بازدید 9111
۹

پایان دو سال و نیم مردم آزاری در غرب تهران با جبران یک خطا!

عملیات ساخت زیرگذر استاد معین که از سال ۱۳۹۴ و برای اتصال خیابان استاد معین به شهید اکبری در غرب تهران آغاز شد، خیلی زود و به دلیل برخورد با معارضاتی نظیر لوله‌های انتقال آب و کابل‌های مخابراتی متوقف شد؛ پروژه دردسرسازی که پس از دو سال و نیم توقف و مشکلات فراوانی که برای شهروندان ایجاد کرد، حالا زمزمه‌هایی در مورد آغاز به کار آن البته به شکل دیگر مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 05 August 2018
پایان دو نیم سال مردم آزاری در غرب تهران با جبران یک خطا!عملیات ساخت زیرگذر استاد معین که از سال ۱۳۹۴ و برای اتصال خیابان استاد معین به شهید اکبری در غرب تهران آغاز شد، خیلی زود و به دلیل برخورد با معارضاتی نظیر لوله‌های انتقال آب و کابل‌های مخابراتی متوقف شد؛ پروژه دردسرسازی که پس از دو سال و نیم توقف و مشکلات فراوانی که برای شهروندان ایجاد کرد، حالا زمزمه‌هایی در مورد آغاز به کار آن البته به شکل دیگر مطرح می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله پروژه‌های عمرانی قابل توجهی که گاه در دستور کار شهرداری کلانشهر‌ها قرار می گیرد و به سرانجام رسیدن آن، زمینه را برای سهولت دسترسی و تردد شهروندان فراهم می کند، باید به زیرگذر‌هایی اشاره کرد که با هزینه و صرف زمان فراوان ساخته می شوند؛ پروژه‌هایی که البته گاهی نیمه کاره رها شدن آن‌ها رنج مضاعفی را به شهروندان تحمیل میکند.

زیر گذر استاد معین تهران که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۹۴ و در خیابان آزادی حد فاصل خیابان استاد معین تا شهید اکبری آغاز شد را باید از این دست پروژه‌ها دانست؛ پروژ‌ه هایی که به دلیل عدم انجام مطالعات مقدماتی دقیق و کامل، تنها پس از مدتی از آغاز با موانعی جدی رو به رو شد و مشکلات پیش روی آنقدر بالا گرفت که مدیران اجرایی بناچار کار را نیمه کاره رها کردند.

این زیرگذر که بر اساس وعده مدیران شهرداری منطقه ۹ تهران مقرر بود در کمتر از یک سال و در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری کامل برسد، پس از ۳۷ درصد پیشرفت کار با معارضاتی نظیر لوله‌های انشعاب آب ۳۰۰ و ۷۰۰ و کابل‌های مخابراتی رو به رو و به همین دلیل متوقف شد.

البته توقف عملیات احداث پروژه آغازی شد بر مشکلاتی که شهروندان تهرانی که بخاطر مسدود شدن بسیاری از خیابان‌های محلی و نیز باریک شدن خیابان‌های اصلی مثل خیابان استاد معین دچار مشکلات فراوانی شدند.

پس از آغاز به کار مدیران شهرداری جدید و تیم شورای شهر کنونی، هرچند تلاش‌ها برای حل مشکل و تسریع در فرایند ساخت این پروژه دوباره از سر گرفته شد، مطالعات جدید نیز از بی سرانجام بودن استمرار پروژه خبر می داد.

این را می توان از گفته‌های پیروز حناچی، معاون سابق فنی شهرداری تهران برداشت کرد که دی ماه سال گذشته به رسانه‌ها گفت: برای تکمیل این پروژه تردید وجود دارد، زیرا اگر استادمعین را به شمال آن وصل کنیم، بخشی از شریان‌های درجه ۳ را به درجه یک تبدیل می کنیم، به این معنی که افراد ساکن در آن محدوده که الان شب‌ها راحت میخوابند پس از تکمیل پروژه از صدای تردد تریلی‌ها آزرده خواهند شد و در روز هم متحمل ترافیک و آلودگی خواهند بود.

حناچی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد به خاطر شرایط موجود ساخت پروژه لغو شود اظهار کرد: لغو پروژه امکانپذیر نیست، زیرا چند سال است که ما بخاطر این پروژه مردم را به سختی انداخته ایم. عجله ای برای تکمیل این زیرگذر نداریم و ممکن است این کار در ده یا پانزده سال آینده انجام شود، زیرا در آن موقع شهر به اشباع رسیده است.

با وجود این مواضع نا امیدکننده که شهروندان تهرانی در منطقه ۹ شهرداری تهران نگران کرده بود، حالا خبر‌هایی به گوش می رسد که بر اساس آن قرار است در آینده نزدیک این زیرگذر به تونل تغییر ماهیت دهد و عملیات احداثش دوباره از سر گرفته شود.

در همین رابطه، علی مفاخریان، شهردار منطقه ۹ به رسانه‌ها گفت: با مدل سازی‌هایی که انجام شده است، بحث اجرای زیرگذر به صورت تغییر یافته مصوب و قرار شد نقشه‌های اجرایی پروژه به صورت تونلی استخراج شوند.

مفاخریان با بیان اینکه غیر از تأمین منابع مالی، موضوع مربوط به تأسیسات شهری مانع اجرای پروژه بود، ادامه داد: پروژه در محل عبور خطوط آب ۳۰۰ و ۷۰۰ و همچنین خطوط مخابراتی بود که به عنوان معارضان اصلی پروژه محسوب میشدند و به همین علت در حال حاضر مسیر خیابان خالقیان بسته است.

مدیران کنونی شهرداری منطقه ۹ تهران و نیز مسئولان ارشد شهرداری، در حالی دوباره از آغاز فرایند احداث این پروژه شهری سخن می گویند که در دو نیم سال گذشته مشکلات فراوانی در این رابطه برای شهروندان پیش آمده است و آن‌ها انتظار دارند بالاخره یک تصمیم نهایی و قاطع زمینه حل مشکل موجود را رقم بزند.

یکی از شهروندان ساکن در منطقه استاد معین تهران، در همین رابطه به خبرنگار «تابناک»، گفت: منزل مسکونی ما درست در مجاورت اجرای این پروژه قرار گرفته و از سال ۱۳۹۴ که عملیات احداث آن آغاز شد، آلودگی صوتی و مسدود شدن خیابان دشواری‌های فراوانی برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: هرچند توقف پروژه آلودگی صوتی را از در سال‌های گذشته از بین برد، مسدود بودن کوچه و خیابان‌های منطقه همچنان پابرجاست و این موضوع مشکلاتی مثل ترافیک شدید در منطقه را پیش آورده است.

این شهروند تهران با تأکید بر اینکه یکی از نگرانی‌های ما در رابطه با ساخت زیرگذر و اتمام آن تشدید آلودگی‌های صوتی بخاطر تردد ماشین‌های سنگین از این مسیر بود، افزود: تصمیم جدید مسئولان برای تبدیل این زیرگذر به تونل میتواند نگرانی‌های شهروندان منطقه را تا مقدار زیادی کاهش دهد، اما به نظر من شهرداری موفق نخواهد شد این تونل وعده داده شده را تا پایان سال جاری به پایان برساند.

پروژه زیرگذر استاد معین که بهتر است از این به بعد به آن پروژه تونل ارتباطی استاد معین گفته شود را باید مصداق بارز مردم آزاری مدیران شهری به واسطه کم کاری در انجام مطالعات مقدماتی و دقیق تلقی کرد؛ طرحی که قرار بود زمینه افزایش رفاه شهروندان منطقه ۹ شهرداری را فراهم کند، اما به سلب رفاه حداقلی آن‌ها نیز منجر شد.

البته حالا امید این است که مدیران شهرداری بتوانند با عزمی راسخ و با تمام توان به موضوع ورود جدی کنند و ضمن انجام مطالعات کامل، داستان کهنه این طرح عمرانی را به پایان برسانند؛ انتظاری که در صورت عدم انجام مطالعات جامع بعید نیست دوباره با موانع جدید رو به رو شود و شرایط بحرانی کنونی را تشدید کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
مصداق بارز مردم آزاری و بی کفایتی مدیران
خدایا بسه دیگه خسته شدیم
این پروژه جلو چشم شهرداران منطقه ۹ تهران در ادوار مختلف بوده و هست و به این وضع افتاده
خدا رحم کنه به مردم محروم استانهای محروم که فرسنگ ها با چشمان مسئولان فاصله دارن
مردم آزاری در تهران که دیگه عرف شده.
مشکل بی پولی شهرداری هم بوده
اين موضوع تازگي نداره تمام پروژه هاي عمراني كشور آبكي و كشگكيه من نمونه بسيار روشني عرض كنم در خصوص پروژه آزادراه قزوين رشت
همه مردم ميدونن گلوگاه ترافيكي كشور در ايام تعطيلات بسمت رشت بين منجيل و رودبار هستش جناب اقاي مهندس ع خ كه از زبان خودشون شنيدم كه براورد اجراي پروژه 140 ميليارد تومان بوده با پيشرفت فيزيكي 60 درصدي پروژه 1000 ميليارد تومان خرج شده هنوز هم گره ترافيكي گشوده نشده
بدتر از طبقاتی کردن اتوبان صدر که نیست ،
اما از این گذشته دوست دارم به منوریل قم هم رسیدگی کنید ،
تهرانی ها در جریان نیستند اما از وقتی پایه های منوریل صادقیه برچیده شد ، پروژه را به شهر قم منتقل کرده و آنجا نیمه کاره رها کرده اند
اضافه کنید زیر گذر زنجان جنوبی به خ آزادی که بیش ازدو ساله روح و روان مردم رو ا زرده و نماد بی کفایتی وبی تدبیری شده
تابناک جان یه گزارش هم از این مردم ا زاری بده
وقتی یه مشت بیسواد که فک وفامیل اقایون هستند وگذاشته میشن سر کاری که نه شایستگی نه لیاقتش را دارند میشه همین اوضاع بلبشوی مملکت ...............هیچ کس سر جای اصلی اش نیست................به تعداد انگشتان دست ادمی که لیاقت وشایستگی وسواد داشته باشه سر کار نیست................مداخله ها هم که دیگه جای خود دارد...........
متاسفانه درهمه امور مثل راه سد نیروگاه کارخانه ذوب اهن فرودگاه ووووواول شروع به ساخت وساز میکنیم بعدا"به مشکلاتش فکر میکنیم علت کاردست کاردان نیست بیشتر امورشخص محوراست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی