بازدید 2294

افسردگی در کمین دختران چاق

کد خبر: ۸۲۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 13 August 2018

متخصصان سلامت بر اساس یافته‌های بدست آمده تاکید کردند که دختران چاق بیشتر احتمال دارد در دوران کودکی و نوجوانی به افسردگی دچار شوند.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌ها حاکیست دختران چاق در مقایسه با همسالان خود که چاق نیستند بیشتر احتمال به افسردگی مبتلا شوند.

مطالعه انجام شده روی نتایج ۲۲ تحقیق نشان داد در مقایسه با دخترانی که از وزن طبیعی دارند، دختران چاق ۴۴ درصد بیشتر در معرض افسردگی هستند یا احتمال دارد در آینده به این اختلال دچار شوند. با این حال داشتن اضافه وزن همچون مشکل چاقی در خطر ابتلای دختران به افسردگی نقشی ندارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سراسر جهان بیش از ۴۰ میلیون کودک در سن پنج سالگی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. همچنین افسردگی دلیل اصلی کاهش کیفیت زندگی کودکان است که بر عملکرد آنان در مدرسه، دوست یابی و حتی خطر گرایش به مواد مخدر تاثیر می‌گذارد.

محققان تاکید کردند: در حالیکه پیش از این نتایج مطالعات حاکی از ارتباط چاقی در دوران کودکی با خطر فزاینده افسردگی بوده، این نتایج با یکدیگر مغایرت داشته است.

در بررسی اخیر کودکان شرکت کننده به طور میانگین ۱۴ ساله و تقریبا ۱۶ درصد آنان چاق بودند. همچنین بیش از یک نفر از هر ۱۰ کودک چاق به افسردگی مبتلا بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر "استفن پونت" از دانشگاه تگزاس که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: کودکان چاق در معرض ابتلا به افسردگی هستند و در عین حال کودکان مبتلا به افسردگی در معرض فزاینده ابتلا به چاقی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی