان داشته باشد که الان برای یک آرایش عروس رقمی بین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می کنند
کدام وکیلی را سراغ دارید که کارتخوان داشته باشد
و دهها شغل دیگر
پاسخ ها
محمود
| - |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تعهد در جامعه ما کم شده هر کی به فکر جیب خودشه فقط کارمندا قبل گرفتن حقوق مالیات میدن بقیه هم ول معطل،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
این رقم ۱۵ تا ۱۰۰ ایشان می شود فهمید چقدر آدم منصفی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مطب ها خلوت شده اند؟!؟!
داداش چند ساله دکتر نرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
تقریبا تمام آرایشگا هها کارت خوان دارند مگر آرایشگاهی که تابلو نداشته باشد وکلا هم همگی در دفتر شان کارت خوان دارند فقط پزشکان هستند که با عدم نصب کارت خوان فرار مالیاتی می کنند
پيشنهاد مي شود نسبت به راه اندازي سامانه اي اقدام شود كه مردم از طريق آن نسبت به اعلام خلاف ها و عدم دريافت از طريق خود پرداز ها توسط دكترين اقدام نمايند.
اول که خود مسوولین اداره مالیات بارها اعلام کردن دستگاه کارت خوان ربطی به محاسبه مالیات نداره و دوما شما هیچ وقت حق ندارید کسی رو به خاطر چیزی که قانون نیست محکوم کنید نصب دستگاه کارت خوان هیچ الزام قانونی نداره بنابراین نداشتن دستگاه خوان قانونا هیچ اشکالی نداره ضمنا اون دستفروش که میفرمایید اگر حس میکرد به خاطر اون دستگاه کارت خوان ممکنه مالیاتش حساب بشه هیچ وقت استفاده نمیکرد شما هم با پرداختن به این موضوع بی اهمیت به دلایلی که خودتون بهتر میدونید و قصد انحراف افکار عمومی از مسایل و فاجعه های اصلی جامعه رو با پرداختن به مسایل بی اهمیت دارید هیچ کمکی به جامعه نمی کنید و اتفاقا این دیدگاه اشتباه رو که مالیات از روی تراکنش کارت خوان حساب میشه رو تقویت میکنید و باعث میشید سایر پزشکان که کارت خوان دارن یا سایر اصناف هم کارت خوانشون جمع کنن ضمن اینکه همه میدونن درامد پزشکان به راحتی برای اداره مالیات قابل محاسبه هست از روی نسخه های داروخانه و ازمایشگاه و رادیولوژی ها که ماهانه فرستاده میشه به اداره بیمه و استعلامی که سازمان مالیات از حسابداری بیمارستان ها انجام میده و مبلغ مالیات بر اساس اون استعلام هست و فرار مالیاتی امکان پذیر نیست فقط میشه تا حدودی اون کم و زیاد کرد که البته اونم فقط مختص پزشکا نیست بلکه تمام افرادی که مشاغل ازاد دارن معمولا مالیات صد درصد واقعی نمیدن به جز کارمندان دولت که مستقیما ازشون کم میشه که اونم درصد مالیاتشون خیلی کم و زیر ده درصده نه مثل پزشکان که ۳۵درصد مالیات میدن و درمورد کارانه ها که مستقیما موقع پرداخت ازش کم میشه ودر مورد بیمارای مطب فقط کمی میشه مبلغ واقعی رو دستکاری کرد در حال حاضر بیشترین درصد مالیات مربوط به پزشکاس شما اکه جرات دارید راجب اون نهادهایی که از مالیات های میلیاردی فرار میکنن مطلب بزارید شما که عادت کردید هر هفته یه مطلب ضد پزشک میزارید حداقل حرمت روز پزشک نگه میداشتید این هفته این همه مطلب ضد پزشک گذاشتید تو صفحه اصلی حداقل یه تبریک خشک و خالی واسه زحمت کش ترین قشر کشور میزاشتید
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آقای پزشک محترم که الان به نون و نوایی رسیدی با پول بیت المال درس خوندی و شاید هم وضع مالی خانوادتون
اخوب بود و حمایتت کردن تا به اینجا رسیدی وهمیشه هم شرایط فعلی جامعه رو قبول ندارید و ادای مردمان متمدن رو در میارین شما پزشکا اوین قشری در جامعه هستین که از شرایط نابسامان و اوضاع بد اقتصادی و خلا های قانونی بیشترین بهره رو بردین حد اقل انصاف داشته باشین و یه خورده وجدان و اگه هم ناراضیهستین تشریف ببرین اون ور آب و لازم نیست که منت خدمت گذاری به مردم مملکت رو سر ما بزارین برین همون کشورهایی که همیشه واسه تفریح تشریف میبرین و کار کنید و اون موقع بدونید که اونجا ها دیگه پول مفت در آوردن و فرار مالیات ی و این چیزا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اونوقت میشه بفرمایید چرا تقریبا همه پزشکان که قبلا ؟کارتخوان داشتند الان جمع کردند؟
تا نباشد چیزکی کارتخوان ها جمع نمیشد.
نکته دیگه اینکه شما فکر میکنید اینقدر پیشرفته ایم که بشه از روی برگه بیمه و نسخه و رادیو لوژی و .. مالیات
حساب کرد؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
میشه در مورد فجایع جامعه بیشر توضیح بدهید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
زحمت کشترین قشر !؟
بیگناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
دوست عزیز اگه این استدلال شم
ا درست است ممکن است بگویید که پس چه دلیلی دارد که پزشکان از تعبیه دستگاه کارت خوان طفره می روند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اقای مهران بنده مثل هر فرد و رشته دیگه ای که دانشگاه سراسری قبول شده با قدرت مغز و استعداد خودم قبول شدم و منت کسی بالای سرم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
فقط یک جواب باید به پزشکانی مثل شما داد و آن این است که این پول ها خوردن ندارد و یک جایی باید ده برابر آن را پس بدهید
واقعا تا کی باید این پزشکان مردم را تحقییر کنند و وزیر بهداشت هم که خودش از این قشر مرفه و پورشه سوار است وقعی به مطالبات مردم از پزشکان ندهند اگر واقعا ایرانی هستند و خود را ایرانی میدانند چرا درامدشان را با مردم ایران هماهنگ نمیکنند مگر این قشر تافته جدا بافته اند کسی که از اشتباهات پزشکان دفاع میکند چرا باید با رای مردم در بالاترین پست این مملکت قرار بگیرد چرا مجلس این وزیر به مردم را استیضاح نمیکند
اصلاح نظام مالیاتی، یک راه نجات اقتصاد ایران نیست، تنها راه نجات آن است
پولی که مردم با فروش خانه و ماشین و فرش زیر پایشان برای عمل به دکتر ها دادند!! شد ثروت روزی صد میلیونی، شد خانه ها و ویلا ها و خودرو های لوکس و تمام نشد و شده برج سازی و احتکار آپارتمانهای چند میلیاردی
و مردم انگشت به دهان مالیات بر درآمد ماهی 300 دلارشان!
مقام رسمی که هنوز چرایی استفاده از کارت خوان رانمیداند باید از سمتش عزل شود . این افکار مدیریت مملکت ما را میکنند که وضع ما اینجوریه دیگه
خوب دست فروش درآمد چندانی نداره که از رو شدنش بترسه ولی دکترا نمیخواند دخلشون لو بره
پزشکان به طور کلی اصلا بخشی از مردم کشور نیستند ،متاسفانه در این 40 سال از همه نظر به غیر از یک جهت نزول داشتیم یکی از مهترین آنها عدم مساوات در میزان درآمد مشاغل و جایگاه ها هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مساوات؟؟؟ یعنی همه به یک اندازه حقوق بگیرند؟؟؟
این همه دارد در مملکت هزار میلیاردی دزدی میشود چسبیدین به کارت خوان و مالیات مطب دکترها؟ ویزیت دکتر متخصص 50 تومن است . در روز اگر 100 نفر را ویزیت کند 365 روز سال چقدر میشود؟ مالیاتش چقدر میشود ؟ چرا ادرس غلط به مردم میدهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آقای محترم ضرب کن خیلی میشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
روزی صد تا ویزیت؟؟؟ عقلت سر جاش هست مومن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
فکر کنم ریاضیت خیلی ضعیفه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
میشه سالانه حدود 1.6 میلیارد.
چیزی حدود 15 سال حقوق یه استاد دانشگاه
salamn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نکنه جالبی داشت این کامنت. چه درآمدی دارند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
طرف دکترای فیزیک از دانشگاه شریف دارد نمی تواند کرایه خانه اش را بدهد آنوقت شما پزشکان با درآمد های بالای صد میلیون خیلی پرور و پر توقع هستید مگه چند سال بیشتر درس خواندید؟
دکترها درآمد کلان دارن و مالیات هم نمیدن. جدیدا همه مطب‌ها و حتی آزمایشگاه ها هم کارتخوان ندارن
ایران تنها کشوری است که درامد پزشکان در ان با درامد دیگر اقشار تحصیلکرده همخوانی ندارد
بعد از همه که نوشتین قید بفرمایین دست فروش هایی که با کارتخوان کار میکنند هیچ گونه مالیاتی نمی دهند و ما انتظار داریم که پزشک مالیات بدهد .
پزشک رو هم یک دستفروش حساب کنین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اما دست فروش ما را سر کیسه نمی کند.
ما را برای یک عمل یک ساعتی تمام زندگیمان را بالا نمی کشد.
پزشک مفهوم و شخصیت سابق خود را از دست داده است. فقط پول!
این مردم چقدر نسبت به پزشکان بدبین هستند متاسفم برای این مردم. تنظیم مالیات با کارت خوان ها بیشتر به جوک می ماند تا واقعیت
وقتي وزارت بهداشت وزيرش از هم صنف خودشون باشه تعارض منافع بوجود مياد و از اين جور حرفهاي بي منطق تو مكالماتش براي دفاع از دوستان بيشتر ميشه.
يكي پزشكان و دومي طلا فروشان دارن خون مردم رو ميمكن و هرچي هم بيشتر پول درميارن حرص و طمعشان بيشتر ميشود
برخی پزشکان بزرگترین دلالهای کشورند.شک نکنید.
چرا قبول نمی کنید که بعضی از پزشکان یک سر فساد مالی در ایران هستند
جاي بسي تاسف است چرا پزشكاني كه درآمد بالايي دارند و اين درآمد را از درد ي عده مردم بيمار و فقير بدست مي آورند نبايد ماليات بدهند كه لااقل بخشي از آن خرج همين بيماران بيچاره و نيازمند شود .
اخه شما قسم خوردين ! چرا فقط به فكر جيب خودتون هستين ! چرا رحم ندارين . اين همه پول را براي چي ميخواهين .
الان ي كارگر و كارمند ساده بايد مالياتش را طبق فيش حقوقي بده ولي اين پزشكان ماليات نمي دهند
چون 99% پزشكان كاسب هستند . نسخه ، آزمايش و عمل الكي مي نويسند .
الان پول داشته باشي ميتوني پزشك بشي خوب اينجوري پزشك شدن نتيجه اش ميشه همين! بايد برگشت سرمايه داشته باشن .
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
...فقط میتونم بگم خیلی بی انصافی
متاسفانه کل ساختار بهداشت و درمان پزشک سالار شده است و همه وزارت بهداشت و درمان در خدمت تامین منافع پزشک هاست فرایند درمان بیماران فرایندی است که بسیاری از مشاغل درگیر آن هستند بخصوص پیراپزشکی اما همه سود آن به جیب پزشک ها سرازیر می شود و مالیات هم نمی دهند در آمریکا حقوق یک پرستار یک چهارم یک جراح است اما در ایران شاید یک چهارصدم شود.در کشور هند و پاکستان پزشکی از حرفه های معمولی است اما در کشور ما به یک تجارت تبدیل شده است آن هم تجارتی که حاضر نیستند مالیات بدهند .به نظر من مجلس می بایست وزیر بهداشت را استیضاح و برکنار کند چه دلیلی دارد وزیر بهداشت یک پزشک باشد؟ وزیر باید مدیر باشد و منافع مردم را ببیند نه منافع صنف پزشکی .
رئیس نظام پزشکی دفاع می کند چون خوش هم یک پزشک است بنابراین نمی تواند قاضی عادلی باشد .باید دستگاه قضایی محکمتر عمل کند و کارت خوان در کلیه مطب ها اجباری شود تا پزشکان فرار مالیاتی به این شکل واضح نداشته باشند .متاسفانه ایران بهشت پزشکان شده است کمترین مالیات را می دهند و کمترین میزان مسوولیت را هم بابت عملکردشان می پذیرند
همین پزشکها مردم را بدبخت کردند. تجارتخانه شده بیمارستانها و مطب های خصوصی. دستگاه جوجه کشی هم این طور نیست. کدام کشور را سراغ دارید که درآمد پزشکان از ایران بیشتر باشد. به والله اگر بیشتر بود همه می رفتند.
مجلس باید قانونی تصویب کند که پزشکان تا ۳۰ سال پس از فارغ التحصیلی مثل کارمندان دولت باشند و فقط پس از ۳۰ سال خدمت حق کار خصوصی داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بپا ورشکست نشی استاد .
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
سالهای ساله منافع مشترک نفت و گاز مشترک با قطر داره بر باد میره دریغ از یک قانون
به پزشکان که مطمئن هستیم در مطبش از پوز استفاده نمی کنند در مکانهایی دیگر اجازه استفاده از پوز در هنگام خرید را ندهیم
درآمد یک پزشک متخصص در ایران حداقل ده برابر درآمد همان پزشک در ترکیه پس از کسر مالیات است. پزشکی در ایران تبدیل به یک تجارت شده است. تجارتی که حمایت همه جانبه وزراتخانه مربوطه را دارد. پس باید به همان اندازه ه از صنعت و تجارت مالیات می گیرند از پزشکان نیز بگیرند.
تقصير خود ماست اگه مطب همچين پزشكايي رو تحريم كنيم مجبور ميشن كارتخوان بزارن البته اينم بگم پشت اينا به وزير پورشه سوار و رييس نظام پزشكي گرمه هفته پيش همين رييس نظام پزشكي وقتي در مورد كارتخوان ي گزارشگر ازش پرسيد چرا برخي پزشكان كارتخوان ندارن تو مطب جوابش اين بود شما دارين مسايل كم اهميت رو مهم جلوه ميدين دارو و وسايل كمياب شده اونوقت شما به كارتخوان گير ميدين؟ حالا خودتون قضاوت كنين كي ميخواد جلوي اينا وايسه اميدي به دولت تو اين زمينه خيس پس خود مردم بايد اين پزشكان رو تحريم كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
لامصب لابی خیلی قوی این پزشکان دارند وگرنه چرا تعداد دانشگاه های پزشکی را زیاد نمی کنند ؟
حالا واقعا نگران دردسر بیماران هستید
حالا واقعا نگرانی اینه که بیماران با نبود کارتخوان بزحمت میفتن؟یا کفگیر به ته دیگ خورده میخواین مردم به هم بپرن؟
بی تدبیری دولت، بی اخلاقی .... باعث و بانی همه این چیزهاست
قانون مالبات بر درآمد اگر به درستی و عادلانه اجرا شود و بر طبق گردش مالی و درآمد خالص مالیات تصاعدی گرفته شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد اما الان از کم درآمدها مالیات گرفته می شود و پردرآمدها مالیات نمی دهند!!!
از وزیر هزار میلیاردی توقعی جز این نیست.
الان خیلی از پزشک ها که مطب دارند پول هاشون رو به حساب منشی ها یا فامیل هاشون میریزند که شفاف نباشه درآمدشون.
وقتی بعضی دکتر فقط به فکر جیب خودشون باشن همین میشه دیگه
چند روز پیش یک فیلم هالیوودی دیدم اولش نوشت اگه کپی کرده باشی 250 هزار دلار جریمه میشی یعنی دو نیم میلیارد پول برای یک فیلم. کافی سازمان مالیاتی بگه هر پزشکی کارتخوان نداشته باشه 500 میلیون جریمه میشه. حتی اگر بنده خدا کارتخوان داره واز اتفاق خراب شده کرکره رو بکشه پایین بده ددست کنن
تابناک واقایان ضد پزشک کارت خوان اجباری نمیتواند باشد یکی حوصله داره میگیره وکسی هم حوصله اش را نداره اگر از جهت مالیات مدعی هستید که همه شماها ممیز مالیاتی شده اید دارایی مرتب بازرسها چک میکنند وورقه های بیمه هم به دارایی منتقل میشود بفرمایید عقده ها از کجاست اقای تحریم کننده اگر دچار اشکال شدی تحریم یادت میره التماس هم میکنی زیرا ۱۴ رشته در پزشکی وجود داره که هر پزشکی در رشته خاصی کار میکند
میدونید این جماعت پول پرست کاری کردند که پزشکی تو نزد مردم منفور شده
ساختار وزارت بهداشت یک ساختار پزشک سالار شده است
برو بابا حالت خوش است خودتان را ومردم را دست انداخته اید پزشک اینجور پزشک انجور
فکر کردید مالیات بدن دکترا خرج کشور و مردم میشه؟؟؟؟
اکثر پزشکان ایران ، کم حوصله ترین ، پولدوست ترین ، بی قانون ترین ،مدعی ترین و ..... هستند و وزارت متبوعه و نظام پزشکی ، حامی ترین سازمان دولتی از آنهااست . !!! بی خیال مردم عادی .
برو بابا حالتان خوش است پزشک اینطور پزشک انطور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی