بازدید 8873
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت و گو با «تابناک اقتصادی»؛

قیمت سکه ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان حباب دارد

بازار سکه تهران در اولین روز هفته، تحت تاثیر خبر اعلامی مبنی بر نرخ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای ۲۵ هزار سکه پیش فروش شده ودیعه ای، قرار داشت. به گونه‌ای که این نرخ با توجه کاهش معنادار نسبت به روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۹۷، سیگنال مثبتی در جهت جلوگیری از جهش دوباره نرخ سکه داشته است.
کد خبر: ۸۲۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 11 August 2018

قیمت سکه ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان حباب داردبازار سکه تهران در اولین روز هفته، تحت تاثیر خبر اعلامی مبنی بر نرخ 2 میلیون و 800 هزار تومانی برای 25 هزار سکه پیش فروش شده ودیعه ای، قرار داشت. به گونه ای که این نرخ با توجه کاهش معنادار نسبت به روز چهارشنبه 17 مردادماه 97، سیگنال مثبتی در جهت جلوگیری از جهش دوباره نرخ سکه داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز شنبه بیستم مردادماه 97، بانک ملی قیمت اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای این روز 2 میلیون و 800 هزار تومان تعیین کرد. همچنین تاکید شده است که هنگام تحویل هر یک عدد سکه به ثبت نام کنندگان، از این مبلغ چهار درصد به عنوان تخفیف و 10 میلیون ریال ودیعه کسر شده و مابه التفاوت آن دریافت می شود. نرخ اعلامی بانک مرکزی برای این سکه ها در روز جاری به نسبت روز پنجشنبه تغییری نداشته است. هرچند باید یادآور شد که بانک مرکزی در اولین روز عرضه این 25 هزار سکه، نرخ 3 میلیون و 79 هزار تومان را برای عرضه در بانک ملی اعلام کرده بود، که این عامل در کنار جوسازی و ایجاد شایعه عرضه تمامی سکه های پیش فروش شده با شرایط فوق (محاسبه نرخ روز و دریافت و مابه التفاوت)، موجب رشد قیمت ها بر خلاف انتظار بود. البته در روزهای آینده، نوبت به عرضه سکه های ثبت نام قطعی می رسد و انتظار برای کاهش قیمت ها وجود دارد.

در خصوص روند بازار امروز گفت و گویی با محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اصناف ایران، داشته ایم و نظر ایشان را در خصوص بازار امروز سکه جویا شدیم.

کشتی آرای معتقد است که در اولین روز عرضه سکه های پیش فروش شده ودیعه ای در بانک مرکزی، تقاضای پنهانی در آن روز (چهارشنبه) وجود داشت که منتظر بود تا با ورود سکه های مورد نظر به بازار، قیمت ها شکسته شود و این افراد شروع به خرید کنند، ولی بازار با واکنش سردی مواجه شد و این سکه ها وارد بازار نشد و با وجود تقاضا و عدم عرضه سکه به بازار، به یکباره روز پنج شنبه نرخ سکه تا 4 میلیون و. 200 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی در این گفت و گو اظهار داشت: چند روزی هست که سکه در بازار در ساعت های مختلف، قیمت های متفاوتی دارد. کشتی آرای در خصوص نرخ های امروز بازار اظهار داشت: امروز صبح با شروع فعالیت بازار، قیمت سکه تمام طرح جدید، با 4 میلیون و 60 هزار توان، شروع کرد و در ادامه با نوساناتی که روی قیمت ارز ایجاد شد سکه را به 3 میلیون و 840 هزار تومان تا اواسط روز رساند. دوباره اندکی افزایش قیمت را شاهد بودیم و بعداز ظهر دوباره به 3 میلیون و 840 هزار تومانی بازگشت.

عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی، معتقد است: در حال حاضر بازار با روال عادی حرکت می کند، به عنوان نمونه نیم سکه و ربع سکه به نسبت صبح کاهش قیمت داشته است. همچنین قیمت طلا تغییری نکرده است ولی نرخ سکه با توجه به عرضه و تقاضا در طول روز چندین بار تغییر می کند. سکه در حال حاضر نسبت به قیمت واقعی، یک میلیون تومان حباب دارد. یعنی قیمت واقعی سکه در حال حاضر حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان هست. که این نرخ بر اساس ارز آزاد و نرخ جهانی طلا توسط بانک مرکزی محاسبه می شود. این در حالی است که روز پنج شنبه قیمت سکه حدود 800 هزار تومان حباب داشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر