بازدید 3938

ترامپ تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال دوبرابر کردن تعرفه های اعمال شده علیه فولاد و آلومینیوم ترکیه است و اصرار دارد که رابطه بین دو کشور "خوب نیست".
کد خبر: ۸۲۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ 10 August 2018

ترامپ تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دوبرابر کرددونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال دوبرابر کردن تعرفه های اعمال شده علیه فولاد و آلومینیوم ترکیه است و اصرار دارد که رابطه بین دو کشور "خوب نیست".

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، روابط میان واشنگتن و آنکارا به دلیل بازداشت کشیش آمریکایی، اندرو برونسون، به دلیل اتهامات تروریستی در تركیه، تیره شده است. او در صورتی که برای حمایت از کودتای ناموفق سال ۲۰۱۶ ترکیه برای سرنگونی رییس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان، محکوم شناخته شود، با مجازات تا ۳۵ سال زندان رو به رو خواهد بود.

ترامپ در ماه مارچ تصمیم گرفت تا ۲۵ درصدی بر روی فولاد و ۱۰ درصدی بر روی آلومینیوم تعرفه وارداتی از چندین کشور، من جمله ترکیه، وضع کند. او از دیگر کشور ها برای آغاز جنگ تجاری انتقاد کرده است.

نزاع دیپلماتیک بین کشورها موجب شده است که ارزش لیر ترکیه در هفته گذشته کاهش زیادی داشته باشد. ارزش پول ترکیه در روز جمعه تقریبا ۲۰ درصد سقوط کرده و هر یک دلار ۶.۶۴ لیر شده است. این ارز در حال حاضر بدترین هفته خود از سال ۲۰۰۱ تجربه می کند. سرمایه گذاران در ترکیه نیز نگران دخالت رییس جمهور ترکیه در بانک مرکزی این کشور هستند.

ترکیه در ماه ژوئن بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۲۶۶.۵ میلیون دلار تعرفه وضع کرد که در این میان واردات کالاهای آمریکایی نظیر زغال سنگ، کاغذ، گردو، بادام، تنباکو، مشروبات الکلی و ماشین آلات قرار دارند.

در ماه جولای، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وعده داد که اگر مقامات این کشور از آزاد کردن برونسون اجتناب کنند، "تحریم های بزرگی" را به ترکیه تحمیل کند. پس از آن، در ۱ آگوست کاخ سفید خبر از تحریم وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه داد که در پی آن شهروندان آمریکایی از انجام تجارت با آنها منع می شوند.

اردوغان پاسخ داد که ترکیه، به رغم سیاست تحریم های ترامپ، از تصمیم خود باز نخواهد گشت و گفت که او با اقدامات متقابلی پاسخ خواهد داد.

او هفته گذشته گفت: "تا دیشب صبوری کردیم. امروز من به دوستانم اعلام می کنم که ما دارایی های وزیر دادگستری و وزیر کشور آمریکا در ترکیه را ضبط خواهیم کرد. "

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل