بازدید 5284
شرط اتحادیه اروپا برای خرید گاز بیشتر از آمریکا:

آمریکا اگر سهم بیشتری از بازار گاز طبیعی مایع اتحادیه اروپا می خواهد، باید قیمت را پایین بیاورد

در روز پنجشنبه اتحادیه اروپا اعلام کرد که به توافق خرید گاز طبیعی مایع بیشتر از ایالات متحده که در مذاکرات با رئیس جمهورآمریکا، دونالد ترامپ، به دست آمده، پایبند است، اما از واشنگتن خواست تا برای رقابتی شدن قیمت های خود بیشتر تلاش کند.
کد خبر: ۸۲۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 09 August 2018

در روز پنجشنبه اتحادیه اروپا اعلام کرد که به توافق خرید گاز طبیعی مایع بیشتر از ایالات متحده که در مذاکرات با رئیس جمهورآمریکا، دونالد ترامپ، به دست آمده، پایبند است، اما از واشنگتن خواست تا برای رقابتی شدن قیمت های خود بیشتر تلاش کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، ژان کلود یونکر در مذاکراتی که ماه گذشته با ترامپ به منظور جلوگیری از وضع تعرفه های جدید داشت توافق کرد تا به افزایش واردات سویا و گاز طبیعی مایع از ایالات متحده به اتحادیه اروپا بپردازد.

اتحادیه اروپا مدت ها تلاش کرده است تا با گسترش زیرساخت های گاز طبیعی مایع و برای دسترسی به تامین کنندگان دیگر مانند ایالات متحده، از. وابستکی ۴۰ درصدی اش به روسیه برای تامین نیازهای خود بکاهد.

با این وجود، مقامات اتحادیه اروپا تاکید دارند که پیش افتادن واردات گاز طبیعی مایع از ایالات متحده در رقابت با روسیه، به نیروهای دخیل در بازار بستگی دارد.

یونکر در بیانیه ای گفت: "صادرات رو به رشد گاز طبیعی مایع ایالات متحده، اگر قیمت آن قابل رقابت باشد، می تواند نقش فزاینده و استراتژیکی در تامین گاز اروپا ایفا کند."

وی گفت: "اما ایالات متحده باید نقش خود را در برداشتن نوار قرمز محدودیت ها ایفاکند” که اشاره ای به قوانین ایالات متحده برای صادرات گاز طبیعی مایع به اروپا را دارند.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت: از زمان ورود اولین محموله گاز طبیعی میع ایالات متحده به اروپا در سال ۲۰۱۶، واردات این بلوک به ۲.۸ میلیارد متر مکعب رسیده است.

اتحادیه اروپا گفته است: در سال ۲۰۱۷، اروپا بیش از ۱۰ درصد کل صادرات گاز طبیعی مایع ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود، در حالی که در سال ۲۰۱۶ این رقم ۵ درصد بوده است. اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که گاز ایالات متحده را خریداری می کنند.

یونکر پیشتر تأیید کرده بود که اتحادیه اروپا پایانه های بیشتری را برای وارد کردن گاز طبیعی مایع (LNG) از ایالات متحده خواهد ساخت. برخلاف گاز طبیعی که در حال حاضر از روسیه به اروپا تحویل داده می شود، گاز طبیعی مایع باید توسط کشتی به تاسیسات تخصصی ارسال شود و این امر هزینه واردات نفت از آمریکا را بالا می برد و تقاضا برای محصول آمریکایی را کاهش می دهد.

واشنگتن در یک ژوئن با اشاره به زمینه های امنیت ملی تعرفه هایی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد و ترامپ تهدید کرده بود که این تعرفه ها را بر خودرو ها و قطعات خودرویی وارداتی از اتحادیه اروپا گسترش می دهد.

در واکنش به تعرفه های فلزات ایالات متحده، اتحادیه اروپا قبلا بر واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو (۳.۳ میلیارد دلار)، از جمله مشروبات الکلی و موتور سیکلت هایی که تولید برخی از حوزه هایی است که در انتخابات از ترامپ حمایت می کردند، وضع کرده است.

ترامپ بعد از توافق ماه گذشته با یونکر اعلام کرد که: "ما بر علیه روح اين توافق اقدامی نخواهيم کرد مگر اينکه یکی از طرفين مذاکرات را متوقف سازند". او افزود که گام بعدي، برداشتن تعرفه های آمريکا براي آلومينيوم و فولاد و همچنين تعرفه های متقابلی که اتحاديه اروپا به دنبال آن وضع کرد، است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار