بازدید 5605

افزایش تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات شورا

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است انتخابات الکترونیکی شوراها باعث کاهش ضریب خطا و جلوگیری از تقلب‌های احتمالی شد.
کد خبر: ۷۰۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 11 June 2017
اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستورکار جلسه امروز (یکشنبه، 21 خردادماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون گفت: هیأت رئیسه جدید پیگیر مطالبات اصلی کمیسیون خواهد بود که در همین راستا لایحه قانون جامع مدیریت شهری، لایحه جامع مدیریت بحران کشور، لایحه انتخابات کشور و لایحه تعیین حوزه های انتخابیه و همچنین سه طرح نمایندگان را برای بررسی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اولین جلسه هیأت رئیسه جدید کمیسیون شوراها بعد از تعطیلات عید فطر خواهد بود تا اولویت ها را مورد بررسی قرار دهد، عنوان کرد: در جلسه امروز 8 نفر از اعضا برای عضویت در کمیسیون مشترک با عمران برای بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها انتخاب شدند که بر همین اساس صباغیان، یوسف نژاد، بیمقدار، مافی، مقصودی، عثمانی، امیرآبادی فراهانی و محمودی شاه نشین به عضویت این کمیسیون درآمدند که قرار است در این طرح در خصوص نحوه درآمدزایی شهرداری ها که در نهایت استقلال بودجه ای از دولت را در پیش دارد، بررسی شود.

وی در ادامه به گزارشی که محمودی شاه نشین رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در کمیسیون ارائه کرد اشاره و اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده برای هر شورا در هر شهر ده برابر به ازای هر کرسی ثبت نام کردند که این نشان می دهد بسیار دقت شد تا حداقل افراد رد صلاحیت شوند که رقابت بیشتر شود.

سلیمی در ادامه به دستاوردهای انتخابات شوراها اشاره و عنوان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی یکی از دستاوردهای این انتخابات بود به گونه ای که صندوق های رأی دارای 4 حافظه بودند یعنی اطلاعات در رول داخلی و پرینت اطلاعات، حافظه درونی و حافظه خارجی بود که رمزگذاری و پلمب شده بود.

وی افزود: انتخابات الکترونیکی از تشابه اسمی، بدخطی ها و حرف های اضافه و تقلب جلوگیری کرد و تنها ایراد آن کندی بود که آن هم به این دلیل بود که یک دستگاه در هر حوزه اخذ رأی جوابگوی جمعیت نبود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه در کمیسیون قرائت شد، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس را در دستور پیگیری قرار خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل