بازدید 20957
گزارش بازار سکه و ارز؛

عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی/ پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تأیید عبدالناصر همتی/ دلار ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از ۴۴۰۰ عبور کرد

نخستین روز هفته با افزایش دوباره قیمت انواع سکه و ارز همراه شد، به گونه ای که سکه تمام طرح جدید با جهش بیش از ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد و به رکورد تاریخی دیگری دست یافت. به گفته عضو اتحادیه طلا و جواهر، شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر: ۸۲۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 28 July 2018

عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی/ پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تایید عبدالناصر همتی/ دلار ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از ۴۴۰۰ عبور کردنخستین روز هفته با افزایش دوباره قیمت انواع سکه و ارز همراه شد، به گونه ای که سکه تمام طرح جدید با جهش بیش از ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد و به رکورد تاریخی دیگری دست یافت. به گفته عضو اتحادیه طلا و جواهر، شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز شنبه ششم مرداد ماه ۹۷، جدیدترین خبر‌های دریافتی از بازار آزاد سکه و ارز، حکایت ادامه روند افزایشی دارد، به گونه ای که سکه تمام طرح قدیم تا لحظه تنظیم این خبر، با افزایش ۹۸ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنجشنبه، به قیمت ۳,۲۹۹,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین باید یادآور شد، این سکه حدود پانزده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تا این لحظه، ۳,۷۴۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به پایان هفته گذشته، ۲۰۹ هزار تومان گران‌تر شده است. این سکه در بیشترین نرخ امروز به رقم ۳ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین بهای سکه تمام طرح جدید حدود پانزده روز پیش،  ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز، با رشد ۱۰۲ هزار تومانی به رقم ۱,۸۰۳,۰۰۰ تومان رسید که افزایش بیش از ۶ درصدی را نسبت به هفته قبل، نشان می‌دهد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز، ۹۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز پنج شنبه، ۳۹ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی با رشد ۱۳ هزار تومانی به رقم ۴۷۴ هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، در کنار روند افزایشی در بازار امروز سکه، شاهد گران‌تر شدن نرخ انواع ارز در بازار آزاد بودیم. به طوری که قیمت دلار آمریکا با افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه، حدوده ۹۳۰۰ تا ۹۴۰۰ تومان معامله شده است. هر یورو نیز با بیش از ۲۰۰ تومان افزایش، به رقم ۱۱۱۲۰ تومان رسیده است. همچنین هر پوند انگلیس در بازار امروز، ۱۲۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از رشد ۲۲۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته دارد. هر درهم امارات نیز با افزایش قیمت به رقم ۲۶۰۰ تومان رسید.

روند صعودی در بازار آزاد در حالی ادامه دارد که در بانک مرکزی نرخ ۲۳ ارز از جمله دلار نسبت به روز پنج شنبه افزایش داشته است.  

بنا بر اعلام بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه ششم مردادماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۴ هزار و ۳۰ ریال قیمت خورد.

عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی/ پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تایید عبدالناصر همتی/ دلار ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از ۴۴۰۰ عبور کرد

عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی/ پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تایید عبدالناصر همتی/ دلار ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از ۴۴۰۰ عبور کرد

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۲۲ ریال کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۵۷ هزار و ۶۹۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۱۵ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۳۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۲۷۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۸۹ ریال، روپیه هند ۶۴۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۹۰ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۳۷۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۱۷۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۴۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۱۱ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۵۱۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۷۰۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۴۲ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۷۶ ریال، روبل روسیه ۷۰۲ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۹۷ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۹۷ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۶۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۴۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۱۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۳۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۵۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۰۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۵۶ ریال، دینار لیبی ۳۲ هزار و ۳۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۷۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۴۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۵۰۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۹۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۳۸ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۰۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۵ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۰۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تأیید عبدالناصر همتی

آغاز پمپاژ ارزی با ورود به ارز صادراتی پتروشیمی ها خبری بود که از صبح امروز در محافل خبری مطرح شده و واکنش های مختلفی به همراه داشته است. اصل خبر که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد، این بود که "عصر 26 تیرماه در ساختمان بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار تصمیم مهمی گرفت. این شورا در یک هزار و دویست و پنجاه و دومین جلسه، شعاع پخش ارز نفتی را کاهش داد و درآمد برخاسته از ثروت ملی را تنها معطوف به یک گروه کرد: کالاهای اساسی. پیش از این دولت سه طبقه ارز صادراتی ایجاد کرده بود. گروه اول دارو و کالاهای اساسی، گروه دوم کالاهای واسطه‌ای و ماشین‌آلات و گروه سوم کالاهایی هستند که عمدتا مصرفی بوده و اولویت کمتری نسبت به دو گروه نخست دارند. پیش از اجرای طرح جدید شورای پول و اعتبار، ارز گروه اول با ارز دولتی حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و ارز گروه دوم نیز از صادرات محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و فولاد و ارز گروه سوم از طریق ارز حاصل از صادرات کالاهای خرد تامین می‌شود. تفاوت اصلی این سه گروه در نرخ ارز خریداری شده برای واردات است. واردکنندگان گروه‌های اول و دوم با نرخ 4200 تومانی ارز خود را حاصل می‌کنند، در حالی‌ که واردکنندگان گروه سوم در بازار دوم و با نرخ توافقی تحصیل ارز را انجام می‌دهند. مجموعا تمامی کالاهای وارداتی به جز گروه سوم از نعمت دلار 4200 تومانی بهره‌مند می‌شدند. اما اکنون این چینش توسط شورای پول و اعتبار دچار تغییر شده و گروه کالایی دوم از فهرست دلار 4200 تومانی خارج خواهد شد. در حقیقت تنها برای واردات کالاهای اساسی و دارو، بانک مرکزی مجاز به تخصیص ارز با نرخ دولتی است و برای باقی کالاها (گروه دوم و سوم) نرخ ارز در بازار دوم تعیین خواهد شد. با هجرت کالاهای گروه دوم به بازار دوم، صادرکنندگان محصولات پتروشیمی و معدنی نیز می‌توانند ارز حاصل را با نرخ آزاد و توافقی به فروش برسانند و دیگر نیاز نیست در دلار تعیین شده دولتی حبس شوند.

خبری که از قول مقامات بانک مرکزی در واکنش به ورود ارز پتروشیمی ها به بازار ثانویه منتشر شد نیز قطعی شدن موضوع را تأیید نکرد و عنوان شد: بانک مرکزی بخشنامه ای برای انتقال ارز پتروشیمی ها از سامانه نیما به بازار ثانویه تاکنون صادر نکرده است. در همین حال، احمد مهدوی ابهری رئیس انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تکذیب ادعای فروش نرخ ارز پتروشمی‌ها در بازار ثانویه گفته است: تاکنون نه تنها بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده، بلکه بحثی نیز در این باره نشده است. وی درباره ادعای مطرح در برخی رسانه ها مبنی بر رفع تکلیف پتروشیمی ها در فروش ارز ناشی از صادرات به نرخ رسمی 4200 تومان و امکان فروختن آن در بازار ثانویه، بیان داشت: این موضوع واقعیت ندارد. وی یادآور شد: پیش از این پیشنهادهایی مطرح کرده بودیم که بتوانیم ارز صادراتی پتروشیمی ها را در بازار آزاد فروخته و ما به تفاوت نرخ آزاد و رسمی را به خزانه دولت واریز کنیم که تاکنون مورد تأیید قرار نگرفته است. اما الیاس حضرتی در گفت وگو با تسنیم، با تکذیب قطعی شدن خبر عرضه ارز پتروشیمی ها و کالاهای صادراتی در بازار ثانویه گفت: هنوز این طرح نهایی نشده و در حال بررسی است.

در این خصوص تسنیم نوشته است: این پیشنهاد در بانک مرکزی قطعی شده و در صورت تأیید عبدالناصر همتی رئیس کل جدید بانک مرکزی به ستاد اقتصادی دولت ارجاع داده می شود که پس از تأیید ستاد، احتمالاً پمپاژ ارز در بازار ثانویه آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
علی برکت الله
علی باریکالله
حبابه ؟
والا یکی به من بگه دولت و بانک مرکزی و وزیر اقتصاد چکار میکنن !!؟؟بود و نبودشون فرقی نداره جز اینکه یک حقوق یا مفت کلان میگیرند...بیچاره ملت وطنم ...
اخ جون..چه حالی میده..دم همه شما گرم
علی برکت الله !!!!!!!
علی برکت الله !!!!!!!
آیا مسئولان متوجه هستند با این افزایش بی حد و مرز قیمت ها چه بلایی بر سر معیشت مردم می آید؟
تحریم اصلا اثر نداره البته برای مقامات.....
رئیس بانک مرکزی باید یه نظامی باشه ک یک نظم به این بانک ها بده
خاک بر سر مدیر بی لیاقت و تدبیر و .....!!!
با کلی کار و تلاش یه خونه خریده بودم که برای راه اندازی کار فروختمش و تا پولش دستم بیاد، 30% از ارزشش از بین رفت!!
زن عقد کردم کارم داره به طلاق می کشه
اصلا شرایط موجود رو درک نمی کنه
دلار سر جاشه ابله. از جایی عبور نکرده. پولتون سقوط کرده. کی می خواین بفهمین درست خبر بدین؟
بی ثباتی و نبود شفافیت و اعتماد مردم آن قدر زیاد است که پمپاژ ارز یا طلا هم سبب کاهش آن ها نخواهد شد و بی فایده خواهدبود. اکنون مردم به شدت محافظه کار و نگران آینده نامعلوم شده اند. لذا آمدن ارز به بازار فقط سبب می شود که همه دارایی های خود را به ارز تبدیل بکنند تا در صورت بروز بحران های در پیش امنیت روانی و اقتصادی ناشی از سقوط شدید ریال داشته باشند. تنها راه حل، رفع ارتباط بین المللی کشور و بیرون آمدن از انزوا است. لذا باید به هر طریق ممکن ایران به جامعه بین الملل باز گردد. در پس این بازگشت تثبیت اقتصادی و رفع بحران خواهد بود.
آقای جهانگیری یادتان هست؟
امریکا هیچ غلطی نی تواند بکند
جالبه تا حالا تحریمها شروع نشده
تنها راه حل کنترل قیمت شیوه رضاخان و دیکتاتوری برخورد کردن به متخلفین است از احتکار کننده گان گرفته تا خریدارن عمده سکه ارز و سایر مفسدین اعدام 20_ 30نفرشان خدا وکیلی نظم را به اقتصاد بر می گرداند ملت ایران شایستگی آزادی و حقوق انسانی و بشری را ندارند اول تا آخر به این حرف من می رسید ولی خیلی دیر وقتی که دیگر کار از کار گذشته.
مواظب باشند پمپاژ زیاد قوی نباشد چون ممکن است هرچه دلار است راباخود ببرد
بشه ۲۰ هزارتومن
اب که از سرگذشت چه یک وجب چه ده متر
نتیجه دلار 4200 تومنی! چه حالی میکنن رانتخواران.
ما داریم در ایرانولا زندگی می کنیم؟
تا الان پمپ خراب بوده .که از این به بعد می خواهند پمپاژ
کنند
این که در یک دهه چنین اتفاقی دو مرتبه اتفاق می افتد و کسی نمی تواند بر ان علاجی داشته باشد، برای من پیامی جز ناکارامدی ندارد؛ چرا که نهادهای دخیل در این وضعیت فراتر از دولت است. اصلاحات ساختاری دیگر یک گزینه نیست، یک ضرورت است.
پس این همه میگن امریکا هیچ غلطی نمیکنه چی شد؟؟؟؟ هنوز ک تحریما شروع نشده کشور رفته توو بحران
علی برکت الله 3700000بشمار یک
وااااااااااااااااااااااااااااااااای بیچاره شدیم از گرونی
امنیت روانی نداریم
هر روز بدتر از دیروز
آخه این چ وضعیه، دولت باید از مردم حیا کنه!
روحانی هنوز خوابه . نمی دانه سکه اصلا چیه .ولی وقتی با کلید وارد بهارستان شد .سکه در اوج قیمت 1400بود و دلار هم 1800 ولی ازش بپرسی میگه تورم 40درصد ولی حالا نمی دانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه خدا را قبول دارید ....اگر مسلمانید ..........به داد مردم ومملکت برسید ...........اگه............
آقا دلار 4200 تومنی چند؟
تابناک تکلیف من که تمام سرمایه خود در بانک گذاشته و به گفته مدیر کل سابق سیف که سود بانکی در آخر برنده و پر باز ده تر خواهد بود بر باد رفت چیست ؟؟؟؟؟؟
این حضرات که برنامه ای برای اقتصاد ندارد چرا با زندگی مردم بازی می کنند . سرمایه به باد رفت و هیچ کس مسولیت قبول نمی کنند . بدبخت شده ایم رفت ....
مردم‌ضعیف بدبخت، این انقلاب مگه برای مستضعفان نبود
دولت ارز و سکه را گران می کند تا مردم از ترس گران شدن بیشتر وکاهش ارزش پولشون هجوم ببرند وبخرند و وقتی که سکه ها را گران به مردم فروختندوسکه ها دست مردم افتادسکه را ارزان می کنند تا مردم از ترس ارزان شدن بیشتر و ضرر بیشتر هجوم ببرند وسکه هایشان را بفروشندو از این شگرد پول زیادی را بدست می آورد وبعد می گویند در شرایط تحریم کشور را اداره کردیم واین چرخه ادامه دارد. سکه ها وقتی دست خودشان هست گران می شود وقتی دست مردم هست ارزان می شود!؟
اون مشاور نادون و 100% رانتخواری که میگفت سکه باید بره تو بورس و آتی اون سفته بازی بشه همینو میخواسته . بلایی که قراره با بورسی کردن ارز سر دلار هم بیارن و بره سمت 100 هزار تومن
این داستان پمپاژارزچیه؟
نکنه آقازاده های مظلوم اونورآب نیازمند پمپاژارزشدن دوباره؟
به نظرم باید مردم نماز ایات را دو سه بار بخوانند
بعید میدونم این پمپاژ ارز هم تغییری ایجاد کنه در بلند مدت.فقط گذاشتن که همتی میاد اجراش کنن که بگن دیدین تغییر رئیس بانک مرکزی تغییر کرد چقدر خوب شد.احسنت به روحانی و...!!!
اون موقع که نرخ سود بانکها را کم کردین به فکر این گند اقتصادی نبودین فقط توی پز دادن مهار تورم بودین غلط کردین زندگی مردم را به تاراج دادین
فقط از گذشته ها درس بگیرید. ارز کمی را که موجود است همانند یک مسکن هدر ندهید. قیمت ارز بالاتر باشد اما دوام کشور ادامه داشته باشد روش درستی است.
چرا کسی پاسخگو نیست-ببخشید انگار همه در خوابن
آقاي همتي تا جشن انتصابشان تمام شود سكه 4 ميلي.ن را هم رد مي كند . زياد عجله اي نيست .
در زمان جنگ نظامی نباید اسلحه و مهمات را از دست داد و در زمان جنگ اقتصادی خزانه را باید حفظ کرد ولی نمیدانیم چرا در زمان جنگ اقتصادی خزانه پر از سکه را حراج نمودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیدید دولت حتی ناتوانتر از این است که ارز دولتی را ثابت نگه دارد بعد ما دلمان را خوش کردیم که مرغ ارزان شود ؟؟..سه پلشک؟/!!
دلار ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از ۴۴۰۰ عبور کرد!
تابناک عزیز چرا چرت و پرت مینویسی؟
دلار آمریکا 9800 تومان شده ! کجایی؟
سکه 4400000 تومان، هر روز بدبخت تر از دیروز
افزایش نرخهای ارز و طلا یعنی تورم. چرا سخن از پائین نگاه داشتن اجباری نرخ سود بانکی نمیگوئید. وقتی نرخ تورم در حد 50% است آیا هنوز نرخ سود سپرده های بانکی باید 16% باشد؟ آیا پائین نگاه داشتن نرخ سود سپرده برای کشاندن سرمایه های محافظه کارانه ملت متکی به این درآمد به بازار ارز و دلار است و تشدید تورم است یا به غارت بردن اندوخته های مردم از بانکها؟
ای دکتر اقتصاد پس شما که دبیر تشخیص مصلحت نظامی، داره کشوربه کدام سمت وسو میره ؟پس چرا احساس مسئولیت نمیکنید ؟احساس خطر وجود دارد ،ای سران نظام به خود اید ،که فردا دور است
پشت این قضایا خود دولته چند تا دلیل دارم:
1- جمع آوری نقدینگی از کف جامعه(مدت زیادیه دولت از این مشکل می ناله)
2- عدم افزایش سود بانکی که باعث سرازیر شدن نقدینگی به سوی بانک هاست.و کاهش قیمت طلا و..
فروش نفت به دلار و طلا و تزریق به بازار به قیمت 10 هزار تومان و...
در نهایت جبران کسری بودجه و...
به نظر بنده روزی قیمت سکه و طلا و... پس از کامل شدن جبران کسری بودجه و کاهش نقدینگی مثل مثل حباب بترکه.مردم مراقب باشید تقاضای زیاد باعث افزایش قیمتهاست.
مرکزاین ارزها کجاست که پمپها را بانگ مرکزی میخواد به انجا وصل کنه پمپاژ کنه
بدبخت بودیم بدبخت تر شدیم رفت
سلام تاپمپاژه ارز که معلوم نیست کی خواهد بود بازاربه راهش ادامه خواهد دادیعنی دلارامروز11/500تومان..یورو...نزدیک به 14000تومان تااین لحظه عصریکشنبه تاکجاباید برود ومنفجرشودقیمت ها کسی نمی داند فقط یکی ازکارشناسان تابناک خواهش می کنم یک تحلیلی بکند ازاول فروردین 97تاالان ارزش اسمی ریال چقدرسقوط کرده است رااعلام کند تاچواب مرکزامار وبانگ مرکزی راکه امروزرشد تورم رادرحد ده درصد اعلام کردند راملت بدهد بابامسولین ملت را چی فرض کردن بااین کارامارسازی خود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار