بازدید 8715
نمایندگان در گفت‌وگو با «تابناک»؛

روحانی بدون ملاحظه همه مشکلات را به مردم بگوید/ طرح سؤال از رئیس‌جمهور می‌تواند یک فرصت طلایی باشد

بحران‌های اقتصادی از جمله رکود واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری موجب اعتراض‌های مردمی و صنفی در مناطق مختلف کشور شده است. همزمان با اعلام خروج آمریکا از برجام، روند افزایش نرخ ارز شدت گرفته و نرخ دلار طی کمتر از ۹ ماه در ایران سه برابر شده است.
کد خبر: ۸۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 05 August 2018

بحران‌های اقتصادی از جمله رکود واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری موجب اعتراض‌های مردمی و صنفی در مناطق مختلف کشور شده است. همزمان با اعلام خروج آمریکا از برجام، روند افزایش نرخ ارز شدت گرفته و نرخ دلار طی کمتر از ۹ ماه در ایران سه برابر شده است.

همین امر باعث شد تا بار دیگر طرح سؤال از روحانی در مجلس کلید زده شود، اما این بار نمایندگان اهتمام ویژه‌ای درباره این سؤال داشتند، به‌ طوری ‌که رئیس مجلس، چهارشنبه گذشته اعلام کرد، طرح سؤال از رئیس‌جمهوری با ۹۲ امضا به کمیسیون اقتصادی رفته بود و درنهایت پس از بررسی در این کمیسیون، امضای ۸۰ تن از نمایندگان باقی ماند.

بدین ترتیب با باقی ماندن امضای بیش از یک‌چهارم نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهوری یک ماه پس از اعلام وصول، فرصت دارد تا با حضور در مجلس به سؤال‌های نمایندگان پاسخ دهد.

طرح سؤال از رئیس‌جمهوری در پنج محور «عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی» ارائه‌ شده است.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: من شخصاً با طرح سؤال از رئیس‌جمهور موافق نبودم چون رئیس‌جمهور میراث دار یکسری از تنگناها و مشکلاتی است که امروز کشور با آن روبه روست و واقعیت این است که بسیاری از این مشکلات اصلاً مربوط به این دولت نیستند و از قبل مانده‌اند.

وی در ادامه افزود: اما اکنون این موضوع مطرح‌ شده، یک فرصت بسیار طلایی است و رئیس‌جمهور باید بیاید و بدون ملاحظه تنگناها و مشکلات و سوابقی که منجر شده تا در این دام گرفتار و کشور با این وضعیت دچار شود را توضیح دهد.

وی گفت: البته این اشکال هم به روحانی وارد است که قبل از سؤال باید می‌آمد و حداقل تقاضای دوستان خود در مجلس را قبول می‌کرد و یک جلسه‌ای در مجلس حاضر می‌شد و برای نمایندگان مسائل و موضوعات را برای مردم تشریح می‌کردند.

وی در پاسخ به این که اگر نمایندگان قانع نشوند چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: در این صورت سؤال به قوه قضاییه ارسال و به‌ منزله استنکاف از قانون تلقی می‌شود؛ اما اگر روحانی خوب توضیح دهد نمایندگان قانع می‌شوند.

همچنین سید مصطفی ذوالقدر در خصوص اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: سؤال از رئیس‌جمهور و وزرا حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من خودم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا نکردم ولی نمی‌توانیم بگوییم چرا نمایندگان سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس‌جمهور به مجلس می‌آید و به نمایندگان در خصوص سؤال‌هایی که دارند، توضیح می‌دهد و مشکلی به وجود نمی‌آید.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند سؤال از رئیس‌جمهور به مصلحت نبود ولی نمی‌توان خرده‌ای به نمایندگان گرفت زیرا در چارچوب وظایف نمایندگی خود، سؤال از رئیس‌جمهور را پیگیری کردند.

 

برای خواندن خبرها و تحلیل های بیشتر درباره سوژه روز تابناک ماجرای سؤال از رئیس‌جمهور اینجا  را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
روحانی به 24میلیون رای دهنده وملت ایران توضیح دهد باوجود رفع تحریمها و دوبرابر شدن قیمت جهانی نفت وآزادشدن 150میلیارددلاراموال بلوکه شده درحالیکه هنوز تحریمها برنگشته چرا تورم چند برابر شده وبازنشستگان وکارمندان زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده
اتاق فکرهای برای به بیراهه کشیدن افکار افراد فکور جامعه، و نه افرادی که بدون اطلاع فقط قصد ایجاد اغتشاش دارند، در خصوص بی کفایتی ها جاری مجدداً با مطرح نمودن سؤال از رئیس‌جمهور در پنج محور «عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی»، فعال شده اند.
بقیه قوا یعنی مقننه و قضائیه چکار می کنند؟ فقط حرف زدن بی هدف و بدون برنامه از سوی نمایندگان ملت و دستگیری از سوی دیگری؟
آآیا این سوال کردن مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل میکند؟ یا فقط برای ظاهر سازی انجام میشود.؟
روحانی طرف مردم را نخواهد گرفت و تنها به مصلحت اصولگراها و اصلاح طلبان می اندیشد.
این چه حرفی هست که طرفداران هر رییس جمهوری در هردوره زدن که میراثدار مشکلات قبل از خودشون هستند، پس رییس جمهور چه کارست،ضمنا فساد گستردهدر حوزه ارز وپول وخودرو که دیگه الزاما میراث نیست ، ضعف مدیریت و یا سواستفاده ست،دفاع کورکورانه مردم رو بدبین تر می کند
متاسفانه روحانی بدلیل امنیت کشور نمیتونه همه چیز رو بگه و بگه که خود امنیتی ها در این اتفاقات درست دارن
روحانی راحت میاد زل میزنه تو دوربین میگه ما فلان تعداد شغل ایجاد کردیم واسه کی و کجا خدا میدونه.تورم هم که واسه بچه محلهاشون که ثروتشون یک شبه چد برابر شد 7یا10درصد هست.
از طریق کدام رسانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرصتي خلائي
این بار نیز مثل گذشته از حرفهای رئیس جمهور کمتر کسی قانع خواهد شد چرا که خانه از پای بست ویران است , و روحانی و امثال روحانیها نمی توانند کاری بکنند و فقط یک عده که عامل گرفتاری برای کشور هستند و دست به سیاه و سفید نمی زنند توقع شان هم زیاد است , هروقت درب چاهای نفت بسته شد و تمام ملت برای کار آستین بالا زدند و حاکمیت هم ریل گذاری درست کرد ما از این وضع نجات می یابیم
چه مشکلاتی الحمدالله وزیر وزرا و مدیران خدوم و فرزندان خدوم انها در ناز و نعمتند و ماها هم مثل خر از صبح تا شب کار میکنیم تا انها در رفاه باشند.....
آقای روحانی خواهش می کنیم اختلاس و فساد مالی همه را شفاف بگویید .
روشون نمیشه احتمالا. چون یادشونه اون موقعی رو که مردم تو اون گرما ساعتها وایسادن تا به این آقای نسبتا محترم رای بدن!!!
این مصلحت ها و ملاحظات پدر مردم و ایران رو درآورده آقا شفاف بگین خاتمی هم همیشه میگفت روزی با مردم همه چیز رو خواهم گفت پس اون روز کی هست!؟
مشکلات باید حل بشه من به عنوان یک شهروند نیازی به شنیدن مشکلات ندارم مگر شما مشکلات من را می شنوید که من مشکلات شما را بشنوم

مشکل من هم آلودگی آب هوا ترافیک حقوق پایین مسکن درصد پوشش پایین تامین اجتماعی و.......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی