بازدید 23900
شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با «تابناک»؛

عده ای به بانک مرکزی نفوذ کرده و دلار مفت گرفته اند/درآمد یک کارگر به صد دلار رسیده/همه مضطرب هستند و نمی‌دانند باید چه‌ کار بکنند

هرج‌ومرج کامل در بازار حاکم است و هر کس به هر روشی که بتواند جیب مردم را خالی می‌کند. هر روز قیمت اجناس گران‌تر می‌شود و تنها راهکار این وضعیت در اوضاع کنونی این است که خود دولت کالا را وارد کند و در اختیار مردم بگذارند.
کد خبر: ۸۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 04 August 2018

عدم پاسخگویی مسئولان کشور به اوضاع اقتصادی، موجی از نگرانی را در میان مردم ایجاد کرده است به گونه ای که برخی از مردم حتی توان تهیه مایحتاج ضروری خود را ندارند، کالا و خدمات هرروز گران‌تر شده و مردم با اضطراب در حال پیگیری قیمت‌ها هستند.

به گزارش «تابناک»؛ این وضعیت، نمایندگان مردم در مجلس را نیز نگران کرده است. برخی از آنان بر این باورند که مردم عصبانی هستند و اگر دولت به ‌زودی راهکاری برای حل بحران پیدا نکند، موج اعتراضات شروع خواهد شد و ممکن است جو امنیتی در کشور ایجاد شود.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: به نظر می‌رسد که وضعیت موجود، بیشتر از بی اعتمادی مردم به آینده کشور ناشی می‌شود. هر که سعی کرده پس‌انداز ناچیزی که داشته به دلار و سکه تبدیل کند تا بتواند دست کم اندک سرمایه خود را حفظ کند.

این نماینده با اشاره به موضوع پیشنهاد ترامپ و همچنین احتمال حضور وزیر خارجه عمان برای پادرمیانی مذاکره با امریکا گفت: به نظر من باید ما هم مذاکرات را قبول کنیم تا این مسائل روانی حل شود و قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر در این میان، ناشی از مدیریت نادرست بازار ارز است. از ابتدا دولت باید برای مایحتاج اساسی مردم خود وارد گود می‌شد و اقدام می‌کرد. بقیه موارد را نیز آزاد می‌گذاشت و ارز کشور را هزینه این‌گونه کارها نمی‌کرد و به‌جای آن پروژه‌های نیمه خوابیده را احیا می‌کرد تا مردم هم احساس کنند که کارهایی صورت گرفته است.

اما بی‌برنامگی‌ها چنان شد که عده‌ای ارز 4200 تومان را گرفتند و به‌ جای واردات مایحتاج مردم ارز کشور را در بازار آزاد به فروش رساندند. الآن دولت باید سریع تصمیم‌گیری کرده و بازار ارز ثانوی را فعال کند، از طرف دیگر دروغ به مردم نگوید و نگوید که ما می توایم هر چه ارز لازم باشد را تأمین کنیم.

وی گفت: اگر اقدام لازم و اقتصاد کشور تثبیت نشود، کارگران بیشمار بیکار خواهند شد و اگر این اتفاق رخ دهد، مسائل اجتماعی و امنیتی زیادی برای کشور ایجاد خواهد شد.
با امنیتی کردن بازار و دستگیری افراد خرده پا اوضاع درست نمی شود و الآن بازارها رو به تعطیلی است؛ بازاری نمی‌داند که جنس خود را بفروشد یا نفروشد.

این نماینده گفت: مردم الآن عصبانی هستند و اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند و مجلس و دولت، پاسخ روشنی به آن ندهد، به خیابان خواهند ریخت و حق خود را خودشان خواهند گرفت. الآن همه مظطرب هستند و نمی‌دانند باید چه ‌کار بکنند، درآمد یک کارگر به صد دلار رسیده و همه‌چیز گران شده است.

بیمقدار همچنین یادآور شد: هرج‌ومرج کامل در بازار حاکم است و هر کس به هر روشی که بتواند، جیب مردم را خالی می‌کند و هر روز قیمت اجناس گران‌تر می‌شود، و تنها راهکار این وضعیت در شرایط کنونی این است که خود دولت کالا را وارد کند و در اختیار مردم بگذارند.

وی اظهار داشت: معلوم نیست، چگونه عده‌ای در بانک مرکزی نفوذ کرده‌ و دلار مفت را از دولت گرفته‌اند. کسی که هیچ سررشته‌ای از گوشت ندارد، دلار 4200 تومان گرفته تا از ارمنستان گوشت وارد کند اما دلارها سر از بازار آزاد درآورده است.
مردم در حال له شدن هستند. کارگران زیر بار فقر کمرشان راست نمی شود، افرادی که از کمیته امداد امرار معاش می کنند، چیزی برای خوردن پیدا نمی کنند، در طولانی مدت بازاری‌ها و کسبه هم فلج خواهند شد، وقتی مردم پولی برای خرید ندارند طبیعی است که بازارها بسته شود. یکی از راهکارهای درست شدن اوضاع این است که ما سایه جنگ را از سر مردم برداریم، اینکه کری بخوانیم برای یکدیگر و فلان کار را می‌کنیم، این‌ها راهکار نیست و مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۱۴۱
مرحبا ، حرف دل مردم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
باور کن حالم دیگه از هر چی عبارت (سایه جنگ یا مذاکره با طرف مقابل یا از این جور عبارات بهم میخوره..طرف سیستم اقتصادی کشور داغونه .برنامه نداره بعد میگن باید مذاکره کمنیم..خوب مذاکره کردی وتحریم هم لغو شد..بعد چی ؟؟همین افرادی که الان دلار رو کردند11هزار تومن، با کد ملی فردفوت شده 10هزار تا گوشی وارد کردند ، 6 هزار تا خودرو لوکس با رانت وارد کردند همینها بعد از لغو تحریمها در این مملکت سود خواهند برد..و اون کگارگر بیچاره یا اون مستاحجر همچنان دستش خالی خواهد بود.هر وقت سیستم درست شد اونوقت مذاکره ولغو تحریم انجام بشه..
مرغ رفته کیلویی 11هزار تومن..آیا اینم ترامپ باعث شده؟؟بطری آب معدنی رفته 1500تومن آیا اینهم ترامپ باعث شده؟؟
هندوانه رفته کیلویی 2000تومن به بالا (در استان گیلان) .اینم ترامپ باعث شده واز این قبیل قیمتها!
ناشناس
| France |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
باید در مورد رفع مشکلات از خود مردم سئوال بشودیعنی رفراندوم برگزار بشود
ناشناس
| France |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
به قول قیصر امین پور خیلی زود دیر میشه
مهدی
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کوپونی کردن زندگی مردم هم هنر میخواهد و کار هرکسی نیست ،فساد بشگلی دیگر ادامه می یابد ومردم را برده دار وار زنده نگه میدارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
سایه کدوم جنگ ؟ ناقلا میخوای مذاکره کنی میندازی گردن سایه جنگ . ولی خوبه مردم نجات پیدا کنن بلکه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
این قضیه درخواست رفراندوم هم لوس بازی شده دیگه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
جناب آقای روحانی از دوره پیش تاکید بر این داشتن که ما باید مذاکرات جامع راه بندازیم و مذاکرات
روانجام بدیم همه هم میدونیم توی مذاکرات جامع ازمون چی میخوان و همینطور خدابیامرز هم میگفت ما موشک میخوایم چیکار. بعدش هم که ترامپ عاقل اومد سر کار و در همین اثنا اونقدر اوضاع اقتصادی بد
شد که همه میگن تنها راه ما مذاکره است از جمله همین آقای بی مقدار. جالبی اش اونجاست که میفهمی تمام سیاست های دولت برای کنترا بازار نتیجه معکوس داده از جمله دلار 4200 و پیش فروش سکه و نقدینگی و... کلا اون چیری که من فهمیدم این بود که یه عده دقیقا هم جهت با خارجی ها دارن کاری میکنن که ما موشک نداشته باشیم و فهمیدن بعدش مشکل سختی نیست. فقط یه اخطار بهتون میدم اینم اونم این که یه گروهی توی کشور دارن دو تا حرف خطرناک میزنن یکیش مذاکره یکی دیگش کنار زدن روحانی و بدونید رفتن روحانی هم میتونه حرج و مرج ایجاد کنه و تنها در صورتی روحانی باید استیضاح بشه که همه چیز تحت کنترل باشه. و در آخر پیشنهادم اینه که مطالبه مون از مسئولین از بین
بردن فساد باشه که نظام اگه ببینه فشار پشت این داستان و از بین بردن فساد هست یه کاری با چند تا از مفسدین میکنه و بقیه حساب دستشون میاد
الله رحمت السین سنه.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
یاشاسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
سلام همشهری نجَه سَن :))
خب کاری نداره براشون کنسرت و ربنای شجریان پخش کنید مشکلشون حل میشه در ضمن دیوار هم تو خیابون نکشید مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ابله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
رایحه خوش خدمت رو دیدیم چکار کرد !!!
ابر تورم در راه است كمر بندها را محكم ببنديد مراقب تنبانتان باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ابر ناکار آمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
پس این که تا الان بوده چه بوده؟ اگر این ابر تورم نبوده وای به حال ما و بدتر از همه وای به حال دولت و حکومت! چون لشکر میلیونی فقرا که در اثر سیاستهای غلط شکل گرفته به زودی راهی خیابان خواهد شد و دیگر خودتان میدانید
اعدام دزد و بازپس گیری اموالش و خانوادش.
سیستم اختصاص ارز به شرکتها و اشخاص کاملا رانتی بود، بفرض شما درخواست 1 میلیون دلار ارز داشتی ، ارز دولتی به نرخ 4200 بود واسطه بدون اینکه اسمی از شما در پروفرم بیاید به مبلغ 5300 ارز به حساب شما واریز میکرد
الفاتحمه صلوات ختم کن
رئیس بانک مرکزی باید محاکمه گردد که البته نمی شود. زیرا خیلی از ارز بگیران افراد توصیه شده از بالا هستند. اگه محمود احمدی «زاد بود اسم توصیه کنندگان را گزارش می داد ولی سیف اینکاره نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اون احمدی نژادتون هم اومد هشت سال بگم.بگم کرد و هیچ غلطی نکرد مافیای اختلاس و دزدی تو کشور ما خیلی بزرگتر از این حرفهاست
آقای بی مقدار!
فعلا کسبه ها وضعشو خوبه و رکودی هم ندارند و فروش هایشان چندین برابر شده است.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
هذیان نگو! توپ را تو زمین کسبه ننداز.اون که وضعش خوبه فک و فامیله!!!
فکرکنم خودشم میدونه کسی حرفش نمیشنوه!
کیه که گوش بده . اگر گوش شنوایی بود اوضاع به اینجا ختم نمی شد .
حمایت از بخش خصوصی و دادن رانت باعت حریص تر شدن آنها شده .تفاوت بخش خصوصی ما وبخش خصوصی دیگر کشورها در این است که آنها به منافع ملی خود ومردم خود توجه میکنند وبه همین دلیل با تحریمها همراهی میکنند اما بخش خصوصی ما در این بحبوحه دنبال سوء استفاده از موقعیت وپر کردن بیشتر جیب خود است.
خواهشا برای یک بار هم که شده اسم اون عده را بگیدد خواهشا
خواهشا دولت کالا وارد کند وخودش بفروشد این بهتر است بس است دیگر رانت کمر مردم خورد شد زیر بار گرانی دیوانه کردید مردم را
دقبقا مثل ونزوئلا
دقبقا مثل ونزوئلا...کشور دوست وبرادر..دوستان احمدی نژاد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ما هم ایراناولا شده ایم
یک لطفی بفرما سایت محترم تابناک و افاضات این آقایان که تمام تلاش خود را در سال گذشته برای روی کار آمدن این تفکر و این دولت بکار بستند و حالا با گرفتن قیافه حق به جانب منتقد دولت شده اند بفرمایید خود شما برادر عزیز چه نقشی در بوجود امدن شرایط فعلی داشتید و دارید؟وزیر اقتصاد کجاست و چرا از او سوال یا استیضاحی صورت نمی گیرد؟ اگر به دعا و نفرین بود که مادربزرگ من بهتر از شما دعا و نفرین می کرد. جا را خالی کنید و بدهید به فردی که عرضه تکان دادن جثه بی مصرف خود را داشته باشد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
وزیر اقتصاد کرباسیان به علت نداشتن سواد اقتصادی از یک مصاحبه یا میزگرد فشل میباشد . این آقا با چه وجدان و اعتماد به نفسی این پست را قبول کرده ??? در دوران مدیریت بر گمرک در طول 8 سال نیز افتضا در تمام ارکان گمرگ بار آورد . ایشان قبل از دوره روحانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران(زباله) را داشته
والا اونهایی که کری میخوانند مشکلات کرایه خانه ،درامد ،نقدینگی،دارو و...را ندارند و موقع خطر هم پاسورت کانادا ولندن توی جیبشونه حتی خانوادشون رو هم پیشاپیش فرستادن . بخدا مردم خیلی وقته خسته شدن بیشتر از مسولین ناراحتیم تا دشمن .
اقای وزیر کشور بجای رجز خوانی بگو چکاری انجام دادی حرافی بس است
تنها راه به زسمیت شناختن سایه خدا بر جهان است که دنیادوستان ناباورند
دیگه دیره, خیلی دیره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
از چند ماه پیش خیلی دیر شده! اینها فکر میکنند با این حرفها میتوانند برای خود نزد مردم وجهه به دست بیاورند اما مردم آگاه تر از اینها هستند و دیگر فریب نمیخورند
با تفکرات امثال این آقا مملکت بهتر از این نمیشه!(باید مذاکرات راقبول کنیم!!!)با این اوضاع ومذاکره از موضع ضعف قطعا وضع رو خراب تر میکنه.کاملا مشخصه که وضع موجود حاصل سوء مدیریت همفکران ایشونه نه تحریمهایی که هنوز شروع نشده.
خجالت داره . مسئولین باید خودشون رو از برج میلاد پرت کنند پایین با این افتضاح . هر چی دلار به این مفتخور ها دادین پس بگیرین تا دیر نشده .
مذاکره در شرایط ضعف جز خفت و خاری چیزی ندارد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خواری .
علی برکت ا..‌‌
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
تکرار کن تا فساد نابود بشه!!!
مردم در حال له شدن هستند، کارگران زیر بار فقر کمرشان راست نمی شود.

روحانی: به درک به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
یادت هست که چند ماه پیش که دلار داشت گران میشد جهانگیری هر روز در یک جایی مصاحبه یا سخنرانی میکرد و میگفت وضع اقتصادی که خیلی خوبه و رشد اقتصادی بالاست و نباید ارز گران بشود و اینها سیاسی است؟ حالا همین جهانگیری داره مقدمات دلار 7 و 8 تومانی را میچیند! اینها خودشان در پول غات میزنند و برایشان مهم نیست دار و ندار مردم بر باد فنا رفته
من که احساس میکنم اصلا دولت دیگه وجود ندارد مگر میشه اینقدر بی ثباتی در بازار و قیمت ها
جالب است که الان نمایندگان و فرماندهان و وزیران و مدیران ، بجای پاسخگوئی طلبکار هم شده اند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
شما هنوز نفهمیدهاید ار کجا گزیده می شوید . اگر وزبر تاب خارجی هم برایتان بیارند دراین شرایط هیچ کاری نمی شود کرد مگر برگردیم به دوران جنگ واجناس را کوپنی کنیم
مسیولین عزیز دوحالت داره
یا نمیتونید بازار رو کنترل کنید
یا نمیخواهید
که حالت دوم محتمل تر است
نگران نباش
چه عجب یکی فهمید مردم در حال له شدن هستند. آقایان که می گویند عصبانیت مردم کار دشمن است. گرانی و بیکاری وفقر روانی است. واقعا مردم عصبانیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
ذوق نکن! این هم سوپاپه!!! خخخخخخخخخخخخ
" تنها راهکار این وضعیت در شرایط موجود این است که خود دولت کالا را وارد کند و در اختیار مردم بگذارند "!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
خداوکیلی این بابا با این راهکارش دیگه آخر اقتصاده!!! خخخخخخخخخخخخ
هر روز میریم خرید، قیمت ها تغییر کرده اند. لبنیات را که هفته ای یک بار گران می کنند. اما حقوق ثابت است. با حقوق کارگری یک میلیون و دویست چه جوری میشه روزگار گذارند.
عامل گرونی های اخیر وزیر نالایق اقتصاد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
وقتی تحریم شدید انتظار دارید وزیر شق القمر کند
بعنوان یک ایرانی که به جمهوری اسلامی در کلیتش علاقه مندم مدتی است به این نتیجه رسیده ام که نزد این نظام در زمینه رفاه مردم ایران نه علاقه ای وجود دارد و نه توانایی لازم را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
دقیقا بعضی عمدا با رانت و بی عرضگی مردم را به این جمع بندی میکشانند
حرف حق گفته، مردم عصبانی هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کم گفته! مردم آماده انفجارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
انفجار آغاز شده
در زمانی که تحریم ناجوانمردانه از سوی آمریکا شده ایم، از سوی خودمان نیز تحریم شده ایم تا تحریم های آمریکا به صورت 100 درصدی عمل نماید. سنگ اندازی های جدید از سوی دولت برای واردات و در نتیجه خالی شدن انبارهای گمرک و ... متاسفانه چشم انداز خوبی از آینده نمی دهند و دولتمردان به جای واردات اقلام مورد نیاز قبل از ورود به تحریم ها، نه تنها ظاهرا خود هیچ کاری نمی کنند که متاسفانه با بی برنامگی جلوی واردات بخش خصوصی را نیز گرفته اند. امروز شاید بتوان کالایی را خرید و وارد کرد ولی فردا با ورود به تحریم ها این امکان وجود نخواهد داشت. یعنی اگر بخواهی که کالای مورد نظرت را با دلار 11 هزار تومان نیز وارد نمایی نمی توانی. نتیجه این کار قیمت های کاذبی خواهد بود که قیمت کالاها را به دلار به عددی بالای 20 هزار تومان خواهد رساند.
سیاه نمائی نکنید. مملکت گل و بللبه. عوضش امنیت داربم. مثل مردم کره قدرشناس باشیم و نیمه پر لیوانو هم ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کدوم نیمه پر
باز اونا بمب اتم رو دارن ما اونم نداریم آش نخورده و دهن سوخته
این عده ای که به بانک مرکزی نفوذ و رخنه کرده اند از مریخ آمده اند ؟ اگر شریک
آنها نیستید اسامی را اعلام کنید
مردم دیگر فریب این مصاحبه های فرمایشی را نمی خورند
جمع کنید این بساط رو
شرم حیا خوب چیزیه
شما درد را بدرستی بیان کردید ولی درمان آن را خیر.
تنها راهکار این وضعیت در شرایط موجود این است که خود دولت استعفا دهد چون کلا آلوده و غیرقابل اعتماد شده است
لطفا آمار کمترین درآمد دستمزد های خاورمیانه رو پیدا کنین بیارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
نگو که از یمن هم بدتر هستیم و رئیس جمهور مکدر میشه
خداییش طرفدار هیچ جناحی نیستیم ولی واقعا گرونی و تورم بدجوری داره فشار وارد میکنه به ملت اگر با مذاکره اوضاع درست میشه باید مذاکره کرد اگر با استیضاح وبرکناری دولت و رییس جمهور اوضاع درست میشه استیضاح کنید اگر با مردن مردم اوضاع درست میشه بکشید ما را اقلا راحت شیم
چه عجب بعد از مدتها یه نماینده یه کمی حرف حسابی زد. البته کمی دیر شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
کمی دیر شده؟ خیلی دیر شده
بدبخت ملتی که عصاره اش این باشد با این تفکر و ارئه راه حل .
این عده کی هستند
چرا معرفی نمیکنین
بايد به كي بگيم .بدبخت شديم رفت.شرمنده زن وبچه شديم به داد مردم برسيد
اون عده ای که به گفته شما در بانک مرکزی نفوذ کرده اند ، غریبه نیستند
ایا درایتی در مسئولین وجود دارد که به درد مردم برسند ؟؟؟؟؟؟؟
این راهکار که طوری در خبرها مطالب را بیاوریم که معنی «مسئولین» بشود« اعضای دولت» ،خیانتی آشکار است. از نظر ما مردم هر کسی از وکیل و وزیر و قاضی و فرمانده همه در برابر مشکلات کشور مسئولند.چرا اینگونه وانمود میکنید که مسئول یعنی رییس جمهور و اعضای کابینه ؟
چرا در برابر این همه دزدی و رانت خواری که در چند ماه اخیر اتفاق افتاده ،قوه ی قضاییه جدی نمی شود اینکه به مردم بگویند چند نفر را شناسایی و دستگیر کردیم کافی نیست.نتیجه مهم است که وجود ندارد . وقتی قوه قضاییه فلان قتل را خارج از نوبت رسیدگی میکند که در جای خودش درست است چرا مفسدان اقتصادی که همه چیز کشور و نظام را نشانه گرفته اند و نقش آمریکای دشمن را در داخل
بازی میکنند ،خارج از نوبت محاکمه و به مجازات واقعی نمی رساند.چرا نمایندگان و بقیه افراد مسئول دست روی دست گذاشته اند و منتظرند حتما دولت کاری کند ،در حالی که یک استیضاح را با این همه شل کن ،سفت کن روبرو میکنند.مفسد ،مفسد است و مسامحه در مجازات اوخیانت است ،که ما مردم در آن دخالتی نداریم .
خدا پدرتو بیامرزه...
متاسفانه روزنامه های اصولگرا دنبال ایجاد شکاف بین مردم اند ، مردم مواظب باشند تو دام فرصت طلبان همیشه مدعی نیفتتد ؟؟!
بروند به صورت نامحسوس در سیستم بانک مرکزی و شعب بانکها و ببینند تا دلاری ۷۰۰ میخواهند که فقط نوبتت را جلو بیاندازند
ای خدا همش حرف تکراری چه فایده....
متاسفانه کری خوان ها زیاد هستند و بی میل هم نیستند که ایران بسوی جنگ برود اصلا هم متوجه اوضاع وخیم اقتصادی نیستند چون شغل و مسکن و ........... همگی را در عالی ترین سطح دارند و بقیه برایشان مهم نیست
الان به فکر افتادین ؟؟؟ دیگه دیر شده برادر. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. دیگه هیچ اعتمادی به مسئولین این مملکت بین مردم نمونده. زنگ خطر خیلی وقت پیش به صدا در اومد اما گوش شنوایی نبود دقیقا مثل بحران آب که مدتهاست ایجاد شده اما هنوز مسئولین دلسوز و کار بلد خودشونو زدن به خواب.
بجنبید . اجازه ندهید از خارج از ایران برای ما تصمیم بگیرند .
یه جوالدوزم به خودتون بزنین جناب شما نماینده ها چکاره ای پس چرا دولت وبانک مرکزیخر کاری دلش میخواهد میکند شماهم دم نمیزنید استیضاح را برا این روزا گذاشتن وزارتع نیرو هم شده جلاد سر گردنه به هر بهانه ایطاب برق روگاز رو گرون میکنه البت با دریافتی شما نماینذگان محترم نباید این چیزها مهم هم باشد
کشور دارد بهای دهها تصمیمات اشتباه اقتصادی را میپردازد که از سال 52 شروع شد و تا امروز ادامه دارد دولت هم بجای استفاده از روشهای اقتصادی ، با تصمیمات اشتباه و پلیسی کردن اقتصاد وضعیت را بدتر کرده
از گفتن و شنیدن این حرفهای تکراری خسته شدیم
دولت و همه مسیولین در یک اقدام انقلابی یک نرخ ثابت منطقی برای مبنای محاسبه قیمت طلا تعیین کنه دیگه کسی جرات نکنه با قیمت گذاری کاذب با اعصاب و روان ملت بازی نکنند ؟! متخلفین و قاچاق طلا مصداق مفسد فی الارض محسبوب بشه .
کشور با اینهمه منابع و این حال و روز؟؟!!!خدایا دیگه فقط به یاری خودت امید داریم،در کشتی در حال غرق شدن نشسته ایم که هیچکس قصد ندارد برای به ساحل رساندن ان اقدام کند/!!!؟انان که برطبل جنگ می کوبند اول از فرزندان خود شروع کنند
مگه میشه درآمد همونه اما کالاها دو یرایر،خسته شدیم،
کوروش، داریوش، (محمود افغان!!) و بقیه آسوده بخوابید!!
"وی گفت: یکی از راهکارهای درست شدن اوضاع این است که ما سایه جنگ را از سر مردم برداریم، اینکه کری بخوانیم برای یکدیگر و فلان کار را می‌کنیم این‌ها راهکار نیست و مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد."

خیلی جالبه .. حرف های روحانی و ظریف رو تکرار میکنه .. برداشتن سایه ی جنگ !!! ... همفکرهای این آدم ، هسته ای رو به باد دادن که سایه ی جنگ رو بردارن .. میخان با برجام 2 ، موشک ها رو بدن تا سایه جنگ رو بردارن !!! .. در قالب برجام های بعدی هم سوریه و حزب الله و سپاه قدس و سپاه رو بدن که سایه جنگ رو بردارن !!! ... بعد هم جاسوس های سازمان بین المللی انرژی اتمی بیان مثل عراق تا آشپزخانه های خانه های مردم رو بازرسی کنن که یک وقت یک دختر بچه توی قابلمه اورانیوم غنی نکرده باشه !!! .. آخر سر هم مثل صدام ، خودمون بمونیم و کله های پوکمون و بشینیم و ببینیم که کشور عزیزمون چطوری زیر چکمه های خوک های آمریکایی و وهابی و یهودی ، نابود میشه و اونوقت همین آقایونی که حرف از برداشتن سایه جنگ میزنن ، به همراه خانواده های محترمشون با پول های به یغما برده ی مردم ، در اروپا و آمریکا بشینن و به ریش ملت بخندن

شما و همفکراتون کور خوندین آقای بی مقدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
وضعیت امروز عراق ناشی از اشتباهات پی درپی صدامه که با یکدنده گی خودش مردم عراق را به وضع فعلی کشوند. مسولین ماهم با یک دندگی و خود بزرگ بینی دارن تو همان مسیر قدم بزنن. اگر در جاهایی مثل سوریه و یمن به ما اجازه پیشروی دادن دامی بود که برای امروز پهن کرده بودن. اگر گشنه بشی موشکها رو میخوای بخوری؟ بنابراین هرچه زودتر از مهلکه خودمونو بیرون بکشیم به نفع همه است. جو گیر نشیم و به اروپا وچین و روسیه هم دل نبندیم که همه فکر مملکت خودشونن و به موقعش جلو این قلدر لات لنگ میندازن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
باید منفی می دادم.
ببینید این نماینده چی میگه ؟ : "این نماینده با اشاره به موضوع پیشنهاد ترامپ و همچنین احتمال حضور وزیر خارجه عمان برای پادرمیانی مذاکره با امریکا گفت: به نظر من باید ما هم مذاکرات را قبول کنیم تا این مساله روانی حل شود و قیمت‌ها کمی کاهش پیدا کند."

بعد چند خط پایین ترمیگه عده ای در بانک نفوذ کردند ودلار مفت گرفتند..بعد میگه دولت نباید ارز4200را به همه کالا ها اختصاص میداد که حرف درستی هست.این یعنی بی کفایتی وبی برنامه گی..حالا کجای این دو پاراگراف بهم ربط داره که این نماینده میگه با مذاکره با ترامپ قیمتها کاهش پیدا میکنه!!؟
برادر من سیستم اقتصادی مملکت وبانک مرکزی معیوب هست..رانت وفساد در بدنه اقتصاد بیداد میکنه که وضعیتمون امروز به اینجا رسیده..بعد میخوان با مذاکره با آمریکا چی رو درست کنید؟؟میخواین تحریمها لغو بشه که بازهم همین رانت خواران ومفسدان در بدنه اقتصاد سودشو ببرن؟؟با این وضع مدیریت و عدم اصلاح ساختار اقتصادی قشر فقیر حتی اگه تحریمها لغو هم بشه بازهم فقیر تر میشن.

بله مذارکره باید انجام بشه اما زمانی که ساختار اقتصادی درست بشه..زمانی که دیگه براحتی نشه در وزارت صنعت ومعدن 6هزار تا خودرو لوکس رو عده ای (با نفوذ) ثبت سفارش بکنند
آقای بی مقدار .. اگه مرد هستین و دلسوز ملت و کشور ، بجای برداشتن سایه ی جنگ با باج دادن و تسلیم کردن قابلیت های دفاعی کشور به صهیونیست ها ، بهتره با آقازاده های دزد و باجناق ها و دوستان غارتگر و اختلاسگر برخورد کنین که مثل کرم ساقه خوار ، دارن تنه ی درخت کشور و انقلاب رو آرام آرام میجون و میخورن ..

یک بار روحانی سایه ی جنگ رو از سرمون برداشت برای هفتاد پشتمون کافیه !!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
هر دو گروه به نحوی دارن این کشور را به فنا میدن. خجالت بکشید.ضمناً فیلتر شکن حرامه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مثبت به خاطر جمله اول
تمام فسادها و دلار 11 هزار تومانی و سکه 4.5 میلیون تومانی ، زیر سر کسانی است که میخوان برجام های بعدی رو به ملت و کشور تحمیل کنن.. همون هایی که دنبال فروپاشی نظام و کشور هستن و بجای اینکه وحدت ایجاد کنن و با افزایش قابلیت های دفاعی و پشتوانه مردمی ، دنبال تسلیم قابلیت های دفاعی کشور در قالب برجام های بعدی هستند همونجوری که هسته ای را قربانی کردند و الان به ریش ملت دارن میخندن و هیچ چیز هم عاید کشور نشد جز دلار 11 هزار تومانی و کاهش ارزش حقوق یک کارگر به 100 دلار در ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
لطفا چرندیات تحویل نده اقای به اصطلاح انقلابی ؟! ۴۰ سال استکبار ستیزی امثال تو خاک بر سر ملت کرد؟؟@
هر از گاهي اظهار نظرات نمايندگان مجلس در باب گراني دلار و چرايي ان در رسانه ها و از جمله تابناك منتشر ميشود. همچنين است نظرات دست اندر كاران داراي مسئوليت در حوزه اقتصادي و بخصوص سياستگذاران پولي، مالي كه لاجرم موضوع ارز نيز در دل انها هست. گرچه در اين مختصر كه منتشر ميشود همه نظرات حضرات نيست ولي نكات برجسته انها منتشر ميشود. از ابتداي سال ٩٧ كه بخصوص بازار ارز دچار نوسان و به عبارتي دچار مشكل شد ، متأسفانه هيچ نظر و تحليل و بيان چرايي ان و دست اخر راه حل برون رفتي براي كنترل ارز كه نرخ يكي از مؤلفه هاي ان است ، صرف نظر از اينكه در عمل كارايي خود را نشان دهد اقلاً در حوزه نظري به دل نشيند از هيچكس ديده نشد. وعده هاي رييس جمهوري و رييس كل سابق بانك مركزي و ديگر مسئولين طراز اول هم نظري و وعده اي دادند كه نه عملياتي شد و نه حداقل در زمان إبراز تأثيري داشت. چون به نيت و خير خواهي هيچيك از صاحبان نظر شكي نيست و قاعتاً و قانوناً از اختيارات لازمه نيز برخوردار بوده و هستن لذا مشكل عدم حل موضوع را بايد در منظرهاي ديگري جستجو كرد و اقدام عاجل كرد. به نظر نميرسد كه مقامات انچنان اصطلاحاً اچمز شده باشند كه نتوانند هيچ كاري بكنند ولي اداره مملكت و منافع ملي به گونه اي تعريف شده ( طي سالها) و تبليغ و در ان راستا عمل شده كه حل موضوعي كاملاً اقتصادي منوط به باز تعريف صلاح مملكت در حوزه هايي باشد كه از يد مسئولين صاحب اختيار به شرحي كه رفت خارج باشد. هيچ مصلحتي از مصلحت حفظ منافع مردم كه به تبع ان اعتماد عمومي مخدوش شده را باز سازي ميكند بالاتر و ضروري تر نيست. عمل درست و به هنگام اصلح است ولي بي عملي در اين موقعيت نتيجه اي جز انچه جاري است ندارد.
مردم نگران نباشند سختیش همین صد سال اول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
احسنت
اين آقايون انقلابي كه از تداوم انقلاب صحبت مي كنند مگر انقلاب جز تحول مدام است پس چرا در خودشان هيچ تغييري حاصل نميشود. اين همه سوئ استفاده اقتصادي علتش چيست؟
مهم نیست اول سوریه و یمن و لبنان .....اگر چیزی ماند و اختلاسگرها گذاشتند شاید ایران
من از اذر 96 حقوق نگرفتم ، شما ها کی میرید؟ همه تلاش ما رو تباه میکنید ، عدالت مرده
يك پيشنهاد دارم حضرات آيات مكارم شيرازي،مصباح يزدي و ديگران وارد ميدان شده و پول اضافه بر زي طلبگي را تقديم بيت المال كنند تا ديگران و مردم هم به تاسي از آنان چنين كنند تا كشور نجات يابد.
من خیلی خوشحال شدم که نماینده محترم شهر ما بعد از مدتهای مدید بالاخره زبون باز کرده و از مشکلات گفته ولی اشاره نکرده که چرا مجلس از ابزارهای قانونی برای کنترل اوضاع استفاده نميشود .
البته شاید این صحبتها کاربرد انتخاباتی و تبلیغاتی داشته است !!
خیلی زود دیر میشه
دیگه خیلی دیر شده برادر بیمقدار
1-عزل دولت
2- انتخابات زود هنگام
3-محاکمه و مجازات سریع مفسدین اقتصادی بالاخص آقای سیف در راس مفسدان فی الارض ایضا آقای شریعتمداری خیانتکار به وطن وملت ایضا وارد کنندگان بی صلاحیت که با رانت باعث بهم ریختگی اقتصاد شدند
درغیراینصورت فاتحه ی کشور را بخوانید...........
برادر تولید ملی امربکا ۲۰۰۰۰ میلیارد دلار و‌مال ایران ۵۰۰ میلیارد دلار است یعنی تولید ملی امریکا ۴۰ برابر ایران است پس باید حقوق حداقل در ایران هم یک چهلم امریکا باشد که هست و همان عدد ۱۰۰ دلار و حتی کمتر به دست می اید برادر بدون افزایش تولید ملی بهبود معبشت امری محال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
هر روز در امریکا 5000 شغل و در ایران 120 شغل ایجاد می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اشتباه محاسبه کردی برادر چون جمعیت امریکا 4 برابر ایران هست اون مضرب میشه 10 و نه 40 پس برو ببین بی لیلقتی کدوم عزیزان 40
گفتار درمانی عدالت
بانکی که چهل سال سردمدار ربا و محاربه به خدا بوده و همه هم خاموش بودند غیر از این انتظاری نیست.
در این شرایط اصلا صلاح نیست کالاهای مورد نیاز مردم توسط بخش حصوصی که دولت نمی تواند بر انها نظارت کند وارد شود باید کالاهای اساسی را خود دولت وارد کند هرچتد این وضعیت هم فساد خودشو خواهد داشت چون اجناس احتکار می شود وباقیمت بالا به مردم عرضه خواهد شد ویا بصورت قاچاق خارج خواهد شد
همش حبابه..
40 سال گفتیم مرگ بر آمریکا نه تنها آمریکا نمرد بلکه طوری شد که با یک حرف رئیس جمهورش اقتصاد مملکت ما فلج میشه. پس این شعارها واقعا به چه دردی میخوره.از قدیم گفتن به عمل کار برآید نه به حرف و شعار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
البته چند تن از خطبای جمعه اعلام کردند که به زودی آمریکا نابود می شود .
در امد 100 دلار یعنی به کشورهای افریقایی خو شامیدم
کاش یکی از مسئولان ما ژاپنی یا کره ای بود ، چون همون اول خودکشی میکرد و از یکی شون راحت میشدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
اگر کره ای یا ژاپنی بود مدیریتش هم عالی می بود پس نیاز به خودکشی نداشت
بی مقدار
كاش يه نفر اين حرف ها رو به گوش جناب رحماني فضلي مي رساند.
كه فرمايش نفرمايند توطعه خارجي هست.
اين اظهار نظرها تنها فايده اي كه داره ديوار بي اعتمادي مردم به دولت رو بلند تر ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
توطئه دلبندم .
کالا وارد کنید بریزید تو بازار،
کشور سی سال گذشته بعد از جنگ را به بیراهه رفته و حالا رسیده ته خط . محمود و حسین و حسین و تقی و نقی بهانه است .
آدرس مجلس ترحیم را بفرمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
فاتحه مع الصلوات .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
مرسی اقلا تلخ خندی زدم.
اینا همش حرف هستش و کاربردی نداره ، بی مقداره
داره اوضاع کشور رو گزارش میده ! بابا شما خبرنگار نیستی ، نماینده ای ناسلامتی
راه کار اینه که دولت وارد کنه و بده مردم ؟ هر چی فساد تا حالا رقم خورده بابت همین روش بوده . کجای دنیا دولت ها خودشون وارد کننده هستند ؟ کدوم اقتصاد قدرتمندی انقدر انحصار دولتی داره ؟ همین اقتصاد دولتیه که مردم رو به این روز انداخته . دولت و رانت خوارهاش اصلا نباشن مردم راحت ترن .
واقعا این نماینده ها و مسولین اینها رو می دانند و کاری نمی کنند؟!!!
عجب!! ما هیچ نشانی از یک مملکت اسلامی اینجا نمی بینیم
این اقا خودش نماینده مجلس هست خیلی اختیارات دارن این نماینده ها. باید بگم متاسفانه مجلس ما فاسد شده .اگر مجلس اصلاح بشه بقیه جاها هم میشه درست کرد. کل قوانین کشور رو اینا میتونن تغییر بدن اگه حتی حکومت هم عوض بشه اینها هستن و میمونن.اینا شفافیت مجلس رو انجام ندادن باعث شدن فساد زیاد بشه چون نظارتی روی کارشون نیست. والسلام.
اگر امروز برای مذاکره مناسب نیست یعنی فردا بهتر می شه بابا مملکت داره از هم می پاشه مگر خواب رفته اید
یک راه دارد به چسبید به مملکت خودمان پایتان را از زندگی مردم بقیه کشورها بکشید بیرون در کار بقیه دخالت نکنید تا اینجوری بر علیه تان متحد نشوند که پدر ما مردم در بیاید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل