بازدید 5879

ناگفته‌هایی از سختی‌های درمان بیماران سرطانی

کد خبر: ۸۲۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 24 August 2018

پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند. در ادامه ناگفته های یک پزشک سرطان شناس را در خصوص سختی کار خود می خوانید. با ما همراه باشید.

به گزارش جام جم، دکتر حسین فودازی دبیر انجمن آنکولوژی ایران به مناسبت روز پزشک بیان کرد: به طور اصولی در چرخه طبیعت، هر موجودی شروع و بعد از مدتی پایانی دارد. مانند انسان که بعد از تولد و طی مراحل مختلف دچار مرگ می شود. در سلول های بدن نیز همین اتفاق رخ می دهد، حال آنکه این سلول ها در جایگاهشان عدم کارایی خود را نشان دهند، باعث یکسری مشکلات و معضلات در جسم می شوند، به طوریکه در سلول های پایه وقتی تقسیم رخ می‌دهد هرکدام از آن سلولها ارگانی از بدن را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: آن ارگان شروع به حیات کرده و پس از مدتی عمر خود را از دست داده و سلول های جدید جایگزین این سلول ها می شوند. اما این امکان هست که این سلول ها جایگزین سلول های قدیمی نشوند و از چرخه طبیعی خارج گردند که در ادامه دو حالت ایجاد می شود.

این متخصص خاطرنشان کرد: در حالت اول چرخه طبیعی تکرار نمی شود و سلول توانایی وظایف خود را از دست می دهد و در حالت دوم رشد غیر طبیعی سلول هایی که از مسیر طبیعی رشد خودشان خارج شده اند و تحت فرمان فیزیولوژی بدن نیستند که به آن «سرطان» گفته می شود.

به گفته فودازی، در به وجود آمدن سرطان عوامل ارثی و فاکتورهای محیطی نقش دارند. راه های درمان سرطان به سه طریق رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن آنکولوژی ایران در درمان سرطان یکی از عوامل مهم را «بُعد زمان» دانست و گفت: زمان در بهبود یافتن یک بیمار سرطانی بسیار مهم است. اما گاهی پزشک متخصص با تشخیص دیرهنگام خود و دیر ارجاع دادن به آنکولوژیست مربوطه باعث پیشرفت و سخت تر شدن بیماری می شود. با توجه به سختی های پیشروی آنکولوژیست گاهی همراه نبودن و روحیه درمان نداشتن بیمار و خانواده بیمار با پزشک، محدودیت های درمانی و نبود داروهای اصلی شیمی درمانی، توزیع امکانات و تجهیزات پزشکی و هزینه بر بودن این درمان که هر خانواده قادر به تامین آنها نیستند.

وی در ادامه افزود: همچنین محدودیت در پوشش های بیمه ای و تغذیه های ناسالم و نبود محصولات کاملا استاندارد و ارگانیک و استفاده رایج از محصولات تراریخته در بازار که بعد از درمان هر شیمی درمانی خاصیت معکوس را در بدن ایجاد می کند.

فودازی در پایان گفت: پزشکان در شرایط کنونی از تمامی مسئولین مربوطه خواهان حمایت و همکاری در زمینه آگاه سازی در راه­های پیشگیری را خواستارند، لذا راه های پیشگیری و فرهنگ سازی می تواند از نظر اقتصادی، درمانی و سلامت وضعیت کنونی را بهبود ببخشد، به امید روزی که جسم هیچ موجود زنده ای درد نداشته باشد زیرا «درد» از هر طرف نوشته و خوانده شود «درد» است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان